OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
Advertisements

TED KAYSERİ KOLEJİ OKUL ÖNCESİ BÖLÜMÜ “ŞUBAT AYI BÜLTEN”
BEP BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI.
REHBERLİK HİZMETLERİNİN ÖRGÜTLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İKS İLE İLGİLİ YASAL DÜZENLEMELER ROL VE SORUMLULUKLAR
Özel Öğretim Yöntemleri
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI YAZILIMI
BEP : Her bir engelli çocuk için yazılı olarak, bireyin bağlı olduğu eğitim kurumunda oluşturulan birim tarafından geliştirilmiş olan ve engelli çocukların,
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ KASIM 2013 MERKEZÎ ORTAK SINAVLAR TAŞRA TEŞKİLATI GÖREVLERİ SINAVDAN ÖNCE YAPILACAKLAR İl ve ilçelerde de sınav.
Denetim ve Rehberlik Sistemi ile İKS İlişkisi “ÇOCUKLARLA ÇOCUKLAR İÇİN”
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Projeler.meb.gov.tr Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI 2010.
TOPLUM HİZMETLERİ PROGRAMI
İKS İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI. İLÇE DÜZEYİ RAPORLARI.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
BEP GELİŞTİRME BİRİMİNİN GÖREVLERİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Etkinlikler ve Örnek Formlar
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
EDS462 Okul Deneyimi Dersi
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KURUM STANDARTLARI İLÇE-İL-MERKEZ DÜZEYLERDEKİ RAPORLARI
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
TAHSİN TEMİZER SİLVAN R.A.M. MÜDÜRÜ
GELİŞİM İÇİN DEĞİŞİM PROJESİ”
ÖĞRENCİ TAKİP SİSTEMİ BTS HAZIRLAYAN ABDURRAHMAN ÇİÇEK 75
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI MALATYA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
DESTEK EĞİTİM ODASI İŞLEYİŞ USUL VE ESASLARI
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
II Hafta Plan Nedir? Eğitim-öğretimde Plan Yapmanın faydaları
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
Destek Eğitim Odaları.
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
MEB İLKÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Okul Gelişim ve Rehberlik Şubesi İKS Proje Sorumlusu Program Geliştirme Uzm: Bahar KÜÇÜKTEPE Haziran 2010 İLKÖĞRETİM KURUMLARI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM VE İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTLARI UYGULAMASI 1.İlk yapılacak iş veri girişinden okul mevcut durumu onaylanacaktır. 2.Okul aile birliği.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI
OKULA UYUM PROGRAMI.
İLKOKUL BİRİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI  DEĞERLENDİRME KILAVUZU  KAZANIMLAR.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROĞRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI.
TANILAMA.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
YÖNETİM FONKSİYONLARI
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Okul öncesİ dönemde müzİk İle Öğretİm
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (MSc., MEd.).
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KILAVUZU
EDS462/OMB504 Okul Deneyimi Dersi
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim programında ders kitabının yeri. Planlı, programlı olmayan hiçbir öğrenme etkinliği eğitim programının kapsam alanına giremez. Planlı, programlı.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI Değerlendirme Kılavuzu Kazanımlar

PLANLAMA Okul Öncesi Uyum Programı’nın işleyişinin sorumlusu okul/kurum yöneticisidir. Kurum yöneticileri (müdürler veya müdür yardımcıları) Okul Öncesi Uyum Programı’nı değerlendirmede çok kaynaktan veri toplamayı esas almalı ve değerlendirme süreçlerini iyi planlamalıdır. Okul Öncesi Uyum Programı‘nı değerlendirme planına bağlı olarak kurum yöneticilerinin değerlendirme süreci aşağıdaki gibi tasarlanmıştır. Yöneticilerin aşağıdaki adımları uygulaması durumunda Okul Öncesi Uyum Programı’nın beklenen etkiyi yaratması mümkün olacaktır.

Okul Öncesi Uyum Programı değerlendirme sürecinin başlangıç ve bitiş tarihlerini belirleyiniz. Gerekli görülüyorsa öğrencilerin ihtiyaç analizinin hangi tarihte yapılacağını belirleyiniz İhtiyaç analizi uygulama sürecinde kimlerin görevli olduğunu (Okula Uyum Süreci Komisyonu) belirleyiniz. Okul çalışanlarına Okula Uyum Programı’nı değerlendirme sürecinde kendilerinden neler beklendiği bilgisini veriniz. Okul çalışanlarına Uyum Programı’na yönelik çalışma sürecini değerlendirmede hangi araçları kullanacaklarını açıklayınız. Uyum Programı’nın değerlendirme sürecine ilişkin işleri kolaylaştıracak önlemleri alınız

UYGULAMA SÜRECİ Okula Uyum Programı’nın değerlendirmesine yönelik uygulama sürecinin planlandığı şekilde sürdürülüp sürdürülmediği kontrol edilmeli, aksaklıklar var ise anında müdahâle edilerek problemler ertelenmeden çözülmelidir. Okul yöneticilerinin Uyum Programı’nın kalitesini kontrol etmeleri için çok sayıda ölçek eklerde verilmiştir. Bu ölçeklerden ne kadar çoğu kullanılırsa elde edilen bilgiler o derece doğru olacaktır.

UYGULAMA SÜRECİ Okul Öncesi Uyum Programı Uygulama Sürecine İlişkin Yönetici Öz Değerlendirme Formunu (Ek 3) kullanarak programın planlamaya uygun olarak işleyip işlemediğini kontrol ediniz. Görevlendirilen çalışanların sorumluluklarını yerine getirip getirmediğini kontrol ediniz. Öğretmenlerden “Okul Öncesi Uyum Programı Uygulama Sürecine İlişkin Öğretmen Öz Değerlendirme Formu”nu (Ek 4) ve velilerden/ebeveynlerden “Okul Öncesi Uyum Programı Uygulama Sürecine İlişkin Veli/Ebeveyn Öz Değerlendirme Formu”nu (Ek 5) doldurmalarını isteyiniz

Öğretmen ve velilerin doldurduğu öz değerlendirme formlarını kontrol ederek eksik noktaları belirledikten sonra tamamlanması için gerekli önlemleri alınız. Okula Uyum Programı’nın uygulama süreci sonunda öğretmenlerden öncelikle “Okul Öncesi Öğrenci Uyumunu Değerlendirme Ölçeği”ni (Ek 1) doldurmalarını isteyiniz. Söz konusu ölçek ihtiyaç analizi amacıyla öntest olarak uygulandı ise öntest uygulama verileri ile süreç sonunda elde edilen verileri karşılaştırınız. Gerekli görüldüğünde ve mümkün olan durumlarda öğretmenlerden “Okul Öncesi Okula Uyum Programı Kazanımları için Öğrenci Gözlem Formu Dereceleme Ölçeği”ni (Ek 2) süreçteki gözlemlerine dayanarak doldurmalarını isteyiniz.

“Okul Öncesi Okula Uyum Programı’na Yönelik Yönetici Memnuniyet Anketi”ni (Ek 6) kendiniz doldurunuz. Yönetici yardımcılarından veya öğretmenlerden “Okul Öncesi Okula Uyum Programı’na Yönelik Veli/Ebeveyn Memnuniyet Anketi”ni (Ek 8) ailelere uygulamasını isteyiniz. Okul öncesi için hazırlanan Okula Uyum Programı’nı değerlendirmelerin önceden belirlenen planlamaya uygun olarak işleyip işlemediğini kontrol etmek için “Okul Öncesi Uyum Programı Uygulama Sürecine İlişkin Yönetici Öz Değerlendirme Formu”nu (Ek 3) tamamlayınız.

VERİLERİN ANALİZİ Toplanan veriler, yöneticinin kendisi, yönetici yardımcıları veya yönetici tarafından görevlendirilen öğretmenler tarafından gerçekleştirilebilir. Veri analizleri; planlanan sırayla yapılan değerlendirme ölçekleri ve memnuniyet anketlerinin yönergelerinde verilen açıklamalara göre yapılır.

SÜRECİN RAPORLAŞTIRILMASI Yöneticiler, Program’a yönelik paydaşlardan gelen verilere ilişkin sonuçları öncelikle ayrı ayrı yorumlayacak ardından tüm bilgiler birleştirerek Program’ın genel değerlendirilmesini yapacaklardır. Değerlendirme sonuçları Uyum Programı’nın farklı yönlerine (içerik, uygulama, ölçme ve değerlendirme araçları vb. gibi) ilişkin bilgiler verecek şekilde ve paydaşların görüş ve algılarını ayrı ayrı yansıtacak şekilde rapor edilecektir.

Öğrencilerin kazanımlara erişim düzeylerinin her alt alanda ve genelde, % 60’tan yüksek olup olmadığını kontrol ederek raporlayınız. Düşük performansları ve gerekçelerini belirtiniz. Yönetici, öğretmen ve velilerin öz değerlendirme sürecinde görevlerinin % 60 veya daha fazlasını yapıp yapmadığını kontrol ederek raporlayınız. Var ise eksik bırakılan veya yerine getirilemeyen görevleri ve gerekçelerini belirtiniz. Yönetici, öğretmen ve velilerin memnuniyet düzeylerinin % 60 veya daha yüksek olup olmadığını kontrol ederek raporlayınız. Düşük memnuniyet düzeylerini ve gerekçelerini belirtiniz. Her bir ihtiyacında ve genel olarak öğrencilerin ihtiyaçlarının Uyum Programı sonunda veya dönem başındaki duruma göre önemli düzeyde karşılanıp karşılanmadığını kontrol ederek raporlayınız. Program’ın ihtiyaçları karşılama düzeyi düşük bulunmuşsa bu durumun olası nedenlerini belirtiniz. Her bir ölçekten elde edilen bulguları dikkate alarak Program’ın kalitesini değerlendiren sonuç bölümünü yazınız.

DEĞERLENDİRME SONUÇLARININ PAYLAŞIMI Söz konusu rapor MEB, öğretmenler, veliler, öğrenciler ve uygun görülen diğer paydaşlarla paylaşılabilir. Kurum yöneticileri, Uyum Programı’na ilişkin değerlendirme sonuçlarını yapılan işlemler, ulaşılan sonuçlar ve alınan kararları kapsayan bir rapor hâline getirerek uygun görülen paydaşlarla web ortamında paylaşabilirler.

DEĞERLENDİRMEDE KULLANABİLECEKLERİ ÖLÇME ARAÇLARI

OKULA UYUM PROGRAMI OKUL ÖNCESİ KAZANIMLARI

BİLİŞSEL GELİŞİM OKULA HAZIRLANMA OKULA YERLEŞME OKULLA BÜTÜNLEŞME Kazanım 1. Nesne/durum/olaya dikkatini verir. Kazanım 2. Nesne/durum/olayla ilgili tahminde bulunur. Kazanım 10. Mekânda konumla ilgili yönergeleri uygular. Kazanım 18. Zamanla ilgili kavramları açıklar.

DİL GELİŞİMİ OKULA HAZIRLANMA OKULA YERLEŞME OKULLA BÜTÜNLEŞME Kazanım 5. Dili iletişim amacıyla kullanır. Kazanım 7. Dinlediklerinin/izlediklerinin anlamını kavrar.

SOSYAL VE DİL GELİŞİMİ OKULA HAZIRLANMA OKULA YERLEŞME OKULLA BÜTÜNLEŞME Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır. Kazanım 1. Kendisine ait özellikleri tanıtır Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır Kazanım 2. Ailesiyle ilgili özellikleri tanıtır. Kazanım 3. Kendini yaratıcı yollarla ifade eder. Kazanım 5. Bir olay ya da durumla ilgili olumlu/olumsuz duygularını uygun yollarla gösterir. Kazanım 7. Bir işi ya da görevi başarmak için kendini güdüler. Kazanım 8. Farklılıklara saygı gösterir.

SOSYAL VE DİL GELİŞİMİ OKULA HAZIRLANMA OKULA YERLEŞME OKULLA BÜTÜNLEŞME Kazanım 9. Farklı kültürel özellikleri açıklar. Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir Kazanım 10. Sorumluluklarını yerine getirir. Kazanım 12. Değişik ortamlardaki kurallara uyar. Kazanım 15. Kendine güvenir. Kazanım 16. Toplumsal yaşamda bireylerin farklı rol ve görevleri olduğunu açıklar.

MOTOR GELİŞİM OKULA HAZIRLANMA OKULA YERLEŞME OKULLA BÜTÜNLEŞME Kazanım 1. Yer değiştirme hareketleri yapar. Kazanım 2. Denge hareketleri yapar. Kazanım 3. Nesne kontrolü gerektiren hareketleri yapar. Kazanım 4. Küçük kas kullanımı gerektiren hareketleri yapar. Kazanım 5. Müzik ve ritim eşliğinde hareket eder.

ÖZ BAKIM BECERİLERİ OKULA HAZIRLANMA OKULA YERLEŞME OKULLA BÜTÜNLEŞME Kazanım 1. Bedeniyle ilgili temizlik kurallarını uygular. Kazanım 7. Kendini tehlikelerden ve kazalardan korur.