ELİ ACIMAN 1919-2011 ‘Sevmediği sözcük reklam, aşık olduğu meslek reklamcılık’

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
B. HUKUK ALANINDAKİ İNKILAPLAR Türkiye’de Anayasalar 1921 Anayasası 1.İnönü Savaşı’ndan sonra yeni Türk devletine işlerlik kazandırmak amacıyla 20 Ocak.
Advertisements

AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
HAZIRLAYAN Adı: Muhammed Soyadı: AYDIN No: 546 Okul: Darende İlköğretim Okulu KAYNAK: KAYNAK:
SMMM ve YMM’LER İLE DENETİM HİZMETLERİNİN EKONOMİK GELİŞMELERE VE SERMAYE PİYASASINA ETKİSİ Nazım Hikmet YMM, Grant Thornton Türkiye İcra Kurulu Başkanı.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Hazırlayan İSMAİL ŞAHİNER. SORU ÇÖZERKEN!!! Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur. Önce soru okunur. Daha sonra parça (metin) okunur.
TARİHÇESİ 1868 yılında Jamsetji Tata tarafından Mumbai’de kurulmuş ve 1992 yılından bu yana Ratan Tata yürütmektedir. Tata Motors Limited bir Hint çok.
CUMHURİYET ÖNCESİ GRAFİK SANATI GELİŞİMİ
Hazırlayan: Hasan ACAR
Kazanım 6. Atatürk’ün iletişime verdiği öneme kanıtlar gösterir.
YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERE İLİŞKİN ULUSLARARASI YASAL DÜZENLEMELER
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından kuruldu.
Makro İktisat.
SAHİBİNDEN.COM ve HEPSİBURADA.COM
Metinlerin Sınıflandırması
Uluslararası Pazarlama Araştırması
MAKRO İKTİSAT EKONOMİNİN ÖLÇÜLMESİ 2: Faiz Haddi ve Ödemeler Dengesi
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ÖĞR.GÖR.İDİL YILDIRIM ARI
Doç.Dr.Gülbiye Yenimahalleli Yaşar
YONT ’TEN GÜNÜMÜZE TÜRKİYE İKTİSAT YAPISI
II.İnönü Savaşı Nedenleri I.İnönü Savaşı'nın üzerinden 3 ay geçmeden Yunanlılar tekrardan saldırıya geçtiler.
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: aLİBABA.com
TAM ÖĞRENME MODELİ.
TEVFİK FİKRET (
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Türkiye'de Sosyal Politikanın Gelişimi Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
Sosyal Politikanın Tarihsel Boyutu Doç.Dr.Filiz YILDIRIM
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
Pazarlama Planlaması.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
FİNANSAL PLANLAMA.
İstanbul Vinç Kiralama Hizmetleri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
ATATÜRK’ÜN ÖNDERLİĞİNDE YAPILAN YENİLİKLER
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
11. Hafta İngiltere Küresel Sisteminin Temel Yapıtaşları
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ
DÜNYADA ORGANİK TARIM Günümüzden yaklaşık 1,5-2 milyon yıl önce ilk insanların dünya yaşamı içinde yer aldığı sanılmaktadır. Bu zamanda dünyada insan yaşamı.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
ANLATMAYA BAĞLI EDEBİ METİNLERDE DİL VE ANLATIM
Gazetecilik Etiği ve Toplumsal Sorumluluk
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Uluslararası İşletme Yönetimi
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TOPLUMSAL TABAKA ve SINIFLAR
DEMOKRASİ YOLUNDA TÜRKİYE
Sosyal Bilgilerde Değer Eğitiminde Biyografi Kullanımı
Sunum transkripti:

ELİ ACIMAN 1919-2011 ‘Sevmediği sözcük reklam, aşık olduğu meslek reklamcılık’

1919 tarihinde İstanbul’da doğmuştur. Türkiye’nin ilk reklamcısı ve reklam ajansının sahibidir.(Manajans/Thompson) Genç yaşta öğrenim hayatını, gazetecilik eğitimi almak üzere İngiltere'ye gitmek amacıyla yarıda bıraktı. İngiltere dönüşü sonrası baba mesleği olan iplikçiliğe değil de kendisini zirveye taşıyacak olan reklamcılığa karar kılar.

Ancak bu karar kılış, öyle planlanmış bir karar olmamış , abisinin bulduğu iş sonucu reklamcı olmaya karar vermiştir. Bulduğu işle abisinin komşusu olan iş adamı ve modacı Vitali Hakko'nun ürettiği şapkaların reklâmını yapmaya başladı. Böylece ilk reklamı İlk yaptığı reklam Vitali Hakko'nun ünlü "şen şapka" reklamıydı. II. Dünya Savaşı'nın sonuna doğru, Türkiye'de "savaş ekonomisinin" sona ermesiyle ve ekonominin toparlanmasıyla, 1944 yılında Eli Acıman, Vitali Hakko ile birlikte "Faal Reklam Acentası"nı kurdular. .

Ancak işler umulduğu gibi gitmeyince Vitali Hakko kısa bir süre sonra bu ortaklıktan ayrıldı. Ayrılıktan sonra Eli Acıman, 1946 yılında Türkiye'nin başlıca iş adamlarından Vehbi Koç ile tanışarak Koç şirketlerinin reklam işlerini alınca geniş bir iş imkânına kavuşmuştur. Böylece gelişmeye başlayan firma, 1957 yılında Eli Acıman, Arif Erdemir ve Nesim Matan’ın ortaklığı ile şirketleşip "Faal Ajans" adını alır. 1965 yılında genişleyen iş hacminin de etkisiyle ortaklar dostça ayrıldılar.

Eli Acıman "Manajans« adıyla yoluna devam etti. Uluslar arası reklamcılık birliğinin Türkiye kolunu kurdu(1972).15 yıl başkanlık yaptı. Eli Acıman, sektörün en önemli çatı kuruluşu olan Reklamcılar Derneği'nin de kurulmasına öncülük etmiş ve büyük emek verdiği bu derneğin ilk başkanlığını yapmıştır.  1990 yılında Avrupa Reklam Ajanslar Birliği tarafından altın madalya ile onurlandırıldı.

TÜSİAD'a 30 yıldan uzun süre hizmet veren üyelerinden biri olan Eli Acıman, 1970'li yıllardan itibaren İstanbul ili vergi rekortmenleri listesine de girdi. 2004 yılında Hürriyet Gazetesi tarafından düzenlenen yarışmada Eli Acıman'a "Hürriyet Özel Ödülü" verildi. Eli Acıman, ilerleyen yaşından dolayı emekliye ayrılıp reklam ajansının yönetimini kızı Linda Acıman'a bıraktı. 13 Ocak 2011 tarihinde 92 yaşındayken vefat etti.

REKLAM KAMPANYALARI “Şen Şapka” (1944, Vitali Hakko) “Kral bira, lüks bira” (1969, Tuborg) “Soylu yün halı” (1976, Saray) “Fark edilirsiniz” (1977, Beymen) “Hizmette sınır yoktur” (1980, YKB) “Sony varken Sony alınır” (1987) Turgut Özal için 1983'te hazırlanan “İcraatın İçinden” TV programı

REKLAM KAMPANYALARI

Anavatan Partisi Reklam Kampanyası  İlk kapsamlı siyasi çalışmadır. Eli Acıman‟dan bu siyasi parti için bir kampanya yapması istendiğinde Eli Acıman bir siyasi partinin kampanyasını üstlenmek fikrine kuşkuyla yaklaşmıştır. Çünkü ajans, seçim kazanıldığında o partinin yandaşı , kaybedilirse o partinin başarısızlığını üstlenmek durumunda kalacaktır.   Uzun görüşmeler sonucu ajans bu kampanyayı kabul eder ve afiş ve televizyon programı çalışmalarına başlar. Afişler genel olarak ekonominin bozukluklarına ve ülkemizde yaşanan sağ-sol çatışmalarının yarattığı güvensiz ortama atıfta bulunur niteliktedir. • Siyasal iletişim açısından bir dönüm noktası olan „‟icraatin içinden „‟ adlı program yine Manajans/ Eli Acıman‟a aittir.

Üretim Aracı Anadol Kampanyası Bu kampanya Anadol‟un Türkiye‟nin ilk yerli üretim aracı olması dolayısıyla önemlidir. Manajans tarafından  hazırlanan lansman kampanyasında Anadol, “İşte, memleketimizi ileriye doğru hamlesinde, yıllardır gözlediği dönüm noktasına ulaştıran İlk Türk Otomobil..’ olarak sunuldu

ELİ ACIMAN VE İLKLER Reklamlarda slogan kullanımı Kampanya halinde basın reklamı Türkiye‟de üretilen ilk yerli otomobilin (Anadol) isim başlığı ve lansmanı İlk resmi uluslar arası ortaklık Reklamlarda arı Türkçe kullanılması Reklamlarda uluslar arası ahlak yasasının yayınlanması Stratejik planlama Kapsamlı siyasi kampanya • Reklamcılık derneğinin kuruluşuna öncülük Manavizyon isimli bir prodüksiyon şirketi.

Reklamda Eli Acıman Üslubu Türkiye‟de modern reklamcılığın temelini atan kişi Eli Acıman‟dır. Eli Acıman yapılacak olan projelerde ; şiirsel bir anlatım ve Türkçe‟nin doğru kullanılması konusunda çok titiz davranmıştır. Eli Acıman'ın kurmuş olduğu Manajans sektörde bir ekoldür ve reklam mantığı ve felsefesinde yeni bir tarz geliştirmiştir. Reklamda dil kullanımı özellikle üzerinde çok durulan bir konudur. Ve düzgün bir Türkçe kullanılmıştır metinlerde çok titiz davranılmıştır. Özellikle Acıman reklamda dilin kullanımına çok önem vermiştir. bir virgülün yanlış kullanımı bile zaman zaman tartışmalara sebep olabilmiştir. Türkçeyi farklı ve şiirsel bir biçimde kullanmıştır.

Türkiye’de Reklamcılıgın Dönüm Noktaları Trtnin reklama açılması (1972) Televizyonun medya aracı olarak kullanılması . 1970 ler Özal dönemi liberal politikalar ve yabancı sermayenin Türkiye‟ye gelmesi ve liberal politika. 1980‟ ler darbe dönemi ve reklam yasakları. Satıcı ve alıcı pazarındaki dönüşümler. Rekabet ortamı ve yabancı reklam ajansları ortaklıkları.

Eli Acımana Göre Reklam ; Ürünün özelliklerini içermeli Basit, yaratıcı, anlaşılır ve dilbilgisi kurallarına uygun kaleme alınmış olmalı.

Eli ACIMAN’ın gözünden NUTELLA