Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GRAFİK VE HARİTA YARATMA
Advertisements

EZPro Q-Label.
DİLİMLER VE ETKİN BÖLGELER
Bilgilerimi sunuyorum
Not Sosyal Bilgiler Öğretmenliği
ADOBE FİREWORKS CS5 PROGRAMA GENEL BAKIŞ.
Power Point’a Resim Nesneleri Ekleme ve Kullanma
PROSHOW KULLANIM.
SGB NET Doküman Yönetim Sistemi
1.Adım: Birime havale edilen evraklar seçeneği seçilir.
BİLGİSAYAR İŞLETMENLİĞİ
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
YARDIM MASASI Internet Explorer tarayıcısı açılır ve Yardım Masası adresi yazılarak sayfası açılır. Gelen.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Resim Düzenleme İşlemleri
BU DERSTE ÖĞRENECEKLERİMİZ
HASTA ÇIKIŞ İŞLEMLERİ.
Görsel Okur-Yazarlık *
ÖĞRENME FAALİYETİ 3. PARAGRAF DÜZENLEME.
KURTKÖY TİCARET MESLEK LİSESİ MUHASEBE FİNANSMAN ALANI OFİS PROGRAMLARI DERSİ 1. KELİME İŞLEMCİ MODÜLÜ.
Formül Hazırlama ve Kullanma
Dr. Ahmet KÜÇÜKER Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
WINDOWS TEMEL İŞLEMLER
Microsoft Power Point Dersi
PROF. DR. NİZAMETTİN ERDURAN YARD. DOÇ.DR. ZEYNEP ÇİÇEK ÖNEM
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
Microsoft EXCEL (2) Kapsam Kopyalama, Yapıştırma Açıklama Ekleme Satır ve Sütunların Boyutlandırılması Bitişik Hücrelere Dayanarak Otomatik Veri Girme.
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 2
ALİ KÜÇÜKER WinOS Görüntü ile İlgili Kişiselleştirme Seçenekleri.
ALİ KÜÇÜKER WinOS Görüntü ile İlgili Kişiselleştirme Seçenekleri.
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi
Katmanın sayfada görünme değeri, Katmanın sayfada görünme modu Katman gizleme – gösterme seçeneği Aktif ( Seçilmiş ) Katman Katman Kilitleme seçenekleri.
ADVANCED ACTİONS AND VARİABLES Adobe Captivate Advanced Action komut dosyası Nesne-Olay-Eylem modeline dayanmaktadır. Advanced Actions kullanarak e-öğrenmeyi.
MS-WORD TOBLO OLUŞTURMA
1.Adım: Kayıt geri almak için önce araç çubuğundan kayıt ara sekmesine basarak, geri alınacak evrak kaydı belirlenir.
POWER POİNT SUNU HAZIRLAMAK
HESAP TABLOSU PROGRAMLARI
1.Adım: Yukarıdaki araç çubuğundan kayıt ekle sekmesi seçilir.
POWERPOİNT BERİL ŞENDOĞAN.
2.4. Dönüşümlü Resimler (Rollover) Oluşturma
Temel Bilgisayar Bilimleri Dersi (Microsoft Powerpoint)
WİNDOWS DİZİN YAPISI.
MICROSOFT WORD ŞEYMA ŞAFAK
Grafik ve Animasyon-II
5.1. Tablo Ekleme Kelime işlemci programında tablo eklemek için Ekle sekmesindeki Tablolar grubundan Tablo düğmesine tıklanır. A:Tablo; Bu kısmın üzerine.
4. LİSTE OLUŞTURMA VE BİÇİMLENDİRME
ATAKUM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Word Programı.
Temel belge İşlemlerİ Microsoft Office Word 2007.
PowerPoint Konu Anlatımı
Grafik ve Animasyon-II
Grafik ve Animasyon-II
Cabri projesi 1985 yılında Fransa da başladı. Bugün 100 milyondan fazla kullanıcısı var. Farklı ülkelerde farklı isimlerde benzerleri var.
KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ BİLGİSAYAR 2 NOT 3. Sayıları Biçimlendirmek Hücrelere girdiğimizde sayıları biçimlendirmek için; Hizalma yapmak istediğimiz.
POWERPOINT 2010 KULLANIMI TEMEL SUNUM İŞLEMLERİ
ELEKTRONİK TABLOLAMA PROGRAMI: EXCEL
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR MODÜL -2: İŞLETİM SİSTEMİNDE MASA ÜSTÜ
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR
Sinem TÜRKOĞLU Sınıfı: 10 – Bilişim No : 59 BILIŞIM TEKNOLOJILERININ TEMELLERI PROJE ÖDEVI WINDOWS 7 KURULUMU.
DERS: MESLEKİ BİLGİSAYAR MODÜL -3: İŞLETİM SİSTEMİNİN KULLANILMASI.
ANİMASYON OLUŞTURMA.
::: Soru Numarası Seçin :::
SEMBOLLER.
Word Programı.
powerPoint nedir
Libreoffice Calc ile Veri Tablosu Hazırlama. Veri Tablosu Oluşturmak İçin Veri Girişi Bir öğrencinin; 1. Vize Notu 2. Final Notu 3. Ödev Notu A) Girişi.
Temel Bilgisayar Dersi
FIZ 171 GRAFİK ÇİZİM PROGRAMI ORIGIN. Temel bilimlerde yapılan bilimsel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan grafik programlarından biri ORIGIN’dır.
Excel (Hesap Çizelgesi) Programı
Sunum transkripti:

Kemikler ile Çalışmak (Bone Tool)

K emikler eklemli yapısıyla şekilleri hareket ettirmek için kullanılır K emikler eklemli yapısıyla şekilleri hareket ettirmek için kullanılır. Özellikle insan hareketleri için uygundur. Kemikler eklemli yapılarıyla kemik sistemini oluşturur ve bir animasyon yapıldığında birbirine bağlı olarak hareket eder. Bir Kemik animasyonunda uzuvların birbirinden bağımsız hareket etmesi de sağlanabilir. Bu ayrı hareketlerin her birine Armatür denir.

Bir Kemik Sistemi Oluşturmak Sahneye şekil çizildiğinde kemik sistemini oluşturmadan önce şekildeki kemik ve eklem yerleri belirlenmelidir. Bir kemik sistemi oluşturmak için: 1 -Her animasyon farklı bir katmanda yapılmalıdır. 2 -Araç Panelinde bulunan Kemik Aracına fare ile tıklanır ve klavyeden X harfine basılır. Fare İşaretçisinin değiştiği görülür. 3 -Sahnede bulunan şeklin eklem noktaları belirlenir. Fare ile basıp sürüklenerek kemik çizilir. Bitirilen yerden kemik çizilerek devam edilir ve ortada bir eklem meydana gelir. Her bir eklem bir daire ile görülecektir. Bu işlem hareket istenen her bir yer için devam eder.

Bu işlem yapılırken Zaman Çizelgesine Armatür isimli bir katman yerleşir. Bu katmanın simgesi diğer katmanlardan farklıdır ve kareler koyu yeşildir.

Bir Kemik Sistemi Canlandırmak Bir kemik sistemini canlandırmak için: 1- Zaman Çizelgesinde bulunan katmanların bitiş kareleri seçilir ve Menü Çubuğunda bulunan Ekle başlığından Zaman Çizelgesi seçeneği tıklanarak açılan menüden Anahtar Kare tıklanır veya fare ile sağ tıklanarak Anahtar Kare Ekle seçilir veya da klavyeden F6 tuşuna basılır. 2- Armatür katmanı için bitiş katman seçilir ve Menü Çubuğunda bulunan Ekle başlığından Zaman Çizelgesi seçeneği tıklanarak açılan menüden Kare tıklanır veya fare ile sağ tıklanarak Kare Ekle seçilir veya da klavyeden F5 yada insert pose seçilebilir tuşuna basılır. 3- Diğer katman animasyonları tamamlanır. Armatür katmanın son karesi seçilerek sahnedeki kemiklerin hareket bittiğinde olması gereken yer düzenlenir. Kemiklerin konumlarını değiştirmek için Seçim Aracını kullanabilirsiniz. 4 Tüm işlemler bittikten sonra animasyon kontrol edilir. Menü Çubuğunda bulunan Kontrol Et başlığından Filmi Test Et seçeneğine tıklanır veya klavyeden CTRL + ENTER tuş kombinasyonuna basılır.

Yanlış çizilen kemikleri silmek için önce Araç Panelinde bulunan Seçim Aracına fare ile tıklanır veya klavyeden V harfine basılır. Yanlış çizilen kemik seçilir. Seçim işlemi yapıldıktan sonra klavyeden DELETE tuşuna basmak yeterlidir. Kemikleri kullanarak yapılan animasyonları sembole çevirebilirsiniz. Animasyonu sembole çevirmek için: 1 Sahnede bulunan kemik sistemi seçilir ve fare sağ tuşu tıklanarak açılan menüden Sembole Dönüştür seçilir. 2 Ekrana açılan Sembole Dönüştür penceresinde Ad yazı kutusuna sembole verilecek isim yazılır. Tür açılır menüsünden Film Klibi seçeneğine tıklanır ve Tamam butonuna basılarak sembole dönüştürme işlemi onaylanır. 3 Sembole dönüştürülen animasyon film klibi formatında olduğu hareket içerebilmektedir. Bu sembolü istediğiniz proje içerisinde aynı şekilde kullanabilirsiniz.

Joint rotation sekmesi nesneye kazandırmış olduğumuz eklem hareketlerine belirli bir açıda dönmesini sağlamamıza yarar.