İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Advertisements

EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK İŞBAŞI EĞİTİM ve GİRİŞİMCİLİK EĞİTİM PROGRAMI TÜRKİYE İŞ KURUMU.
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
ELİF EROĞLU PSİKOLOJİK DANIŞMAN M.T.O.K. Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları Mezunları.
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
AKADEMİK KARİYER Yrd. Doç. Dr. Doğan BOZDOĞAN
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
2016 -LYS ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ ABDULKADİR SAYIN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Ahmet SARI Trabzon Sosyal Bilimler Lisesi Rehberlik Öğretmen.
YGS-LYS DOĞRU TERCİH.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI Görev ve Sorumluluklar Ö Ğ RET İ M ÜYES İ DI Ş INDAK İ Ö Ğ RET İ M ELEMANI KADROLARINA YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK.
YGS ne demektir? YGS, Yükseköğretime Geçiş Sınavı demektir. YGS 1,2 : Sayısal puanla öğrenci alan bölümler içindir. YGS 3,4 : Sözel puanla öğrenci alan.
 SINAVSIZ GEÇİŞ SİSTEMİ VE ALANLARIN SINAVSIZ GEÇİŞ BÖLÜMLERİ.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
T.C. ALTINDAĞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM - YÖNELTME Ankara, 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
LYS’ye bir ay kala… Sorular ve Cevaplar
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
Bitlis Eren Üniversitesi
2017 ÖSYS YGS-LYS TANITIMI.
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
İç Hastalıkları Klinik Stajı GİRİŞ DERSİ
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
2.
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
Neden Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları?
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
YÜKSEK ÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI
2018 Yükseköğretim Kurumları Sınavı Tanıtım Sunumu
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
NECİP FAZIL KISAKÜREK İMAM HATİP ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yüksek öğretim KURUMLARI sınavı
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
2017 ÖSYS YGS-LYS DEĞİŞİKLİKLERİ.
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
ÜNİVERSİTE TERCİH BİLGİLENDİRME PROGRAMI
Güncelleme Tarihi: Hazırlayan: UGMB Bölüm Başkanlığı
ENSTİTÜLERARASI ORTAK DOKTORA PROGRAMLARI
H. A.AKINCI ANADOLU LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ Psk. Dan . Erkan EVEGÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ COĞRAFYA BÖLÜMÜ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
6569 Sayılı Kanunla değiştirilen 2547 Sayılı Kanunun 44
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
Öğretim Yılında TC’de bir üniversiteye yerleşme hakkı kazanan öğrencilerin yapması gereken işlemler ve gerekli belgeler:
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
LİSELERE GEÇİŞ SİSTEMİ
Sunum transkripti:

İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ 2016-2017 TERCİH BİLGİLENDİRME PROGRAMI TERCİH NASIL YAPILIR?

TERCİH YAPACAK ÖĞRENCİNİN GERÇEKLERİ Başarı sırası- Puan Yetenek, beceriler ve ilgiler Hedeflerimiz Ailenin ekonomik durumu Şehir içi, şehir dışı Ulaşım Barınma Kariyer olanakları Bölümün geleceği

SIRALAMA Tercih sıralamalarında bölümlerin puanlarından çok başarı sırasına bakmanız daha sağlıklı, Yıllara göre puanlar, soruların zorluk düzeyi, net ortalamaları, standart sapma gibi nedenlerle değişebilir. Bir programı daha üste yazmak diğer adaylara göre bizi daha şanslı kılmaz. Tercih sıralaması sadece bizim öncelikle hangi bölümü istediğimizin resmi ifadesidir. İlk sıraya yazdığımız bölümlerin önemi; bazı vakıf üniversitelerinin verdiği tercih bursu ile ilgilidir.

TERCİHLERİ YAPARKEN Başarı sıramıza göre tercih yapacağımız alt ve üst aralık belirlenir. Kullanacağımız tercih sayısının üçte birini başarı sıramızın önündeki yerlere ayırabiliriz. Listeyi başarı sırasına göre sıraladıktan sonra kişisel istek ve eğilimlere göre (ücret, oturduğunuz yere yakınlık vb.) yerlerinde değişiklikler yapabilirsiniz. Aday tercihlerini en çok kazanmayı istediği bölümden başlayarak yapmalı ve tercih listesinin en sonundaki bölümü kazandığında da sevinmelidir.

TERCİHLERİ YAPARKEN Puan türü, öğretim süresi, öğretim şekli açısından tercih kısıtlaması yoktur. 24 tercih hakkı vardır. İstemediğiniz bölümü kazanmanız durumunda kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın ek kontenjandan yararlanılamaz. ÖSYM tarafından 2016 yılında yerleştirilmiş öğrenci, puanı ne olursa olsun başka bir bölümü 2016 tercih süresi içinde tercih edemez. Tercihlerde iki bölüm arasında kararsız kalan öğrencilerin ilgili bölümlerin ders programlarına göz atmasında fayda vardır.

TERCİHLERİ YAPARKEN Bazı bölümler özel koşul gerektirir. Bu bölümler kazanılsa da koşullar tutmadığı taktirde kayıt yaptırılamaz. Aynı anda iki ön lisans ya da iki lisans programına kayıt yaptırılamaz. Vakıf Üniversitelerini tercih edecek adayların ücretler hakkında detaylı bilgi almaları önemlidir. İstanbul Gelişim Üniversitesi’ni tercih edecek adaylar için burs bilgileri ayrıntılı bir şekilde verilmelidir.

Örnek: Arda ve Cansu İstanbul Gelişim Üniversitesi’nin Psikoloji (Tam Burslu) bölümünü tercih etsin; Ardanın TM-3: 450,001 puanı olsun, Arda tercihinde İGÜ Psikolojiyi 24.ncü sırada tercih yapsın. Cansu’nun TM-3: 450,000 puanı olsun Cansu tercihinde İGÜ Psikolojiyi 1.nci sırada tercih etsin. Kimin önce yerleştiği sorulduğunda genelde Cansun’un önce yerleştiği cevabını almaktayız. Bu yanlış bir cevaptır. Arda daha önce yerleşir. Doğrusu eğer Arda’nın üsteki tercihlerine yerleşmediği göz önüne alındığında İstanbul Gelişim Üniversitesi Psikoloji Tam Burslu bölümüne önce Arda yerleşir. Çünkü Arda’nın puanı Cansu’dan binde bir daha büyüktür.

Adem’in Tercihi; MF3 başarı sırası: 46.200 YGS-2 başarı sırası: 56.100 Öncelikle Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Beslenme ve diyetetik %75, %50 burslu, hemşirelik tam burslu okumak istiyor. İstanbul Fatih'te oturuyor. Öncelikle Avrupa yakasındaki üniversiteleri istiyor.

SIK YAPILAN TERCİH HATALARI Farkına varmadan vakıf üniversitelerinin paralı bölümlerini yazmak. Bölümlerin gerektirdiği koşul ve açıklamalar hakkında bilgi sahibi olmadan tercih yapmak. Tercih sıralaması yaparken daha az istediğimiz bölümü daha yüksek puanla öğrenci almış diye daha üst sıraya yazmak.

Pişman olup okumayacağımız bölümü tercih listesinde bulundurmak. Her alandan bölüm yazmak. Fen, TM, Sosyal, 2 yıllık, 4 yıllık. Başarı sırası yerine bölümlerin taban puanlarına bakarak tercih yapmak. Son tercihimize açık öğretim bölümü yazmak (yerleşemezsek tekrar hazırlanmayı düşündüğümüz halde)

TERCİH EDİLEN İL- İLÇE Tercih yapmak istediğiniz bölümün tam olarak hangi ilde, ilçede, nereye ne kadar uzak olduğunu kampüsü olup olmadığını kontrol ediniz. Bazı üniversitelerde aynı program birkaç değişik fakülte ve yerde olabilmektedir. Üniversite Adı Fakülte Adı Bölüm Puan Türü 2014 Başarı sırası Puanı Bursa Uludağ Üni. İktisadi ve İdari Bilimler F. İşletme TM – 1 195.000 279,88396 Bursa Uludağ Üni. İnegöl İşletme Fakültesi İşletme TM – 1 235.000 266,28859

KILAVUZDAKİ İŞARETLER Kılavuzda bir önceki yıl merkezî yerleştirme ile dolmayan programlarda en küçük puan ve yerleştirme öncelikleri sütunlarında hiçbir işaret ( ) bulunmaz. Kılavuzda yeni açılan programlarda en küçük puan ve yerleştirme öncelikleri sütunlarında (- - - -) yer almaktadır. Bu bölümlerin başarı sırasını tahmin etmek için çevre il ve bölümlerin sıralamasına bakılması faydalı olacaktır. Puan türü değişen programların yerleştirme öncelikleri sütununda ise (* * * *) işareti bulunmaktadır.

Vakıf (Özel) ve Kıbrıs Üniversiteleri Tercih kılavuzunda kodu 1 ile başlayan bölümler devlet, 2 ile başlayanlar vakıf, 3 ile başlayanlar Kıbrıs'taki vakıf ve 4 ile başlayanlar yurt dışı üniversiteleridir. Her birinin ücretleri farklıdır.  Vakıf (Özel) ve Kıbrıs Üniversiteleri

BURSLAR Özel Üniversiteler de burslu bölüm seçecek adayların, kazanacakları bursların hangi hallerde kesildiğini ve okulun uzaması halinde burslarının geçerli olup olmayacağını araştırmaları gerekmektedir. Tercih dönemlerinde tercih bursu ve diğer indirimler ile ilgili adayın yazılı belge alması daha sonradan hak kaybına uğramaması için oldukça önemlidir. Bazı devlet üniversitelerinde program ücretlidir.

ÖZEL KOŞULLAR Tercih Kılavuzu 1.Kısım Maddeler (Ösym’nin koşulları) Bakınız 5 . ve 10 . madde tıp hukuk kontenjanları için. İlave olarak 819. Madde 858. 883. 885. 896.madde 740. Madde Kıbrıs için. Başarı sırası maddeleri : 93. 712. 742-751. 798. 877. 773. Maddeler. Sağlık raporu, yaş sınırı ve benzer maddeler. 6. 7. 105. 113. 122. 135. 140. 154. 168. 195. 233. 256. Bakınız 93. Madde engelliler için. Bakınız 158. Madde dil sınavları için. Bakınız 790 ve 792. Maddeler uyruk.

ÖSYM TERCİH KILAVUZU 2. KISIM MADDELER (ÜNİVERSTİLERİN KOŞULLARI) 3. Madde burslar 4. 19. 30. 46. 61. 108. Madde isteğe bağlı hazırlık sınıfı. 11. 192. 210. 217. 271. 273. 295. 297. 769. 753. 744. 725. Madde özel durumlar ve sağlık raporları 4 14 Madde Ellerin ve parmakları ustalıkla kullanabilme. 15-17. 85. 88. 89. 263. Madde hazırlıkla ilgili. %30 hazırlıklar 700. 281. 86. 44. 907. 909. 912. 800. 26. 34. 46. 81. 161. 174. 298. 791. 724. 726. Madde özel durumlar stajlar ve şartlar. Diğer özel durumlar. 41. 211.

Öğrenim yeri bilgileri 56. 72. 79. 99. 100. 136. 141. Ve 304. 309. 330 Öğrenim yeri bilgileri 56. 72. 79. 99. 100. 136. 141. Ve 304. 309. 330. 646. Meslek lisesi bilgileri MTOK bilgilendirmesi 53. Madde Devlet ücretli bölümler *** 202. 251. 254. 252. 253. MEB Bursu Madde 75 *** Özel Durum maddeleri 91. 109. 110. 151. 169. 296. 815. Üniversitelerin burs ve avantajları. 123. 134. 137. 147. 162. 173. 240. 814. 804. 802. 785. 788. 746. 713. Yurtdışı eğitimi 181. Madde Tercih bursları: 971.

İKİNCİ ÖĞRETİM I. Öğretimden II. Öğretime geçişte her hangi bir sınırlama yok. II.Öğretimden birinci öğretime geçişte %10 başarı sınırı var. II. Öğretim diploması ile I.Öğretim diploması arasında fark yok.

EK TERCİHLER ÖSYS tercihlerinde boş kalan kontenjanlar, kazandıkları halde kayıt yaptırmayan adaylardan dolayı boşalan kontenjanlar ile tercihler ile ek tercihler arasında yeni açılan programların kontenjanları için ek tercih işlemi yapılır. İlk ve asıl tercihlerde her hangi bir program kazanan aday ek tercihe başvuramaz.

Tablo 4’de normal tercih döneminde bölüm doldu ise son yerleşen kişinin puanın altında olmayacak. Yeni açılan bölümlerde ve ilk tercihlerde dolmayan bölümlerde taban puan aranmaz. Tablo 3’de ek tercihte taban puan aranmaz. Ek tercihte de kazanan adayın OBP’nın yarısını bir sonraki yıl kaybeder.

EK PUAN İlgili ortaöğretim kurumuna 30.03.2012 tarihinden sonra kayıt olan adaylar için ek puan hesaplanmayacaktır. Daha önce kayıt olan öğrenciler ek puan almaya devam edeceklerdir. Sınavsız geçiş hariç diğer lise mezunları sağlık meslek- imam hatip liseleri öğrenci gibi ek puanla girilen bölümlere yerleşmede eşit şartlarda yarışacaklardır.

BAZI BÖLÜMLER İÇİN ÖZEL KOŞULLAR SHMYO İLK VE ACİL YARDIM Programına alınacak öğrencilerin, Üniversitelerin Tıp Fakültelerinden veya Devlet Hastanelerinden sürücü belgesi almaya engel olmayan bir beden yapısı ve ruh sağlığına sahip olduklarını belgeleyen rapor almaları (Öğrencinin boy ve kilosunun sağlık kurulu raporunda (heyet raporunda) belirtilmesi gerekmektedir.); program gereği 2. sınıfta araç kullanmalarının zorunlu olması sebebiyle kayıt tarihinde 17 yaşını tamamlamış olmaları; erkek öğrencilerde 1.65 m'den, kız öğrencilerde 1.60 m'den kısa olmamak, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 fazla veya 15 noksan kilo ağırlığında olmak; kurtarma ve taşıma işlerinde iki kişilik bir ekipte çalışırken sedyedeki bir hastayı ekip arkadaşı ile birlikte taşıyabilecek beden ve fizik yeterliliğine sahip olmaları gerekmektedir.

SİVİL HAVACILIK KABİN HİZMETLERİ (ön lisans) Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak.). Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak.). Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.) Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.

HAVACILIK YÖNETİMİ (lisans) ve SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ (ön lisans) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü Üniversite/Devlet Hastanesinden sağlık kurulu raporu (heyet raporu) almak (işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs).

UÇAK GÖVDE-MOTOR / UÇAK GÖVDE-MOTOR BAKIM (lisans) ile UÇAK TEKNOLOJİSİ (ön lisans) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü Üniversite/Devlet Hastanesinden sağlık kurulu raporu (heyet raporu) almak (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs).

YÖK ATLAS Bu yazılım, üniversite adaylarının, üniversite ve meslek tercihi yaparken daha bilinçli tercihler yapabilmesi amacıyla hazırlanmıştır.  Yazılım bir “tercih robotu” değildir. Sadece YÖK tarafından derlenebilecek/paylaşılabilecek işlenmiş verilerin yer aldığı seçkin ve güvenilir referans kaynaktır. YÖK Lisans Atlası YÖK Önlisans Atlası YGS-LYS Net Sihirbazı Başarı Sihirbazı

Yükseköğretim Girdi Göstergeleri Kontenjan, yerleşen, kayıt yaptıran, ek yerleşen, ek kayıt yaptıran sayıları Yerleşenlerin cinsiyet dağılımı Yerleşenlerin geldikleri coğrafi bölgeler Yerleşenlerin geldikleri iller Yerleşenlerin öğrenim durumu Yerleşenlerin liseden mezuniyet yılları Yerleşenlerin mezun oldukları lise alanları Yerleşenlerin mezun oldukları lise grupları / lise tipleri Yerleşenlerin mezun oldukları liseler Yerleşen okul birincileri

Taban puan ve başarı sırası istatistikleri Yerleşen son kişinin profili Yerleşenlerin YGS/LYS netleri Yerleşenlerin YGS puanları Yerleşenlerin YGS başarı sıraları Ülke genelinde tercih edilme istatistikleri Yerleşenlerin ortalama kaçıncı tercihlerine yerleştikleri Yerleşenlerin tercih eğilimleri – Üniversite türleri Yerleşenlerin tercih eğilimleri – Üniversiteler Yerleşenlerin tercih eğilimleri – İller Yerleşenlerin tercih eğilimleri – Aynı/Farklı programlar Yerleşenlerin tercih eğilimleri – Programlar (Meslekler) Yerleşme koşulları

Yükseköğretim Süreç ve Çıktı Göstergeleri: Öğretim üyesi sayısı ve unvan/uyruk dağılımı Kayıtlı öğrenci sayısı Kayıtlı yabancı öğrenci sayısı Programdan mezun olan öğrenci sayısı Değişim Programları ile giden/gelen öğrenci sayısı Yatay geçiş ile gelen öğrenci sayısı Yazılımın fayda sağlayacağı kitle yükseköğretime geçiş aşamasındaki öğrenciler, öğrenci aileleri, ortaöğretim seviyesindeki eğitimciler, eğitim yöneticileri, yükseköğretim seviyesinde  akademisyen, araştırmacı ve yöneticilerdir.

İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ gelisimedu igugelisim www.gelisim.edu.tr