KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
Mustafa Kemal Üniversitesi
Uzmanlık Öğrencisi Eğitimi “Strateji” M. Erdal GÜZELDEMİR
OPERASYONEL SÜREÇLER YÖNETİM ve DESTEK SÜREÇLER
AKREDİTASYON ve EĞİTİM STANDARTLARI
MERSİN ÜNİVERSİTESİ DENİZCİLİK MESLEK YÜKSEKOKULU AKADEMİK DEĞERLENDİRME ve KALİTE GELİŞTİRME TOPLANTISI NİSAN 2010.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
İTF Eğitiminde Mevcut Durum Tespiti WFME-UTEAK-TTB Tıp Fakültelerinin Misyon ve Hedefler Temel Alanı Ölçütleri ile İlgili Değerlendirmeleri Misyon.
BEP HAZIRLAYACAK EKİBİN OLUŞTURULMASI
OKUL GELİŞİMİ YÖNETİM EKİBİ (OGYE) TOPLANTISI
İÇ KONTROL UYUM EYLEM PLANI VE YOL HARİTASI. İÇ KONTROL İç kontrol genel olarak idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak;
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
1) İşveren veya vekili (okul/kurum müdürü)
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Farmakoloji Anabilim Dalı Stratejik Planı Misyon
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Bayram AKBAŞ MYK Başkanı MÜSİAD Mesleki Eğitimde Yeni Açılımlar Çalıştayı, Şubat 2011/İstanbul MESLEKİ EĞİTİME İLİŞKİN ANAHTAR KAVRAMLAR 1.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Mühendislikte Akreditasyon ve Kalite Sistemi. Sunum İçeriği MÜDEK MÜDEK Kurumun Sorumlulukları Kurumun Sorumlulukları Hazırlık Aşaması Hazırlık Aşaması.
Üniversiteler İçin Proje Yönetim Bilgi Sistemi
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
YÜKSEKÖĞRETİM’de KALİTE ÇALIŞMALARI
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Avrupa Yükseköğrenim Alanında Kalite Güvencesi için Standardlar ve Anahatlar European Association for Quality Assurance in Higher Education ENQA, 2005.
AKTS KOORDİNATÖRLERİ BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 13 Mayıs 2014.
Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu
Kurumsal Değerlendirme Süreci 07 Nisan 2017
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Sunum transkripti:

KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI FAKÜLTELER

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ (Bu kısımdaki sorular üniversite yönetimine ve fakülteye sorulabilecek ortak sorulardır.) 1. Kurumda programların tercih edilme oranları ile ilgili periyodik değerlendirmeler yapılmakta mıdır? 2. Uluslararası protokoller ve işbirliği programlarının sonuçları değerlendirilmekte midir? (Uluslararasılaşma, eğitim işbirliği çalışmalarının sonuçları (Örneğin Erasmus programının katkısı)) 3. Uluslararası öğretim elemanlarının katkısı değerlendirilmekte midir?

KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ 4. Program güncelleme çalışmaları ilan edilen sıklıkla yapılmakta mıdır? 5. Akredite olmak isteyen programlar teşvik edilmekte midir? 6. Danışmanlık sisteminin etkinliği izlenmekte midir? Kurumun danışmanlık sisteminin nasıl izlendiğine dair belgeleri gösteriniz. 7. Mezunların istihdam verileri yol haritasına etki etmekte midir? Yapılandırılmış mezun izleme sistemi var mıdır?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM (Bu kısımdaki sorular yalnız fakültelere yönelik sorulardır.) 1. Programların tasarımı ve onayı için tanımlı süreçleriniz var mıdır? Süreçleri açıklayınız. 2. Programlarınız hedeflenen öğrenme çıktıları ve program amaçlarına uygun olarak tasarlandı mı? 3. Program yeterlilikleri programa uygun seviyedeki TYYÇ yeterliliklerini kapsayacak şekilde tanımlandı mı? Program yeterlilikleri ilgili paydaşlara duyuruldu mu? 4. Programın amaçlarının belirlenmesinde ve müfredatın tasarımında iç ve dış paydaşların (öğrenciler, akademisyenler, işverenler, mezunlar, meslek örgütleri, öğrenci yakınları vs.) katkısı alındı mı?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 5. Paydaş analizleri anket uygulaması, toplantılar gibi şeffaf ve analiz edilebilir yöntemlerle yapılmış mıdır? Paydaş analizi anket sonuçlarını gösteriniz. Toplantı raporlarını gösteriniz. 6. Program yeterlilikleri tanımlı süreçlerle ve öğrenci katılımı yeterince sağlanarak belirlenmiş midir? İlgili komisyonlarda öğrenci temsilcisi var mı? Belgeleyiniz. 7. Program yeterlilikleri belirlenirken TYYÇ göz önünde bulunduruldu mu? 8. Programın eğitim amaçları ve öğrenme çıktılarına ulaşması güvence altına alındı mı?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 9. Programın eğitim amaçları ve kazanımları kamuoyuna açık bir şekilde ilan edildi mi? 10. Öğrencilerin staj ve işyeri gibi kurum dışı deneyimleri edinmeleri gerektiğinde, bu bileşenler tanımlı süreçlerle garantiye alınmış mıdır? Öğrencilere yönelik bilgilendirme toplantısı yapıldı mı? Programlara ait staj yönergeniz var mı? 11.Programların onaylanması tanımlı süreçlerle mi gerçekleştirilmektedir? 12. Programlar öğrencilerin öğrenim sürecinde aktif rol almalarını teşvik edecek şekilde yürütülmekte midir? Öğrencilerin başarı ölçme ve değerlendirmesi bu yaklaşımı yansıtmakta mıdır?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 13. Programda yer alan derslerin AKTS kredileri belirlendi mi? 14. Öğrencilerin programla ilgili düşüncelerinin değerlendirilmesinde anket vb. gibi yöntemlerden yararlanılmakta mıdır? 15. Öğretim elemanları, öğrencilere öğrenimlerinde yeterli rehberlik ve desteği sağlamakta mıdır? Danışmanlık sisteminin belgeleri var mı? Danışman toplantı tutanaklarını gösteriniz.

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 16. Özel yaklaşım gerektiren öğrenciler (mülteciler, engelliler, uluslararası öğrenciler gibi) için düzenlemeler var mı? Bu öğrencilerin görüşlerini almak üzere anket uyguluyor musunuz? Anketlerinizi gösteriniz. 17. Öğrenciler için burs sistemi var mıdır? 18. Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi (BDY) hedeflenen ders öğrenme çıktılarına ulaşıldığını ölçebilecek şekilde tasarlandı mı? 19. Öğrencinin derslerdeki başarılı olma durumu ve öğrencinin mezuniyet koşullarını sağlayıp sağlamadığına ilişkin kararlar şeffaf ve tanımlı süreçlerle verilmekte midir?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 20. Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemini uygulayan kişiler, başarı değerlendirmesinin öğrencilerin hedeflenen bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmesinde oynadığı rol hakkında yeterli ve düzenli olarak bilgilendirilmekte midir? Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi ile ilgili eğiticilerin eğitimine yönelik çalışmalar yapıldı mı? Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi ile ilgili yönergeniz var mı? 21. Doğru, adil ve tutarlı değerlendirmeyi güvence altına almak için süreçler (sınavların/notlandırmanın/derslerin tamamlanması/mezuniyet koşullarının önceden belirlenmiş ve ilan edilmiş kriterlere dayanması vb. gibi) önceden tanımlanmış süreçlerle izlenmekte midir?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 22. Programlarda öğrencilerin yurt içinde ve yurt dışındaki iş yeri ortamlarında gerçekleşen uygulama ve stajlarının iş yükleri belirlenmiş (AKTS kredisi) ve programın toplam iş yüküne dâhil edilmiş midir? Stajların AKTS kredileri, Kurumsal ve Programa ait staj yönergeleri ile ilgili dokümanları gösteriniz. 23. Öğrenci gelişimine yönelik sosyal, kültürel, sportif faaliyetler yeterli düzeyde desteklenmekte midir? Destek faaliyetlerinin yıllık analiz raporlarını gösteriniz.

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 24. Öğrencilerin kullanımına yönelik tesis ve altyapılar (yemekhane, yurt, teknoloji donanımlı çalışma alanları vs.) mevcut mudur? Sunulan hizmet ve destekleri; erişilebilirlik, geri bildirim, şikâyetlere duyarlılık ve ihtiyaçlara uygunluk açılarından değerlendiriyor musunuz? Değerlendirmeye ilişkin dokümanlarınızı gösteriniz. 25. Sunulan hizmet ve desteklerin kalitesi ve etkinliği güvence altına alınmakta mıdır? 26. Finansal kaynakların dağılımı şeffaf ve hesap verilebilirlik ilkesiyle gerçekleştirilmekte midir?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 27. Yıllık Bütçenin öğrenim kaynakları ve öğrencilere sunulan destekler açısından % dağılımı şeffaf ve tanımlı süreçlerle gerçekleşmekte midir? (Burs, ücretsiz barınma, yemek, kütüphane hizmetleri, sosyal ve sportif olanaklar, öğrenci kulüpleri, engellilere sunulan hizmetler, ulaşım olanakları) Bütçe yönetiminde izlenen yöntemi açıklayınız. 28. Dış paydaşların (işveren, iş dünyası ve meslek örgütü temsilcileri, mezunlar vb. gibi) sürece katılımı sağlanarak programın gözden geçirilmesi ve değerlendirilmesi yapılmakta mıdır? Paydaş analiz raporlarını gösteriniz.

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 29. Gözden geçirme faaliyetleri önceden belirlenmiş yöntemlerle yapılmakta mıdır? 30. Katkı veren paydaşların kimler olduğu ve karar verme sürecinde hangi aşamalara katılacağı belirlenmiş midir? 31. Değerlendirme sonuçları, programın güncellenmesi ve sürekli iyileştirilmesi için kullanılmakta mıdır? (Güncelleme sırasında kullanılan sonuçlara ilişkin bilgiler) 32. Yapılan iyileştirmeler ve değişiklikler konusunda tüm paydaşlar bilgilendirilmekte midir? Paydaş bilgilendirme toplantılarına ilişkin dokümanları gösteriniz.

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM (Bu kısımdaki sorular üniversite yönetimine ve fakülteye sorulabilecek ortak sorulardır.) 1. Kurum, mezunların işe yerleşme oranlarının yıllar içindeki değişimini göz önüne alarak iyileştirme çalışmaları yürütmekte midir? 2. Kurumda, öğrencinin devamsızlığı veya sınava girmeyi engelleyen haklı ve geçerli nedenlerin oluşması durumunu kapsayan açık düzenlemeler var mıdır? (Yönetmelikler vb. gibi) 3. Kurumda, öğrenci kabullerinde açık ve tutarlı kriterler uygulamakta mıdır? Bununla ilgili yönetmelikler var mıdır?

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 4. Kurum, öğrencilerin akademik gelişimini ölçülebilir yöntemlerle izlemekte midir? 5. Kurum, öğrencilere yönelik rehberlik ve psikolojik danışmanlık faaliyetlerini düzenli olarak yürütmekte midir? (Rehberlik ve psikolojik danışma servisleri) 6. Kurum, öğretim elemanlarının işe alınma, atanma sürecini tanımlı süreçlerle yürütmekte midir? Atama ve yükseltilme kriterleri

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 7. Kuruma dışarıdan ders vermek üzere öğretim elemanı seçimi ve davet edilme usulleri önceden ilan edilmiş kurallarla gerçekleştirilmekte midir? Ders vermek üzere öğretim elemanı seçimi, görevlendirmelerdeki kriterler ve davet edilme usullerini içeren yönergeleri gösteriniz. 8. Kurumdaki ders görevlendirmelerinde eğitim-öğretim kadrosunun yetkinlikleri (çalışma alanı/akademik uzmanlık alanı bilgi birikimi vb.) ile ders içeriklerinin örtüşmesi çeşitli kriterlerle güvence altına alınmakta mıdır? 9. Eğitim-öğretim kadrosunun mesleki gelişimlerini sürdürmek ve öğretim becerilerini iyileştirmek için ilan edilmiş olanaklar sunulmakta mıdır? (Eğitim öğretim kadrosuna yönelik ödüller, BAP destekleri vb.)

  EĞİTİM VE ÖĞRETİM 10. Kurum, öğrencilere sunulan öğrenme kaynaklarını (kütüphane hizmetleri ve iletişim altyapısı vb gibi), özel öğrenim, ders ve diğer konularda ihtiyaç duyulabilecek rehberlik/danışmanlık gibi destekleri planlı faaliyetlerle sağlamakta mıdır? Öğrenme kaynaklarının yıllık raporlarını gösteriniz. 11. Kurum, özel yaklaşım gerektiren öğrencilere (engelli veya uluslararası öğrenciler gibi) yeterli ve kolay ulaşılır öğrenme imkânları sağlamakta mıdır? Özel yaklaşım gerektiren öğrencilere sunulan desteklerin sayısal analizini gösteriniz.

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (Bu kısımdaki sorular üniversite yönetimine ve fakülteye sorulabilecek ortak sorulardır.)   1. Kurumun araştırma hedefleri tanımlanmış ve düzenli aralıklarla gözden geçirilmekte midir? 2. Yapılan araştırmaların sosyo-ekonomik ve kültürel dokuya katkısı nasıl teşvik edilmektedir? 3. Değerlendirme yılı içinde tamamlanan ya da devam eden araştırma faaliyetlerinin sonuçları (çıktıları) veya kısa vadede beklenen sonuçlar izlenmekte ve değerlendirilmekte midir?

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME 4. Kurumun araştırma çalışmaları için üniversite dışı fonlamaların miktarını arttırmaya yönelik stratejileri var mıdır? Bu fonları kullanmak üzere araştırmacılar teşvik edilmekte midir? 5. Araştırma kadrosunun yetkinliği ölçülmekte ve değerlendirilmekte midir? 6. Araştırma kadrosunun yetkinliğinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi için yeterli olanaklar var mıdır? (BAP Destekler, Kongre, Proje destekleri vb. gibi) 7. Araştırma kadrosunun araştırma performansı teşvik edilmekte midir? (Bilimsel başarı desteği, motivasyon desteği)

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME 8. Kurumun mevcut araştırma faaliyetleri belirlenen hedefleriyle uyumlu mudur? 9. Kurumun araştırma geliştirme faaliyetlerinin etkinliği verilerle ve periyodik olarak ölçülmekte ve değerlendirilmekte midir? Yıllık faaliyet raporlarının değerlendirilmesine yönelik dokümanları gösteriniz.

ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME 10. Araştırma faaliyetlerine yönelik olarak yapılan değerlendirmelerin sonuçları yayımlanmakta mıdır? (Kurum adresli yayınlar, proje, tez, doktora verileri vb. gibi) 11. Kurum bölge, ülke ve dünya ekonomisine katkı yapmakta mıdır? (Ranking sistemleri-Times Higher Education) 12. Kurum araştırma performansının, kurumun hedeflerine ulaşmasındaki yeterliliğini düzenli olarak gözden geçirmekte ve iyileştirilmesini sağlamakta mıdır?

YÖNETİM SİSTEMİ (Bu kısımdaki sorular üniversite yönetimine ve fakülteye sorulabilecek ortak sorulardır.) 1. Kurumun eğitim-öğretim ve araştırma süreçlerinin yönetimi dahil olmak üzere yönetim ve idari yapısı tanımlanmış mıdır? 2. İdari ve destek birimlerinde görev alan personelin eğitim ve liyakatlerinin üstlendikleri görevlerle uyumunu sağlamak üzere tanımlı süreçler kullanılmakta mıdır? (Görev tanımları, iş akış süreçleri) 3. Kurum her türlü faaliyetleri ve süreçlerine ilişkin verileri toplamak, analiz etmek ve raporlamak üzere bir bilgi yönetim sistemi kullanmakta mıdır? Bilgi yönetim sistemi varsa erişilebilir ve kolay mıdır?

YÖNETİM SİSTEMİ 4. Kurum; insan kaynakları, mali kaynakları ile taşınır ve taşınmaz kaynaklarının tümünü etkin ve verimli kullandığını güvence altına almak üzere bir yönetim sistemine sahip midir? İlan edilmiş yönetim sistemi belgenizi gösteriniz. 5. Kalite güvencesi bilgi sistemi, eğitim öğretim faaliyetlerine yönelik olarak öğrencilerin; demografik bilgileri, gelişimi ve başarı oranı, program memnuniyeti ve bunun gibi bilgileri kapsamakta mıdır? 6. Kalite güvencesi bilgi sistemi, Ar-Ge faaliyetlerine yönelik olarak araştırma kadrosunun; ulusal ve uluslararası dış kaynaklı proje sayısı ve bütçesi, yayımların nicelik ve niteliği, aldığı patentler, sanat eserleri ve bunun gibi bilgileri kapsamakta mıdır?

YÖNETİM SİSTEMİ 7. Kalite güvencesi bilgi sistemi, mezunlara yönelik olarak mezunların; istihdam oranları ve istihdamın sektörel dağılımı, nitelikleri ve bunun gibi bilgileri kapsamakta mıdır? 8. Kurum dışından alınan idari ve/veya destek hizmetlerinin tedarik sürecine ilişkin kriterleri belirlenmiş midir? 9. Kurum dışından alınan bu hizmetlerin uygunluğu, kalitesi ve sürekliliği güvence altına alınmakta mıdır? Hizmetlerle ilgili kurum içi kamuoyunun görüşlerinin alındığına ilişkin belgeleri gösteriniz.

YÖNETİM SİSTEMİ 10. Kurum topluma karşı sorumluluğunun gereği olarak, eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme faaliyetlerini de içerecek şekilde tüm faaliyetleri ile ilgili güncel verileri kamuoyuyla paylaşmakta mıdır? 11. Kurum kamuoyuna sunduğu bilgilerin tarafsızlığını ve nesnelliğini güvence altına almakta mıdır? 12. Kurumun kalite güvence sistemi, mevcut yönetim ve idari sistemini, yöneticilerin liderlik özelliklerini ve verimliliklerini ölçme ve izlemeye imkan tanıyacak şekilde tasarlamış mıdır? 13. Yönetim ve idarenin kurum çalışanlarına ve genel kamuoyuna hesap verebilirliğine yönelik ilan edilmiş bir politikası var mıdır?