İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
MERAM TİCARET MESLEK LİSESİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Advertisements

DALLAR IT - Information Technology BT - Bilişim Teknolojileri.
Eymen CEVENT NİSANİ Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
EN İ Y İ LER HEP B İ Z İ MLE BÖLGEN İ N BEŞ OKUL B İ R İ NC İ S İ.
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
ATP MESLEK ALANLARINA GEÇİŞ KOŞULLARI
SUNUCU İŞLETİM SİSTEMİ Öğr. Gör. Ümit ATİLA.  1980’li yıllardan günümüze geldikçe, bilgi toplumuna yönelişte teknolojik rota, telekomünikasyon ve iletişim.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
ANADOLU MESLEK PROGRAMI ALAN SEÇİMİ Alan seçimiyle öğrenci geleceği ve kariyerini planlamada ilk adımı atmış olacaktır. Seçeceği alandaki başarısı.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
Program Tasarım Modelleri
 SINAVSIZ GEÇİŞ SİSTEMİ VE ALANLARIN SINAVSIZ GEÇİŞ BÖLÜMLERİ.
HASAN ŞÜKRAN SARUHAN ORTAOKULU
%68 % 32 ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ İMAM HATİP ORTAOKULLARI EĞİTİM İÇERİĞİ.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ANKARA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. Ankara’da orta öğretim çağ nüfusu ’dir öğrencimiz orta okullarımızın 8. sınıfından muzun oldu. 9. sınıf.
DAL TANITIMI Elektrik Elektronik Teknolojileri (EET) Alanı Dalları
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
T.C. ALTINDAĞ İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİ TANITIM - YÖNELTME Ankara, 2016.
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ 1. SUNUM AKIŞI TarihçeMisyonVizyonFakülte YönetimiSon Birkaç Yıla Ait Tavan ve Taban Puanları Bölümlerde Mevcut Öğrenci.
MEHMET SALİH BAL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DAL SEÇİMİ (10. sınıftan, 11.sınıfa geçen öğrenciler için)
ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BENDİ MAHİ MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
TERCİH VE YERLEŞTİRME İŞLEMLERİ 2017
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Neden Mesleki ve Teknik Eğitim Okulları?
MESLEK NEDİR? Meslek , ‘bir kişinin hayatını kazanmak geçimini sağlamak için yaptığı iş’ olarak tanımlanmaktadır. Belli bir eğitimi gerektiren bilgi,
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEK OKULU
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
BATMAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
Eğitim-öğretim Yılı Bandırma Rehberlik Araştırma Merkezi
HAZIRLAYANLAR: ARZU KİLİTCİ CALAYIR Bilişim Teknolojileri Alan Şefi
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
2017 HAZIRLAYAN: PSİK. DAN. AYSEL TOPRAK
Eğitsel Rehberlik.
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
Hangi bölümlere geçiş mümkün?
Akıllı kart teknolojisini Dünya’da ve Türkiye’de kurumsal harcamalar ve maaş dışı ödenekler alanında kullanan ilk şirket olan Multinet, bu kez okulları.
YAT VE MARİNA İŞLETMELERİ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
Çevre teknikeri kimdir?
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

SAĞMALI ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ Mesleki Eğitim Tanıtım ve Yönlendirme Sunusu

İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır. 20 kişilik kapasitesi ile BT Sınıfımız mevcut olup, 2016-2017 Eğitim öğretim yılında aktif 14 öğrencimiz vardır. Bilgisayarlarımız son sistem i5 işlemcilidir. Sınıflarımızda projeksiyon sistemi olup, BT sınıfımızda öğrencilerin çalışmalarını her an perde üzerinde görüp tartışıp aktif uygulama ve sunu yapma imkanı sağlamaktadır. Okulumuzda internet bağlantısı olup BT sınıfımızda öğrencilere yararlanma imkanı sunmaktadır.

ÇALIŞMALARIMIZ Belirli zamanlarda velilere Bilişim Teknolojisi ve rehberlik öğretmenlerimiz öncülüğünde tanıtım toplantıları yapıp okulumuzu gezdiriyoruz. Ortaokullara uygun zamanlarda gidip 8.sınıf öğrencilerine TEOG tercihleri öncesi bilgilendirme yapıp bölüm hakkında bilgi veriyoruz. Ne olup ne olamayacağı hakkında konuşarak ilgi ve yeteneklerine göre geleceklerini planlamaları için ilk adımlarını doğru atmalarını sağlıyoruz. Meslek programı öğrencisi olduklarında onlara maddi manevi olanaklardan ve kanunlarda yapılan değişikler hakkında bilgi veriyoruz

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI NE DEMEK ?

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya yayılarak hem de kullanım alanı çeşitlenerek olmuştur. Bilişim Teknolojileri; bilgisayar sektöründeki gelişmelerin sonucunda ortaya çıkmış ve verileri saklamak, iletmek ve işlemek için kullanılan bilgisayar donanım ve yazılım teknolojilerini içeren bir alandır. Ancak bugün için Bilişim Teknolojileri (BT), yalnızca bilgisayar sistemlerinin kurulması ve yazılımların yapılandırılması ile sınırlı bir alan değildir. BT, güncel bir bakışla; bilgisayar donanımı, yazılımı, bilgisayar ağları, iletişim teknolojileri, bu alanda yetişmiş insan gücü, prosedürler, internet, intranet ve iletişim araçları gibi çok sayıda bileşene sahiptir. Bilişim sektörü dünyada son 50 yıldır var olan ancak günümüzde olağanüstü öneme sahip olan bir sektördür. Katma değeri oldukça yüksek olan bilişim sektörü, gelişmiş ülkelerde gözde sektörlerin başında gelmektedir.

Ülkemizde işletmeler kurumsallaşma yolunda hızla ilerledikçe Bilişim Teknolojileri alanına olan ihtiyaç daha da artmaya başlamıştır. Bu sebepten, Bilişim Teknolojileri alanında yeterlik sahibi insanlara çok ihtiyaç duyulmaktadır. Halen başka dallardan, mesleklerden insanlar bu alandaki ihtiyaca yönelmeye devam etmektedirler. Ancak doğru olan bu alanın içinde, temelden bu yeterliklere sahip insanlar yetiştirmektir. Gelecekte de Bilişim Teknolojileri, çalışma hayatının en önemli unsuru olmaya devam edecektir. Bu alanda yeterlik sahibi insanlar yetiştirmek ülkemizde bu sektörün gelişimi ve ilerlemesi için çok önemlidir.

ALANIN ALTINDA YER ALAN DALLAR • Ağ İşletmenliği • Web Programcılığı • Veri Tabanı Programcılığı • Bilgisayar Teknik Servisi Okulumuzda şuan Web Programcılığı alanında 14 öğrenci öğrenim görmektedir.

EĞİTİM VE KARİYER İMKÂNLARI   Ağ işletmenliği; Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e- Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine ve YGS–1 puan türünden Yönetim Bilişim Sistemleri ve İşletme Bilgi sistemleri bölümlerine YGS-6 puan türünden 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

Web programcısı; Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e- Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine YGS-1 puan türünden, Yönetim Bilişim Sistemleri ve İşletme Bilgi Sistemleri bölümlerine YGS-6 puan türünden 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları taktirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

Veri Tabanı programcısı;   Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e- Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine YGS-1 puan türünden, Yönetim Bilişim Sistemleri ve İşletme Bilgi Sistemleri bölümlerine YGS-6 puan türünden 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

Teknik Servis Elemanları;   Bu alan mezunları; meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi (Uzaktan Eğitim veya Açık Öğretim), Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama (Örgün veya Uzaktan Eğitim), Bilişim Yönetim, e- Ticaret ve Masaüstü Yayıncılık ön lisans programlarına sınavsız geçiş yapabilirler. Ayrıca meslek liselerinden başarılı olarak mezun olan adaylar Bilgi Teknolojileri, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri, Elektronik-Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği bölümlerine YGS-1 puan türünden, Yönetim Bilişim Sistemleri ve İşletme Bilgi Sistemleri bölümlerine YGS-6 puan türünden 4 yıllık yüksek öğrenim programlarına ek puan avantajı girebilme şansına sahiptirler. Bunun yanında ön lisans programlarını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan dikey geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde, yukarıda bahsedilen 4 yıllık bölümlere dikey geçiş yapabilirler.

Herkes meslek elemanı olabilir mi?

MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLİKLER Ağ işletmenliği meslek elemanlarının; - Sistemli düşünme gücüne sahip, - Matematikle ilgili konularda başarılı, - Kendini yenileyebilen, - Araştırmacı, - Sabırlı ve dikkatli, sorumluluk sahibi, - Şekiller arasındaki ilişkileri algılayabilen, - Ayrıntılara önem veren, - Bireysel karar verme yeteneği güçlü olan, - Mantığı güçlü, dikkatli ve de sabırlı, - Yabancı dile ilgi duyan kimseler olmaları gerekir

Web programcısı olmak isteyenlerin; - Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, - Sistemli düşünebilen, - Matematikle ilgili konularda başarılı, - Kendini yenileyebilen, - Araştırmacı, - Sabırlı ve dikkatli, - Bir konunun çözümlenmesi için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir.

Veri tabanı programcısı olmak isteyenlerin; - Tasarım ve görsel yeterliliğine sahip, -Yabancı dil bilen, - Ekip içinde çalışabilen, - Sistemli düşünebilen, - Matematikle ilgili konularda başarılı, - Kendini yenileyebilen, - Araştırmacı, - İyi derecede tanımlama yeteneğine sahip, - Sabırlı ve dikkatli, - Verilerin saklanması için yapılması gereken işlemleri bilgisayar diline aktarabilen kimseler olmaları gerekir. Bilgisayar teknik servisi olmak isteyenlerin; - El ve güç aletlerini güvenli kullanma yeteneğine sahip, - Yabancı dil bilen, - Ekip içinde çalışabilen,

SAĞMALI Ç.P.A.L. İletişim Bilgileri ADRES: SAĞMALI MAH. KARAÇAR SOKAK NO:10 PK:65800 ÖZALP/VAN TEL: 0432 7215091 Mail Adresi: sagmalicpl65@hotmail.com Okul Müdürü : Necip AKÇELİK Okul Md.Yrd. : Ergül GÜNEY