HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖZGÜVEN HÜLYA BEDİ ALP PSİKOLOJİK DANIŞMAN NECİP FAZIL KISAKÜREK İLKOKULU.
Advertisements

ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
KENDİMİZİ TANIMAK MESLEKLERİ TANIMAK MESLEK SEÇİMİNİN ÖNEMİ SEÇMEK İSTEDİĞİM MESLEKLER HAKKINDA NERELERDEN BİLGİ ALABİLİRİM.
ERGENLİK DÖNEMİNDE GÖRÜLEN PSİKOLOJİK PROBLEMLER.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
PSİKOLOJİK DANIŞMAN/REHBER ÖĞRETMEN SEMA GÖKDEMİR.
Çok çalışmak Etkili çalışmak Zamanı amaç doğrultusunda planlı ve programlı kullanmaktır. “Etkili çalışma” programı içinde eğlenmeye, dinlenmeye, aileye,
UEFA KURSLARI BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİ BAŞARILI ANTRENÖRLÜK İÇİN 50 ÖNERİTFF-TÜFAD ZORUNLU ANTRENÖR GELİŞİM SEMİNERİ 15 HAZİRAN 2016 İZMİR COŞKUN.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
Semineri Hazırlayanlar:
Seminerimize Hoşgeldiniz
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
Ebeveyn - Ergen iletişimi Özel Balıkesir Fırat Lisesi
Çocuklarda Davranış Ve Uyum Sorunları
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Kişisel-Sosyal Rehberlik
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
ÖFKE KONTROLÜ ZORBALIK
Ödev yapma alIşkanlIğI
Ankara Halk Sağlığı Müdürlüğü
Davranım Bozuklukları ile Etkili Biçimde Başa Çıkma
Bütünleştirme uygulamaları
Yetişkinliğe Geçiş Dönemi; Ergenliğe kIsa bİr bakIş
ADANA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
BİREYSEL MOTİVASYON TEKNİKLERİ
Halkali Mehmet Akİf Ersoy meslekİ ve TEKNİK ANADOLU lİsesİ
II.BÖLÜM GELİŞİM İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
AİLE İÇİ İLETİŞİM VE OKUL BAŞARISI F.Birsen OLGUN Rehber Öğretmen.
KİŞİLİK GELİŞİMİ KİŞİLİK KURAMLARI SAVUNMA MEKANİZMALARI
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
SHB-419 DAYANIŞMA MODELLERİ KUŞAK KAVRAMI VE KUŞAK SINIFLAMALARI DOÇ
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
AİLENİN OKUL BAŞARISINA KATKISI
SarIyer beledİyesİ gençlİk eğİtİm merkezİ Aİle-eğİtmen buluŞmasI
OKULA UYUM ve VELİLERE ÖNERİLER
GELİŞEN TEKNOLOJİNİN ÇOCUKLARA ZARARLARI
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
EMPATİK İLETİŞİM 1.
GAZİKENT İMKB ORTAOKULU
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Mine KAVAKTAN / Psikolojik Danışman
ÇOCUKLARIMIZIN MUTLU VE BAŞARILI OLMASI İÇİN…
KABUL DİLİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VELİ SEMİNERİMİZE HOŞGELDİNİZ
Kişinin bedensel ruhsal sınırlarının tehdit edilmesi ile ortaya çıkar.
AİLE TUTUMLARI.
Gelişim ve Temel Kavramlar
Sınıfın İlişki Düzeni.
BAĞIMLILIK NEDİR? NE DEĞİLDİR?
Bilinçli ve Güvenli İnternet Kullanımı
UŞAK EĞİTİM FAKÜLTESİ SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

HAZIRLAYAN Ayşe ŞEBBOY Psikolojik Danışman Şahin İlköğretim Okulu

ŞİDDET eğilimi olan ve SUÇA itilen çocuk ve gençler

*Suç ve şiddet nedir? *Suç işlemeye yol açan etmenler *Şiddet için risk faktörleri *Erken uyarı işaretleri *Çocuğunuz için yapabilecekleriniz

SUÇ, bireyin toplumun içinde yürürlükte olan kurallarına aykırı düşmesidir.

Suç işlemeye yol açan etmenler: -Çocukların, davranışlarını kontrol etmekte zorluk yaşaması -Hayal kırıklığına karşı toleransın düşük olması -Bir engellenmeyle karşılaştıkları zaman bununla nasıl başa çıkacaklarını bilememeleri

Suç işlemeye yol açan etmenler: -Sorun çözme,öfke kontrolü ve iletişim kurma gibi sosyal becerilerinin zayıf olması -Çocukların eğitim yaşamının ihmal edilmesi -Ailenin tutarsız ve çok sert disiplin uygulamaları

Suç işlemeye yol açan etmenler: -Ailede iç çatışma olması,ev içinde şiddetin ve istismarın olması -Çocuklarda madde kullanımı ve depresyon belirtileri olması

ŞİDDET; fiziksel,sözel ve psikolojik tacizi de içeren,fiziksel şiddetin yanı sıra kabadayılık,bedeniyle bilerek rahatsızlık ve zarar verme davranışlarıdır.(öfke patlamaları, vurmak,tekmelemek,iteklemek, yarala-mak,kavga etmek,tehditler savurmak, hayvanlara bilerek zarar vermek)

Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri: -Sosyal olarak aşırı içine kapanık olmak -Şiddete maruz kalıyor olmak -Başkaları tarafından çabucak kızdırılabi-lir olmak -Aşırı alıngan olmak

Şiddet Davranışı İçin Risk Faktörleri: -Öfke kontrolünü becerememek -Bireysel farklılıklara toleransı olmaması -Dürtüsel(fevri) olmak -Çok çabuk hayal kırıklığına uğramak

Erken Uyarı İşaretleri: -Sosyal olarak içe kapanma -İçinde bulunduğu ortama uyum sağlaya-maması,yalnızlık duygusu yaşaması -Yazı ve resimlerinde şiddet içerikli ifadeler bulunması -Öfke patlamaları olması

Erken Uyarı İşaretleri: -Zorbaca davranışlarda bulunma, -Okul kurallarına,otoriteye karşı gelme, -Irksal,etniksel,dinsel,dilsel vs. farklılıklara ön yargılı olmak, -Madde ve alkol kullanımı -Bir çeteye bağlı olmak

Erken Uyarı İşaretleri: -Silaha yasal olmayan yollardan ulaşabilme -Şiddet içerikli programlara ilgi duyma, (şiddet öğrenilmiş bir davranıştır) -Şiddet içerikli davranışlara karşı duyarsızlaşması

Erken Uyarı İşaretleri: -Okul dışında internet kafelerde zaman geçirme -İnternette kontrolsüz dolaşma -Televizyonda şiddet içerikli programlar izleme -Medyanın olumsuz etkileri

ÇOCUĞUMUZLA NASIL İLETİŞİM KURALIM

SEVGİ VE SAYGI Onu sevdiğinizi ve önemsediğinizi her fırsatta hissettirin

DİNLEYİN Problemleri paylaştığınız gibi iyi vakitlerinizi de paylaşın

ONUNLA KONUŞUN Düşüncelerine saygı göstererek,hayatına ve geleceğine dair düşünceleri hakkında sohbetler edin

“HAYIR” DEMESİNİ ÖĞRETİN Israrlarla başa çıkması için çocuğunuza “HAYIR” demeyi öğretin

ÖRNEK OLUN Görmek istediğiniz davranışların modeli olun.

YARGILAMAYIN Çocuğunuzu yargılayıcı,suçlayıcı ifadelerden kaçının

TEHDİT ETMEYİN Tehdit kısa bir süre korkutur fakat etkili olmaz

KONFERANS ve AHLAK DERSLERİ VERMEYİN Çocuk bu tarz konuşmalarda iletişim kanallarını kapatacaktır.

ÇOCUĞUNUZ İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ -Şiddet içerikli herhangi bir davranışı asla NORMALLEŞTİRMEYİN! -Ön yargılarınızın farkına varın -Kurallarınızı açık olarak koyun

ÇOCUĞUNUZ İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ -Kimlerle arkadaşlık ettiğini bilin -Okul ile işbirliği yapın -Sosyal etkinliklere yönlendirin -Onunla sonu olmayan tartışmalara girmeyin

ÇOCUĞUNUZ İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ -Benzerlik ve farklılıkları kabullenmeyi öğretin -Kendine saygı gösterilmesi için, kendisi-nin de başkalarına saygı göstermesi gerektiğini vurgulayın

ÇOCUĞUNUZ İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ -Empati kurmasını öğretin -Hatalarını kabul etmeyi ve özür dilemenin ona bir şey kaybettirmeyeceğini öğretin -Diğerlerini affedebilmeyi öğretin -Olumlu davranış sergilediğinde onu hemen ödüllendirin

ÇOCUĞUNUZ İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ -Stresli sosyal ortamları analiz etme,rica etme ve reddetme becerilerini kullanabilmesi için canlandırmalar yapın -Gösterdiğiniz tepkilerde tutarlı olun -Çocuğunuzun sorumluluklarını ve sınırlarını belirlerken onu da karar verme sürecine dahil edin

ÇOCUĞUNUZ İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ -Çocuğunuzun gelişim döneminin özellikleri hakkında bilgilenin -Olumlu özelliklere sahip arkadaşlıkları olduğunda çocuğunuzu takdir edin -Çocuğunuz adına onun sorumluluklarını yüklenmeyin

ÇOCUĞUNUZ İÇİN YAPABİLECEKLERİNİZ -Her iki tarafında öfkeli olduğu zaman konuşmayın,karşılıklı sakinleşmeyi bekleyin -Eşiniz ile konuşup çocuğunuza karşı “tek” ses çıkartın -Değişim için sabırlı olun