TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1/20 Yazı Türleri “Seçilmiş bir konu üzerinde, yapılan araştırma ve incelemelerin sonucunu bildiren yazılara denir.” Yukarıda hangi türün tanımı yapılmıştır.
Advertisements

TOPLUMDA HIZLA YAYILAN ŞİDDETE KARŞI ALINAN ÖNLEMLER
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
YAZILI ANLATIM ÜRÜNLERİ
1) Gazetelerin ya da dergilerin belli sütunlarında gündelik konuları bir görüş ve düşünceye bağlayarak yorumlayan yazlılardır. Bu türde, yazar ele aldığı.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
METİNLERİN SINIFLANDIRILMASI
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
Doç.Dr. Şirin Karadeniz ÖĞRETİM MESAJI TASARIMI. ÖĞRETİM TASARIMI MODELİ.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
HALİL DEMİRSOY SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
POZANTI ATATÜRK ORTAOKULU
ANLATIM TÜRLERİ DENİZLİ LİSESİ (ANADOLU STATÜSÜ)
4+4+4 Kesintili Eğitim Yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte , Eğitim ve Öğretim yılından itibaren, ilköğretim kurumlarında okutulacak haftalık.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
TASARRUF NE GÜZELDİR.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
SEVGİ ÜNİTE TANITIM SUNUSU
ÖĞRETİM PROGRAMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
CUMHURİYET DÖNEMİ TÜRK EDEBİYATI
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLARIN ÖNEMİ VE KULLANIMI
Yrd. Doç Dr. Özcan PALAVAN
Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
YENİ ORTA ÖĞRETİME GEÇİŞ SİSTEMİ. NEDİR? Millî Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanan yeni sistem, SBS’nin kaldırıldığı ve yerine 6 derse yönelik toplam.
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
Tanzimat dönemi öğretici metinler
Hazırlayan:Görkem TOPAL Hazırlık-B
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
HATİCE TUNCER Eğitsel İçerikli Siteler.
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
KISIM 4 Sınıfta Biliş. KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 11 Okumayı Öğrenme.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
Anlatım Türleri Betimleyici Anlatım Öyküleyici Anlatım
Etkili İletişim Becerileri Hazırlayan =Büşra Kocaman
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
ÇOCUKLARIN DİL GELİŞİMİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER PLANLAMA
Programın Karşılaştırılması Sunusu
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Teknoloji ve tasarım dersi
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
Fabl metinleri.
GELİŞİM DÖNEMLERİ İÇİNDE RUH SAĞLIĞI İLKELERİ
Programdan Sorular.
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
YAPLANDIRMACILIK VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar ^UGı Programın Karşılaştırılması Sunusu İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar

Sunu Akışı S/G,

2015 Programında Yer Alan Başlıklar 2017 Programında Yer Alan Başlıklar TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI 1.GİRİŞ PROGRAMIN TEMEL YAKLAŞIMI 2.TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ UYGULANMASI PROGRAMIN GENEL AMACI 2.1 TÜRKÇE DERSİ ÖĞRTİM PROGRAMININ GENEL PROGRAMIN YAPISI AMAÇLARI ÖĞRENME ALANLARI 2.2. ÖĞRENME ÖĞRETME YAKLAŞIMI DERS VE ÖĞRETMEN KILAVUZ KİTABINA 2.3. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMI ALINACAK METİNLERİN NİTELİKLERİ 2.4.UYGULAMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR İLK OKUMA YAZMA SÜRECİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME 3.TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ YAPISI TÜRKÇE DERSİ 1. SINIF KAZANIMLARI TÜRKÇE DERSİ 2. SINIF KAZANIMLARI 3.1. KAZANIMLARIN YAPISI TÜRKÇE DERSİ 3. SINIF KAZANIMLARI 3.2. KAZANIMLAR VE AÇIKLAMALARI TÜRKÇE DERSİ 4. SINIF KAZANIMLARI 1. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI TÜRKÇE DERSİ 5. SINIF KAZANIMLARI 2. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI TÜRKÇE DERSİ 6. SINIF KAZANIMLARI 3. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI TÜRKÇE DERSİ 7. SINIF KAZANIMLARI 4. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI TÜRKÇE DERSİ 8. SINIF KAZANIMLARI 5. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI TÜRKÇE DERSİ 1-8.SINIFLAR KAZANIMLAR 6. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI TABLOSU 7. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI 8. SINIF KAZANIM VE AÇIKLAMALARI

■Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi 1)Programın Yapısındaki Değişiklikler ■Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ■Değerler Eğitimi

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ■ Ana Dilde İletişim ■ Yabancı Dilde İletişim ■ Dijital Yetkinlik Programda Türkiye Yeterlilikler ■ Öğrenmey i Öğrenme Çerçevesi’nde belirtilen 7 . anahtar beceriye yer verilmiştir. ■ S°syal ve Vatandaşhkla İlgili Yeterlilik ■ İnisiyatif Alma ve Girişimcilik Algısı ■ Kültürel Farkındalık ve İfade

ü L Değerler Eğitimi d d d Programda değerler eğitimine önem verilmiştir. Değerler temalara ilişkin metinler yoluyla aktarılacaktır. Bu değerlere Tablo 3’te yer verilmiştir. Programda temalarla ilişkilendirilen şu değerlere yer verilmiştir. Tablo 3 dürüstlük d ardımlaşma ü merhamet avlaşma d sevaı L cömertlik sorumluluk d öz aüven sabır

2) Öğrenme Alanlarında Yapılan Değişiklikler ’Türkçe Dersi Öğretim Programında öğrenme alanları ifadesi beceriler olarak düzenlenmiştir. Önceki programda 3 dil becerisi bulunmaktadır. Sözlü iletişimi okuma ve yazma Yenilenen programda 4 dil becerisi vardır. Dinleme/izlemei konuşmai okuma ve yazma

Örneğin; l.sınıf T1.1.Dinleme/izleme T.1.3.Okuma T.1.2.Konuşma • • Örneğin; l.sınıf T1.1.Dinleme/izleme T.1.3.Okuma T.1.2.Konuşma T.1.4.Yazma

Değişikliğe bir örnek T4.1.2. Akranlarıyla ve yetişkinlerle bir konuyu konuş ur/tartışır. T4.1.2.1. Göz teması kurarak, işitilebilir bir ses tonuyla konuşur. T4.1.2.2. Tonlama ve vurgulara dikkat ederek, akıcı ve anlaşılır oir dille konuşur. ■ T4.1.2.3. Konu dışına çıkmadan, önceden belirlenmiş kurallara uyarak konuşur/tartışır. Başkalarını dinleme, konuşmasında uygun hitap ifadeleri kullanma, başkalarının sözünü kesmeme, konuşmanın bitmesini bekleme, akış içinde söz alarak konuşmaya katılma vb, ■ 4.2.4. Konuşma stratejilerini uygular. a) Nezakei kurallarına uygun konuşulması gerektiği hatırlatılır. b) Beden dilini etkin kullanmanın önemi vurgulanır.

Kazanım Yapısı Kazanımları isimlendirmede ilkokul ve ortaokul programlarında standart bir gösterim benimsenmiştir. Şekil 2. Kazanımların Yapısı Eski programda var olan alt kazanımlar, yeni programda açıklama olarak verilmiştir.

2015 programında 8 temaya 20I7programmda 16 temaya yer Temalara İlişkin Yapılan Değişiklikler 2015 programında 8 temaya 20I7programmda 16 temaya yer verilmiştir.

Temalar Programda 3'ü zorunlu, 13'ü seçmeli olmak üzere toplam on altı tema yer almaktadır. Zorunlu Temalar 1) Erdemler 2) Millî Kültürümüz 3) Millî Mücadele ve Atatürk

Temalar 10) Sağlık ve Spor 4) Birey ve Toplum 11) Zaman ve Mekân Seçmeli Temalar Seçmeli Temalar 10) Sağlık ve Spor 11) Zaman ve Mekân 12) Duygular 13) Doğa ve Evren 14) Sanat 15) Vatandaşlık 16) Çocuk Dünyası 4) Birey ve Toplum 5) Okuma Kültürü 6) İletişim 7) Hak ve Özgürlükler 8) Kişisel Gelişim 9) Bilim ve Teknoloji

Bilgilendirici, hikâye edici, şiir Metin Türleri Metin türleri üç ana biçim altında toplanmıştır. Bilgilendirici, hikâye edici, şiir Programda her sınıf düzeyine göre metin türleri belirlenmiştir. Bunlar Sınıf Düzeylerine Göre Metin Türleri Dağılımı tablosunda programda gösterilmektedir. Bu tablo her sınıf düzeyinde kitaba alınması gereken metin türlerini göstermektedir.

Metin Türlerinin öğretimi Programda Tablo 4'te yer alan sınıf düzeyine göre türlerde, 1-4.sınıflarda metin türü öğretimi yok 5-8.sınıflarda ders kitabına alınan metinler aracılığıyla tür öğretimi gerçekleştirilecektir. Metin türlerinin öğretiminde ayrıntıya girilmez. Türün belirleyici özellikleri etkinlikler yoluyla kavratılır.

Metin Türlerinin Öğretimi 5.Sınıf hikâye, fabl, masal, haber metni 6.sınıf anı, mektup, tiyatro, gezi yazısı 7.sınıf söyleşi, biyografi, otobiyografi, günlük 8.sınıf Fıkra (köşe yazısı), makale, deneme, roman, destan

3) Kazanımlar ve Açıklamalarda Yapılan Değişiklikler Sınıf Lsınıf 2. sınıf 3.sınıf 4. sınıf Kazanım 41 43 47 49 sayısı (2015 programı) Kazanım 47 47 66 78 Sayısı (2017 programı)

Kazanımlar ve Açıklamalarda Yapılan Değişiklikler Sınıf 5.sırnf 6. sınıf 7.sınıf 8. sınıf Kazanım 48 53 51 54 sayısı (2015 programı) Kazanım 68 67 75 75 Sayısı (2017 programı)

1-4.Sırnflarm Kazanım ve Açıklamalarında Yapılan Değişiklikler 2015 Programı T3.1.3. Tanıdığı kişileri, yerleri, bildiği olayları anlatır ve bunlarla ilgili düşünce ve duygularını ifade eder. Olayları oluş sırasına göre anlatması sağlanır. 2017 Programı 3.2.3. Çerçevesi belirli bir konu hakkında konuşur. Öğrencilerin temalar çerçevesinde kendi belirledikleri ya da öğretmen tarafından belirlenen bir konu hakkında konuşma yapmaları sağlanır.

5-8.Sınıfların Kazanım ve Açıklamalarında Yapılan Değişiklikler 2015 Programı T7.2.12. Hikâye edici metinlerde olay örgüsünü çözümler. Olay unsurlarının birbiriyle nasıl bir etkileşim içinde olduğunun belirlenmesi ve olay örgüsünün çözümlenmesi sağlanır. 2017 Programı 7.3.20.Metindeki hikâye unsurlarını belirler. Olay örgüsü, mekân, zaman, şahıs ve varlık kadrosu, anlatıcı üzerinde durulur.

TEŞEKKÜRLER