Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Advertisements

Bologna Sürecinde Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Sema ERGÖNÜL MGSÜ BEK üyesi MSGSÜ ADEK Koordinatörü 28 Mayıs 2010.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK SÜREÇ YÖNETİMİ RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK İbrahim GÜMÜŞ 1 radardanismanlik.com.tr SÜREÇ YÖNETİMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
1 M & M MÜŞAVİRLİK SAN. ve TİC. LTD. ŞTİ. TAPU ve KADASTRO GENEL MÜDÜRLÜĞÜ SÜREKLİ KURUMSAL GELİŞİM PROJESİ TANITIM SUNUMU ADRES: Ziyabey Cad. 5. Sokak.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
atık Üretim ve kullanım faaliyetleri sonucu ortaya çıkan, insan ve çevre sağlığına zarar verecek şekilde doğrudan veya dolaylı biçimde alıcı ortama verilmesi.
1 BOLOGNA SÜRECİ’NDE İÇ DENETİMİN ROLÜ Mustafa PAKSOY Sakarya Üniversitesi İç Denetçi.
- 1 Kurumsal arşiv Açık Erişim Kurumsal Arşiv: Bir kurumun ürettiği bilimsel literatürünün dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu.
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Pazarlama İlkeleri.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Kalite Kavramı ve Kalite Yönetim Sistemi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
İstatistiksel proses kontrolü
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
Konu 2 Kalite anlayışının tarihsel gelişimi
Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
Öğretimin Uyarlanması
Hayvan refahına uygun koşulların belirlenmesi
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Ürün veya Hizmet Satışı
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM İÇ DENETİM VE İÇ KONTROL SİSTEMİ
AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
YAPI KALİTESİ Bitmiş bir yapının kalitesini, yani servis ömrü boyunca güvenliğini belirleyen dört ana unsur; PROJE KALİTESİ Zemin özellikleri dikkate alınmış,
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
SAĞLIK İŞLETMELERİNDE AKREDİTASYON VE KALİTE
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
RİSK YÖNETİMİ, DEĞERLENDİRİLMESİ VE METODOLOJİLERİ
KALİTE YÖNETİMİ ve ISO 9001 FARKINDALIK EĞİTİMİ
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
SÜREÇ ODAKLILIK.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
DİCLE ÜNİVERSİTESİ KALİTE YOLCULUĞU
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
Tezin Olası Bölümleri.
GIDA KALİTESİ VE DUYUSAL KALİTE KARAKTERİSTİKLERİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ BİLGİLENDİRME SUNUMU
YBS 4004 Sistem Güvenliği.
ISO 9001 İrem Gizem SÜRAT Sezin SERT Gülşen DELER Buse Sevgi Yılmaz
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
Çevre Yönetim Sistemi
Sunum transkripti:

Konu 9 ISO-9000 Kalite Güvencesi Standartları

Tarihçe ISO : uluslar arası standartlar enstitüsü Kuruluşu 1946 1959- MIL-Q9858 kalite yönetim programı 1963 yılında MIL-Q-9858 revize edildi 1968 yılında NATO Müttefik Kalite Güvencesi programını yayınladı (AQAP-1)

Tarihçe 1979- BS 5750 yayımlandı 1979- ISO/TC 176 alt komisyonu kuruldu. 1987- ISO/TC 176 çalışmaları sonucunda ISO-9000 yürürlüğe girdi. 1988- EN 29000 standardı hazırlandı

Tarihçe 1991- TS-ISO 9000 hazırlandı 1994- TS-EN-ISO 9001:1994/9002:1994/ 9003:1994 olarak revize edildi 1996- EN 29000 serisi yerini EN-ISO 9000’e bıraktı

Tarihçe 2000 9001, 9002 ve 9003 revize edilerek ISO-EN-9001/2000 şeklinde yeniden yayınlandı. 2009 TS-ISO-EN 9001:2008 2011 TS-ISO-EN 9004/2011 yayınlanmıştır.

ISO-9000 kullanım amaçları Uluslar arası düzeyde uygulanabilir model Kalite sisteminin belgelendirilmesi Sözleşme şartı

ISO-9000 yararları Etkin bir yönetim sisteminin kurulması Sorumluluk ve yetkilerin açık tanımlanması Geniş bir izleme ve kontrol sağlanması Şirket yapısının ve işlem büyüklüğünün optimize edilmesi İşlem etkinliğinin artırılması Zaman ve materyalden daha fazla yararlanma

ISO-9000 yararları Kişiler, bölümler ve sistemlerden daha fazla yararlanma İletişim kalitesinin artması Referans ve eğitsel araçları içeren dokümantasyon sistemlerinin oluşturulması Tüketici ve tedarikçiler ile ilişkilerin geliştirilmesi

TS-EN-ISO 9000:2000 standartları Müşteri kitlesi Ürün ya da hizmet Müşteri memnuniyeti Kalite güvencesi

Kalite Yönetim Sistemi Standardı 3 alt standarttan oluşmuştur i. ISO-9001 ii. ISO-9002 iii. ISO-9003 2000 yılında revizyon sonrası işlerliğini yitirdi

TS-EN-ISO 9000 serisi TS-EN-ISO 9000:2008 Kalite Yönetim Sistemleri (temel kavramlar, terimler) TS-EN-ISO 9001:2008 Kalite Yönetim Sistemleri (şartlar) TS-EN-ISO 9004:2011 Kalite Yönetim Sistemleri (performans iyileştirme kılavuzu) TS-EN-ISO 19011:2004 Kalite ve Çevre Yönetim Sistemleri Tetkik Kılavuzu

ISO-9001 Uluslararası bir belgelendirme standardı Kalite yönetim sisteminin unsurlarını tanımlar ISO-9001:2008 Kalite Yönetim Sistemleri 8 ana maddeden oluşur

ISO-9001:2008 Kapsam Atıf yapılan standartlar Terim ve tarifler Kalite yönetim sistemi Yönetim sorumluluğu Kaynak yönetimi Ürün geliştirme Ölçme, analiz, iyileştirme

TS-EN-ISO 9001 8 kalite ilkesine dayanmaktadır Müşteri odaklılık Liderlik Çalışanların katılımı Proses yaklaşımı Yönetime sistem yaklaşımı Sürekli iyileştirme İyileştirme Karar vermede gerçekçi yaklaşım Karşılıklı çıkar temelli tedarikçi ilişkisi

SÜREKLİ GELİŞME (KAIZEN) Yönetimin sorumluluğu KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TÜKETİCİ GEREKSİNİMLERİ Kaynak yönetimi Ölçme Analiz Gelişme TÜKETİCİ TATMİNİ girdi proses çıktı KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ Uyarlama: TS-EN-ISO 9001:2008

ISO-9004 Kalite Yönetim Sistemleri Performans İyileştirmeleri 2011 son güncelleme ISO-9001 ötesinde geniş bir rehberlik sağlamaktadır

Gıda kalitesi ve gıda kalite sağlama Hazır gıdalara duyulan gereksinim - göç - çalışan insan sayısında artış - kadınların çalışma yaşamına katılması - beslenme modelinde değişimi (sosyolojik etmenler vb..)

Kitlesel üretim Gıda dayanımını artırmak amaçlı katkı maddesi kullanımı Tüketici bilincinin artması (sağlıklı gıda, ekonomik çıkar vb..) Devletin tüketiciyi korumaya yönelik yönetmelikleri İç/dış piyasa rekabeti Ulusal/uluslar arası gıda mevzuatının ağırlık kazanması

Tanımlar Gıda kalitesi “herhangi bir ürün ünitesini diğerinden ayırt etmeye yarayan karakteristiklerin bileşimi” “tüketicinin tercihinde rol oynayan, her biri ayrı ayrı ölçülüp kontrol edilebilen, söz konusu gıda ünitesini diğerinden ayırt etmeye yarayan karakteristiklerin bileşimi”

Kalitede mükemmellik ?? MÜKEMMELLİK Tüketicinin ortalama olarak aradığı kalite düzeyi Fiyattan bağımsız en üst düzeye ulaşma Ürünün tekdüzeliğine ait tolerans sınırı

Gıda Kalite Sağlama Zinciri Sistemde tüm paydaşlar tüketici konumundadır (tedarikçi, aracı vb. gıdayı tüketmeyen gruplar dahil!!) Hedef zincirin tüketici istekleri ile başlayıp tüketici memnuniyeti ile son bulmasıdır Tüketicinin isteklerinin tanımlanması önceliklidir (spesifikasyon)

Gıda kalite zinciri döngüsü (Kramer & Twigg, 1984) Her kalite faktörü için tüketici spesifikasyonlarının belirlenmesi Tüketici isteklerinin yerine getirilmesi için test yöntemlerinin seçilmesi Gerektiğinde düzeltici eylem uygulaması Elde edilen sonuçların kontrol şemalarına işlenmesi Kontrol noktalarının belirlenmesi Gıda kalite zinciri döngüsü (Kramer & Twigg, 1984)

Spesifikasyon Bir konunun eksiksiz ve ilgililer tarafından yanılgıya olanak vermeyecek şekilde kolaylıkla algılanmasını sağlayacak şekilde tanımlanmasıdır

KATKI MADDESİ TEDARİKÇİSİ HAMMADDE TEDARİKÇİSİ ÇİFTÇİ KATKI MADDESİ TEDARİKÇİSİ ALET TEDARİKÇİSİ ÇİFTLİK ÇATAL GIDA ÜRETİCİSİ DAĞITIMCI TOPTANCI PERAKENDECİ TÜKETİCİ

Kalite Tahmini Son ürünün kalitesini ölçmek yeterli değildir Son ürünün niteliklerinin önceden tahmini optimizasyon ve kalite güvencesi için gereklidir Raf ömrü tespiti için istatistik modeller geliştirilmesi