Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
İŞBİRİLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ. İşbirliğine dayalı öğrenme, çocukların ortak bir amaç için birlikte çalışmaları ile sağlanan bir öğrenme türüdür(Berk,1997).
/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
OKULA UYUM OKUL FOBİSİ. Okul Fobisi Değil, Anneden Ayrılma Korkusudur.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
Program Tasarım Modelleri
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Aile Atölyeleri Projesi
DRAMA UYGULAMALARI DRAMANIN ÇOCUĞUN GELİŞİM ALANLARI İLE İLİŞKİSİ
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Bilginin Organizasyonu
Program Tasarım Modelleri
İŞBİRLİKLİ ÖĞRENME YAKLAŞIMI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
ÇUMRA İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Arş. Gör. Dr. Seyhan ERYILMAZ TOKSOY
PSİKOLOJİK DANIŞMA İLE İLGİLİ ÖNYARGILAR
Etkili Öğretmen Kimdir?
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Eğitsel Rehberlik.
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
Sınıfın İlişki Düzeni.
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Dr.Öğr.Üyesi Serkan Kıvrak
Nitel Araştırmalar.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
Çağdaş Gelişmeler Işığında Ana Dili Öğretimi
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Geliştirme Genel Müdürlüğü
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Türkan Karakuş Hafta 9 Oyunlaştırma

Öğretmenin sınıftaki rolü Motivasyon Öğrenciyi öğrenme ortamına dahil etme Derinlemesine öğrenme Öğrenme sürecini kolaylaştırma Oyunlaştırma (oyun ve oyun unsurları)

Bağlılık Motivasyon Öğrenciyi öğrenme ortamına dahil etme Derinlemesine öğrenme Öğrenme sürecini kolaylaştırma Bağlılık

(mekaniklerin yarattığı motivasyon ve istek duyguları) Oyunlaştırma nedir Puan Seviye Zaman sınırlıkları, Zorluklar Gerçek ödüller Liderlik sıralaması Sanal hediyeler Oyun mekanikleri (Bir etkinliği oyun yapan aktiviteler, davranışlar ve kontrol mekanizmaları ) Ödül Durum Başarı Kendini ifade etme Rekabet Özveri Oyun dinamikleri (mekaniklerin yarattığı motivasyon ve istek duyguları) OYUNLAŞT I RMA

Ödül Durum Başarı Kendini ifade etme Rekabet Özveri Puanlar Seviye Zaman sınırlılıkları, zorluklar Gerçek ödüller Liderlik sıralaması Sanal hediyeler Oyunlardaki elementler (Bunchball, 2010’dan uyarlanmıştır)

Bir oyunlaştırma örneği… İnsanların %66 sı yürüyen merdiven yerine normal merdivenleri kullanmayı tercih etmiştir. http://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw

Araştırma Problemi Sonuç: Oyunlaştırma için genel bir tasarım çerçevesine ihtiyaç vardır Hangi unsurlar oyun hissi veriyor Oyunlaştırmanın bir sistematiği yok Eğitim ortamlarına ait bir tasarım modeli yok

Araştırmanın temel amacı

Okumalarda şifreler

Sınıf İçi yansıtma etkinlikleri

Sınıf dışı yansıtma etkinlikleri

Sınıf dışı yansıtma etkinlikleri

Sınıf İçi yansıtma etkinlikleri

Oyunlaştırma Unsurları Oyun dinamiği Oyun mekaniği Yapılan Çalışmalar Ödül Puanlama her bir görev için 1 kupanın verilmesi 10 kupa=1 madalyon=seviye atlama Edmodo da öğrencilere rozetler verilmesi, Belirli haftalarda birinci olanlardan en düşük ödev notunun silinmesi Durum Seviye (level) Her 10 kupada bir seviye atlanması, Öğrencilerin sahip olduğu kupa sayılarının paylaşılması Başarılar Zaman sınırlıkları, Zorluklar Ders başlangıç saatine kadar paylaşım yapılmış olması Yansımaların ve blogların zamanında teslim edilmesi Sınıf içi oyunların ve etkinliklerin zamanında bitirilmesi Kendini ifade etme Sanal eşyalar Ders hocasının ve arkadaşların facebook ve edmodo da sorduğu sorulara kendi yorumlarıyla cevap verme Derse aktif katılma Haftanın konusu ile ilgili video ve belge paylaşımlarının yapılması Her seviye atlandıkça madalyon verilmesi Seviye artışına göre madalyonların renginin değişmesi Rekabet Liderlik sıralaması Öğrenciler arası rekabet, Daha çok paylaşım yapma Derste yapılan etkinliklerde birinci olma Özveri Sanal hediyeler Arkadaşlarına yardımcı olabilecek bilgiler , videolar paylaşma Arkadaşlar ile işbirlikli çalışabilme Diğer öğrencilerin sorularına iyi yanıt verme ya da geribildirimlerde bulunmanın ödüllendirilmesi

Haftanın Sorusu Bir öğretmen olduğunuzu düşünün. Oyunları dersinize nasıl entegre edeceğinizi düşünüyorsunuz. Aklınızda bazı yöntemler var; çocuklara oyun tasarlatmak, çocuklara oyun geliştirtmek, oyunu oynatmak, oyunu eleştirtmek, varolan oyuna yeni şeyler katmalarını sağlamak, oynun içinde yeni bir şeyler oluşturtmak gibi (minecraft’taki gibi)… Oyunların bu kullanım şekillerini hangi öğretim yaklaşımları ya da teorileri ile açıklayabilirsiniz? Her bir kullanım şekli için kazanımlar neler olabilir. Örneklerle ve referanslarla açıklayınız...