Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri"— Sunum transkripti:

1 Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Deney Kavram haritası Modeller/ Eğitici oyuncaklar Drama Gezi Gösteri Analoji Proje çalışmaları

2 Gezi Okul öncesi dönemdeki çocuklar fizyolojik ihtiyaçları karşılandığı takdirde uzun süre yürüyebilir. Enerjilerini verimli kullanabilmek için çocuklarla daha önceden gözlem ve araştırmanın nasıl yapılacağı konusunda çalışılmalıdır. Gezi ve gözlem etkinlikleri çocukların temel güvenliklerinin sağlandığı her ortamda gerçekleştirilebilir. HAYDİ TOPRAK BİLİM OKULUNA!

3

4

5 Proje Çalışmaları Bir konu hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak için yapılan araştırmalardır. Çocuklar ya da öğretmen tarafından belirlenen konu kapsamında ilerler. Proje Yaklaşımı’ndan farklıdır.

6 Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar
Sınıf içi Kurum içi Kurum dışı Parklar Hayvanat bahçeleri Müzeler HER YER!!!

7 Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar
Sınıf içi: Fen Merkezi

8 Fen Eğitiminde İlkeler, Yöntemler ve Farklı Ortamlar
Sınıf içi: Fen Merkezi

9 Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar
Sınıf içi: Fen Merkezi

10

11 Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar
Sınıf içi: Fen Merkezi

12 Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar
Sınıf içi: Fen Merkezi

13 Fen Eğitiminde Farklı Ortamlar
Kurum dışı (Bahçe)

14

15 Hayvanat Bahçeleri

16

17

18 Öğretmenin Rolü Öğretmenler dünya üzerinde bulunan canlı ve cansız varlıklar hakkında temel bilgilere sahip olmalıdır. Bu bilgilere sahip olmanın yanı sıra etkinlik ve materyaller yardımı ile gerekenleri çocuklara aktarabilmelidir. Fen bilimlerine, doğaya ve çevresine karşı olumlu bir tavır gerekli!!!

19 Öğretmenin Rolü Öğretmen doğru bilgilerle çocuklara rehberlik etmelidir. Rehberlik her zaman lider olmak demek değildir. Bu anlamda çocukların kendilerinin de deneyerek ya da araştırarak bilgileri elde etmeleri sağlanmalıdır. Öğretmen bu deneme ve araştırma etkinlikleri sırasında kolaylaştırıcı rol üstlenmelidir.

20 Öğretmenin Rolü Toplumsal cinsiyetçilik yapmamalı.
Doğru olmayan ya da anlamsız cevapları da dinlemeli. Cevaplar için yeterli zaman vermeli. Her çocuğa eşit fırsat tanımalı. Etkinliklerin ne kadar süreceğine çocukları gözlemleyerek ve onlarla birlikte karar vermeli.

21 Öğretmenin Rolü Sınıf ortamını zenginleştirmeli.
Farklı ortamlarda etkinlik yapmalı SABIRLI olmalı Aileleri de etkinliklere katabilmeli.

22 Fen Eğitiminde Ailenin Rolü
Fen eğitimi ailede başlayan bir süreçtir. Evde yapılabilecek etkinlikler konusunda bilgilendirilmelidirler. Okuldaki etkinliklere katılımları sağlanmalı.


"Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları