Oyun, Sanal Dünya ve Simülasyonların Eğitimde Kullanımı Yrd. Doç. Dr. Türkan Karakuş Hafta 9 Oyunlaştırma
Öğretmenin sınıftaki rolü Motivasyon Öğrenciyi öğrenme ortamına dahil etme Derinlemesine öğrenme Öğrenme sürecini kolaylaştırma Oyunlaştırma (oyun ve oyun unsurları)
Bağlılık Motivasyon Öğrenciyi öğrenme ortamına dahil etme Derinlemesine öğrenme Öğrenme sürecini kolaylaştırma Bağlılık
(mekaniklerin yarattığı motivasyon ve istek duyguları) Oyunlaştırma nedir Puan Seviye Zaman sınırlıkları, Zorluklar Gerçek ödüller Liderlik sıralaması Sanal hediyeler Oyun mekanikleri (Bir etkinliği oyun yapan aktiviteler, davranışlar ve kontrol mekanizmaları ) Ödül Durum Başarı Kendini ifade etme Rekabet Özveri Oyun dinamikleri (mekaniklerin yarattığı motivasyon ve istek duyguları) OYUNLAŞT I RMA
Ödül Durum Başarı Kendini ifade etme Rekabet Özveri Puanlar Seviye Zaman sınırlılıkları, zorluklar Gerçek ödüller Liderlik sıralaması Sanal hediyeler Oyunlardaki elementler (Bunchball, 2010’dan uyarlanmıştır)
Bir oyunlaştırma örneği… İnsanların %66 sı yürüyen merdiven yerine normal merdivenleri kullanmayı tercih etmiştir. http://www.youtube.com/watch?v=2lXh2n0aPyw
Araştırma Problemi Sonuç: Oyunlaştırma için genel bir tasarım çerçevesine ihtiyaç vardır Hangi unsurlar oyun hissi veriyor Oyunlaştırmanın bir sistematiği yok Eğitim ortamlarına ait bir tasarım modeli yok
Araştırmanın temel amacı
Okumalarda şifreler
Sınıf İçi yansıtma etkinlikleri
Sınıf dışı yansıtma etkinlikleri
Sınıf dışı yansıtma etkinlikleri
Sınıf İçi yansıtma etkinlikleri
Oyunlaştırma Unsurları Oyun dinamiği Oyun mekaniği Yapılan Çalışmalar Ödül Puanlama her bir görev için 1 kupanın verilmesi 10 kupa=1 madalyon=seviye atlama Edmodo da öğrencilere rozetler verilmesi, Belirli haftalarda birinci olanlardan en düşük ödev notunun silinmesi Durum Seviye (level) Her 10 kupada bir seviye atlanması, Öğrencilerin sahip olduğu kupa sayılarının paylaşılması Başarılar Zaman sınırlıkları, Zorluklar Ders başlangıç saatine kadar paylaşım yapılmış olması Yansımaların ve blogların zamanında teslim edilmesi Sınıf içi oyunların ve etkinliklerin zamanında bitirilmesi Kendini ifade etme Sanal eşyalar Ders hocasının ve arkadaşların facebook ve edmodo da sorduğu sorulara kendi yorumlarıyla cevap verme Derse aktif katılma Haftanın konusu ile ilgili video ve belge paylaşımlarının yapılması Her seviye atlandıkça madalyon verilmesi Seviye artışına göre madalyonların renginin değişmesi Rekabet Liderlik sıralaması Öğrenciler arası rekabet, Daha çok paylaşım yapma Derste yapılan etkinliklerde birinci olma Özveri Sanal hediyeler Arkadaşlarına yardımcı olabilecek bilgiler , videolar paylaşma Arkadaşlar ile işbirlikli çalışabilme Diğer öğrencilerin sorularına iyi yanıt verme ya da geribildirimlerde bulunmanın ödüllendirilmesi
Haftanın Sorusu Bir öğretmen olduğunuzu düşünün. Oyunları dersinize nasıl entegre edeceğinizi düşünüyorsunuz. Aklınızda bazı yöntemler var; çocuklara oyun tasarlatmak, çocuklara oyun geliştirtmek, oyunu oynatmak, oyunu eleştirtmek, varolan oyuna yeni şeyler katmalarını sağlamak, oynun içinde yeni bir şeyler oluşturtmak gibi (minecraft’taki gibi)… Oyunların bu kullanım şekillerini hangi öğretim yaklaşımları ya da teorileri ile açıklayabilirsiniz? Her bir kullanım şekli için kazanımlar neler olabilir. Örneklerle ve referanslarla açıklayınız...