Rousseau: Doğuşta sahip olmadığımız ve yetişkin olarak kullandığımız her şeyi bize eğitim kazandırır. Kant: İnsan yalnızca eğitim ile insan olabilir. Niemeyer:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Advertisements

IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Ulusal Yayınların Stratejik Önemi Prof. Dr. Çetin Erol Ankara Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji AD YÖK Genel Kurul Üyesi.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
DAVRANIŞ BİLİMLERİNE GİRİŞ
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 2
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
TEMEL İŞLEVLERİNE GÖRE REHBERLİK
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
TÜRKİYE’DE OKUL ÖNCESİ EĞİTİM
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Bütünleştirme uygulamaları
Doç. Dr. Faik Özgür KARATAŞ Dr. Canan CENGİZ
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
MEDİKAL BİYOLOJİ.
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
EMPATİK İLETİŞİM 1.
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
İlgilerin Ölçülmesi, ilgi envanterleri ve sorunları
BİYOLOJİ TARİHİ DR. N. OYA SAN KESKİN.
Diğer Teknikler I Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
Geçerlik ve Kullanışlılık
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Gelişim ve Temel Kavramlar
ANALİTİK EĞİTİM FELSEFESİ YAKLAŞIMI
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Sunum transkripti:

Rousseau: Doğuşta sahip olmadığımız ve yetişkin olarak kullandığımız her şeyi bize eğitim kazandırır. Kant: İnsan yalnızca eğitim ile insan olabilir. Niemeyer: Eğitim insan olma konusunda çok küçük bir etkiye sahiptir. Büyük hisse kasıtlı ya da kasıtsız etki eden dış şeyler ya da diğer insanlardır.

6 ülkeden eğitim tanımlarını derler. Brezinka: herkesin kullanabileceği ve bilimsel alanda kullanılabilecek tanıma ulaşmaya çalışır. 6 ülkeden eğitim tanımlarını derler. Almanya Rudolf Lochner “Şahsi bir hayat yardımı, gurup kültürünü aktarma amacı ile gençlere veya yetişkinlere yönelik kısmen planlı kısmen plansız ama bilinçli olarak yapılan bir insan uğraşısıdır.” Fransa Durkheim “Yetişkinlerin, sosyal hayat için henüz olgunlaşmamış olan gençler üzerinde yaptıkları etkilerdir. Çocukta devletin ve sosyal çevrenin kendisinden bekledikleri fiziki, zihinsel ve ahlaki durumları ortaya çıkarmak ve geliştirmektir. “ Amerika John Dewey Yetişkin olmayanların içinde yaşadıkları sosyal gruba katılımları ile gerçekleşen ve katılanların gelişim ve yönlendirilmelerini garanti eden “bir sosyal fonksiyon”dur.

Hollanda Martinus Langeveld 3 unsurdan oluşan bir eğitim kavramı -Bir eğitim amacına ulaşmak için bilinçli yapılan eylem,yani eğitmek -Yetişkinlerle çocuklar arası ilişkiler -Objektif Çevre ( iklim, barınma, ekonomik durumu, ailenin kültürel donanımı vb.) Eğitim bir yetişkinin, gelişmiş varlık olarak yetişmesindeki etkili tüm unsurları kapsar, eğitmek sınırlı bir kesittir. Eğitmek çocuğa yönelik bir eylem, eğitim amacına ulaşmada kullanılan bir araçtır. İngiltere  Richard Peters Sonuçları göz önünde bulundurarak açıklamaya çalışır. Süreç olmaktan ziyade, öğrencilerin ulaşması gereken kriterleri ve hedefleri bulunduran bir tanımla açıklar. Rusya Sovyet Pedogojik Bilimler akademisi “Marksist Pedagojinin Genelt temelleri” eseri Eğitim, gelişim üzerinde etkide bulunma, gelişimin yönlendirilmesidir.

Brezinka: Eğitim en az 7 kavramı ve bunlar içinde bir üst kavramı karşılamaktadır. EĞİTİM ■ Bir süreçtir ■ Bir sürecin sonucudur. ■ Bir eğitimcinin yaptığı iştir. ■ Öğrencinin yaptığı iştir. (kendi yaşantıları sürecinde kendini değiştirme) ■ Eğiten ile eğitilen arasındaki ilişkilerin etkisidir. ■ Eğiten ile eğitilen arasındaki etkileşimin adıdır. ■ Eğiticilerin hedefidir.

Eğitim hakkında yapılmış kapsayıcı tanımları inceleyen Brezinka, şu 4 maddeyi 8 anlamı ortaya koymuştur: 1- Süreç anlamı / Ürün anlamı 2- Deskriptif=Betimleyici anlam / Programsal Preskriptif = Program koyucu anlam 3-Niyet anlamı / Etki Anlamı 4-Davranış anlamı / Olay anlamı

BREZINKA Eğitim, insanların diğer insanların şahsiyetlerini herhangi bir açıdan desteklemeyi denedikleri davranışlar bütünüdür. SELAHATTİN ERTÜRK Eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir. Eğitim, bireyin davranışında, kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme denemeleri sürecidir.

NİTELİĞİ İTİBARİYLE EĞİTİM

FORMAL / İNFORMAL EĞİTİM KARŞILAŞTIRMASI Varılmak istenen hedefler belirlidir. Doğal ortam içinde kendiliğinden oluşur. Planlı & programlıdır Planlı & Programlı değildir Eğitim amaçları profesyonel kişiler eliyle gerçekleşir. Öğreticiler profesyonel değildir. Olumlu davranışların kazandırılması esastır. Olumlu ve olumsuz yönde gelişebilir. Eğitim belirli mekan ve ortamda gerçekleştirilir. Mekan ve eğitim ortamı belli değildir. Profesyonel hazırlanmış eğitim araç ve gereçleri kullanılır. Önceden hazırlanmış bir araç-gereç yoktur.

ÖĞRETİM Plan ve programa bağlı olarak belli amaçlar doğrultusunda yürütülen kasıtlı etkilemelerdir. Eğitim faaliyetlerinin kurumsallaşmış şeklidir.

EĞİTİM – TERBİYE ARASINDAKİ İLİŞKİ Terbiye Arapça “rab” kökünden gelir. İnsana olumlu tavır ve davranışlar kazandırarak onu bulunduğu seviyeden daha üst bir seviyeye ve mükemmel bir insan durumuna getirmektir. Eğitim kavramı terbiyenin anlamını bütünüyle ifade etmemekte, eğitim terbiyeyi de aşan genişlikte bir kullanıma sahiptir.

Türk dil kurumunun Türkçe sözlüğünde : ■ Evrenin veya olayların bir bölümünü konu olarak seçen, deneye dayanan yöntemler ve gerçeklikten yararlanarak yasalar çıkarmaya çalışan düzenli bilgi, ilim. ■ Genel geçerlik ve kesinlik nitelikleri gösteren yöntemli ve dizgisel bilgi ■ Belli bir konuyu bilme isteğinden yola çıkan, belli bir amaca yönelen bir bilgi edinme ve yöntemli araştırma süreci.

Felsefe sözlüğünde (paradigma) Bilim: ■ Dış dünyaya, nesnel gerçekliğe ve bu gerçeklikte yer alan olgulara ilişkin, tarafsız gözlem ve sistematik deneye dayalı zihinsel etkinliklerin ortak adı. ■ Belirli bir konusu olan, kabul edilmiş yöntemlere dayanılarak elde edilmiş organize ve rasyonel bilgiler bütünü.

BİLİM Geçerliliği kabul edilmiş, sistemli bilgiler bütünüdür. Din eğitimi bilimi kapsamında düşünülünce bilinmesi gereken: bilimin bir olgu veya olayı betimlemek, açıklamak ve kontrol altına almak amacı ile sistemli bir şekilde ve bilimsel metotla araştırarak o olay veya olgu hakkında kanıtlanmış bilgi üretmektir.

EĞİTİM BİLİMİ Eğitimin tanımından hareketle: Bireyin davranışında kendi yaşantıları yoluyla veya kasıtlı olarak istendik değişmeler meydana getirme denemeleri sürecini bilimsel metotlarla araştırarak betimlemeye, açıklamaya ve kontrol altına almaya çalışan bilimsel disiplindir.

kı KAYNAKLAR ◊ Din Eğitimi Bilimine Giriş Prof. Dr. Cemal TOSUN ◊ Din Bilimleri I – Din Eğitimi Bölümü Ankuzem Yayınları ◊ Din Eğitimi Bilimi ve Türkiye’de Din Eğitimi Yrd. Doç. Dr. Suat Cebeci ◊ Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi Prof. Dr. Beyza Bilgin ◊ Eğitim Üzerine Felsefi Bir Deneme Prof Dr İhsan Turgut ◊ İslam Bilimlerinde Yöntem