Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: Gözde Boz

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
GÜLOĞLU TİCARET Seracettin Güloğlu tarafından 1975 yılında kurulmuş olup, sektöre Teneke, Baca Armatürü ve Soba malzemeleri imalatı ile başlamıştır.
Advertisements

TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ.
FİRMA PROFİLİ MİSYON & DEĞERLERİMİZ YAKLAŞIMIMIZ FAALİYET ALANLARI İŞ ORTAKLARIMIZ MARKALARIMIZ REFERANSLAR SATIŞ AĞIMIZ STOK VE TESLİMAT SÜRELERİ ONLINE.
GRUP ŞİRKETLERİMZ ERKA ENDÜSTRİYEL kurulduğu ilk günden itibaren yılların verdiği deneyimle kağıt ve temizlik sektöründe kaliteli hizmet anlayışını hep.
Müşerref Üstek.
RENKLİ VE EĞLENCELİ BİR YOLCULUĞA ÇIKMAYA HAZIR MISINIZ ?
Vakko Tekstil ve Hazır Giyim Sanayi A
Perakendenin Yükselen Değeri.  1991 den Bugüne 1993 te Konya nın ilk hipermarketini açan Adese, zamanla Konya merkez ve ilçelerinin yanı sıra, Ankara,
Kütahya Porselen, 1970 yılında temelleri atılan, 1984 yılında %75’i Güral ailesine geçmiş, %26’sı hissesi de halka açık olarak İMKB de işlem görmekte.
ŞEKER PİLİÇ.
VİTALİ HAKKO ( Aralık 2007) Vitali Hakko,Vakko giyim mağazalarını kuran Yahudi asıllı Türk işadamı ve modacı.
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
CAOBISCO Avrupa Çikolata, Bisküvi ve Şekerleme Endüstrileri Derneği FILIPPO CERULLI, Başkan CAOBISCO.
IAB Türkiye Basın toplantısı Büyük dönüşüm Dijital akıl.
TEMAŞ GIDA SANAYİ VE TİCARET A.Ş..
1. SOSYAL GÜVENLİK SÖZLEŞMESİ İMZALANAN ÜLKELER VE SAĞLIK YARDIM BELGESİ.
TÜRKİYE ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ. TÜRKİYE’DE PERAKENDE  ENERJİ, EĞİTİM VE SAĞLIKTAN SONRA DÖRDÜNCÜ BÜYÜK SEKTÖR  2006 YILI TOPLAM CİROSU MİLYAR.

Dış Ticaretin Gelişimi Bölgesel Yaklaşımlar Anket Sonuçları AVRUPA I. Ticaret Müşavirleri Konferansı Nisan Nisan 2011 TİM Dış Ticaret Kompleksi.
Sola Kimya Firma Sunumu. Sola Kimya Firma Sunumu 2013 Ajanda Biz kimiz? Ürünlerimiz Vizyonumuz / Değerlerimiz Motivasyonumuz Stratejik Çerçeve.
Hızlı Tüketim Ürünleri
EMLAK PAZARLAMA STRATEJİLERİ VE UYGULAMALARI
Yaşar KOCAOĞLU Demografik Dönüşüm ve Yaşlanma
Yavuz Altop:Yönetim Kurulu Başkanı
AHMET SOLAK CANSU ARSLAN SEVCAN EVYAPAN YÜKSEL ERDEM GRUP:İŞİMİZ VAR
HAKKIMIZDA Firmamız Seray Uluslararası Taşımacılık şirketi 1998 yılında kurulmuştur. Kurulduğu günden bugüne balkan ülkelerine taşımacılık hizmeti sunmaktadır.
Küçülen Dünya, Gelişen Yumurta Sektörü
ARALIK AYI SONUÇLARI 21 OCAK CİRO ENDEKSİ ►ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜ CİROSU KASIM AYINA GÖRE %13 ARTMIŞTIR ►2008 ARALIK AYI CİROSU GEÇEN SENE AYNI.
LOBI HOME GAYRIMENKUL BIREYSEL VE KURUMSAL DANı Ş MANLıK HIZMETLERI.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
GİRİŞİMCİ.
TÜRK İ YE PERAKENDE SEKTÖRÜ: VERİ UFUKLARI/UFUKTAKİ VERİLER DR ŞÜKRÜ ASLANYÜREK RETAIL VISION 11/23/
Logo.
1963 yılında, Manisa’da İsmail Keskinoğlu’nun girişimleriyle kurulmuştur. Tavukçuluk ve yumurta üretimi ile faaliyetlerine başlayan şirket daha sonra.
Sunum İçeriği Türkiye Sağlık Sektörünün Büyüklüğü
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ
Abdullah Onur DURUK
Hazırlayan: Selim ERDEM
PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR
TCHIBO MARKA HİKAYESİ Erdem OKTAY
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
FAHRİYE OBUT
WALMART HALİDİN SÖNMEZ
1947 yılında İsveçli girişimci Erling Persson tarafından kurulmuştur.
H&M Hennes & Mauritz AB Hazırlayan: Recep Gürkan TINÇ NO :
HALİDİN SÖNMEZ
H&M Sunumu Hazırlayan; Elif TEK
Betül GÜLER
HAZIRLAYAN ve SUNAN Muhammed DÜNDAR
1947 yılında Erling Persson tarafından Kuruldu.
Fahriye OBUT
HAZIRLAYAN Muhammed YAYLA
ELEKTRONİK TİCARET DEVİ: ALİBABA.com
ALİBABA GROUP FULYA KARAYAZI
H&M İsveç merkezli olan, hazır giyim markası 1947 yılında Erling Persson tarafından kurulmuş olup bugün kadınların en beğendiği on marka içerisindeki yerini.
TCHİBO Ağahan köse
Tchibo Marka Araştırması
H&M MARKA HİKAYESİ ERDEM OKTAY
Hazırlayan: BÜŞRA BARDAK
Hazırlayan: Hasan ACAR
LC WAIKIKI.
Merve ÇAKMAK.
Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: GÖZDE BOZ
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ Reklamcılık 4. Sınıf N.Ö.
Hazırlayan: GÖZDE BOZ.
Muhammet Onur ÖZÇELİKÇİ N.Ö
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
SECURITY HAS NEVER BEEN SIMPLER! Irmak PAKDEMİR / CEO
ÇALIŞMA EKONOMİSİNE GİRİŞ -TÜRKİYE’DE İSTİHDAM-
AKSULU/ENDLESS AyakkabI FİRMASI BURSA 1959’DAN BU YANA
Sunum transkripti:

Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar Hazırlayan: Gözde Boz

MARKA HİKAYESİ H&M ucuz ve modern giyim çeşitleriyle tanınan İsveçli bir giyim firmasıdır. İlk kurulduğunda sadece kadın giyimi satan ve adı İsveç’ce de “kadınlara ait” anlamına gelen Hennes olan şirket, 1947’de Erling Persson tarafından Västerås, İsveç’te kurulmuştur. 1968 yılında, firmasını genişletmek için Stokholm’da av malzemeleri dükkanı Mauritz Widfoss’u satın aldığında firmanın ismine ikinci bir isim olarak, “Mauritz”i eklemiştir. Bunun nedeni koleksiyonuna erkek giyimi de eklemek istemesidir. Ve Erkekler için hazırlanmış bir seriyle koleksiyonunu tamamlar.

Erling Persons 1917-2002

Tam şirket adı Hennes & Mauritz olan markanın dünya algısını basitleştirmek için H&M olarak lanse edilmiş ve bu şekilde markalaşılmıştır. 1964’te Norveç’ten sonra , 1967’de Danimarka, Almanya ve İsviçre’de faaliyet göstermeye başlamıştır. 1982 yılından beri oğlu Stefan tarafından idare edilen H&M, Hollanda, Avusturya, Finlandiya’yı, sonra 1998’de Fransa ve 2000’de ABD’yi fethetmiştir. Ucuz Fiyatlı moda anlayışı değişmemektedir. 1991’de Cindy Crawford ve 1992’de Naomi Campbell’dan sonra 2000 yılında markaya yeni iç çamaşırı serileri için danışmanlık yapma sırası Claudia Schiffer’e gelmiştir.

Hazır giyim sektörüne kadın giysileriyle başlayan şirket sonrasında erkek giysilerini de koleksiyonuna eklemiş ve günümüzde genç ve çocuklar içinde kıyafet üretimi yapmaktadır. H&M’nin 24 ülkede, 1300’den fazla mağazası ve 50,000’i aşkın çalışanı vardır. Stefan Persson, Erling'in oğlu, 1990’da CEO, 1998’de de Yönetim Kurulu Başkanı olmuştur. Ayrıca İsveç Klisesi zincirin ana ortaklarından biridir.

H&M Türkiye H&M Türkiye pazarına 2010 yılında Forum İstanbul Avm’de 1500 metrekare alanda mağaza açarak girmiştir. Türkiye'ye, yerel distribütör olmaksızın kendi operasyonu ile gelmiştir. Günümüzde 21’i İstanbul’da olmak üzere 60’a yakın H&M mağazası ülkemizde bulunmaktadır.

H&M’in CEO’su Karl-Johan Persson 2010 yılında Sabah Gazetesi’ne verdiği röportajda ’’Türkiye büyük, genç ve moda bilinci olan nüfusa sahip farklı bir pazar. Gelecekte büyüme adına büyük potansiyel vaat ediyor. Şimdi Türkiye'de müşterilerimize moda ve kaliteyi en iyi fiyata sunmak için sabırsızlanıyoruz. Ayrıca Türkiye önemli bir pazar olduğundan kendimiz girdik, franchise'a burayı bırakamazdık.’’ cümlelerini kullanmıştır. 18 milyar dolar cirosu ile dünyanın en büyük perakendecilerinden H&M'nin CEO'su Persson, 64 yıllık bir markanın ilkesini "Moda ve kaliteyi en iyi fiyatta müşterilerine sunmak" olarak açıklamıştır.

Karl-Johan Persons

TEŞEKKÜRLER PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR DERSİ Prof. Dr. HÜSEYİN ALTUNBAŞ Hazırlayan: GÖZDE BOZ 130908005 Reklamcılık (İÖ)