MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Diyadin İmam Hatip Lisesi Eğitim Öğretim yılında toplamda 4 sınıf ve 146 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile eğitim ve öğretime başlamıştır. İmam.
Advertisements

BULUT BİLİŞİM GÜVENLİK VE KULLANIM STANDARDI M. Raşit ÖZDAŞ Huzeyfe ÖNAL Zümrüt MÜFTÜOĞLU Ekim 2013.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi
DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ. İÇİNDEKİLER  DESTEK EĞİTİM HİZMETLERİ OKULLARDA DESTEK EĞİTİM HİZMETİ NERELERDE VERİLİR? NEDEN DESTEK EĞİTİM? DESTEK EĞİTİM.
T.C. Sağlık Bakanlığı Türkiye Halk Sağlığı Kurumu SAĞLIK YÖNÜYLE ÇALIŞMA HAYATINDA ERGONOMİ Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Çalışan Sağlığı ve Güvenliği Daire.
PLANLAMA 2 YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Bu yaklaşımda, kullanıcıların bilişsel ve fiziksel davranışları modellenmeye çalışılır. Ayrıca, kullanıcı davranışlarının bu modele uyup uymadığı ya da.
TMMOB Jeofizik Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi ve İstanbul Üniversitesi'nin ortaklaşa düzenlediği ''Beklenen İstanbul Depremi ve Kentsel Dönüşüm” konu.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
6 Sigma Project, Istanbul June 2016 BORUSAN EnBW Enerji Improving the design of the Control Buildings in WEPPs.
GRUNDTVIG Yetişkin Eğitimi ve Yaşam Boyu Öğrenme.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
Okul Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 32 Öğrenci Sayısı : 857 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı : 1 BT(Bilgisayar)
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
Prof. Dr. Feral OGAN-BEKİROĞLU Yrd. Doç. Dr. Kürşad DURU
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Mekanda Strüktür Çalışmaları
RIDVAN AKMAN ve FERDİ METİN
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE YARATICILIK VE SANAT EĞİTİMİ
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
İDARİ-ASKERİ- AKADEMİK-ADLİ PERSONEL AYRIMI
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MATERYALİ TASARIMI STEM İLİŞKİLENDİRMESİ
ÇOCUK KORUMA VE BAKIM HİZMETLERİ Sevgi Evleri
Sağlık Bilimleri Fakültesi
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Melisa SAT - Tuba KOYUNCU| Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi
DAVA İŞLEMLERİ 13 – 17 ŞUBAT 2017.
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Doç. Dr. Fevzi HANSU
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
İnovatif Bir Köfte Yapma Makinasının Kavramsal Tasarımı
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
PROGRAM DEĞERLENDİRME
DAVA İŞLEMLERİ 02 – 05 MAYIS 2017.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Deneysel Araştırmalar Uygulama ve Araştırma Merkezi (ÇOMÜDAM)
İŞYERİNDE MÜHENDİSLİK EĞİTİMİ (İME)
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Literatür Değerlendirme Kriterleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MİMARİ PROJE V--KAVRAMLAR;
MİMARİ PROJE VI--KAVRAMLAR;
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Açıköğretim e-Destek Hizmeti
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Hayvan Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezi
Medİkal görüntülerde doktor – hasta bİlgİ gİzlİlİğİnİn sağlanmasI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ TRAKYA ÜNİVERSİTESİ MİMARLIK FAKÜLTESİ MİMARLIK BÖLÜMÜ 2016-2017 BAHAR YARIYILI MİMARİ PROJE 4-5

MİMARİ PROJE 4 ÇALIŞMASININ KONUSU Tarihi çevrede içerisinde yerel “televizyon ofis binası” tasarımı.   MİMARİ PROJE 5 ÇALIŞMASININ KONUSU “Adliye binası” tasarımı.

MİMARİ PROJE 4-5 ÇALIŞMASININ YÜRÜTÜLMESİ / DEĞERLENDİRİLMESİ Mimari Proje 4-5 genel başlığı altında - Arazi analiz ve örnek sunumu, - Eskiz sınavı, - Jüri oturumu, - Yarıyıl sonu jüri oturumu aşamalarından oluşmaktadır.

Takvim

Değerlendirme Ölçütleri Mimari projeler aşağıda sıralanan genel ölçütlere göre jüri tarafından değerlendirilecektir. Bağlam (kişi-zaman-yer ilişkisi) Yapılı ve doğal çevre ile sosyal çevre verilerinin değerlendirilmesi Probleme bütüncül yaklaşım geliştirilmesi Tasarım yaklaşımı ve ana fikir ile projenin uyumu İşlev, biçim ve strüktür uygunluğu Mekan organizasyonu ve mekan boyutları Taşıyıcı sistem ve malzemenin uygunluğu Mekanlarda ısıtma, aydınlatma, havalandırma vb. kullanıcı konforu ile yapısal konforun sağlanması Tasarımda özgünlük ve yaratıcılık Işık, gölge, renk, doku, oran, orantı vb. kullanımı Standart ve yönetmeliklere uygunluğu. Mimari sunum tekniği ile ölçeğin gerektirdiği mimari teknik çizim kriterlerine uygunluğu

TV OFİS BİNALARI

Proje Alanları MİMARİ PROJE 4 Edirne İli Merkez İlçesi SGK İl Müdürlüğü Binası Arkası – 6500 m² Edirne İli Merkez İlçesi Neboysa Sokak – 5000 m²

ADLİYE BİNALARI

Proje Alanları MİMARİ PROJE 5 Edirne İli Merkez İlçesi DSİ Arazisi – 49.300 m² Edirne İli Merkez İlçesi Migros ve Çevresi – 50.650 m² Edirne İli Merkez İlçesi Mermer Fabrikası Alanı – 53.500 m²

ADLİYE İHTİYAÇ PROGRAMI Savcılık Birimleri Mahkeme Birimleri Müdürlükler Genel Mekanlar

Adliye Binalarının Kullanıcıları Yargı görevlileri ve adliye personeli Adli tabip sosyal hizmet uzmanı, psikolog, bilirkişiler Davacı, davalı ,şikayetçi ,mağdur, şüpheli ,sanık Kolluk görevlileri, duruşmaları izleyen, sabıka kaydı alan kişiler. Burada önemli husus, bu kullanıcıların binaya aynı noktan girmemeleridir. bu kişiler güvenlik nedeniyle birbirleriyle karşılaşmamalıdır. Bu nedenle adliye binalarında kısıtlı alan olarak adlandırılan mekanlarda halk ile hakim savcı ayrımı iyi tasarlanmalı, aynı zamanda halkın yarı kısıtlı olarak savcı ve kalemlere ulaşımları da sağlanmalıdır.

Açık alanlar: Adliyeyi ziyaret eden tüm vatandaşların rahatlıkla ulaşabileceği, girmek için hiçbir yetkilendirmeye ihtiyaç duyulmayan alanlardır. Danışma alanları ön bürolar, baro odası, harç vezneleri, duruşma salonları, kafeteryalar, bekleme salonları, adli tıp birimi, adli sicil bürosu bu alanlara örnek sayılabilir. Yarı kısıtlı alanlar: Birinci seviye yetkilendirmeye sahip ziyaretçilerin bulunabilecekleri alanlardır. Kalemler ve sorgu odaları bu tür alanlardır. Kısıtlı alanlar: Son seviye yetkilendirmeye sahip ziyaretçilerin girebilecekleri alanlardır. Hakim ve cumhuriyet savcı odaları arşivler ve emanet odaları bu alanda yer almaktadır.

İşlev Şemaları

İşlev Şemaları

İşlev Şemaları