Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN
Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120.000 satış noktasıyla tüketicilerine hizmet vermektedir.
Tchibo mağazalarında; Hazır ve çekirdek kahveler, Kahve ekipmanları ve kahve makinaları , Kahve Barı Her hafta değişen, birbirinden farklı ürünleri ile tüketicileri şaşırtan temalarıyla birlikte üç ayrı bölüm bulunmaktadır.
1949–Max Herz ve Carl Tchilling-Hiryan 1949 yılında Hamburg'da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı yaparak başladı. Şirketin ismi Tchilinghiryan ve Bohn kelimelerinin birleşiyle(Tchi-bo) oluşturuldu.
Dünya standartlarında perakende hizmetleri veren bir şirket olmak. Vizyon Dünya standartlarında perakende hizmetleri veren bir şirket olmak.
Düşük fiyat ve yüksek kalitede insanları mutlu edecek ürünler sunmak. Misyon
1952 Son moda tüyolar, eğlenceli hikayeler, dar bütçeler için tarifler, usta dikiş kalıpları, romanlar ve güzellik ipuçları içeren Tchibo dergisi, aylık olarak yayınlanmaya başladı.
1954 Gold-Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi 1954 Gold-Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi! Gold-Mocca’nın özelliği farklı dokuz kahvenin harmanı olmasıydı.
1955 Hamburg Almanya'da kahve tadım mağazasını açtılar 1955 Hamburg Almanya'da kahve tadım mağazasını açtılar. Bu yeni konsept ile Tchibo müşterilerine kahve satın almadan önce, eşsiz lezzet ve aromaya sahip kahvelerini tatma fırsatı sundu.
Tchibo’nun Gold-Mocca markası Almanya kahve piyasasında bir numara oldu!
1961 Ünlü aktör Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık onbeş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu.
1973 Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu.
1984 Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu 1984 Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu. İlk yıl 200,000’den fazla makina satıldı.
2003 Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu 2003 Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu. Tchibo, ünlü tenör Luciano Pavarotti konseri için oldukça düşük fiyatla özel biletler sundu.
2003 Eylül ayından beri müşteriler www. tchibo 2003 Eylül ayından beri müşteriler www.tchibo.de adresi üzerinden çiçek siparişi vermeye başladı.
2004 Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu 2004 Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil paketler sunan ilk sağlayıcı oldu.
2006 Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı süprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti . 2008 yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı.
2008 ‘Her hafta yeni bir dünya’ sloganına, tüm Tchibo ülkerindeki reklamlarda ve promosyonlarda kullanılan ‘Sadece Tchibo Dünyasına Özel’ sloganına dönüştü.
2005 yılından beri Türkiye’de faaliyet gösteren Tchibo, ülkemizde 11 ilde 54 mağazası, 444 28 26 numaralı telefonla sipariş hattı ve online alışveriş keyfi sunan internet mağazası www.tchibo.com.tr ile müşterileriyle buluşmaktadır.
Pazarlama Stratejileri
Haftalık olarak değişen ürün temaları ve mağaza konsepti kriterlerine dayalı bir niş pazarlama stratejisi uyguluyor.
Türkiye'deki hedef tüketici kitlesine özgü farklılaşan ürün stratejileri var. Bahçe Keyfi - Haydi Spora - Kahvaltı Keyfi - Yaratıcı Fikirler ve bu yeni teması ise Bu Hafta Ailece Dışarı Çıkıyoruz!
Her hafta yeni bir tema ile de pazarlama anlayışını canlı tutuyor!
Tchibo Türkiye başarılı arama motoru kampanyalarını Türkiye’ye taşıdı Tchibo Türkiye başarılı arama motoru kampanyalarını Türkiye’ye taşıdı. Kampanyanın amacı ise Tchibo web sitesine olan yoğunluğu arttırmak ve aynı zamanda ürün satışlarının maksimumda olmasını sağlamak.
Web sitesindeki ziyaretçisini yormadan aradığını bulabilmesini sağlıyor ve o haftaki temasına uygun ürünlerde katalog gibi sunuluyor. Hem arama motoru ile kolaylık hem de online shopping hizmeti verebiliyor.
Tchibo bu kampanyası ile Doğrudan Pazarlama İletişimcileri Derneği tarafından da ödüllendirildi ve en iyi SEM (Search Engine Marketing) ödülünü aldı.
Tchibo’nun bu kampanyadaki stratejisi Türkiye pazarına uygun, uzun ve kısa soluklu kampanya ve tema kurguları, hedef kitleye uygun reklam metinleri ve banner gösterimleri ile yeniden hedefleme teknolojisi kullanılarak var olan performansı daha da arttırmak.
Deneyim Mağazacılığı! “Müşterinin mağazada eğer 5 duyu organına ve 5 hayat algısına (göz-kulak-burun-doku-ve dil) aynı anda ve birlikte seslenen bir mağazacılık anlayışı kurgulanabilirse müşteri bu ortamdan ve sahneden etkilenir. Müşteri için bu an ve sahne “unutulmaz bir andır” ve duygulara kodlanır.
Müşteri Merakını Gıdıklıyor Müşteri Tchibo ile olan alışveriş süreci içinde şöyle düşünüyor:“-Acaba bir sonraki mağaza yenilenmesinde Tchibo bana hangi farklı ürün sunumuyla gelecek, ben mağazada kahvemi de yudumlarken bana ne tür ilginç ürünler ve fırsatlar sunacak?” bu merak duygusu müşterinin alışveriş tutkusunu sürekli “diri” tutmayı başarıyor.
SWOT Analizi
Güçlü Yanlar 1949'dan beri 60 ülkede 1.300 mağaza 120.000 satış noktası olması. Türkiye'de 11 ilde 54 mağazası olması Çevre koruma kampanyaları ve sürdürülebilir tüketim teşviki yapması. Kahve dışında farklı konseptlerinin olması.
Zayıf Yanlar Yenilikçiliğin zamanla duraksamasına karşı savunmasızdır Zayıf Yanlar Yenilikçiliğin zamanla duraksamasına karşı savunmasızdır. Firmanın kahve çekirdeği satışlarındaki rekabet avantajına bağlı olması.
Fırsatlar Güncel olaylara göre temalarının belirlenmesi Fırsatlar Güncel olaylara göre temalarının belirlenmesi. Kahve sektörünün büyümesi.
Tehditler Müşteri memnuniyetsizliği Sektördeki rakiplerin artması Tehditler Müşteri memnuniyetsizliği Sektördeki rakiplerin artması. Kahve ve süt ürünlerindeki maliyet artışı
http://www. tchibo. com. tr/ http://acikerisim. deu. edu http://www.tchibo.com.tr/ http://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/handle/12345/2392 http://acikerisim.deu.edu.tr/xmlui/bitstream/handle/12345/2392/5.pdf?sequence=1&isAllowed=y KAYNAKÇA
TEŞEKKÜRLER Hazırlayan ve Sunan Ayşegül ARSLAN