İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STK’LARDA GÖNÜLLÜLER İLE İŞBİRLİĞİ
Advertisements

BORUSAN ASIM KOCABIYIK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ 2013/2014
MESLEKİ EĞİTİM.
ORYANTASYON RAQİF QASIMOV.
REHBERLİK.
ORYANTASYON Doç. Dr. Hanifi BİNİCİ
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
SÜLEYMAN ŞAH ÜNİVERSİTESİ SÜREKLİ EĞİTİM MERKEZİ
İNSAN KAYNAKLARI PLANLAMASI
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
Yeni alınan deneyimsiz personelin yetiştirilmesi veya
4. Personel Bulma ve/veya Personel Seçme
HİZMET İÇİ EĞİTİM. Hizmet İçi Eğitimin Amaçları Verimliliği yükseltme Performans artırma yoluyla – Motivasyonu sağlama Örgüt içinden eleman sağlama fırsatı.
REHBERLİK DERS II.
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİ.
OKULLARDA REHBERLİK SERVİSLERİ-HİZMETLERİ
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
ÖĞRETMENLİK M E S L E Ğ İ.
ERK İSG&İK –
ERK İSG&İK – –
ERK İSG&İK –
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
ERP Projelendirme Süreci
KARİYER YÖNETİMİ RAQİF QASIMOV.
ÜNİTE 5: PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
MEHMET AKİF ERSOY ORTAOKULU
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Örgütsel Davranış Prof. Dr. Cem Tanova.
EĞİTİM VE GELİŞTİRME 7. HAFTA.
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Mesleki ve Teknik Eğitimi Tanıtım ve Yöneltme Bilgilendirme Semineri
KURUM YAZIŞMALARI II Öğr. Gör. Hakan YILDIZ.
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
Hizmet İşlemleri Yönetimi Dersi Dönem Projesi Güz Dönemi.
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Kariyer Yönetimi Uygulamaları
Kongre ve Fuar Organizasyonu (4.Hafta)
REHBERLİKLE ELELE.
Personel Bulma ve Secme
İnsan Kaynakları Yönetimi
BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme. BÖLÜM 7 İşgören Eğitimi ve Geliştirme.
KAYNAŞTIRMA.
PERSONELİN YÜKSELMESİ. Personelin verimli çalışmasını sağlayacak önemli güdülerden birisi “personelin yükselmesi” (terfi etmesi)’dir. Personelin yükselmesinde.
HİZMET İÇİ EĞİTİM VE YÜKSEK YÖNETİCİLERİN YETİŞTİRİLMESİ.
G ÖNÜLLÜLÜK “İsteyerek, bilerek, severek ona buna zıplama, atlamak.” “Yaşamaya devam etme sebeplerini çoğaltma ve varlığını toplumsal olarak gerçekleme.
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
Örgütsel Kariyer Planlaması
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Oryantasyon 5.HAFTA ÖĞR.GÖR. SEDA AKIN GÜRDAL. Ders Akışı  İşe Alıştırmayı Gerektiren Nedenler  İşe Alıştırma Sürecinin Aşamaları  İşe Alıştırmada.

Günümüzde kamu hizmetlerinin sunumu geçmiş dönemlere göre farklılıklar göstermektedir. Önceleri okullar için kayıt alanları belirlenir ve çocuk ancak.
STRATEGIC PARTNERSHIPS IN THE FIELD OF EDUCATION, TRAINING AND YOUTH
Mesleki Uygulamalar Dersi Eğitimi
Örgütsel sosyalizasyon ve kariyerler
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
HİZMET İÇİ EĞİTİM.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
KAMUDA HASSAS GÖREV.
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
İnsan Kaynakları Yönetimi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
İŞE ALIM SÜRECİ. Sunumun İçeriği İşe alım ihtiyacını belirleme Yeteneğe ulaşmak Yeteneği seçmek Yeteneği organizasyona yerleştirmek Yeteneğin organizasyona.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
REHBERLİK DERS II.
BU SUNUMDA EMEĞİ GEÇEN ARKADAŞLARA TEŞEKKÜR EDERİZ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Yrd.Doç.Dr. Reha KILIÇHAN Erciyes Üniversitesi Turizm Fakültesi 2018
Sunum transkripti:

İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ DERSİ KAPSAMINDA ORYANTASYON MUSTAFA CINGI

Hizmet İçi Eğitim Nedir? Kişiye işi ile kesin hukuki ilişkisinin kurulduğu tarihten, işten ayrıldığı tarihe kadar geçen süre içinde, işin gerektirdiği performans düzeyine ulaşması için gereken bilgi, beceri ve davranışların sistemli bir şekilde öğretilmesidir. Bölüm 1 1 Oryantasyon

Oryantasyon Nedir? İşletmeye yeni giren ya da bölüm değiştiren personele işe başlamadan önce veya işe ilk girdiği günlerde uygulanan eğitime işe alıştırma ya da oryantasyon eğitimi adı verilir. Bölüm 1 1 Oryantasyon

İşe Alıştırma Eğitimleri Şunlardır Genel işe alıştırma eğitimi Personelin yapacağı iş ana hatlarıyla gösterilmekte ve departmanlar, iş yerinin genel politikaları, prosedürler, ücretlendirme, güvenlik gibi konularda kendisine gerekli bilgiler verilmektedir. İş merkezli işe alıştırma eğitimi Personele kuruluşun işlevi ve kuruluşa uyumu, iş sorumlulukları, beklentiler ve görevler, politikalar, prosedürler, kurallar ve düzenlemeler, iş yeri planı gibi konularda bilgi verilmektedir. Bölüm 1 1 Oryantasyon

İşe alıştırma eğitiminin diğer bir amacı, bireye işi ile yetenekleri arasında bir ayarlama yapma ya da yeteneklerini en iyi gerçekleştireceği işi seçme olanağı vermesidir. İşe alıştırma eğitiminin temel amacı, personeli işletmeye kazandırmaktır. Başarılı bir işe alıştırma programı, şirket ve yeni personelin beklentilerini karşıladığı için gereklidir ve aşağıdaki konularda yarar sağlamaktadır Bölüm 1 1 Oryantasyon

Departman, takımın ürünlerin detaylı olarak tanıtılması Başarılı bir işe alıştırma programı, şirket ve yeni personelin beklentilerini karşıladığı için gereklidir ve aşağıdaki konularda yarar sağlamaktadır: Yöneticileri, çalışma arkadaşları ve insan kaynakları ile tanıştırma ve yöneticileri ile geçişi sağlayacak koçluk ilişkilerini kurması Katılımcıları arasında şirket, departman takım için ortak amacın oluşturulması Şirketin, kültür, organizasyon yapısı ve ürünlerinin hizmetlerinin anlaşmasına yardımcı olması ve personelin ilk andan itibaren verimli olmasının sağlanması Departman, takımın ürünlerin detaylı olarak tanıtılması Şirket yönetmelik ve uygulamaları, ücretlendirme, ek menfaatler ile ilgili bilgiye erişimi sağlaması Bölüm 1 1 Oryantasyon

Zaman ve emekten tasarruf sağlaması Yeni personele şirketin, departman hedeflerini, değerlerini tanıtıp kendisinin bütün içerisindeki rolünü anlatması Öğrenme eğrisini kısaltması ve personelin hedefleri gerçekleştirmesine yardımcı olması Personele şirketin misyon, hedef, değerleri, organizasyon yapısı ve fonksiyonları ile ilgili temel bilgileri sunarak pozitif iş ilişkileri geliştirmesini sağlaması Zaman ve emekten tasarruf sağlaması İşe alıştırma eğitimi ile işe başlama dönemlerinin ilk aylarında oldukça yüksek olan işten ayrılma eğiliminin azaltılması Bölüm 1 1 Oryantasyon

Bilgilendirme Personelin bilgilendirilmesi genelde aşağıdaki alt başlıklar altında yapılmakta ve 1-3 gün arasında sürmektedir: Şirketin tanıtılması Yöneticilerin tanıtılması Departmanın/işin tanıtılması İnsan kaynakları uygulamalarının tanıtılması Ofis/çalışma ortamı ve kural ve uygulamalarının tanıtılması Şirkette kullanılan (elektronik) araçların tanıtılması Bölüm 1 1 Oryantasyon

İşe alıştırma eğitiminde yararlanılan başlıca yöntemler şunlardır: İşletmeyi tanıtıcı yayınlar Oldukça sık kullanılan bir yöntemdir. İşe yeni giren personelin bilmesi istenilen bilgiler bu yayınlarda yer alır. Bu bilgiler örgütün kısa geçmişi, çalışma saatleri, izinler, ilk yardım, iş kazaları ve yapılması gerekenler, temizlik kuralları tatiller, fazla mesai, yemek, terfi, nakil, sigara içme, sosyal etkinlikler, telefon görüşmeleri vs. olabilir. Konferanslar, açık oturumlar grup toplantıları Belli bir dönemde işe giren personel sayısı en az 10 – 15 olduğunda zamandan tasarruf etmek amacıyla tavsiye edilen bir yöntemdir. İşletme gezileri Yeni personel belli bir kişinin rehberliğinde işletmenin gezdirilmesidir. Bu yolla kişi iş çevresini yakından tanır. Üstler veya bu konuda uzmanlarca yürütülecek bireysel görüşmeler (mülakat) Bu yolla yeni personelin öğrenmek istediği bilgiler anlayacağı yolla verilebilir. İş başında eğitim Bu tür eğitim işi bilen iş gören ya da eğiticinin rehberliği altında yapılır. Bölüm 1 1 Oryantasyon

İş Başında Eğitimin 4 Aşaması Eğitilecek personelin hazırlanması Eğitilen personele asıl çalışma ortamında yapacaklarının gösterilmesi İşi tek başına yapabilir hale gelmesinin sağlanması Tekrar yardıma ihtiyacı olduğunda kimden yardım isteyebileceğinin açıklanmasıdır Öğrenme isteğinin iş başında kolay uyandırılması, öğrenilenin anında uygulanabilmesi ve sonucunda da kişinin görevden uzaklaşmamış olması iş başında eğitimin avantajlı yönleridir. Bölüm 1 1 Oryantasyon

Personel, grup olarak değil tek tek ele alınmalıdır BAŞARILI BİR İŞE ALIŞTIRMA PROGRAMININ OLUŞTURULMASINDA VE YÜRÜTÜLMESİNDE DİKKAT EDİLMESİ GEREKEN NOKTALAR ŞUNLARDIR İşe alıştırma, işe alma fonksiyonunun bir parçası olarak görülmektedir. Personel, grup olarak değil tek tek ele alınmalıdır Yeni personelin tümüne uygulanmalıdır. İşe alıştırma faaliyeti personel işe fiilen başlamadan önce gündeme gelmelidir. İşe alıştırma eğitimi uzun dönemli olmalıdır İşe alıştırma eğitimi sürekli olmalıdır İşe alıştırma eğitiminde personel öğrenmekten sorumlu tutulmalıdır. İşe alıştırma eğitimi süreci sonunda katılanlara başarı belgesi verilmelidir. İşe alıştırma eğitiminde en büyük sorumluluk ilk amirlerin olmalıdır. Bölüm 1 1 Oryantasyon

Başarısız bir işe alıştırma programının yaratabileceği olumsuzluklar şunlardır: Zaman kaybı Performans kaybı Maliyet kaybı Personel tatminsizliği Güven kaybı Bölüm 1 1 Oryantasyon

Teşekkürler Mustafa CINGI Erciyes Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü İnsan Kaynakları Yönetimi Dersi Oryantasyon Sunumu E-mail: mcingi@erciyes.edu.tr