Sağlıkta Marka şehir olmak

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Advertisements

ULUSLARARASI SAĞLIK TURİZMİ
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
DÖVİZ KAZANDIRICI HİZMET TİCARETİNİN DESTEKLENMESİ HAKKINDA TEBLİĞ
Sağlık Turizminde Aracı Kurumlar Seyahat Acentaları Asistan Firmalar
İLERİ YAŞ ve REHABİLİTASYON TURİZMİ POLİTİKALARI
PAZAR RAPORLARI_2013.
Başkan Dr. Dursun AYDIN.
FUTBOL TURİZİMİ Semih PAÇACI.
Hazırlayan Yard.Doç.Dr. Cihan SEÇİLMİŞ
PAZARLAMA YÖNETİMİ.
REKLAMCILIK Hafta 5.
KONGRE VE FUAR ORGANİZASYONU
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Sağlık Turizminde Devlet Desteğinin Önemi ve Yabancı Sermaye Hüseyin ÇELİK Acıbadem Adana Hastanesi Direktörü II.Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi Antalya.
Küresel Kriz Sağlık Turizmimize Bir Fırsat Olabilir mi?
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Sağlık Turizmi Uygulamaları
EV TURİZMİ KOMİTESİ.
PAZAR RAPORLARI_2013.
İZMİR SAĞLIK TURİZMİ DERNEĞİ (izsatu)
BAŞLAMA MESAJI SEVGİLİ AFYONKARAHİSARLI HEMŞERİLERİM, KIYMETLİ BASIN MENSUPLARI, Bakanlar Kurulu’nun 23/5/2014tarih ve 2014/6366 karar sayısı uyarınca.
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
SAĞLIK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SAĞLIK TURİZMİ VE ÜNİVERSİTELER
SAĞLIK SERBEST BÖLGESİ (SSB)
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
ANKARA’DA SA Ğ LIK TUR İ ZM İ Ankara Valili ğ i İ l Sa ğ lık Müdürlü ğ ü Dr. Dursun AYDIN (Sa ğ lık Müdür Yardımcısı)
Doç. Dr. Mehmet Cihan YAVUZ
Lezzet, Sağlık ve Güven..
Borsa İstanbul Piyasaları İşlem Görmeye Başlama ve Sonraki Süreçler
DÜNYA’DA YÜKSELEN DEĞER
SAĞLIK TURİZMİ HASTA TAKİP SİSTEMİ
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
TÜRKİYE’DE SAĞLIK TURİZMİ
Yaşlı Bakım Ekonomisinin Gelişmesinde Üniversitelerin Rolü
Yaşlı Turizminde Türkiye
Sıcak Para Nedir? Sıcak para, yurtdışından gelen taze paradır, daha dogrusu kısa vadeli yabancı sermaye olarak da adlandırılabilir. (Portföy Yatırımları)
III- Dış Çevre Analizi: Fırsat ve Tehditler
Strategic Business Planning for Commercial Producers
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
SAĞLIK TURİZMİ VE HEMŞİRELİK
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
Sunum İçeriği Türkiye Sağlık Sektörünün Büyüklüğü
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Oğuz Engiz Zincir Hastanelerde Gelinen Nokta ve Gelecek Vizyonu
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
KKTC TURİZM VE ÇEVRE BAKANLIĞI TURİZM YATIRIM POLİTİKALARI Doç. Dr
HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR HAZIRLAYAN VE SUNAN DOĞANCAN DEMİR
Teknopark İstanbul Teknopark İstanbul, Savunma Sanayii Müsteşarlığı (SSM) ile İstanbul Ticaret Odası (İTO)’nın ana ortaklığında, yerli ve yabancı girişimcilerin.
Pazar Çevresi ve Pazar Fırsatlarının İzlenmesi
Kamunun Yeniden Yapılandırılması Eğitim Sen Eğitim Uzmanı
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
GELECEĞİ BİRLİKTE YARATMAK İÇİN BİR ÖNERİMİZ VAR:
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
ÖZEL İLGİ TURİZMİ (Alternatif ve Sürdürülebilirlik Kavramları)-2
Yeni Turist • daha sık ve kısa süreli tatile çıkıyor,
Konu : Accessible Tourism (Erişilebilir Turizm) DİLARA BAHTİYAR.
Tanıtım Çalışma Grubu
HALKLA İLİŞKİLER.
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
Şehir Pazarlama: Gelecekle İletişim
Medicaltourism.com.tr Nedir ?
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
GÜVENLİ CERRAHİ KONTROL LİSTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ turizm mevzuatı
Sunum transkripti:

Sağlıkta Marka şehir olmak Türsab Sağlık Komitesi Sağlıkta Marka şehir olmak

Sağlık Pazarı ‘Sağlık turizminden elde edilen gelir 2.5 milyar dolar. Hedef bu rakamı 2023'te 20-25 milyar dolar seviyesine çıkarmak. Türkiye, diğer ülkelere kıyasla tıbbi operasyon maliyetlerinde yüzde 60'a yakın tasarruf sağlıyor. Örneğin, kalp by-pass'ı olmanın Türkiye'de faturası 8 bin 500 ile 21 bin dolar arasındayken İspanya'da 39 bin ile 43 bin dolar arasında. Almanya'da omurga füzyon ameliyatı olmak 29 bin dolar iken, Türkiye'de 7 bin dolara bu ameliyatı olmak mümkün. Türkiye sadece zorunlu tıbbi operasyonlar için değil, saç ekimi ve estetik için de gözde bir destinasyon. Saç ekimi Türkiye'de ortalama 5 bin TL iken bu rakam Avrupa’da 10 bin Euro, ABD’de 30 bin dolar seviyesinde. Türkiye plastik cerrah sayısı açısından bin 200 cerrah ile dünyada 9'uncu sırada yer alıyor. Türkiye’de tedavi için gelen hastaların büyük çoğunluğu temmuz ayını tercih ediyor. En çok gelinen şehirler arasında ise Antalya ilk sırada yer alıyor. Bu da gösteriyor ki sağlık ve turizm aynı potada ilerliyor. Hasta başına gelir 2 bin dolardan başlıyor medikal turizmde ise bu rakam ortalama 12 bin dolara kadar uzanıyor.  

Türsab ne diyor? TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy, Türkiye’nin 2013 yılı itibarıyla turizm gelirlerinin 32.3 milyar dolar olduğunu anımsatarak, “Aynı dönemde sağlık turizminden elde edilen gelir 2.5 milyar dolar düzeyinde. Bu geçmiş yıllara göre çok iyi bir rakam olsa da Türkiye’nin mevcut potansiyelinin karşılığı değil. Sağlık turizminin toplam gelirleri bazı ülkelerde yüzde 20’leri aşabiliyor. Yani Türkiye’de gidilecek daha çok yol var” değerlendirmesinde bulunuyor. Sağlık alanında yapılan yatırımlar önümüzdeki yıllar için büyük bir avantaj olarak değerlendiren Ulusoy, turizm sektörü, Sağlık Bakanlığı ve özel sağlık kuruluşları birlikte adım atması ve ortak bir program belirlemesine işaret ederek, “Doğru adımlar atılırsa 2023 yılı için hedeflenen 2 milyon uluslararası hasta ve 20 milyar dolar sağlık turizmi gelirine çok önceden ulaşmak mümkün” diyor.  

Sağlık Turizmi çeşitleri SAĞLIK TURİZMİ ÜÇ ÇEŞİDE AYRILIYOR: -Medikal Turizm: Uluslararası hastaların tedavi ve rehabilitasyon amaçlı sağlık kurumlarından hizmet alması şeklinde olan sağlık turizmi çeşidi. -Termal Turizm ve Medikal SPA: Kaplıca suları veya otelcilik hizmetleriyle birlikte medikal masaj, gibi bazı tamamlayıcı tıp uygulamalarının yapıldığı sağlık turizmi. -Yaşlı ve Engelli Turizmi: Yaşlı ve engellilerin bakım, rehabilitasyon ve medikal tedavilerinin bir arada olduğu sağlık turizmi türü.

Marka ve Sağlık Yurt dışından Türkiye’ye tedavi amaçlı gelenlerin illere göre dağılımına bakıldığında turizm bölgelerinin öne çıktığı görülüyor. Nitekim 2012 yılı itibarıyla Antalya’ya gelenlerin sayısı 87 bin 162 iken, tarih ve kültür turizminin başkenti İstanbul 68 bin 842 kişi ile ikinci sırada yer alıyor. İzmir, Muğla ve Aydın da ilk on arasında.

Güçlü ve zayıf yanlar GÜÇLÜ YANLAR Türkiye’nin sağlık alanında dünyanın önde gelen ülkeleri arasında sayılması. Türkiye’de sağlık hizmetleri talebini olumlu yönde etkileyecek çok çeşitli turizm olanaklarının bulunması (kültür turizmi, inanç turizmi, deniz turizmi, doğa turizmi, sağlık-kaplıca turizmi vs.) Türkiye’nin genel olarak hizmet sektöründe iyi konumda olması ve hizmet sektörünün sağlık turizmine olumlu etkisinin yüksek olması. Sağlık turizmi hizmetini sunan ilk ülkeler arasında yer alması ve bu konuda deneyim kazanmış olması. Sağlık hizmetleri satan ileri ülkelere göre sağlık fiyatlarının görece ucuz olması. Sağlık turizmiyle ilgili çeşitli yasal düzenleme ve devlet desteğinin olması. Destek ve teşviklerde kamu kurumlarının koordine olmaması. Sağlık turizminin gerektirdiği entegre yaklaşımın (sağlık kuruluşları, turizm kuruluşları, pazarlama kuruluşları, lojistik ve ulaşım kuruluşları vs.) gerçekleşmesine götürecek “işbirliği-ortaklık kültürünün” zayıf olması. Sağlık turizmi yönetimi için ulusal bir stratejinin net olmaması. Hastanelerin, özellikle devlet hastanelerinin, önemli bir kısmının sağlık turizmi hizmeti sunmaya hazır olmaması. Mevcut durumda, katma değeri yüksek “sağlık turizminden” (sağlık hizmetini almak üzere bir plan dâhilinde ülkemize gelenler) daha çok katma değeri düşük “turistin sağlığı” (turistik amaçlar ile ülkemize gelenlerin karşılaştıkları acil sorunları gidermek üzere aldıkları sağlık hizmeti) hizmetinin ağır basması. Ulusal ölçekte sağlık turizmi alanındaki hareketliliği kayıt altına alacak ve denetleyecek kapsamlı sistem ve süreçlerin geliştirilerek işlerlik kazandırılmamış olması. Sağlık kuruluşlarının Sağlık Bakanlığı ile veri ve bilgi paylaşımında istenilen özen, hız ve işbirliği içerisinde olmaması

MARKALAŞMANIN ALTIN KURALLARI 1) Hedef ülkeler belirlendi mi? 2)Ana destekçilerinizbelirlendi mi? 3)Rakipleriniz kimler? iyi analiz edildi mi? 4)Hastaneler JCI Kalite standartlarında mı? 5)Diğer şehirlerden farkınız ne? 6)Tanıtım ve basın ilişkileriniz yeterince yapılıyor mu? 7)Şehrinizde yerel yönetimler ile atanmışlar uyumlu mu?Sivil toplum örgütleri kendi arasında uyumlu mu?Hedefe birlikte koşuluyor mu? 8)Şehrinizdeki insanlar şehre değer katmaya çalışıyor mu?

MARKA OLMAK Bir kentin marka olma çabasının altında yok olmama isteği yatar. Bu amaçla ekonomik cazibeyi arttırmak gerekir, bu da markalaşma sürecinin başlaması anlamına gelir. Ekonomik cazibe arttıkça şehir, tüm dünyadan ve ülkesinden çeşitli yatırımcıları, alıcıları ve turistleri kendisine çekmeye başlar, bu da ekonomik büyümeyi ve kent sakinlerine daha yüksek hayat standartları sağlar. Ancak içine kapanık şehirler küreselleşmenin yoğun şekilde yaşandığı dünyada er ya da geç kaybolmaya mahkûmdurlar.

Marka Şehirler Eğitimi - Farkın ne?  - Sosyal medyada ne kadar varsın? - Marka konumlandırma - Markalaşma sağlayacak projeler üretmek - Marka iletişim planı  - Şehrin marka yüzü kim? - Slogan - Logo - Şehirde çöplükte misin? Cennette mi? - Güçlü yanlar - Zayıf yanlar - Particilik mi? Kazanç mı? - Satın alma kararları - Şehrin simgesi - Sosyal dernekler ve seyahat acenteleri işbirlikleri - Marka tescili önemi

Marka Şehir eğitimleri 
Marka Şehirler Yaratmak Şehirler marka olmak ve turist çekmek istiyorlar. Diğer kentlerle rekabet ettiklerinin farkındalar. Bu yüzden şehir belediyeleri kendilerini marka yöneticisi gibi hissetmeye başladılar. Kentlerini güzelleştirmeye ve farklılaştırmaya çalışıyorlar. Sadece altyapı sorunlarıyla ilgilenmiyorlar, imaj ve bilinirlik konularını da ele alıyorlar. Markalaşan şehirler yaşayanları ile birlikte çağdaş medeniyet seviyesinde olabiliyorlar. Marka şehirler turist ve yatırım alabiliyorlar.  

Sağlıklı Gastronomi Turizmi Mutfak;Türkiye’nin mutfak kültüründen bahsederken rafine bir mutfak kültüründen söz edemeyiz. Çünkü mutfağında Osmanlı yemek geleneklerinin yanı sıra, Musevi, Ermeni ve Rum lezzetleri de görülür. Öte yandan İzmir mutfağında İtalyan ve Fransız etkileri de hissedilir. .

SAĞLIK TA MARKA Turistin gelmesi için Kültür sanat Kongre gastronomi kolay ulaşım havalimanı vb tüm kolaylıklar bu şehirde mevcut.

Marka Şehirler yaratmak

Marka Doktoru Teşekkürler