1949 yılında Max Herz ve Carl Tchillinghiryan(Çilingiryan) tarafından Hamburg'da kuruldu. İkili iş hayatına öncelikle posta ile kahve satışı yaparak başladı. Şirketin ismi Tchilinghiryan ve Bohn kelimelerinin birleşiyle(Tchi-bo) oluşturuldu.
HER HAFTA YENİ BİR DÜNYA SADECE TCHİBO DÜNYASINA ÖZEL SLOGAN HER HAFTA YENİ BİR DÜNYA SADECE TCHİBO DÜNYASINA ÖZEL
SORUMLULUK Tchibo markası olarak kurumsal sorumluluk konusunda birçok alanda önemli gelişmeler kaydediyor. Kahve üretiminde sürdürülebilir tarım yöntemlerini destekliyor, tema ürünlerinin imalatında kaynakların verimli kullanılması ve iklimin korunması konusunda önemli projelere imza atıyor.
KALİTE Tüm Tchibo ürünleri, TCM (Tchibo Certified Merchandise) damgası taşır ve bu damga en yüksek kalitede üretimin garantisidir. Her ürün için yapılan yoğun kalite testleri haricinde, ayrıca tüm Tchibo oyuncakları, çok sıkı güvenlik şartları gerektiren European Norm 71 standartlarına göre defalarca test edilir. Hiçbir Tchibo ürünü, çocuklara zarar verebilecek zararlı madde içermez. Bunun garantisi de ürünlerin üzerindeki TCM damgasıdır.
GELİŞİM 1954- Gold-Mocca Almanya’nın en popüler kahvesi haline geldi. Gold-Mocca’nın özelliği farklı dokuz kahvenin harmanı olmasıydı. Gold-Mocca’ya kadar, mocca harmanları genellikle farklı beş kahveden oluşmaktaydı. 1955– Kahveye olan yoğun ilginin ve Tchibo’nun başarısının sonucu olarak Hamburg Almanya'da kahve tadım mağazasını açtılar. Bu yeni konsept ile Tchibo müşterilerine kahve satın almadan önce, eşsiz lezzet ve aromaya sahip kahvelerini tatma fırsatı sundu.
1961– Ünlü aktör Mr. Pithey, “Tchibo Man” reklamları ile Almanya’nın en bilinen reklam ikonu seçildi. 1961’den itibaren yaklaşık onbeş yıl boyunca, Tchibo’nun kahve çekirdeklerinin kalitesini ve çeşitliliğini anlatan kişi oldu.
1973– Tchibo geleneksel ürün yelpazesini genişletti ve mağazalarında kahvenin yanı sıra gıda dışı farkı konseptte ürünler de satmaya başladı. En çok satılan ürünler masa takımları ve kahvaltı masaları oldu. 1984- Tchibo, espresso makinesi ‘Picco’ yu piyasaya sundu. İlk yıl 200,000’den fazla makina satıldı.
Taze kavrulmuş kahve çekirdeği, Tchibo’nun yüksek kalitesinin kolay akılda kalır ve hatırlanabilir sembolü olarak lanse edildi.
1994- Tchibo Coffee Service GmbH; otellere servis veren ayrı bir şirket haline geldi. 1996- Gıda dışı ürünler ve Tchibo kahvesi Almanya’da katalog üzerinden sipariş verilmeye başlandı. 2001- Tchibo golf sporuna ucuz yollu bir başlangıç yapmak isteyenler için, ilk kez komple bir golf setini ve “golf kartı” nı müşterilerine sundu.
2002- Tchibo finansal hizmetler sunmaya başladı: sigorta uzmanı AXA’nın katkılarıyla mağazalarda ve internet üzerinden sekiz farklı sigorta sunulmaya başlandı. Tchibo, Fleesensee Golf & Country Club’ta ilk golf kursunu açtı. Kulüp ile işbirliği içerisinde golf dersleri verilmeye başlandı. Tchibo yılbaşı döneminde ilk kez Almanya’nın en büyük mücevher ürünleri tedarikçisi haline geldi.
2003- Tchibo, Almanya’nın en büyük kahve dükkanı işletmecisi oldu. Tchibo, ünlü tenör Luciano Pavarotti konseri için oldukça düşük fiyatla özel biletler sundu. Tchibo, Avrupa’nın en büyük ambarını Bremen’de açtı. Tchibo , FIAT Automobil AG ile işbirliği içerisinde ilk kez satılık arabalar sundu, Fiat Stilo ‘TCM Edition’ 14,990€ fiyatıyla piyasaya sürüldü.
2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu 2004- Mobil telefon piyasasında çığır açan Tchibo Mobil kuruldu. Tchibo ve O2 Germany arasındaki ortak girişim, bütçeye uygun mobil paketler sunan ilk sağlayıcı oldu. 2005- Cafissimo’nun lansmanı gerçekleşti. Tek bir makina ile üç farklı kahve çeşidi hazırlayabilen Almanya’daki ilk tek-servis sistemi oldu.
2006- Tchibo yenilikçi hizmetler adında yeni bir pazarlama platformu başlattı. Bu hizmet ile Tchibo müşterilerine konser biletleri, el sanatları ürünleri gibi farklı süprizleri makul fiyatlar ile, şeffaf koşul ve şartlar altında gerçekleştirmeye sunmaya devam etti. 2008 yılından beri bu hizmetler ‘Tchibo Plus’ markası altında sunulmaya başlandı.
Dünyanın lider kahve üreticilerinden biri olarak 1949 yılından beri 60 ülkede 1300 mağaza ve 120.000 satış noktamızla tüketicilerimize hizmet vermektedir. Tchibo mağazalarında, tüm damak tatlarına uygun farklı yoğunluk ve yumuşaklıkta öğütülmüş, hazır ve çekirdek kahveler, kahve ekipmanları ve kahve makinaları , alışveriş yorgunluğunu nefis kahve ve atıştırmalıkları tadarak atmak isteyenler için Kahve Barı ve her hafta değişen, birbirinden farklı ürünleri ile tüketicilerimizi şaşırtan temalarıyla birlikte üç ayrı bölüm bulunmaktadır.