OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bakanlık Düzeyinde Rehberlik Örgütü (Milli Eğitim Bakanı)
Advertisements

3.Hafta: Erken Çocukluk ve Okul Öncesi Dönemlerinde Özel Eğitim
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Nedir?
TIBBİ TANILAMA EĞİTSEL TANILAMA
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI VE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
1.Hafta: Özel Gereksinimli Bireyler ve Özel Eğitim
REHBERLİK DERS II.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
POLATLI REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına.
DESTEK EĞİTİM ODASI Kaynaştırma eğitimine tabi olanlara sunulan bir hizmet Kaynaştırma uygulamalarının bir parçası ve tamamlayıcısı.
Sınav Rehberliği Konusunda
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ
KONU BAŞLIKLARI Özel eğitimin tanımı ve önemi
Okul Öncesi Eğitimden İlköğretime Geçiş.
Kaynaştırma Uygulamaları ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri
KAYNAŞTIRMA.
Bu BEP’in Geliştirildiği BEP Toplantısı
Değeri Olmayan İnsan Yoktur; Kötü Değerlerle Donanmış İnsan Olabilir…
KONULARIMIZ BEP Tanımı Amacı BEP nedir? \ ne değildir?
0-18 YAŞ AİLE EĞİTİMİ PROGRAMI
eğitim programı ve özel eğitim hizmetleri 2015
ÖZEL EĞİTİM SINIFI VE KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÇEKMEKÖY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Özel Eğitime İhtiyacı Olan Çocukların Eğitim Sürecine Uyumu Kursu Çiğdem ÇAMUR Özel Eğitim Öğretmeni Ahmet KAHRAMAN.
BURDUR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
BE P BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI. BEP ; özel eğitim gereksinimi olan her birey için yazılı olarak geliştirilmiş ve özel eğitim gereksinimi olan.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Özel eğitim hizmetleri kurulu, özel eğitim değerlendirme kurul raporu doğrultusunda özel eğitime ihtiyacı olan bireyi uygun resmî okul veya kuruma yerleştirir.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
AKEV (Antalya Kültür ve Eğitim Vakfı) OKUL AİLE BİRLİĞİ TOPLANTISINAHOŞGELDİNİZ.
Duygularını ve düşüncelerini ifade eder.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI
OKULA UYUM PROGRAMI.
ORTAOKUL 5. SINIF OKULA UYUM PROGRAMI YÖNET İ C İ KILAVUZU Fatma AYDINLI.
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROĞRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI.
OKULA UYUM PROGRAMI. OKULA UYUM PROĞRAMININ GENEL AMAÇLARI OKULA UYUM PROGRAMININ GENEL İLKELERİ OKULA UYUM OKULA UYUM SÜRECİNDE OKUL YÖNETİCİSİNİN SORUMLULUKLARI.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
TANILAMA.
ENGELLİLERİN EĞİTİMİNDE KULLANILAN MATERYALLER
AZE216 KÜÇÜK ADIMLAR ERKEN EĞİTİM PROGRAMI
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 1: Değerlendirme Basamakları Gönderme Öncesi Süreç Prof. Dr. Tevhide Kargın.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
OKUL ÖNCESİ UYUM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Türkiye'deki Yasal Düzenlemeler
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF UYUM PROGRAMI
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
TEMEL KAVRAMLAR, TARİHÇE VE İLKELER
REHBERLİK ÖĞRETMENİ KILAVUZU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
ROLLER ve SORUMLULUKLAR
Sosyal Kabulün Artırılması
ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF OKULA UYUM PROGRAMI
BE BEP NEDİR ?.
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
AHMET KELEŞOĞLU İLKOKULU
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI
Hanife ÇAKIR Uzman Öğretmen
REHBERLİK DERS II.
Nuray Taşçı / Ayperi Dikici Sığırtmaç
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Sunum transkripti:

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN KILAVUZU VE ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI

Çocuklar yaşamlarının erken dönemlerinden itibaren çevreye UYUM gerektiren pek çok geçiş yapmaktadırlar. Bu geçişlerden en önemlilerinden birisi de çocukların eğitim sistemine girişi ve sonrasında farklı eğitim kademelerine geçişidir. Bu geçiş döneminde çocuklardan okulun ve öğretmenlerin beklentilerinin farkına varmaları ve akranları tarafından kabul görmeleri beklenmektedir. İşte tam bu noktada OKULA UYUM kavramı gündeme gelmektedir.

Okula uyum sadece çocukların okulla ilk tanıştığı ; okul öncesi eğitim kurumlarında değil, çocukların OKUL ÖNCESİ EĞİTİM KURUMLARINDAN İLKOKULA, İLKOKULDAN ORTAOKULA geçişlerde de yaşanabilmektedir.

OKULA UYUM PROGRAMI’NIN UYGULANMASINDA DİKAKT EDİLECEK NOKTALAR Okula uyum programının tümünü dikkatlice okuyunuz. Programın genel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olunuz. Bu ilkeleri uygulamak için sınıfınızda neler yapabileceğinizi planlayınız. Program doğrultusunda örnek etkinlikler planlanmıştır. Sizden bunları çeşitlendirmeniz ve uyarlamanız beklenmektedir. Uyumun zaman alan bir süreç olduğunu unutmayınız. Bu zaman içinde paydaşlarla (VELİLER, OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ, OKUL REHBER ÖĞRETMENİ ve YÖNETİM) iş birliği içerisinde olunuz.

İLK HAFTA: OKULA UYUM PROGRAMI’NA BAŞLARKEN Okula uyum programı için geliştirilen materyalleri gözden geçirin. Ailelerin gerekli broşürleri edindiğinden emin olun. Aile el kitabı nasıl temin edilir, nasıl kullanılır ailelere anlatın. Okula uyum programının amacı ve çocuğa faydaları hakkında aileleri bilgilendirin. Ailelerin çocuğun gelişimsel özelliklerini tanımaya yönelik gelişim kontrol listelerini doldurmasını söyleyin. Kazanımlar ve kazanımların edinilmesine hizmet edecek etkinlikleri belirleyin. Sürecin nasıl ilerlediğine dair gözlemler yapınız; notlar alınız ve etkinlikleri değerlendiriniz. Raporu okul müdürüne iletiniz. Uyum sürecinde yaşanabilecek sorunları okul yöneticisi, meslektaşlarınız ve diğer komisyon üyeleriyle paylaşarak çözümlere ilişkin fikir alışverişinde bulunun.

ETKİNLİK OLUŞTURULURKEN KAZANIMLARIN SEÇİLMESİ Okula uyum programı; bilişsel gelişim, dil gelişimi, sosyal ve duygusal gelişim, motor gelişimi ve öz bakım becerileri alanlarında kazanımlar içermektedir. Bu kazanımlar; okula hazırlanma, okula yerleşme ve okulla bütünleşme süreçleri altında düzenlenmiştir. Kazanımlardan sınıftaki çocukların gelişim düzeylerine uygun olanlar seçilerek etkinlikler hazırlanmalıdır. Kazanımlar çocuklar merkeze alınarak seçilmelidir çünkü her çocuğun okula uyum sağlamada gereksinim duyduğu bilgi, beceri ve tutumlar farlılık gösterir. Kazanımlar birbirleri üzerine inşa edilebilir olmalıdır.

Bu etkinlik çocuğun gelişim düzeyine uygun mu ? ETKİNLİKLERİN SEÇİLMESİ VE UYGULANMASI Okul öncesi eğitime başlayan çocuklar için şu üç süreci desteklemeye yönelik etkinlikler bulunmaktadır: Okula hazırlanma: Ailelerin çocukların okula uyumunu evde desteklemeye yönelik etkinliklerdir. Okula yerleşme: Çocukların okulun ve sınıfın; fiziki, sosyal yapısını ve bu yapı içerisindeki rolleri tanımaya yönelik etkinlikler. Okulla bütünleşme: Çocukların kendilerini okulun sosyal yapısının bir parçası olarak benimsemesine yönelik etkinlikler. Bu etkinliği özel gereksinimli bireyler için nasıl uygun hale getirebilirim? BU ETKİNLİKLER OLUŞTURULURKEN VE UYGULANIRKEN ŞU SORULAR SORULMALIDIR Bu etkinlikler çocukların hengi gereksimini sağlamaktadır?(okula hazırlanması,yerleşmesi,okulla bütünleşmesi)

ETKİNLİKLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Okula uyum programının uygulanmasına yönelik gözlemler kayıt altına alınarak okul yönetimine sunulmalıdır. Etkinlikler değerlendirilirken şu sorular sorulmalıdır: Bu etkinlikler Okula uyum Programı’nda amaçlanılanları (okula hazırlama, yerleşme, okulla bütünleşme) karşılamada başarılı oldu mu? Sınıfımdaki çocuklar bu etkinliklerden yararlandı mı ? Bu etkinliklerin düzeltilmesine gerek var mı ? Etkinliklerde yapılan uygulamalar özel gereksinimli çocuklar için uygun mu ? Program, güçlü ve sınırlı yönleri açısından değerlendirilmelidir. Yapılan bu değerlendirmeler; yönetici, aile, rehber öğretmen ve diğer okul öncesi öğretmenleriyle paylaşılmalıdır.

OKULA UYUM SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN SORUMLULUKLARI

OKULA UYUM SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN SORUMLULUKLARI

OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ OKULA UYUM PROGRAMI ÖĞRETMEN ETKİNLİK KİTABI Okul öncesi eğitimi okula uyum programı öğretmen etkinlik kitabı; Okula uyum haftası için okula hazırlanma, yerleşme ve okulla bütünleşme etkinliklerini içeren 3 kısımdan oluşmaktadır Kitapta 7 okula hazırlanma, 22 okula yerleşme ve 14 okulla bütünleşme etkinliği içermektedir Her etkinliğin numarası, etkinliğin adı, etkinlik türü, kazanım ve göstergeleri, materyalleri, öğrenme süreci, uyarlama ve değerlendirme bölümleri bulunmaktadır. Etkinliklerin 11’i 36-48 ay grubu çocuklar için, 32’si 48-66 yaş grubu çocukları için hazırlanmıştır. Okula hazırlanma ve yerleşme etkinliklerini uyum sürecinin başında, okulla bütünleşme etkinliklerini ise okul başladıktan sonraki süreç içerisinde diğer etkinliklerle bütünleştirerek kullanabilirsiniz. Sunumuza bu etkinliklerde her bir kısımdan(okula hazırlanma, yerleşme ve okulla bütünleşme) bir etkinlik alarak örnekleri gözlemleme sansımız olacaktır.