TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Advertisements

EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Eğitimde Hedefler ve Hedef Türleri
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar 11.Milli Eğitim Tevhid-i Tedrisat(Öğretim Birliği Kanunu) ve Medreselerin Kaldırılması: (3 Mart 1924) Osmanlı Devleti’nin.
Hüseyin Avni Sözen Anadolu Lisesi ( HASAL) eğitim-öğretime 4 Haziran 1984’te 108 öğrenciyle başladı.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
Okul Kademelerine Göre Gelişim Özellikleri YRD.DOÇ.DR. MUSTAFA TOPRAK.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
AKKUŞ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2016.
5. SINIF SOSYAL BİLGİLER ATATÜRK İLKELERİ KONU ANLATIMI
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Araştırma ve Uygulama Merkezi Stratejik Planı Yrd. Doç. Dr. Günver GÜNEŞ Merkez.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
TÜRK Eğitim Sistemi.
Sosyal Hizmet Meslek Etiği
Kişisel-Sosyal Rehberlik
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
1/B SINIFI VELİ TOPLANTISI
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikası
ÖRGÜT SAĞLIĞI SADEGÜL AKBABA-ALTUN.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
NİĞDE ÜNİVERSİTESİ YAŞAYAN DEMOKRASİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Fransa Eğitim Sistemi Dr. Yar Ali METE.
Milli Eğitim Bakanlığı örgüt yapısı
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
MİLLİ BİLİNCİ OLUŞTURMAK İYİ İNSAN, İYİ VATANDAŞ YETİŞTİRMEK
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
Eğitim; bireyin davranışlarında, kendi yaşantısı yoluyla,
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Medya okuryazarlığı eğitimi dersi
OKUL-AİLE-ÇEVRE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Eğitsel Rehberlik.
HAZIRLAYANLAR: Doç. Dr. Murat Gürkan GÜLCAN Zülfü TURAN
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
DÖNEMİ FAALİYET RAPORU Sunucu: Yrd. Doç. Dr. Fevzi HANSU
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN YAPISI VE ÖZELLİKLERİ
Okul Öncesi Eğitim.
1. İnsanların kurduğu bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, normları, kuralları, doğru-yanlış ya da iyi-kötü gibi ahlaksal açıdan.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Bologna Eşgüdüm Komisyonlarının
KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Geliştirme Genel Müdürlüğü
KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (2)
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMU.
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları

TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI VE TEMEL İLKELERİ BÖLÜM-1 TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN AMAÇLARI VE TEMEL İLKELERİ

GİRİŞ Eğitim nedir? “Eğitim bireyin davranışlarında kendi yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak istendik davranışlar oluşturma sürecidir.” (Ertürk 1979) İstendik davranışlar: üretken, takım çalışma becerisi yüksek, yaratıcı, ..vb = Eğitim sisteminin amaçları

EĞİTİM SİSTEMİ Sistem: “Bir takım küçük parçalardan oluşan, fakat kendisi de ayni zamanda daha büyük bir sistemin parçası olarak işlevde bulunan bir bütün”(Kaya-1993) Eğitim Sistemi: “Ulusun tüm üyelerinin haklarını gerçekleştirmek ve devletin eğitimden beklediği yararları sağlamak için devletçe kurulan ve ülke düzeyinde yayılan eğitim örgütleri ve okullar bütünüdür.” (Başaran-2006)

Okul düzeyinde eğitim sisteminin öğeleri ve aralarındaki ilişkiler. Sistemin Özellikleri Mezunlar İşdoyumu Bilgi Sosyal etkinlikler ÇEVRE Öğretmen Öğrenci Veli Okul Öğretim araçları SÜREÇ DÖNÜT ÇIKTILAR GİRDİLER ÇEVRE Okul düzeyinde eğitim sisteminin öğeleri ve aralarındaki ilişkiler.

Sistemin temel özellikleri neler? Sistem akılcı çalışmalı (alt sistemler etkin çalışmalı ve dış sistemlerle düzenli ilişki) Alt sistemlerden birinin düzensiz çalışması tüm sistemi olumsuz etkiler Bir sistemin amacı, alt sistemlerin amaçlarının toplamından farklıdır Bir sistemi oluşturan alt sistemler arasındaki ilişkiler birbirini ve diğer alt sistemleri etkiler.

Sosyal Sistemler ve Okullar Okullar sosyal bir sistemdir. Çünkü genel bir amaç için birlikte hareket eden ve etkileşen insan gruplarından oluşur.

Sosyal Sistemlerin ortak özellikleri nelerdir? Açık sistemlerdir (toplum tarihi, değerleri ve politik alanı tarafından etkilenir) İnsanlardan oluşur: Öğretmen, öğrenci, yönetici, çalışan..vb roller var. Amaç yönelimlidir: istendik davranışlar Yapısaldır: Okul sistemi yapısı bürokrasi, işbölümü ve hiyerarşiye dayanır. Kural koyucudur: Yasa ve yönetmeliklere uyulmak zorunda. Politiktir: Yönetici, öğretmen ve öğrencilerin kendilerine özgü güçleri ve bunu kullanmaları.

Türk Eğitim Sisteminin Öğeleri Temel Sistem: Tabanda ürünü üreten yapıdır. Bunlar olmadan üst sistemler kurulamaz (okul öncesi, ilköğretim, ortaöğretim, mesleki teknik öğretim okulları, yaygın eğitim, hizmetiçi eğitim merkezleri, fakülteler, enstitüler, yüksekokullar vb) Aracı Üst Sistem: temel sistem ile üst sistem arasında köprü görevi gören sistemler.(il ve ilçe milli eğitim müdürlükleri, yurtdışı eğitim örgütleri, üniversite rektörlükleri) Üst Sistem: Bakanlık Merkez Örgütü, YÖK ve Üniversitelerarası Kurul

Türk Eğitim Sisteminin Amaçları (1) Atatürk devrim ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı; Türk milletinin milli, ahlaki, manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren; ailesini ve vatanını, milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan; insan haklarına ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak yetiştirmek;

Türk Eğitim Sisteminin Amaçları (2) Beden, zihin, ahlak, ruh ve duygu bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne, geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan;yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmek;

Türk Eğitim Sisteminin Amaçları (3) İlgi, yetenek ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi, beceri, davranışlar ve birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak bir meslek sahibi olmalarını sağlamak; Böylece bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı, seçkin bir ortağı yapmaktır.

Türk Eğitim Sisteminin Temel İlkeleri Genellik ve Eşitlik Bireyin ve toplumun gereksinimleri Yöneltme Eğitim Hakkı Fırsat ve İmkan Eşitliği Süreklilik Atatürk İnkilap ve İlkeleri Demokrasi Eğitimi Laiklik Bilimsellik Planlılık Karma Eğitim Okul-Aile İşbirliği Her Yerde Eğitim