Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (2)

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (2)"— Sunum transkripti:

1 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (2)
DOÇ.DR.HAKAN SUNAY

2 4. EĞİTİM-ÖĞRETİM İLKELERİ
Beden eğitimi ve spor öğretmenliği bölümü ve programlarında eğitim-öğretim aşağıdaki ilkelere göre planlanır ve uygulanır; 1.Öğrencilere; Atatürk ilke ve inkilapları doğrultusunda Atatürk milliyetçiliğine bağlı milli birlik ruhu ve hizmet bilinci kazandırılır 2.Milli kültürümüz evrensel kültür içinde korunarak geliştirilir. 3.Demokrasi, hukukun üstünlüğü, insan haklarına saygı ve laiklik bilinci kazandırılır 4.Öğrencilere; Türk devletinin ülkesi ve milleti ile bölünmez bütünlüğünü sağlama, milletin ekonomik sosyal ve kültürel kalkınmasına katkıda bulunma bilincinin kazandırılması esas alınır 5.Eğitim ve öğretimde fırsat ve imkan eşitliği bilinci kazandırılır 6.Tüm kaynakları akılcı kullanma ve koruma alışkanlığı kazandırılır 7.Programların yürütülmesinde disiplinler arası işbirliği sağlanır 8.Milli kültürün temel unsurlarından olan Türkçe, özellikleri bozulmadan ve aşırılığa kaçılmadan kullanılır 9.Öğrenciler, ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirilir 10.Eğitimin hayat boyu devam etmesi bilinci kazandırılır 11.Beden eğitimi ve spor öğretmenliğinin gerektirdiği bilgi ve beceriler kazandırılır 12.Görev alacakları eğitimin her kademesinde derslerini planlama programlama uygulama değerlendirme ve geliştirme ile ilgili bilgi ve beceriler kazandırılır 13.Ulusal ve uluslar arası alanda Beden eğitimi ve spor öğretmenliğinin gelişimi ve mesleki saygınlığının arttırılmasına yönelik çalışmalar yapma, bilimsel toplantılar ve bu alanda düzenlenen faaliyetlere katılma esas alınır 14.Verimliliğin arttırılması, gelişen ve değişen teknoloji gereklerine paralel yenileşmenin sağlanması, bilimsel araştırma ve değerlendirmelere dayalı eğitim öğretim yapılması esas alınır 15.Öğretmenlik meslek bilinci, ruhu, ideali ve sanatı kazandırılır.

3 5. PROGRAM HEDEFLERİ A.GENEL KÜLTÜR; 1.Araştırmacı, yapıcı ve üretken bir kişiliğe sahip olma 2.Kişi ve toplum sorunlarını kavrayabilme 3. Atatürk ilke ve inkilapları ile Atatürk milliyetçiliğine uygun davranabilme 4. Türk milletinin milli insani manevi ve kültürel değerlerini benimseme , koruma ve geliştirme ve bu değerlere uygun yaşayabilme 5.Türk Milli Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun davranabilme 6.Demokratik ve laik yaşam biçimini benimseyebilme 7. Türkçe’yi ; açık, anlaşılır ve yalın bir biçimde kullanabilme 8. En az bir yabancı dili İletişim kurabilecek düzeyde kullanabilme 9. Doğa, çevre ve tarihi değerlere karşı duyarlı olabilme 10.Serbest zamanı değerlendirebilme 11.Liderlik özelliğine sahip olabilme 12.Okul aile ve sosyal çevre ile işbirliği yapabilme 13.Teknolojik araç ve gereçleri kullanabilme 14.Vatandaşlık bilincine sahip olabilme

4 B. ALAN BİLGİSİ; 1.Beden eğitimi ve sporun insan gelişimi açısından önemini açıklayabilme 2.Spor branşlarının kural, teknik ve taktiklerini uygulayabilme 3.Beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili tesis araç ve gereçleri kullanabilme 4.Spor etkinliklerinin yürütülmesinde çevre imkan ve kaynaklarından yararlanabilme 5.Beden eğitimi ve sporda sağlıkla ilgili ilkeleri uygulayabilme 6.Spor yaralanmalarında ilk yardımı gerçekleştirebilme 7.Beden eğitimi ve sporla ilgili sorunların çözümünde rehberlik edebilme 8.Ulusal ve uluslar arası spor örgütlerinin kuruluş amaçlarını, işlevlerini ve bu kuruluşların hizmetlerinden gerektiğinde yararlanma yollarını kavrayabilme 9.Beden eğitimi ve sporda bilimsel araştırma yapabilme 10.Beden eğitimi ve sporla ilgili yenilik ve gelişmeleri uygulayabilme 11.Sürekli ve düzenli spor yapma bilincini kazanabilme 12.Hareketi biyolojik mekanik ve psikolojik yönleriyle değerlendirebilme 13.Bir spor dalında üst düzey bilgiye sahip olabilme 14.Bir spor dalında üst düzey bilgiyi uygulayabilme 15.Sporun estetik dans ve ritm yönlerini uygulayabilme 16.Beden eğitimi ve sporda ölçme değerlendirme tekniklerini kullanabilme 17.Ders dışı etkinlikleri düzenleyebilme 18.Günlük haftalık aylık ve yıllık antrenman planları hazırlayabilme 19.Günlük haftalık aylık ve yıllık antrenman planları uygulayabilme 20.Günlük haftalık aylık ve yıllık antrenman planlarını değerlendirebilme

5 C. ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİ;
1.Öğrencilerin zihinsel fizyolojik psikolojik ve sosyolojik gelişimlerini kavrayabilme 2.Öğrencilerin spora ilişkin ilgi ve yeteneklerini belirleyebilme 3.Öğrencilerin spora ilişkin ilgi istek ve yetenekleri doğrultusunda spora yönlendirebilme 4.Beden eğitimi ve sporda Öğrencilerin spora ilişkin ilgi ve yeteneklerini doğrultusunda becerilerini geliştirecek uygun ortamlar hazırlayabilme 5.Beden eğitimi ve spor uygulamalarında özel eğitim gerektiren öğrencilere rehberlik edebilme 6.Özel eğitim gerektiren öğrencilere uygun öğrenme öğretme ortamları düzenleyebilme 7.Beden eğitimi ve spor dersinin öğretiminde uygun yöntem ve teknikleri kullanabilme 8.Mizah oyun ve yaratıcı dramayı beden eğitimi ve spor etkinliklerinde uygulayabilme 9.Beden eğitimi ve spor derslerine ilişkin yıllık ünite ve ders planları hazırlayabilme 10.Beden eğitimi ve spor derslerine ilişkin yıllık ünite ve ders planları uygulayabilme 11.Beden eğitimi ve spor derslerine ilişkin yıllık ünite ve ders planları değerlendirebilme 12.Bireysel ve grup halinde çalışma ve başkalarıyla işbölümü yapabilme 13.Mesleki mevzuatı uygulayabilme 14.Sınıf yönetimini ve organizasyonunu gerçekleştirebilme 15.Öğretmenlik mesleğini benimseyebilme

6 6. PROGRAM MODELİ 1.Beden eğitimi ve spor öğretmenliğinde lisans düzeyinde eğitim esastır 2.Beden eğitimi ve spor öğretmenliği eğitim programlarında bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfının açılması önerilir 3.Programda genel kültür, alan bilgisi (teorik ve uygulamalı) ve öğretmenlik meslek bilgisi dersleri yer alır 4.Programda toplam kredinin yaklaşık %15.1’i “genel kültür”, %28.1’i “teorik alan bilgisi”, %37.6’sı”uygulamalı alan bilgisi”, %19.2’si “öğretmenlik meslek bilgisi” derslerine ayrılır. Mezuniyet kredisi en az 146 kredi/ saat olacaktır. Toplam kredinin 106 kredi/saati (%72.6) ortak zorunlu derslerden, 40 kredi/saati (%27.4) ise seçmeli derslerden oluşacaktır. Seçmeli derslerin dağıtımında yukarıdaki oranların korunması önerilir. 5.Öğretmenlik uygulaması dersi 7 ve/veya 8. Yarıyıllarda verilir. Bu dersin en az iki saat teorik ve 8 saat uygulama olmak üzere toplam 6 kredi/saat (2-8)6 verilmesi esastır. 6.Öğretmenlik meslek bilgisi derslerine seçmeli dersler kapsamında belirtilen derslerden en az 4 kredi/saat zorunlu seçmeli ders alınacaktır. 7.Beden eğitimi ve spor öğretmenliği eğitim programında, yan alan eğitimine gerek görülmemiştir. Ancak beden eğitimi ve spor öğretmenleri, beden eğitimi ve spor derslerinin yanı sıra mesleki eğitimleri kapsamında yer alan ve aşağıda belirtilen dersleri de verebilecek özellikte eğitim görürler; Antrenman bilgisi, Spor yönetimi ve organizasyon, İlk yardım, Sağlık bilgisi, İnsan anatomisi, Halk oyunları, Spor ve beslenme, Spor psikolojisi, İzcilik ve kampçılık

7 7. UYGULAMA ESASLARI 1.Programda yer alan derslerin kredi/saatleri minimum kredi olarak belirlenmiş olup istenildiğinde ilgili kurumlar tarafından arttırılabilir 2.Programda yer alan seçmeli derslere uygun ilaveler yapılabilir 3.Seçmeli özel spor dalı; uygulamalı Alan Bilgisi derslerinden en az (223) kredi almak kaydıyla, ilgili kurumların yönetim kurullarınca belirlenir 4.Öğrencinin öğretmenlik uygulaması dersini alabilmesi için “öğretim ilke ve yöntemleri” dersinden başarılı olması gerekir.

8 8. DERSLER 1.GENEL KÜLTÜR DERSLERİ ZORUNLU DERSLER
Atatürk ilke ve İnk.Tar. I,II (202) Türk Dili I,II (202) Yabancı Dil I,II (202) Araştırma Yöntemleri (202) Bilgisayar Seçmeli dersler (- - 6) SEÇMELİ DERSLER Antropolojiye giriş (202) Biyokimya Çevre bilimi Ekonomiye giriş Felsefeye giriş Grup dinamiği ve liderlik Güzel sanatlar İnsan hakları ve demokrasi Temel Bilimlere giriş; biyoloji,fizik,kimya,matematik İstatistik Psikolojiye giriş Sosyolojiye giriş Yönetim bilimine giriş (202)

9 TEORİK ALAN BİLGİSİ DERSLERİ 1.Zorunlu Dersler 2.Seçmeli Dersler
DERSLER (DEVAM) TEORİK ALAN BİLGİSİ DERSLERİ 1.Zorunlu Dersler 2.Seçmeli Dersler UYGULAMALI ALAN BİLGİSİ DERSLERİ ÖĞRETMENLİK MESLEK BİLGİSİ DERSLERİ

10 9.DERSLERİN KUR TANIMLARI
ÖRNEK BİR KAÇ DERSİN KUR TANIMI; Beden Eğitimi ve Spor Bilimine Giriş (202) Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar, eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri, işlevi, amaçları, felsefesi, diğer bilimlerle ilişkisi, beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği, Türk eğitim ve spor kurumları içindeki yeri ve işlevi Beden Eğitimi ve Sporda Yönetim ve Organizasyon (202) Yönetim, organizasyon, yöneticilik, spor yöneticiliği ile ilgili temel kavramlar, yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında spor organizasyon ve yönetimi, uluslar arası spor kurum ve kuruluşları, Türk beden eğitimi ve spor sisteminin teşkilat ile yönetim yapısı ve işleyişi.

11 10. DERSLERİN YARIYILLARA GÖRE DAĞILIMI
ÖRNEK; 1.YARIYIL; T U K Türk Dili Beden Eğitimi ve Spor Bil.Gir. 202 Anatomi Yabancı Dil Genel Jimnastik Atletizm I Basketbol Sağlık Bilgisi ve İlk Yardım TOPLAM ; ( ) Saat;21

12 BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ ÖĞRETİM PROGRAMI BELİRTKE TABLOSU

13 BELİRTKE TABLOSUNDA; DERSLERİN – HEDEFLERLE OLAN UYUMU SAPTANIR VE BELİRLENİR.

14 TEŞEKKÜR EDERİM


"BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (2)" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları