ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Sınıfta uygulanacak kuralların bir listesidir.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TEMEL EĞİTİMDEN ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ Öğrencilerin aldıkları puanlar kadar yaptıkları doğru tercihler de iyi bir liseye adım atmalarına yardımcı olacaktır.8.sınıf.
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
REHBERLİK VE VE KİŞİSEL GELİŞİM MERKEZİ MERKEZİ. ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM UYGULAMALARI
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
5.BÖLÜM İLETİŞİM VE EĞİTİM Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan YILMAZ.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
Lisans Müfredatı ve Erken Klinik Eğitim Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 201.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
KONYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI.
Program Tasarım Modelleri
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
Öğretmen Merkezli Egitim
2 Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri 19 Şubat 2017
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Farklılaştırılmış Öğretim
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ASSURE Modeli.
Bireysel Farklılıklar ve Öğretim Tasarımı
Kişisel-Sosyal Rehberlik
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
HAYAT BİLGİSİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Öğretimin Uyarlanması
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ 1
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Drama ile İlgili Terimler / Eğitim Öğretim Sürecinde Drama
NOT VERME VE MEZUNİYET.
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
Bölüm IV Öğretimde Görsel İşitsel Araçlar
İletişimsel Bakış - Eğitsel Bakış
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Etkili Öğretmen Kimdir?
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE ve YÖNTEMLERİ Hafta I – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Eğitsel Rehberlik.
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Öğretimle İlgili Temel Kavramlar
İSTASYON YÖNTEMİ.
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Nitel Araştırmalar.
Bireyi Tanıma Süreci Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
ÖĞRENME.
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Sınıfta uygulanacak kuralların bir listesidir. Öğrencilerin hedeflere ulaşabilmeleri için kullanılan yollardır .

Bilgilerin, becerilerin ve davranışların öğretilmesi ve kazandırılması için kullanılan usullere, yollara veya tekniklere öğretim metodu denilmektedir.

 file:///C:/Users/user/Desktop/2017%20%C3%96zel%20%C3%96%C4%9Fr  file:///C:/Users/user/Desktop/2017%20%C3%96zel%20%C3%96%C4%9Fr.%20Y%C3%B6ntemleri/Dil%20%C3%96%C4%9Fretim%20Y%C3%B6ntemleri.htm Bilgi için Doç. Dr. Hüseyin ARAK Muhammet Raşit MEMİŞ Mehmet Dursun ERDEM Hunfeld 1-Dil bilgisi-Tercüme Yöntemi 1-Dilbilgisi Çeviri Yöntemi (Geleneksel Yöntem) 1-Dilbilgisi Çeviri Yöntemi Dilbilgisi Çeviri Yöntemi (GÜM) 2-Doğrudan Yöntem 2-Doğal Yöntem (The Natural Method) 2-Direkt Yöntem/Dolaysız Yöntem (Direct Method) Direkt Yöntem (DM) 3-Okuma Yöntemi 3-Direkt Yöntem (Dolaysız Yöntem, Düzvarım Yöntemi, The Direct Method) 3-Doğal Yöntem (Natural Method) Konuşsal İşitsel Yöntem (ALM) 4-Sözel Yaklaşım ve 4-İşitsel - Dilsel Yöntem (Audiolingual Method) 4-İşitsel-Dilsel Yöntem (Audio-Lingual Method) Görsel İşitsel Yöntem (AVM) 5-Durumsal Dil Öğretimi 5-Bilişsel Yöntem (Cognitive Code-Learning) 5-Bilişsel Yöntem (Cognative-Code Method) Karma Yöntem (Gemischte Methode) 6-İşitsel-Dilsel Yöntem 6-İşitsel - Görsel Yöntem (Credif / St. Claud Yöntemi) 6-İletişimsel Yöntem (Communicative Method) İletişimsel Yöntem (Kommunikative Methode (KA) 7-Görsel-İşitsel Yöntem 7-Telkin Yöntemi (Suggestopaedia) 7-Seçmeli Yöntem (Eclectic Method) Kültür Karşılaştırmaların Dayalı Yabancı Dil Yöntemi (IA) 8-Doğal Yaklaşım 8-İletişimci Yöntem (Communicative Method) 8-Telkin Yöntemi (Suggestopedia) Tertiärsprachenunterricht 9-Bilişsel Yöntem 9-Seçmeci Yöntem (Eclectic Method) 9-Danışmanlı(Grupla) Dil Öğretim Yöntemi (Community Language Learning) Mehrsprachigkeits- Didaktik (Çokdillik eğitim anlayışı) GER /CEF ESP/ELP 10-Toplu Fiziksel Tepki 10-Sessizlik Yöntemi (The Silent Way) 11- Sessiz Yol Öğretimi 11-Tüm Fiziksel Tepki Yöntemi (Total Physical Response) 12-Topluluk İle Dil Öğretimi 12-İşitsel-Görsel Yöntem (Audiovisual Method) 13-Telkin Yöntemi 13-Görev Temelli Yöntem (Task-Based Method) 14- İletişimsel Dil Öğretimi 14-İçerik Merkezli Yöntem (Content-Based Method) 15- Seçmeci Yöntem

ALTERNATİF METOTLAR Suggestopädische Ansätze Verstehens-Ansätze   Suggestopädische Ansätze Suggestopädie Inner Track Learning SALT-Methode Superlearning Acquisition through Creative Teaching Psychopädie Verstehens-Ansätze Total physical response Comprehension approach Tan-Gau methode Audio-Motor-Technik Therapeutische Ansätze Linguistische Sprachpsychodramaturgie Community Language Learning Silent Way Nativistische Ansätze Fremdsprachenwachstum Kommunikative Ansätze Natural Approach Drama-Methode Weitere Methoden Lernen durch Lehren Freinet Neurolinguistic Programming Tandem

Duyu Organlarımız Öğrendiklerimiz Nasıl Öğreniyor ve Öğrendiklerimizi Nasıl Akılda Tutuyoruz? Duyu Organlarımız Öğrendiklerimiz Görme %83 Duyma %11 Koklama %3.5 Dokunma %1.5 Tatma %1 diyaeddin@hotmail.com

Görüp / İşittiklerimiz Söyleyip / Yaptıklarımız Öğrenme Yöntemleri Hatırlama Kullanma Okuduklarımız %10 İşittiklerimiz %20 Gördüklerimiz %30 Görüp / İşittiklerimiz %50 Söylediklerimiz %70 Söyleyip / Yaptıklarımız %90 diyaeddin@hotmail.com

Yöntem seçimini etkileyen faktörler 1. Fiziksel imkanlar 2. İçeriğin özelliği 3. Öğrenci grubunun büyüklüğü ve özelliği 4. Öğrencinin gelişim özellikleri 5. Öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi 6. Zaman 7. Maliyet 8. Öğretmenin yönteme yatkınlığı 9. Öğrencide geliştirilmek istenen yetenekler