2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Fizik, Kimya ve Biyoloji Öğretmenlerinin Öğretim Programına Bakışları
Advertisements

Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
ÜST DÜZEY DÜŞÜNME BECERİLERİNE GÖRE TÜRKÇE DERSİ
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU.
İLKÖĞRETİMDE ÖĞRETMENLERİN TEKNOLOJİYE YÖNLENDİRMEDEKİ BAKIŞ AÇILARI
K. K. T. C MİLLİ EĞİTİM, GENÇLİK VE SPOR BAKANLIĞI EYLÜL 2010.
Bilgi Okuryazarlığı Bu çalışma Prof. Dr. Buket Akkoyunlu’nun “Bilgi Okuryazarlığı ve Yaşam Boyu Öğrenme” başlıklı bildirisine dayanılarak hazırlanmıştır.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Murat Kaya / Rehber Öğretmen
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Özel Öğretim Yöntemleri
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
PISA (Programme for International Student Assessment)
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
Bilgisayar Destekli Eğitim
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Bu sunum 04 Eylül 2013 tarihinde MEB tarafından yapılan basın açıklaması temel alınarak hazırlanmıştır. Puan sistemi hakkında yeni açıklamalar olduğunda.
T. C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
Sbs 2013 Yeni Seviye Belirleme Sınavı Bilgilendirme Sunusu.
SBS 2013 YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SEMİNERİ KASIM 2012.
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
Saliha SERDAR ---Cüneyt KILIÇ Rehberlik Öğretmeni ve Psi.Danışman
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
6.SINIF İNSANDA ÜREME TEST UYGULAMA.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞTE YENİ SİSTEM Öğretim Yılında 8. sınıfta olacak öğrenciler, Ortaöğretime yeni sınav sistemiyle yerleştirileceklerdir.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
GİRİŞ Hayat Bilgisi Öğretim Programı yoluyla çocuklar, kendilerini tanıyarak değişen toplum yaşamına hazırlanmaktadır. Bu bölümde, Millî Eğitim.
LALA İLKOKULU. Lala Köyünde ilkokul 1930 yılında açılmıştır.Bu okul şimdiki cami arası üzerindeki iki katlı ahşap bina olup 1950 yılına kadar hizmet görmüştür.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
YENİ SEVİYE BELİRLEME SINAVI BİLGİLENDİRME SUNUMU
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ GÜNLÜK PLAN
DIJITAL VATANDA Ş LıK NEDIR VATANDA Ş ; AYNI VATANDAN OLAN, BIR KAÇ KIŞININ VEYA BIR MILLETIN TÜMÜNÜN BIR ÜLKEDEN, BELLI BIR YURTTAN OLMASıDıR.
Din Kültürü v Ahlak Bilgisi
LKS (Liselere Kayıt Sistemi)
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
ÇANAKKALE REHBERLİK ARAŞTIRMA MERKEZİ
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türk Eğitim Sistemi ve PISA Sonuçları
Programdan Sorular.
MERKEZİ SINAV.
Sunum transkripti:

2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI

2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI 2017/2018 eğitim öğretim yılına yeni öğretim programlarıyla başlayacağız Öncelikle 1,5 ve 9. sınıflar bu programları uygulamaya başlayacak, diğer sınıflar ise kademeli olarak yeni öğretim programına dahil olacak Müfredat yani öğretim programı bir öğretmenin anayasasıdır. Bir öğretmen sınıf içinde uygulayacağı her etkinliğin, soracağı her sorunun müfredata uygunluğunu kontrol eder. Bir vatandaş için ise müfredat çocuğunun geleceğidir çünkü ülke çocukları öğretim programının temel felsefesi ışığında şekillenir.

MÜFREDAT DEĞİŞİMİNİN GEREKÇESİ… Peki müfredatımız neden değişiyor? Aslında her şey değişiyor, hem de büyük bir hızla Önemli olan biz bu değişimin neresindeyiz Değişimlerden bihaber miyiz? Değişimleri sadece takip mi ediyoruz? Yoksa değişimlere yön mü veriyoruz? Kabul etmek gerekirse maalesef ülke olarak biz bu değişimlerin gerisindeyiz İşte dünyada yaşanan teknolojik, ekonomik vb. değişimlerin öncüsü olabilmek için yapmamız gereken ilk şeylerde biri eğitim programımızı yenilemektir.

2017 YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI Çalışmalara yaklaşık 2 yıl önce başlandı 172 sınıf düzeyi için 53 dersin taslak öğretim programı hazırlandı Taslak programlar 10 şubat 2017 tarihine kadar www.müfredat.gov.tr sitesinde askıda kaldı Çok sayıda paydaş program taslaklarına öneri ve görüş bildirdi Talim ve terbiye kurulu aldığı bu dönütler ışığında öğretim programlarının nihai halini hazırlayarak önümüzdeki günlerde yayınlayacak

YENİ FEN ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ Öğrencileri fen okuryazarı bireyler olarak yetiştirmektir Fen okuryazarlığı ilk olarak 2005 yılındaki müfredat değişikliğinde fen programımıza girdi Özellikle OECD’nin hazırladığı PISA sınavlarında üzerinde önemle durulan kavramlardan biridir. Fen okuryazarı bireyler: araştıran, sorgulayan, yaratıcı, düşünen, problem çözebilen, özgüvenli işbirliğine açık, girişimci ve yaşam boyu öğrenen bireylerdir.

YENİ FEN ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ Fen bilimleri öğretim programı tablo 1’de sunulduğu gibi bilgi beceri ve duyuş boyutlarıyla, bu boyutların ilişkilendirildiği, Fen- Mühendislik- Toplum ve Çevre bağlamından oluşmaktadır.

FEN ÖĞRETİM PROGRAMINDA NE GİBİ YENİLİKLER VAR? En önemli yenilik STEM… Astronomi (Dünya ve Evren üniteleri) eskisine göre daha popüler olacak Bazı TEOG konuları değişecek Bazı ünitelerde küçük çaplı yenilikler mevcut Bazı ünitelerde bilgiye yönelik bazı kazanımlar revize edilmiş

YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ STEM KAZANIMLARI 4 ve 5. sınıf düzeyinde uygulanacak kazanımlar

YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ STEM KAZANIMLARI 6. ve 7. sınıf düzeyinde uygulanacak kazanımlar

YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ STEM KAZANIMLARI 8. sınıf düzeyinde uygulanacak kazanımlar YENİ FEN ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ

NEDEN STEM? STEM o kadar önemli bir konu ki, aslında bu soruyu şöyle sormalıydım: “Neden STEM bu kadar geç geldi?” 2015 yılındaki PISA sonuçlarındaki ülke olarak durumumuz malum… Ben şimdi size 2015 PISA sınavında sorulan birkaç interaktif örnek soru tanıtmak istiyorum

NEDEN STEM?

NEDEN STEM?

NEDEN STEM?

NEDEN STEM?

NEDEN STEM?

NEDEN STEM?

NEDEN STEM? Bizim öğrencilerimiz bu tip çözüm üretme, teknolojiyi kullanma, yorumlama becerileri isteyen sorularda maalesef arzu ettiğimiz başarının çok gerisinde kaldılar İşte bu yüzden STEM uygulaması ülkemiz geleceği için Son derece önemlidir.