2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI 2017/2018 eğitim öğretim yılına yeni öğretim programlarıyla başlayacağız Öncelikle 1,5 ve 9. sınıflar bu programları uygulamaya başlayacak, diğer sınıflar ise kademeli olarak yeni öğretim programına dahil olacak Müfredat yani öğretim programı bir öğretmenin anayasasıdır. Bir öğretmen sınıf içinde uygulayacağı her etkinliğin, soracağı her sorunun müfredata uygunluğunu kontrol eder. Bir vatandaş için ise müfredat çocuğunun geleceğidir çünkü ülke çocukları öğretim programının temel felsefesi ışığında şekillenir.
MÜFREDAT DEĞİŞİMİNİN GEREKÇESİ… Peki müfredatımız neden değişiyor? Aslında her şey değişiyor, hem de büyük bir hızla Önemli olan biz bu değişimin neresindeyiz Değişimlerden bihaber miyiz? Değişimleri sadece takip mi ediyoruz? Yoksa değişimlere yön mü veriyoruz? Kabul etmek gerekirse maalesef ülke olarak biz bu değişimlerin gerisindeyiz İşte dünyada yaşanan teknolojik, ekonomik vb. değişimlerin öncüsü olabilmek için yapmamız gereken ilk şeylerde biri eğitim programımızı yenilemektir.
2017 YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI Çalışmalara yaklaşık 2 yıl önce başlandı 172 sınıf düzeyi için 53 dersin taslak öğretim programı hazırlandı Taslak programlar 10 şubat 2017 tarihine kadar www.müfredat.gov.tr sitesinde askıda kaldı Çok sayıda paydaş program taslaklarına öneri ve görüş bildirdi Talim ve terbiye kurulu aldığı bu dönütler ışığında öğretim programlarının nihai halini hazırlayarak önümüzdeki günlerde yayınlayacak
YENİ FEN ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ Öğrencileri fen okuryazarı bireyler olarak yetiştirmektir Fen okuryazarlığı ilk olarak 2005 yılındaki müfredat değişikliğinde fen programımıza girdi Özellikle OECD’nin hazırladığı PISA sınavlarında üzerinde önemle durulan kavramlardan biridir. Fen okuryazarı bireyler: araştıran, sorgulayan, yaratıcı, düşünen, problem çözebilen, özgüvenli işbirliğine açık, girişimci ve yaşam boyu öğrenen bireylerdir.
YENİ FEN ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ Fen bilimleri öğretim programı tablo 1’de sunulduğu gibi bilgi beceri ve duyuş boyutlarıyla, bu boyutların ilişkilendirildiği, Fen- Mühendislik- Toplum ve Çevre bağlamından oluşmaktadır.
FEN ÖĞRETİM PROGRAMINDA NE GİBİ YENİLİKLER VAR? En önemli yenilik STEM… Astronomi (Dünya ve Evren üniteleri) eskisine göre daha popüler olacak Bazı TEOG konuları değişecek Bazı ünitelerde küçük çaplı yenilikler mevcut Bazı ünitelerde bilgiye yönelik bazı kazanımlar revize edilmiş
YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ STEM KAZANIMLARI 4 ve 5. sınıf düzeyinde uygulanacak kazanımlar
YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ STEM KAZANIMLARI 6. ve 7. sınıf düzeyinde uygulanacak kazanımlar
YENİ ÖĞRETİM PROGRAMINDAKİ STEM KAZANIMLARI 8. sınıf düzeyinde uygulanacak kazanımlar YENİ FEN ÖĞRETİM PROGRAMININ TEMEL FELSEFESİ
NEDEN STEM? STEM o kadar önemli bir konu ki, aslında bu soruyu şöyle sormalıydım: “Neden STEM bu kadar geç geldi?” 2015 yılındaki PISA sonuçlarındaki ülke olarak durumumuz malum… Ben şimdi size 2015 PISA sınavında sorulan birkaç interaktif örnek soru tanıtmak istiyorum
NEDEN STEM?
NEDEN STEM?
NEDEN STEM?
NEDEN STEM?
NEDEN STEM?
NEDEN STEM?
NEDEN STEM? Bizim öğrencilerimiz bu tip çözüm üretme, teknolojiyi kullanma, yorumlama becerileri isteyen sorularda maalesef arzu ettiğimiz başarının çok gerisinde kaldılar İşte bu yüzden STEM uygulaması ülkemiz geleceği için Son derece önemlidir.