Toptancılık ve Perakendecilik

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
BALSA MOBİLYA. DOĞTAŞ  Hacı Ali Doğanın 1972 de ‘Doğan Mobilya’yı kurması ile başlıyor.  Hızlı gelişimi sayesinde 1993’te Arnavutluk’a ihracatını yaptı.
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Endüstriyel Pazarlar ve Endüstriyel Tüketici
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
? TUTUNDURMA KAVRAMI İLETİŞİM MODELİ TUTUNDURMA:
GİRİŞİMCİLİK, SOSYAL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ETKİNLİK YÖNETİMİ Brief Oluşturma (Araştırma)
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
İç Kontrol Standartlarına Uyum Eylem Planı Toplantısı
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
Bulut Bilişim Olmadan Digital Dönüşüm Mümkün mü?
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Yönetimin Fonksiyonları Yöneltme (Motivasyon) Denetim
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ziyafet ve İkram Hizmetleri
Ürün veya Hizmet Satışı
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Muhasebe yazılımı.
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Gazi Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Uluslararası İşletme Yönetimi
Gülmüş BÖRÜHAN1 , I. Özge YUMURTACI HÜSEYİNOĞLU2, Pervin ERSOY3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Pazarlama İletişimi ve Marka
Yasal Çerçeve Yapılan Çalışmalar Yapılması Gereken Çalışmalar
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Toptancılık ve Perakendecilik

Mağazacılıkta Başarı faktörleri MÜŞTERİ GÖZÜYLE Çeşitlerin bol olması Satış personelinin davranışları Fiyatların düşük olması Rahat hareket edebilmek Satılan malların kaliteli olması Personelin ve ve yönetimin dürüstlüğü Vadeli ödeme imkanları Mağazanın pazardaki imajı Promosyonlu satışların olması

Mağazacılıkta Başarı faktörleri YÖNETİCİ GÖZÜYLE Personelin eğitimi Hizmet kalitesi Tüketici davranışlarının belirlenmesi Maliyet kontrolü Alış veriş merkezi mağazacılığı Perakendeciliğin kurumsallaşması Tüketiciye etkin ulaşım Büyük müşteri yönetimi Veri Ambarı Kategori yönetimi

Perakendecilik sektöründe başarılı olmak için gerekli ilk 10 faktör

En Büyük 3 Mağazanın Perakende Ticaretten Aldıkları Pay (%)

Türkiye’de Perakendeci Sayıları

Perakendecilikte dışsal başarı değişkenleri mağaza Yasal çevre Dağıtım kanalı üyeleri rakipler müşteriler Sosyo- ekonomik çevre teknoloji

Perakende mağazacılıkta temel başarı faktörleri

Kuruluş yeri Ticaret alanı Pazar Rekabet

MAĞAZA KURULUŞ YERİ DEĞERLENDİRME KONTROL LİSTESİ

Ürün Karması ve Genişliği Mal sayısı = 20, Genişlik = 5, Ortalama Derinlik = 4’tür.

Ticari mal yönetimi Ürün karması Tedarik Stok kontrolü Franchising Genişlik Derinlik Tedarik Stok kontrolü Franchising

Tüketici için kategori yönetimi İhtiyacı olan ürünü gerekli miktarda istediği zamanda uygun fiyatta uygun promosyonla istediği yerde bulabilmesidir

Perakendeci için kategori yönetimi Kar ve satışları artırmak İşin stratejik ve operasyonel değerlendirilmesinde süreklilik ve etkinlik Hedef pazardaki tüketicilerin daha net kategorizasyonunu sağlamak Mağaza müşterilerine en uygun ürün çeşitlerini sunmak Üreticilerle kuvvetli işbirliği Rekabette kalıcı farklılık

Üretici için kategori yönetimi Kar ve satışları artırmak Perakendeci ile ilişkileri kuvvetlendirmek Kategori uzmanı olarak tanınmak Perakendecinin iş anlayışını daha iyi kavramak Üretim planlarını ayarlamak Rekabette kalıcı farklılık

Fiyatlandırma Öncü fiyatlandırma Fiyat hattı oluşturma Küsuratlı fiyatlandırma Her gün düşük fiyat İndirimler Kuponlar Nakit indirimleri

Mağaza operasyonları Mağaza dizaynı Mağaza içi konumun planlanması Dış cephe Giriş çıkışlar Vitrinler Işıklandırma Mağaza içi ulaşım Yükleme boşaltma tesisleri Duvarlar taban ve tavan Havalandırma

İdari işler İnşaat Bakım onarım İklimlendirme Temizlik İade kabul Teslim Kontrol Etiketleme Depolama Yükleme Ambalajlama

İdari işler … 2 Malzeme Kırtasiye Mobilya Donanım Enerji Güvenlik Sigorta Müşteri veri tabanı oluşturma

Tutundurma karması Reklam Promosyon Halkla ilişkiler Tanzim teşhir

Satış gücü yönetimi Seçim Eğitim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Satış bilgisi geliştirme Satış becerisi geliştirme Kişisel gelişim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Motivasyon Başarı değerleme

Promosyonlar Kuponlar Hediye çekleri Hediyeler Numuneler Kombine satışlar Çok birimli satışlar

Reklam kararları Reklamın amacı Reklamın bütçesi Hedef pazar Mesaj açık anlaşılır çarpıcı Medya-Mecra seçimi Zamanlama ve süre Etkilerin ölçülmesi

Reklamdan beklenen faydalar Mağaza müşterilerinin hafızasında yer etme Müşterileri davranış değiştirmeye yöneltme Sezon sonu satışları hızlandırma Yeni müşterilerle ilişkileri geliştirme Mağaza politikalarını duyurma Mağazaya yeni müşteriler çekme Mağaza imajını güçlendirme Kişisel satışı destekleme Satışları artırma

İletişim Amaçlarını Gerçekleştirmede Medyanın Etkinliği

Halkla ilişkiler Sponsorluk Basın toplantısı Kulüp üyelikleri Haberler Dedikodular Yayınlar

Halkla ilişkilerin amaçları Mağazaya olan güveni artırmak Tutundurma maliyetlerini düşürmek Halkın dikkatlerini mağazaya çekebilmek Mağazanın stilini kabul ettirmek Mağazanın imajını düzeltmek Sosyal çevrede yaşayan bireylerle iyi ilişkiler kurmak İletişim sağlamada yol göstermek Mağazanın yaptığı yenilikleri duyurmak

Finansal yönetim Ödemeler ve tahsilatlar Nakit dengesi Fiziksel envanter Gider bütçesi Finansal raporların hazırlanması Muhasebe kayıtlarının tutulması Satın alma ve satış bütçesi Sigorta Kredili satışlar

Müşteri hizmetleri Otopark Çocuk yuvası Emniyet dolapları Özel telefonlar Tuvaletler Müzik İlan tahtaları

Müşteri hizmetleri Kayıp eşya masası Müşteri şikayet kutusu Mağaza dışı ulaşım servisi Ekspres kasa tüketici danışma masası Tüketici danışma hattı İade ile ilgili işlemler

Müşterinin Memnuniyeti, Sadakati ve Davranışı

Başarı kriterleri Kuruluş yeri Ürün karması Fiyatlandırma Mağaza operasyonları Satış gücü yönetimi Tutundurma karması Finansal yönetim Müşteri hizmetleri

Günümüz işletmelerinin temel sorunları Basiretsizlik Yanlış ortak seçimi Plansızlık Yanlış yönetici seçimi Teknoloji takibi Ekonomik ortamın izlenmemesi Yöneticilere değer vermeme Tecrübesizlik Rekabetin yönünü görememe Müşteri yönlü olmama Öncelikleri yanlış belirleme

Günümüz işletmelerinin temel sorunları İş ahlakı Adam kayırmalar Haksızlıklar- çalışanlara hak ettiğini vermeme Sözünde durmama Yalan söyleme Çalışanların işletmeye sadakatsizliği Kısa vadeli düşünerek kandırma Sahtecilik Rüşvet Güveni kötüye kullanma

Teşekkürler..