Toptancılık ve Perakendecilik
Mağazacılıkta Başarı faktörleri MÜŞTERİ GÖZÜYLE Çeşitlerin bol olması Satış personelinin davranışları Fiyatların düşük olması Rahat hareket edebilmek Satılan malların kaliteli olması Personelin ve ve yönetimin dürüstlüğü Vadeli ödeme imkanları Mağazanın pazardaki imajı Promosyonlu satışların olması
Mağazacılıkta Başarı faktörleri YÖNETİCİ GÖZÜYLE Personelin eğitimi Hizmet kalitesi Tüketici davranışlarının belirlenmesi Maliyet kontrolü Alış veriş merkezi mağazacılığı Perakendeciliğin kurumsallaşması Tüketiciye etkin ulaşım Büyük müşteri yönetimi Veri Ambarı Kategori yönetimi
Perakendecilik sektöründe başarılı olmak için gerekli ilk 10 faktör
En Büyük 3 Mağazanın Perakende Ticaretten Aldıkları Pay (%)
Türkiye’de Perakendeci Sayıları
Perakendecilikte dışsal başarı değişkenleri mağaza Yasal çevre Dağıtım kanalı üyeleri rakipler müşteriler Sosyo- ekonomik çevre teknoloji
Perakende mağazacılıkta temel başarı faktörleri
Kuruluş yeri Ticaret alanı Pazar Rekabet
MAĞAZA KURULUŞ YERİ DEĞERLENDİRME KONTROL LİSTESİ
Ürün Karması ve Genişliği Mal sayısı = 20, Genişlik = 5, Ortalama Derinlik = 4’tür.
Ticari mal yönetimi Ürün karması Tedarik Stok kontrolü Franchising Genişlik Derinlik Tedarik Stok kontrolü Franchising
Tüketici için kategori yönetimi İhtiyacı olan ürünü gerekli miktarda istediği zamanda uygun fiyatta uygun promosyonla istediği yerde bulabilmesidir
Perakendeci için kategori yönetimi Kar ve satışları artırmak İşin stratejik ve operasyonel değerlendirilmesinde süreklilik ve etkinlik Hedef pazardaki tüketicilerin daha net kategorizasyonunu sağlamak Mağaza müşterilerine en uygun ürün çeşitlerini sunmak Üreticilerle kuvvetli işbirliği Rekabette kalıcı farklılık
Üretici için kategori yönetimi Kar ve satışları artırmak Perakendeci ile ilişkileri kuvvetlendirmek Kategori uzmanı olarak tanınmak Perakendecinin iş anlayışını daha iyi kavramak Üretim planlarını ayarlamak Rekabette kalıcı farklılık
Fiyatlandırma Öncü fiyatlandırma Fiyat hattı oluşturma Küsuratlı fiyatlandırma Her gün düşük fiyat İndirimler Kuponlar Nakit indirimleri
Mağaza operasyonları Mağaza dizaynı Mağaza içi konumun planlanması Dış cephe Giriş çıkışlar Vitrinler Işıklandırma Mağaza içi ulaşım Yükleme boşaltma tesisleri Duvarlar taban ve tavan Havalandırma
İdari işler İnşaat Bakım onarım İklimlendirme Temizlik İade kabul Teslim Kontrol Etiketleme Depolama Yükleme Ambalajlama
İdari işler … 2 Malzeme Kırtasiye Mobilya Donanım Enerji Güvenlik Sigorta Müşteri veri tabanı oluşturma
Tutundurma karması Reklam Promosyon Halkla ilişkiler Tanzim teşhir
Satış gücü yönetimi Seçim Eğitim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Satış bilgisi geliştirme Satış becerisi geliştirme Kişisel gelişim Yerleştirme Uyum Ücretlendirme Motivasyon Başarı değerleme
Promosyonlar Kuponlar Hediye çekleri Hediyeler Numuneler Kombine satışlar Çok birimli satışlar
Reklam kararları Reklamın amacı Reklamın bütçesi Hedef pazar Mesaj açık anlaşılır çarpıcı Medya-Mecra seçimi Zamanlama ve süre Etkilerin ölçülmesi
Reklamdan beklenen faydalar Mağaza müşterilerinin hafızasında yer etme Müşterileri davranış değiştirmeye yöneltme Sezon sonu satışları hızlandırma Yeni müşterilerle ilişkileri geliştirme Mağaza politikalarını duyurma Mağazaya yeni müşteriler çekme Mağaza imajını güçlendirme Kişisel satışı destekleme Satışları artırma
İletişim Amaçlarını Gerçekleştirmede Medyanın Etkinliği
Halkla ilişkiler Sponsorluk Basın toplantısı Kulüp üyelikleri Haberler Dedikodular Yayınlar
Halkla ilişkilerin amaçları Mağazaya olan güveni artırmak Tutundurma maliyetlerini düşürmek Halkın dikkatlerini mağazaya çekebilmek Mağazanın stilini kabul ettirmek Mağazanın imajını düzeltmek Sosyal çevrede yaşayan bireylerle iyi ilişkiler kurmak İletişim sağlamada yol göstermek Mağazanın yaptığı yenilikleri duyurmak
Finansal yönetim Ödemeler ve tahsilatlar Nakit dengesi Fiziksel envanter Gider bütçesi Finansal raporların hazırlanması Muhasebe kayıtlarının tutulması Satın alma ve satış bütçesi Sigorta Kredili satışlar
Müşteri hizmetleri Otopark Çocuk yuvası Emniyet dolapları Özel telefonlar Tuvaletler Müzik İlan tahtaları
Müşteri hizmetleri Kayıp eşya masası Müşteri şikayet kutusu Mağaza dışı ulaşım servisi Ekspres kasa tüketici danışma masası Tüketici danışma hattı İade ile ilgili işlemler
Müşterinin Memnuniyeti, Sadakati ve Davranışı
Başarı kriterleri Kuruluş yeri Ürün karması Fiyatlandırma Mağaza operasyonları Satış gücü yönetimi Tutundurma karması Finansal yönetim Müşteri hizmetleri
Günümüz işletmelerinin temel sorunları Basiretsizlik Yanlış ortak seçimi Plansızlık Yanlış yönetici seçimi Teknoloji takibi Ekonomik ortamın izlenmemesi Yöneticilere değer vermeme Tecrübesizlik Rekabetin yönünü görememe Müşteri yönlü olmama Öncelikleri yanlış belirleme
Günümüz işletmelerinin temel sorunları İş ahlakı Adam kayırmalar Haksızlıklar- çalışanlara hak ettiğini vermeme Sözünde durmama Yalan söyleme Çalışanların işletmeye sadakatsizliği Kısa vadeli düşünerek kandırma Sahtecilik Rüşvet Güveni kötüye kullanma
Teşekkürler..