Tedarik Zinciri Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Advertisements

PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Performans ve Ücret Yönetimi Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
İşletme Yönetimi Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü.
Pazarlama Çevresi.
Bölüm 8: Tedarik Zinciri Yönetimi ve Sanal Pazar Kurumsal Kaynak Planlaması Prof. Mary Sumner Çeviren Sinan Berkdemir Şubat
Leyla İÇERLİ Araş. Gör. Dr. Aksaray Üniversitesi İİBF İşletme Bölümü.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
ERP YAZILIMLARI ERKAN KARATAŞ
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
İşletmelerde Tesis Yönetimi
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PROF. DR. ORHAN TORKUL ARŞ. GÖR. M. RAŞİT CESUR
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Yrd.Doç.Dr. Çağdaş Erkan AKYÜREK
ISO 9001:2015 standardı – 5. Maddenin Tanıtımı
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
STORAGE BÜŞRA KARADENİZ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
SÜREÇ ODAKLILIK.
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Bölüm 4 İşletme Analizi © Ülgen&Mirze 2004.
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Tedarik Zinciri Yönetimi:
LOJ436 Lojistik Yönetimi Ders – I
Lojistik ve Lojistik Operasyonlar
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Hizmet Pazarlamasında Dağıtım Kavramı
KÜRESEL GİRİŞİMCİLİK VE İNOVASYON YÖNETİMİ
Pazarlama anlayışındaki gelişmeler-1
3. STOKLARIN YÖNETİMİ.
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Post Modern Dönem Uygulamaları
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün ve Hizmetler İçin Kapasite Planlaması
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

Tedarik Zinciri Yönetimi Arş.Gör. Duran GÜLER Ege Üniversitesi Ziraat Fakültesi Tarım Ekonomisi Bölümü www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Yönetimi Tedarik zinciri boyunca tedarik ve zinciri içinde müşteri tatmin düzeyini arttırmak, rakiplere karşı üstünlük elde etmek için malzemelerin, paranın, çalışanların ve bilginin yönetilmesidir. www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Yönetiminin Amaçları Tedarik zinciri yönetiminin temel amacı, müşterilerin tatmin düzeylerini düşürmeksizin maliyetleri azaltarak sürdürülebilir rekabet avantajı yaratmak ve geliştirmek üzere stratejik bir güç oluşturmaktır. www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Yönetiminin Yararları Stok dönme hızında artış, Gelirlerde artış, Tedarik zinciri yönetimi maliyetlerinde azalma, Ürün bulunabilirliği, Sipariş karşılama süresinin azalması, Talebe cevap verme ve karşılama yeteneğinde gelişme, Ekonomik katma değer yaratılması, Sermayeden yararlanma, Pazara ulaşım süresinde azalma ve lojistik maliyetlerden tasarruf. www.duranguler.com

Tedarik Zincirine İlişkin Konular • Bilgi teknolojisi ve enformasyon yönetimi • Bilgi birikimi yönetimi • Müşteri-tedarikçi ilişkileri • Müşteri ilişkileri • Tedarik zinciri tasarımı • Lojistik yönetimi • Küreselleşme • Ortaklık • Çevresel konular • Güven ve bağlılık www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Yönetim Sürecinin Aşamaları • Planlama • Uygulama • Bilgi Teknolojisi • Örgütler arası yapı • Ölçüm www.duranguler.com

Planlama Planlama tedarik zinciri yönetiminin temelidir ve işletmenin benimsediği felsefeyle uyumlu olarak oluşturulur. Tedarik zinciri planlama aşamasında toplam kalite yönetimi, sistematik düşünme, maliyet analizi ve modellemesi ve yeniden yapılanma konularının da ele alınması gerekir. www.duranguler.com

Uygulama Uygulama konusu literatürde belirli bir noktada toplanmayıp genel anlamda ele alınmaktadır. Uygulama konusunda çeşitli yazarlar daha çok ortaya çıkan engeller üzerinde durmaktadırlar, örneğin tedarik zinciri yönetiminde bilgi teknolojisi uygulamalarının güncellikten geri kalması, finansal zorluklar ve yeniden yapılanma konularında çalışanların ortaya çıkardığı sorunlar gibi. www.duranguler.com

Bilgi Teknolojisi Bilgi teknolojisi konusu, tedarik zinciri içinde bilginin nasıl iletileceği ve nasıl analiz edileceği konuları üzerinde durur. Bu konu veri depolama, karar destek araçları, bölgeler ya da zincirdeki işletmeler arası bilgi transferi ve gelecekteki uygulamalar olmak üzere dört alt bölüm içinde incelenmektedir. www.duranguler.com

Örgütsel Yapı Tedarik zinciri yönetimindeki kritik konulardan birisi de işbirliğine yönelik ilişkilerin ve ortaklıkların oluşturulması ve kullanılması konusudur. Tedarik zinciri içerisinde yer alanlar (satıcı, satın alıcı, taşıyıcılar vb) karlılığın arttırılmasında ve geliştirilmesinde rol oynarlar. www.duranguler.com

Ölçüm Ölçümleme, özellikle tüm fonksiyonel alanlar boyunca yer alan her sürecin bütünleşik olarak ölçümlenmesini gerektirmektedir. www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Karması Planlama ve Pazarlama Stratejisi Satın Alma Üretim Planlama Depolama ve Malzeme Tutma Stok yönetimi Depo ve mağazalar Nakliye Müşteri hizmetleri Teknik destek www.duranguler.com

Planlama ve Pazarlama Stratejisi Malzeme ve dağıtım gereksinimleri konusunda tasarım ve pazarlamanın başlıca etkileri. www.duranguler.com

Satın Alma Kaynak araştırma ve seçimi, müzakereler, tedarikçi işbirliği geliştirme programları. www.duranguler.com

Üretim Planlama Fabrika kapasitesi, konum ve planı, programlama, imalat kaynak planlaması ve süreçteki işlerin denetlenmesi ve desteklenmesi. www.duranguler.com

Depolama ve Malzeme Tutma Malların depolanması ve tutulması, elleçlenmesi, kullanım kolaylığı ve ambalajlama. www.duranguler.com

Stok Yönetimi Stok kontrolü, minimum, optimum stok düzeyinin sağlanması, stok tutma maliyetlerinin, fire oranlarının minimize edilmesi. www.duranguler.com

Depo ve Mağazalar Konum, kapasite ve operasyon. www.duranguler.com

Nakliye Planlama, güzergâh tespiti ve operasyonlar. www.duranguler.com

Müşteri Hizmetleri Talep tahmini, hizmet düzeyi, sipariş işleme, satış sonrası operasyonlar ve bakım desteği. www.duranguler.com

Teknik Destek Bu eylemlerin yürütülmesi için sistemin ihtiyaç duyduğu yönetsel ve diğer teknik destekler www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Yönetim Yaklaşımları Fonksiyonel Yaklaşım Tedarik Yaklaşımı Lojistik ve Nakliye Yaklaşımı Bilgi Yaklaşımı İş Süreçlerini Yeniden Yapılandırma Yaklaşımı Stratejik Yaklaşım Süreç Modeli Yaklaşımı www.duranguler.com

Fonksiyonel Yaklaşım Fonksiyonel yaklaşım günümüzde de işletmelerin pek çoğunda mevcuttur. Faaliyetlerini tedarik zinciri kavramı kapsamında düşünmeyen işletmelerde fonksiyonel yaklaşım geçerlilik kazanır. www.duranguler.com

Tedarik Yaklaşımı Genellikle fonksiyonel yaklaşımdan ayrılış, daha düşük malzeme maliyetleri elde etme çabası ile başlar. Bu bakış açısı, tedarik zinciri içerisinde tedariğin önemini ortaya koyar. Günümüzde pek çok imalat işletmesinde malzeme maliyeti en önemli unsurdur. Bu türdeki işletmeler tedarik zincirinden bahsederken ilk olarak tedarikçileri ve tedarik konusunu düşünürler. www.duranguler.com

Lojistik ve Nakliye Yaklaşımı Lojistik ve nakliye yaklaşımında, işletme içinden ziyade işletme dışına ya da tedarik zincirine daha fazla dikkat edilmesine neden olmaktadır. Bu yaklaşımda depolama modellerinin oluşturulması, dağıtım merkezleri ve nakliye şebekelerinin oluşturulması gibi maliyet azaltıcı tipik eylemler söz konusudur. www.duranguler.com

Bilgi Yaklaşımı Bilgi yaklaşımı hem şirket içerisinde hem de tedarik zinciri içerisinde bağlantıların geliştirilmesine odaklanan bir yaklaşımdır. Bilginin hareket ettirilmesindeki yeni yaklaşım ve uygulamalar bu yaklaşımı aktif bir alan haline getirmektedir. www.duranguler.com

İş Süreçlerini Yeniden Yapılandırma Yaklaşımı Bu yaklaşımdaki temel amaç gereksiz zaman ve para harcamanın ortadan kaldırılıp kalitenin iyileştirilmesidir. Bu tür çabalar pek çok değişik şekilde olabilmektedir. Örneğin; “Altı Sigma” kavramı “iş süreçlerinin yeniden yapılandırılması” ile çok yakın bir ilişkiye sahiptir. www.duranguler.com

Stratejik Yaklaşım Stratejik yaklaşımda rekabet sadece ürün üzerinde yoğunlaşmamalı aynı zamanda “zenginleştirilmiş ürün” kavramını gerçekleştiren operasyonlar üzerinde de yoğunlaşmalıdır. Bu bakış açısı ile tedarikçi ilişkileri, lojistik ve bilgi sistemleri müşteri tatminini destekler. Bunun dönüşümü ise artan pazar payı ve karlılıktır. www.duranguler.com

Süreç Modeli Yaklaşımı Tedarik zincirinin değer yaratabilmesi için bir süreç modeli olarak da düşünülmesi gerekmektedir. Süreç modeli bütünleşik değer sisteminin başarılı bir şekilde oluşturulması için uygulanması gereken bir dizi eylem ve stratejileri temsil etmektedir. www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Stratejileri İşletim stratejisi Dış kaynaklardan yararlanma stratejisi Kanal stratejisi Müşteri hizmeti stratejisi İşletmenin varlıklarına bağlı strateji www.duranguler.com

İşletim Stratejisi Ürün ve hizmetlerin nasıl üretileceği konusundaki karar işletime ilişkin stratejiyi belirleyecektir. Stok için üretim Sipariş için üretim Sipariş yapılandırma Müşteri isteklerine bağlı üretim www.duranguler.com

Kanal Stratejisi Kanal stratejisi ürün ve hizmetlerin satıcıdan nasıl alınacağı ve son kullanıcıya nasıl ulaştırılacağı ile ilgilidir. Bu tarz kararlar ürün ya da hizmet satışının dolaylı olarak dağıtıcı ya da perakendeciler aracılığı ile ya da doğrudan internet ya da doğrudan satış personeli aracılığı ile yapılıp yapılmayacağı konularını belirlerler. www.duranguler.com

Dış Kaynaklardan Yararlanma Stratejisi İşletme dışındaki iş ortakları üç olası avantaj sunabilirler: Ölçek Kapsam Teknolojik uzmanlık www.duranguler.com

Müşteri Hizmet Stratejisi Müşteri hizmet stratejisi iki temel unsur üzerinde oluşturulur. Bunlar; müşteri hesaplarının hacim ve karlılığı ile müşterilerin gerçekte ne istediklerinin tam olarak anlaşılması konularını kapsar. www.duranguler.com

İşletme Varlıklarına Dayalı Stratejisi Tedarik zincirini biçimlendiren son unsur şirketin varlık portföyüne ilişkin alacağı kararlardır. Fabrikalar, depolar, üretim araç gereçleri ve hizmet merkezleri bu şebekenin kapsamında yer alır. Varlıkların konumları, ölçekleri ve misyonları tedarik zincirinin performansı üzerinde önemli etkiye sahiptir. www.duranguler.com

Tedarik Zinciri Tasarımı İdeal bir tedarik zinciri tasarımı aşağıdaki adımları izlemelidir: Tedarik zinciri unsurlarının tanımlanıp analiz edilmesi Yerel olarak alınan bir kararın sonuçlarının bazı kısıtlar göz önünde bulundurularak, tedarik zinciri boyunca nasıl yayıldığının analiz edilmesi Yerel olarak alınan bir kararın sonuçlarının maliyet ve gelirler anlamında tedarik zinciri boyunca nasıl yayıldığının analiz edilmesi Tedarik zincirini etkileyebilecek işletme dışı etkilerin belirlenmesi İşletme dışı değişkenlerin tedarik zincirinin stratejik eylemlerinin -satın alma, ürünün yapımı, ürün hareketleri, depolanması ve satış- üzerindeki sonuçlarının analiz edilmesi Kazanç ve kayıpların ortaklar arasında nasıl paylaştırılacağının analiz edilmesi. www.duranguler.com

Tedarik Zincirinin Yönetsel Düzeyleri Stratejik düzeyde uzun dönemli yönetim konularının planlanması, Taktiksel düzeyde orta vadeli tedarik zinciri eylemlerinin planlanması ve uyumlaştırılması, Operasyonel düzeyde tedarik zincirindeki günlük işler ve operasyonların yönetilmesi. www.duranguler.com

Yalın Tedarik Zinciri Zincirin her aşaması içerisinde boşa harcamaları ve değer oluşturmayan unsurları ortadan kaldıracak her türlü sürekli gelişme çabalarını kullanan bir sistemdir. www.duranguler.com

Çevik Tedarik Zinciri Hızlı ve sürekli olarak değişen küresel pazarlara dinamik ve büyüme odaklı olarak hızlı bir şekilde yanıt vererek kar elde eden tedarik zinciri türüdür. www.duranguler.com