Neden Yabancı Dil Öğreniriz?

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Cambridge ESOL Türkiye İstanbul İrtibat Bürosu
Advertisements

/ 151 EğitimYöntemleri Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015.
BLG 368 Yöneylem Araştırması Serkan Türkeli. İlk hikayemiz Biri Thales’e sorar: “Sana göre dünyada biricik devamlı olan şey nedir?” –“Ümit” der; “zira.
Learning to learn network for low skilled senior learners ÖĞRENMEYİ İSTİYORUM, FAKAT... BENİM STİLİM NE? Öğrenmeyi öğrenme Her yerde ve her zaman kendi.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Diyarbakır İli Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü Küme Yol Haritasının Oluşturulması Projesi Diyarbakır.
T.C. ORDU VALİLİĞİ İlköğretim Müfettişleri Başkanlığı TAM ÖĞRENME MODELİ TAM ÖĞRENME MODELİ.
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
KISIM 3 Bilişsel Gelişimi Arttırma BÖLÜM 8 Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
İNSAN BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ: BİLİŞSEL BOYUT III. İBE alanında etkileşimi anlamaya çalışan uzmanlar, özellikle şema ve zihinsel modeller üzerinde yoğunlaşırlar.
1 “Öğrenci Merkezli Öğretim” Öğretmen Adayları Bakış Açısı ile Ne İfade Ediyor? Dr.Dürdane JACOBS Dr. Fahriye HAYIRSEVER.
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ KAPANIŞ ve DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 16 HAZİRAN 2009,ANKARA SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Program Tasarım Modelleri
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
Farklılaştırılmış Öğretim
FLİPPED CLASSROOM TERS YÜZ EĞİTİMİ
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ASSURE Modeli.
OYUN ve OYUNCAK.
Öğretimin Uyarlanması
TAM ÖĞRENME MODELİ.
YENİ SINIF GEÇME YÖNETMELİĞİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
HAYIR DEMEK HERŞEYİ ÇÖZERMİ?
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ÖRGÜN EĞİTİMLE BİRLİKTE HAFIZLIK PROJESİ TANITIM PROGRAMINA
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
YABANCI DİL EĞİTİMİNDE ÖZERKLİK
BİLSEM NEDİR? “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında.
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Bilinçli Tercih Seminerine
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
Dünyanın En Şaşırtıcı Eğitim Sistemi: Finlandiya
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
BÖLÜM 2 BİLİŞSEL GELİŞİM.
Test Geliştirme Süreci
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
KABUL DİLİ.
ÖĞRENME STİLLERİ.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR
Geliştirme Genel Müdürlüğü
ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI 3. HAFTA FATMA MIZIKACI.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Cemalettin Işık, Tuğrul Kar
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
İnsan Kaynakları Yönetiminin
Geliştirme Genel Müdürlüğü
SESBİLGİSEL GELİŞİM Dil EdİNimi-4. Hafta.
Sunum transkripti:

Neden Yabancı Dil Öğreniriz? YLE Neden Yabancı Dil Öğreniriz? ► Yabancı Dil ileride çocuğun hayatında önemli rol oynayabilir ► Dil öğrenmek zekayı geliştirir -- Çoklu Zeka Kuramı ► Yabancı dil öğrenimi ana dilin de gelişmesini sağlar ► Kişilik gelişimini ve kültürel oluşumu güçlendirir “Dilimin sınırları dünyamın sınırlarını belirler” L. Wittgenstein ► Dil öğrenmek eğlencelidir !

Yabancı Dili Nasıl Öğrenmeli? YLE Yabancı Dili Nasıl Öğrenmeli? ► doğru yaklaşımla ► çabuk kavrayarak, ► severek, ► eğlenerek ► baskı altında olmadan ► yaşa uygun aktivitelerle ► becerilerini (okuma-dinleme- konuşma-yazma) geliştirerek ► yaşayan, doğal İngilizceyi/Almancayı/Fransızcayı kullanarak ► uluslararası standardı yakalayarak ‘İngilizce/Almanca/Fransızca ders değil dünyaya açılan kapının anahtarıdır’

Movers - Listening

KAZANIMLAR

Flyers - Speaking

KAZANIMLAR

Starters – Reading and Writing

KAZANIMLAR

KAZANIMLAR

Kusura bakma Sokrates, hiç zamanımız yok! YLE Hangi Sınav ?... Kusura bakma Sokrates, hiç zamanımız yok! SBS’ye hazırla- nıyoruz biz !…. Gelin ! Sanat, müzik, bilim , tarih, felsefe… üzerine düşünelim, çalışalım

Ne malum yabancı dil öğrendiğim? İngilizce/Almanca/Fransızca mı biliyor(um) ? yoksa İngilizce/Almanca/Fransızca hakkında çok şey mi biliyor(um) ? Aldığım eğitimin ölçme değerlendirmesi nasıl yapılıyor? Söylenenleri anlıyorum ama konuşamıyorum! İngilizcem iyi ama pratiğim yok!

Ölçme–değerlendirmenin kalitesi ve önemi YLE Ölçme–değerlendirmenin kalitesi ve önemi Ölçme değerlendirmede eski ve yeni yaklaşımlar yeni yaklaşım eski yöntem sınavlar öğrenme sürecinin: sınavlar ‘başarı’ ölçer o halde: * bir parçası (devamı) - “şaşırtayım bakayım bilebilecekler mi…” * yüreklendirme aracı - “kendilerine gelsinler biraz bakalım…” * özgüvenini artırma - “çok çalışsınlar, her şeyi öğrettim ben… aracı çalışanla çalışmayan belli olsun…” * kilometre taşı - “geçsin mi kalsın mı…. “ * pekiştirmesi - “iyice kafalarına girmiştir artık…” ‘’Yeterlik’’ ‘’Öğretilenlerden sorumlu’’ “Okuyorum, yazıyorum, anlıyorum, konuşabiliyorum!” “Hocam son derste anlattıklarınızdan da sınavda soracak mısınız?

Avrupa Dil Portfolyosu Nedir ? YLE Avrupa Dil Portfolyosu Nedir ? Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı'na (The Common European Framework ) dayalı bir değerlendirme sistemidir. "Öğrenen Özerkliği" ve "Kendini Değerlendirme” Yabancı Dil Özgeçmişi öğrenmeyi öğrenme, "yapabilirim“ ifadeleri (ALTE) Dosya Sertifika, diploma, proje örnekleri ve makaleler gibi belgeler Dil Pasaportu Avrupa Konseyi Modern Diller Bölümü'nce geliştirilmiş dil düzeyi göstergeleri bulunur.

YLE Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı ve Bazı Sınavların Seviyelerine Denklikler Yeterlik C - 2 Uzmanlık C - 1 Ustalık B - 2 Eşik B - 1 Basamak A - 2 Başlangıç A - 1 Giriş Uluslarası Standart “Ağır ağır çıkacaksın bu merdivenlerden Eteklerinde güneş rengi bir yığın yaprak,” Ahmet Haşim

Sınav Örnekleri