SANAL SINIF UYGULAMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
Advertisements

Selçuk Salur Muzaffer Şenli
UZAKTAN EĞİTİM.
KONU: UZAKTAN EĞİTİM TÜRLERİ
Yeni İş Platformunuz! Yönetim Bilişim Sistemleri Boğaziçi Üniversitesi.
Yıldız Teknik Üniversitesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
Öznur TOPER Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü
Bilgi Yönetimi İnternete Dayalı Önlisans Programı TBD 21. Türkiye Bilişim Kurultayı, 6 Ekim 2004, Ankara Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi.
Açık ve Uzaktan Öğretim Modelleri
Dünyada Açık ve Uzaktan Eğitimin Durumu
Yüz Yüze Eğitimin Dezavantajlarına Açık ve Uzaktan Eğitimin Katkısı
WEB TABANLI ÖĞRETİM.
UZAKTAN EĞİTİME GİRİŞ VE KAVRAMSAL ÇERÇEVE
Almanya’da Uzaktan Eğitim
Uzaktan Eğitimin Temelleri 2
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Atatürk Üniversitesi KKEF BÖTE-2
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
Uzaktan Eğitimin Temelleri
E-Öğrenme Nedir?
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
UZAKTAN EĞİTİM Prof.Dr.Petek Aşkar
Yüz yüze Akademik Danışmanlık Hizmetleri Öğrenme-öğretme süreçlerinin ve uygulamalarının öğretmen ve öğrencilerle bir arada yürütülmesi.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
UZAKTAN EĞİTİM.
E-postanın nasıl kullanılır?
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ. Yaz Dönemi Öğretiminin Tanımı ve Amacı MADDE 5-(1) Yaz Dönemi Öğretimi, bir eğitim öğretim yılının güz ve bahar yarıyıllarının dışında,
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
YAŞAMBOYU ÖĞRENME BAĞLAMINDA BATI AVRUPA e-SERTİFİKA PROGRAMLARI
E-EĞİTİM İnternetin yaygınlaşmasıyla birlikte, iş dünyasında, eğitimde, kısacası, hayatımızın her alanında bazı değişiklikler oluşmaya başlamıştır. Bu.
Bünyamin AĞGÜRBÜZ Mustafa AY Muhammed ALTINTAŞ Ahmet ZENCİRLİ
İNTERNET TABANLI UZAKTAN EĞİTİMDE MOBİL ÖĞRENMENİN ROLÜ
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
TÜRKİYE’DE SANAL SINIF
TÜRKİYE’DE UZAKTAN EĞİTİM
KOBİ’LERE YÖNELİK TEMEL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ EĞİTİMİ İÇİN
Uzaktan Eğitim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık. Uzaktan eğitim, öğrenme ve öğretme süreçlerinin farklı yerlerde gerçekleştiği, öğrenenle öğretenin çoğu zaman.
E ĞITIMDE W EB 2.0 ARAÇLARı Eyyüp CAN Türkçe öğretmenliği örgün öğretim
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Bu ders içeriğinin basım, yayım ve satış hakları Yakın Doğu Üniversitesi Uzaktan Eğitim Merkezi’ne aittir. Bu ders içeriğinin bütün hakları saklıdır. İlgili.
EBA nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
MORE ENSTİTÜ UZAKTAN EĞİTİM
Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
SOSYAL MEDYANIN ETKİSİ - KOZMETİK ÜRÜNLERİN SATIN ALINMASINDA BİR UYGULAMA Danışman Unvan İsim Öğrenci İsim, Numara.
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler SİNAN BERTAŞ
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
UZAKTAN EĞİTİMİN TARİHSEL GELİŞİMİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
UZAKTAN EĞİTİM.
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
E-posta Forum Sohbet Sesli Görüntülü Konferans
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHSEL GELİŞİMİ
DERS ÜYELERİ Zeynep GEZER Dilek GÜLER Hakime ERTEKİN Emine NAZIROĞLU NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ.
Neden Bilişim
PSİKOLOJİ VE EĞİTİM PSİKOLOJİSİNİN TANIMI VE İŞLEVLERİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

SANAL SINIF UYGULAMASI

Sanal Sınıf Nedir? Sanal sınıf aslında, bildiğimiz “eğitmen eşliğinde sınıf eğitimlerinin çevrimiçi (online) olarak internet üzerinden verilmesini sağlayan ortamlara verilen addır. Uzaktan eğitim sisteminin çok önemli bir bileşeni haline gelmiş olmakla beraber sadece eğitim odaklı kullanılmamaktadırlar. Sanal sınıf programları uzaktan eğitim, seminer verme, etkileşimli laboratuvar uygulamaları, simülasyonlar (benzetim), çeşitli yazılımların tanıtımları, video konferans, çevrimiçi danışmanlık gibi çok farklı alanlarda kullanılmaktadır. Bu tip programlarla katılımcının ve sunumu yapacak eğitimci/yöneticinin sadece internete bağlı olarak, 7*24 ve dünyanın her yerinden aynı anda ve/veya farklı zamanlarda oturum yapmaları olasıdır.  

Dünyadaki Uygulamalar Pek çok dünya devi yazılım firması, Microsoft, BEA, SAP gibi, sattıkları ürünlerin tanıtımlarını, desteklerini sanal sınıf uygulamaları kullanarak vermekteler. Hatta kendi sanal sınıf uygulamalarını geliştirerek, müşterilerinin anında erişebilecekleri çevrimiçi destek merkezleri kurmaktalar. Amerikan, Çin, İngiliz vb. üniversitelerinde pek çok uzaktan eğitim programının en önemli destekleyici unsurları artık sanal sınıf uygulamaları olmuştur. Amerikan MIT üniversitesinde yapılan uzaktan eğitim çalışmalarında kendi kendine öğrenim sınıflarında %70’lere varan devamsızlıklar, sanal sınıf uygulamalarının devreye alınması ve eğitimci kontrolünün sağlanması ile hızlı biçimde düşmüştür.

Global ticaretin önemli özellikleri haline gelen hızlı karar alarak global çapta uygulama, internetten alışveriş yapma, yabancı ortaklıklar kurma ve sürekli görüşme yapma gibi işlevleri destekleyici olarak farklı bir alternatif oluşturan sanal sınıf platformları (video konferans, tele konferans sistemlerine göre), gece- gündüz dünyanın her yerinden insanların, belli bir konuda, etkileşimli olarak verimli toplantılar, oturumlar, tanıtımlar yapmalarına olanak vermektedir

Türkiye’deki Uygulamalar Ülkemizde henüz tam anlamıyla yerini bulamayan sanal sınıf uygulamaları, ilk örneklerini tahmin edileceği üzere öncü bazı üniversitelerin uzaktan eğitim - öğrenim programlarında kullanılmıştır. Özellikle iş yönetimi yüksek lisans (MBA) ya da sürekli eğitim merkezlerindeki yetişkin eğitimleri gibi alanlarda (Bilgi Üniversitesi, Maltepe Üniversitesi vb.) kullanılan sanal sınıf ortamları, farklı yaklaşımlarla dil eğitimi veren öncü kurumların (EF Dil Okulları vb.) “sanal konuşma sınıfları” oluşturmalarına olanak vermiştir. Bu tip uygulamalar aslında dünya üzerinde de kendi alanlarındaki ilk örneklerdendir.

Her yıl milyonlarca lise öğrencisinin hem umut hem de hayal kırıklığı olan ÖSS sınavlarına hazırlık süreçlerine de giren sanal sınıflar, dershanelerin öğrenci kapma yarışında keşfettikleri farklı yaklaşımlardandır. Öncelikle öğrenci ve öğretmenlerin, işlenen derslerle ilgili soru- cevap seansları Microsoft’un MSN Messenger programı yardımıyla sohbet (chat) ortamında yapılmaya başlanmış (Ekol Dershaneleri, Final Dershaneleri), kimi dershaneler bu teknolojik değişimi daha da öteye götürerek, bazı derslerin işlenmesini özel sanal sınıf programlarıyla yapmaya başlamışlardır. Henüz kurumsal olarak keşfedilmeyi bekleyen sanal sınıf uygulamaları, ülkemizdeki internet hızları ve maliyetleri düşünüldüğünde video konferans sistemlerine çok iyi bir alternatif oluşturmaktadır

Avantajları: Hoca öğrenci iletişimini artırıyor. Öğrenciler arasındaki iletişimi artıyor. Karşılıklı fikir alışverişleriyle öğrenme süreci hızlanıyor. Sanal sınıfa üye olan öğrencinin, hocadan veya arkadaşlarından aldığı sürekli mesajlar nedeniyle dönem boyunca dersden kopmaması sağlanabiliyor. Öğrenimin etkinliğini artırıyor.  

Dezavantajları: Sanal sınıf eğitimde dersler yüzyüze yapılmadığı için en çok sıkıntı çekilen konu eğitimin pasif yürütülmesidir. Sistemin gelişimi için süreye ihtiyaç duyulmaktadır. Öğretim kadrosu ve öğrenciler arasında bilgisayar okuryazarlığının henüz yeterli düzeye ulaşılmamış olmasıdır.

SANAL SINIFLA GELENEKSEL SINIFIN KARŞILAŞTIRILMASI On-site (gerçek) On-line (sanal) Daha uzun zaman Ders tabanlı Yapısal Amaç güdümlü Öğrenciler öğretmene bağımlı Harici kaynaklardan öğrenebilme Geniş sınıflar Öğretmen bilgi sağlayandır Hızlandırılmış/sıkıştırılmış Tartışma tabanlı Esnek Sonuç güdümlü Bağımsız öğrenciler Öğrenme öğrenciler arasında gerçekleşir Küçük sınıflar Öğretmen öğrenimi kolaylaştırır

SONUÇ: Internet, ve internet teknolojileri diğer dallarda olduğu gibi eğitim için de çok büyük olanaklar sağlamaktadır. Bu olanakları kullanarak eğitimdeki etkinliği ve verimliliği artırmak gerekir. Söz konusu sanal sınıf uygulamalarında gözlenen ve öğrencilerden alınan geri beslemeler de bu yöndedir. Öncelikle iletişimde zaman ve mekan kısıtlamasını ortadan kaldırdığı için iletişim gereken her durum için önemli kolaylıklar elde edilmiştir. Ancak sanal iletişim biçimi öğrenciler ve öğretmen tarafından tek başına kullanılan bir iletişim biçimi olmadığı için yani gerçek sınıf ortamında da iletişim kurabildikleri için sadece sanal ortam iletişiminden kaynaklanabilecek olumsuzluklar söz konusu olmamıştır. Sanal sınıfın gerçek ortamda yapılan eğitimin etkinliğini artıran önemli bir uygulama olduğu öngörülmektedir.

https://www.cambly.com/en?lang=tr

KAYNAKÇA; http://personelegitim.istanbul.edu.tr/index.php?do=contents&action=view &id=15 http://www.yandex.com.tr/clck/jsredir?from=www.yandex.com.tr%3Bsearc h%2F%3Bweb%3B%3B&text=sanal%20sınıf%20uygulamaları