ATILIM ÜNİVERSİTESİ GSTMF ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI BÖLÜMÜ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ
Advertisements


Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
TARİHÇE Makine ve İmalat Mühendisliği Bölümü, Bilecik Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı olarak tarih ve sayılı resmi gazetede.
ECZACIBAŞI İLAÇ.
ATILIM ÜNİVERSİTESİ GSTMF ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI BÖLÜMÜ
Mersin Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü Stratejik Planı.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
S.Ü. MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ KİMYA MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ
Tanı ve tedavi için gerekli olan laboratuvar hizmetlerini yapmak.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
GAZİ ÜNİVERSİTESİ PATENT DESTEK BİRİMİ İstanbul, 07 Haziran 2010.
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
BME Eğitimi, Mezunların Durumu ve EMO’nun Rolü Çalıştayı Başkent Üniversitesi BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİNDE ÜNİVERSİTE SANAYİ İŞBİRLİĞİ B. MURAT.
STRATEJİK PLAN SUNUMU ME. Ü. SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU SAĞLIK PROGRAMLARI BÖLÜMÜ ANESTEZİ PROGRAMI STRATEJİK PLAN SUNUMU.
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Prof.Dr. Kırali MÜRTEZAOĞLU Mühendislik Fakültesi Dekanı
Kız Teknik ve Meslek Lisesi Seramik ve Cam Teknolojisi Alanı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
ENDÜSTRİYEL TASARIM Endüstriyel Tasarım eğitimi, tüketim pazarına yönelik, seri üretilebilecek her türlü kullanım eşyasının tasarımını içerir. Otomotiv.
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar.
Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından finanse edilmektedir. "Sofra bir kazanç ve öğrenme kuruluşudur." Hüseyin Özer.
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Anabilim Dalları Stratejik Plan Formatı
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Türkiye Psikoloji Öğrencileri Çalışma Grubu
KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ
Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı Stratejik Plan Formatı
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
YILDIZ TINAS İZMİROĞLU ANADOLU LİSESİ
ALİ-HASAN COŞKUN meslekİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
Özyeğin Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi. Kuruluş : 18 Mayıs 2007 Açılış : 15 Eylül 2008 Kampüs : Çekmeköy, Türkiye’nin ilk LEED Sertifikası alan.
BIŞKEK, HAZIRAN FAKÜLTE HAKKINDA BILGILER Fakülte Hakkında Bilgiler Fakülte Dekanı: Prof. Dr. Ulan Brimkulov.
Prof. Dr. İhsan Sabuncuoğlu Abdullah Gül Üniversitesi Gelen Öğrenciler ve Uluslararasılaşma 23 Ekim 2015.
İÜ AUZEF VİZYON VE STRATEJİ ÇALIŞTAYI Melih Arat ve Hakan Turgut
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Psikolojik Danışman: Hasan KARAKIŞ.  Bilgisayar kullanımı yirminci yüzyılın özellikle son on yılında büyük bir hızla artmıştır. Bu artış, hem tüm dünyaya.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
7. TÜRKİYE HAKSIZ REKABET KONGRESİ Mesleğimizde Haksız Rekabet Haksız Rekabetle Mücadelede; Hizmet Kalitesi ve Meslek Kararının Rolü ve Önemi Ali Kamil.
IĞDIR ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAKÜLTESİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Proje Türü Tarımda Modernizasyonun ve Kırsal Kalkınmanın Sağlanması ile Sanayide Rekabetçiliğin Arttırılması Proje İle İlgili Olduğu Faaliyet Alanı 72.
FAKÜLTEMİZ HAKKINDA Fakültemiz tarihinde kabul edilen ve tarihinde Sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu Kararı.
Strateji ve Öncelikler
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
TÜRK MUSİKİSİ DEVLET KONSERVATUVARI’NA HOŞGELDİNİZ
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
KARTEPE MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘D’
FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
KALİTE GÜVENCE VE STANDARTLAR
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
NİĞDE ZÜBEYDE HANIM SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULUNA HOŞGELDİNİZ
İSTİHDAM ODAKLI MESLEKİ EĞİTİM KONSEPTİ
Tarımsal Gıda Endüstrisinde Yeni Girişimcilerin Uluslararasılaşması
Eurocert European Academy
Bilişim Teknolojileri Meslek Seçimi ve Ücretler (2019)
Sunum transkripti:

ATILIM ÜNİVERSİTESİ GSTMF ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMI BÖLÜMÜ BÖLÜM TANITIMI Paydaş Odaklı Eğitim

PROFESYONEL HİZMET / MESLEKİ YETERLİLİK Endüstri Ürünleri Tasarımı Nedir? Endüstri ürünleri tasarımı, tarım ve kimya ürünleri hariç, makine tarafından üretilen, taşınabilir kullanım ürünlerinin yaratılması sürecine verilen addır. Endüstri Ürünleri Tasarımı bölümünden mezun olanlar ENDÜSTRİ ÜRÜNLERİ TASARIMCISI ünvanı alırlar. Serbest tasarımcı olarak çalışabildikleri gibi, resmi ve özel kurumların ar-ge ve tasarım bölümleri ile tasarım stüdyoları gibi endüstriyel üretimin tasarım sürecine yönelik olarak konsept ürün, yapı ürünleri, ürün ambalajı, yönlendirme ürünleri, ev ve kişisel ürünler, yiyecek, elektrikli ev aletleri, ayakkabı ve aksesuar, aydınlatma ürünleri, takı, engelli ve yaşlı ürünleri, cam ve seramik ürün, tıbbi cihaz, spor, hobi ve oyun ürünleri tasarımı vb. araç, mobilya, alanlarında çalışabilirler. elektronik ürün,

EĞİTİM Paydaş Odaklı Eğitim “Paydaş Odaklı Eğitim”; Öğrencilerin kişisel ve toplumsal yeteneklerini geliştirmeyi ön plana çıkaran, öğrencinin davranış örüntülerini kendi yaşantısı yoluyla değiştirip, geliştiren, öğrencinin bireysel, mesleki gelişimi sonucu olgunlaşmasını göstermeyi amaçlatan bir eğitim modelidir. Eğitim sürecinde, öğrenci, öğretim elemanı, yönetim ve veli/aile iletişim, etkileşimi kurmak ve sürdürmek hedeflenmektedir.

Bölümün İlke ve Hedefleri / Misyon & Vizyon EĞİTİM Bölümün İlke ve Hedefleri / Misyon & Vizyon Misyon Endüstrilerde üretilen ürünlerin, kullanıcı, üretici ve pazarlamacı paydaşların beklentilerini dikkate alarak tasarımını ve üretimini belirleyen, yaratıcı, girişimci, yenilikçi, ulusal ve uluslararası düzeyde rekabetçi, nitelikli, çevresel ve sosyal farkındalık sahibi Endüstri Ürünleri Tasarımcıları yetiştirmektir. Vizyon Öğrencilerin kişisel ve toplumsal yeteneklerini geliştirmeyi ön plana çıkaran, öğrencinin davranış örüntülerini kendi yaşantısı yoluyla değiştirip, geliştiren, öğrencinin bireysel, mesleki gelişimi sonucu olgunlaşmasını göstermeyi amaçlatan, düşünen, araştıran, algılayan, problem çözebilen, karar verebilen, donanımlı endüstri ürünleri tasarımcıları yetiştirmektir. Eğitim sürecinde, bu ilkeleri elde etmede öğrenci, öğretim elemanı, yönetim ve veli iletişim, etkileşimi kurmak ve sürdürmek hedeflenir.

Mevcut Durum / Farkımız EĞİTİM Mevcut Durum / Farkımız ETAK (Türkiye Endüstriyel Tasarım Bölümleri Akademik Konseyi) çalışmaları doğrultusunda Türkiye genelindeki öğretim kurumlarında uygulanan Endüstriyel Tasarım Programlarıyla paralel bir yapı içinde eğitim verilmektedir.   Öğretim elemanlarımızın sektörel bağlantıları öğrencilerimiz için hem ufuklarını genişleten, hem de çeşitli projelerin farkına varmalarını sağlayan değerli bir araçtır. Özellikle yarı zamanlı hocalarımız kendi uzmanlık alanlarında mesleki açıdan kendilerini ispat etmiş ve sektörde yer edinmiş uzmanlar arasından seçilmiştir. Akademik ve profesyonel hayatta mesleki duruşları ile öğrencilere örnek teşkil edecek yapıdadırlar. Bu durum, Araştırma-Geliştirme, sektörel bağlantılar açısından yarattığımız fark olarak değerlendirilmektedir.

Mevcut Durum / Farkımız EĞİTİM Mevcut Durum / Farkımız Ulusal ve uluslararası bilimsel projelere, disiplinler arası projelere katılımlar ile öğretim elemanı ve öğrencilerin farklı disiplinlerle işbirliği yaparak proje yapma olanağı tanınmaktadır ve özendirilmektedir. Endüstriyel Tasarım ve Teknoloji Merkezi kurulması hedeflenmiştir. Bu sayede üniversite sanayi işbirliği, Bauhaus ekolünün devamı niteliğindeki usta-çırak ilişkisine bağlı yaparak öğrenme yöntemlerinin geliştirilerek uygulanması amacı ile çalışma yürütülmektedir. Mimarlar Odası Ankara Şubesi’nin inisiyatifi ile 2016-2017 itibariyle Endüstri Ürünleri Tasarımı Bölümü öğrencileri öğrenci üyelikleri ve Okul Temsilciliği sistemi başlatılmış ve öğrencilerimiz bu sayede Türkiye genelinde bir network içinde yer almaya eşgüdüm içinde etkinlikleri izlemeye başlamışlardır.

EĞİTİM Eğitim Kalitesi Paydaş odaklı eğitim modelimiz, öğrencinin kayıtının yapıldığı andan başlayan, mezuniyet ve mesleki hayata atılması sürecinde de devam eden bir etkileşim-bilgi paylaşımı ile hedeflenen eğitim kalitesini planlayan / tasarlayan / uygulayan ve denetleyerek sürdüren bir yapıdadır. “Toplam kalite yönetimi” temelli bu modelin uygulanmasında mevcut ve talep edilen öğrenci sayımızın göreceli azlığı avantajımız olmaktadır. Kalite ölçütümüz; misyon ve vizyon tanımızda ifade edilmektedir. Mezunlarımızdan alacağımız “geri beslenme” verileriyle gerektiği durumlarda iyileştirme, güncelleştirme yapılarak kalitede sürdürülebilirlik hedeflenmiştir.

EĞİTİM Uluslararasılaşma World Design Organization (WDO) eski adı ICSID : International Council of Societies of Industrial Design – ICSID (Uluslararası Endüstriyel Tasarım Toplulukları Konseyi) kar amacı gütmeyen uluslararası bir kuruluştur. Endüstriyel Tasarım mesleğinin çıkarlarını korumak ve tanıtımını yapmak başlıca amacıdır. 1957 yılında kurulmuştur. 140’dan fazla üyesi olan WDO üyelerinin varlıklarını ve görüşlerini uluslararası platformda duyurabilmeleri için ortak bir ses olarak hizmet eder. Endüstriyel tasarım toplumunun gelişmesinde, öğrenci, profesyonel tasarımcıların tanınmasında uluslararası bir ağ olarak hizmet verir. WDO’na bireysel üyelik mümkün değildir. WDO’na profesyonel kuruluşlar, tanıtıcı birlikler, devlet kuruluşları ile eğitim kurumları üye olabilmekte ve böylelikle profesyonel, amatör ve eğitim sürecini içine alan geniş bir ağ olarak hareket edebilmektedir.

EĞİTİM Uluslararasılaşma Üyeliğin yararları: Üye kurum kuruluşların tüm etkinlikleri hakkında ayrıntılı bilgi edinmede öncelikli hak sahibi olabiliyor. Geniş bir üye ağının iletişimine eklenerek dünya çapında Endüstriyel Tasarımcılardan haberdar olma imkanı sağlanıyor. Dünya çapında üyelere özel etkinliklere katılmaya hak kazanıyor. Uluslararası görünürlük, tanınabilirlik sağlanıyor. Saygın WDO web sitesinde duyuruluyor. Bu ve buna benzer pek çok saygın duyuru ve tanıtım imkanları sağlanıyor.

EĞİTİM Uluslararasılaşma Halen Türkiye’den WDO üyesi olan kurum ve kuruluşlar: Arçelik A.Ş. Atılım Üniversitesi Endüstriyel Tasarımcılar Meslek Kuruluşu İstanbul Medipol Üniversitesi Uluslarası Fuarcılık A.Ş. İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) İzmir Ekonomi Üniversitesi Kale Şirketler Topluluğu Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Mobilya Dernekleri Federasyonu (MOSFED) Özyeğin Üniversitesi (OzU) / Istanbul Institute of Design Türk Patent Enstitüsü Vestel Elektronik A.Ş. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Şirketi / VitrA

123 Lisans Öğrencimiz vardır. ÖĞRENCİLER Mevcut Durum 123 Lisans Öğrencimiz vardır. 1. Sınıf: 25 kişi 2. Sınıf: 32 kişi 3. Sınıf: 22 kişi 4. Sınıf: 19 kişi 2017-2018 Eğitim- öğretim yılı itibari ile merkezi yerleştirme ile 30 öğrenci kabul edeceğiz.