OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
FAD İ ME AKAGÜNDÜZ SEVG İ SUBA Ş I Aralık OTİSTİK BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ SINIFLANDIRMA TANI DEĞERLENDİRME ARAÇLARI OTİZMİN NEDENLERİ EĞİTİM.
Advertisements

Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Eğitimde Hedefler Hedef Kaynakları
SPORLA İLGİLİ HAREKETLER DÖNEMİ (7-12 yaş)
EĞİTSEL OYUNLAR DOÇ. DR. GÜLTEN HERGÜNER BÖLÜM: 4
Sağlık PsikolojisiÖğr. Gör. Musa ŞAHİN 1 HASTA, YARALI VE YAKINLARININ TEDAVİ SÜRECİNE KATILIMI.
ÖZÜRLÜLÜĞE YAKLAŞIM. Yanlış: Özürlü kişiler hastadır, tedavi edilip iyileştirilmelidirler. Doğru: Özürlülük hastalık değildir. Özürlü kişiler özürlü olmayan.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
DİYARBAKIR 2008.
Filiz DİKİCİ Psikolojik Danışman ÜSTÜN ZEKALILAR.
Toplantılar.  Birden çok kimsenin belirli amaçlarla bir araya gelmesi, içtima (Büyük Türkçe Sözlük, 2009). Toplantıların Özellikleri  Belirlenmiş.
Uzun ve yorucu bir okul döneminden sonra çocuklar nihayet tatile girdi. Ancak sınavlar, dersler, erken kalkma gibi birçok zorluğun geçici bir süreyle.
04/02/2011İhsan DEMİREL1. GELİŞTİRİLEN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMININ ÖZELLİKLERİ aylık çocuklara yöneliktir. Çocuk merkezlidir. 04/02/2011İhsan.
FARKLI YAŞLARA GÖRE OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAKLAR
OYUNUN TÜRLERİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
MONTESSORİ EĞİTİMİ I Günlük Yaşam Beceri Materyalleri ve Çalışmaları
OYUN VE OYUNUN ÖNEMİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
Yaşlara Göre Oyunda Görülen Değişim
OYUNUN TARİHÇESİ Doç. Dr. Ender DURUALP.
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
YETİŞKİN İYİLEŞTİRME BÜROSU
OYUNUN GELİŞİM ALANLARINA ETKİSİ
EĞİTİMDE DRAMA.
KONULAR BÖLÜM: Kesirler, Ondalık Kesirler, Yüzde
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR Doç. Dr. Ender DURUALP.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
Doğum Öncesi Nedenler Annenin doğum öncesinde geçirmiş olduğu hastalıklar (özellikle hamileliğin ilk üç ayında geçirilen kızamıkçık, frengi, toksoplazma.
SAHİ-DER YETİMLERİ MUHAFAZA VE İNSANİ YARDIM DERNEĞİ
ENGELLİ ÇOCUĞA SAHİP AİLELERİN TUTUMLARI
OYUN KURAMLARI Doç. Dr. Ender DURUALP.
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
AİLELERİN YAŞADIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
ÖZEL EĞİTİMİN TEMEL İLKELERİ
OYUN ve OYUNCAK.
DRAMANIN ENGELLİ ÇOCUK AÇISINDAN SAĞLADIĞI YARARLAR
OYUNCAĞIN ÖZELLİKLERİ
Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Bütünleştirme uygulamaları
ZAFER İLKOKULU BENGİ FAALİYETLERİ
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
DRAMADA LİDER VE KATILIMCILAR
Aile Atölyeleri Projesi
ENKOPREZİS Gelişimsel olarak sfinkter kontrolünün kazanıldığı yaşa gelinmesine karşın dışkının istemli ya da istem dışı olarak, yineleyen bir biçimde uygunsuz.
Drama etkinlikleri planlanırken;
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ.
Uçucu Maddelerin Zararları ve Bu Maddelerden Çocukları Koruma Semineri
KAYNAŞTIRMA UYGULAMALARI
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi
‘AHŞAP OYUNCAK YAPIMI VE AHŞAP BOYAMA KURSU’
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE BESLENME EĞİTİMİ
OKUL ÇAĞI ÇOCUĞUNUN GELİŞİM DÖNEMLERİ VE AİLEYE ÖNERİLER
2-6 YAŞ ÇOCUK ELBİSE KALIBI
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okulöncesinde Fen Kavramlarının Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri
Akademik Bilişim '08 İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
2. Isının Işıma Yoluyla Yayılması
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
Kozmik Materyalleri ve Çalışmaları Doç. Dr. Müdriye YILDIZ BIÇAKÇI
Türkiye’de medyaokuryazarlığı eğitimi
ÖZEL DURUMLARDA( HASTALIK-KAZA) PSİKOLOJİK DESTEK
Kantitatif Araştırma Özeti 8 Mayıs 2015
Sunum transkripti:

OYUN MATERYALLERİ VE OYUNCAK SEÇİMİNDE AİLELERE VE EĞİTİMCİLERE ÖNERİLER Doç. Dr. Ender DURUALP

Anne Babalara Öneriler; Anne-babalar çocuğun yaşına uygun oyuncaklar almalıdır. Okul öncesi dönemdeki çocuklara oda setleri, mutfak setleri, doktor muayene aletleri, tahta bloklar, kova tırmık, kürek, resim defteri, boya kalemleri, oyun hamuru, yaşına uygun Lego ve yap-boz alınabilir. Oyuncakların yüzeyleri düzgün ve kolay temizlenebilir olmalı; çocuklar için zararlı olabilecek kimyasal maddelerle (boya, vernik, kaplama gibi) kaplı olmamasına dikkat edilmelidir.

Çocukların yumuşak oyuncaklardan çok hoşlandıklarını sarılma ihtiyaçlarını karşıladıklarını unutmayıp evde ayıcıklar, köpekçikler için yer ayırabilir. Oyuncak alırken cinsiyet ayrımı gözetilmemelidir. Yani kız çocuklarına hep bebek, erkek çocuklarına ise araba almak gibi. Çünkü her çocuk değişik oyuncaklarla oynayarak farklı deneyimler kazanır.

Sağlam ve dayanıklı oyuncaklar almaya özen göstermek gerekir Sağlam ve dayanıklı oyuncaklar almaya özen göstermek gerekir. Özellikle 0-3 yaş arasındaki çocuklara kolayca kopabilecek, (küçük göz, parça, düğmeleri olan) parçaları olan oyuncaklar alırken dikkatli seçim yapılmalıdır. Alınacak olan oyuncağın çocuğa zarar verebilecek türde (keskin, sivri uçlu) olmamasına özen gösterilmelidir. Çocuğa alınn oyuncak, çocuğun işitme fonksiyonlarını bozacak yükseklikte ses ve gürültü üretmemelidir.

Farklı tür oyuncaklar almaya özen göstermek gerekir. Pahalı ve elektronik oyuncaklardan ziyade çocuğun yaratıcılığı ve hayal gücünü geliştirici oyuncaklar alınmalıdır. Oyuncağı çocukla birlikte, onun seçmesine izin verilmelidir.

Çocuklarla birlikte oyuncaklar üretilebilir Çocuklarla birlikte oyuncaklar üretilebilir. Çocuğun kendisinin yaptığı oyuncak daha çok hoşuna gider ve onunla daha uzun oynayarak zevk alır. Özellikle 6 yaşından sonra çocukları yaşlarına uygun sportif faaliyetlere yönlendirmek gerekir. Bu onların fiziksel, zihinsel, sosyal gelişimlerini desteklemek açısından yararlıdır.

Evde çocuğun oyuncaklarını açık raflarda saklamak gerekir Evde çocuğun oyuncaklarını açık raflarda saklamak gerekir. Kutu, sandık gibi kapalı, çocuğun içine girip kalabileceği yerler tehlikeli olabilir.

Kaynaklar Anonim (2013). Eğitici oyuncaklar. Ankara: MEB Aral, N., Gürsoy, F. ve Köksal, A. (2001). Okul öncesi eğitimde oyun. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş., Kaptan Ofset. Durualp, E. ve Aral, N. (2014). Oyunun gelişimi ve türleri. Her yönüyle okul öncesi eğitim 3. (Ed: A.B. Aksoy), (s. 231-254). Ankara: Hedef CS Basın Yayın. Kandır, A. ve Tezel-Şahin, F. (2011). Eğitici oyuncaklar. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Maden-Ellialtıoğlu, F. (2005). Okul öncesi dönemde oyun ve oyun örnekleri. İstanbul: Ya-Pa Yayın Pazarlama San. ve Tic. A.Ş. Sevinç, M. (2004). Erken çocukluk gelişimi ve eğitiminde oyun. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Seyrek, H. ve Sun, M. (2005). Okul öncesi eğitimde oyun. İzmir: Müzik Eserleri Yayınları. Tuğrul, B. (2014). Oyunun gücü. Oyun. (Ed: A.B. Aksoy), (3-24), Ankara: Hedef Yayıncılık.