Kurumsal Değerlendirme Süreci 07 Nisan 2017

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE

AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
Kurumsal Değerlendirme Programı (IEP) Prof. Dr. Nejat Erk Ç.Ü. Kurumsal Değerlendirme Programı Koordinatörü.
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİK PLANLAMA GÜRCAN BANGER.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
Mustafa Kemal Üniversitesi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Dr. Armağan Erdoğan KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ 11 OCAK 2011 Yükseköğretimin Uluslararası Boyutu.
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
PLANLAMA VE STRATEJİK PLANLAMA S.Nazik Işık Nisan 2008.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
GELECEK ODTÜ’DEN BAŞLAR Haziran
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
ULUSAL YETERLİLİK SİSTEMİ KALİTE GÜVENCESİ
AKREDİTASYON VE EĞİTİM STANDARTLARI NURCAY KURU EĞİTİM BİLİMLERİ.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
PERFORMANS DEĞERLENDİRMESİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİRİNCİ BÖLÜM Sağlıkta Kalite Akreditasyon Daire Başkanlığı
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Strateji Geliştirme Başkanlığı III
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

Kurumsal Değerlendirme Süreci 07 Nisan 2017 SİİRT ÜNİVERSİTESİ Kurumsal Değerlendirme Süreci 07 Nisan 2017

YÜKSEKÖĞRETİM KALİTE GÜVENCESİ YÖNETMELİĞİ İç değerlendirme raporlarının kapsamı   MADDE 11 – (1) Bir yükseköğretim kurumunda yapılacak iç değerlendirmeler; a)Yükseköğretimin ulusal strateji ve hedefleri ışığında belirlenmiş misyonu, vizyonu ve stratejik hedefleri ile kalite güvencesine yönelik olarak belirlenen politika ve süreçlerini, b)Akademik birimlerin ölçülebilir nitelikteki hedeflerini, bu hedeflerle ilgili performans göstergelerini ve bunların periyodik olarak gözden geçirilmesini,  c)Programların TYYÇ ile ilişkili ve öğrenme çıktılarına dayalı olarak yapılandırılması ve akreditasyon sürecinin gereklerinin yerine getirilmesi konusundaki çalışmalarını,  ç)Bir önceki iç ve dış değerlendirmede ortaya çıkan ve iyileştirilmeye ihtiyaç duyulan alanlarla ilgili çalışmalarını içerir.

KURUMSAL DEĞERLENDİRME SÜRECİ Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği kapsamında Yükseköğretim Kurumlarımızın; HER YIL Kurum İç Değerlendirme Raporlarını hazırlamaları  ve   BEŞ YILDA EN AZ BİR DEFA DIŞDEĞERLENDİRME süreci kapsamında değerlendirilmeleri gerekmektedir.

KİDR Eğitim ve Öğretim Kurum Kalite Güvence Sistemi Araştırma ve Geliştirme Kurum Kalite Güvence Sistemi KİDR Yönetim Sistemi Kurum Hakkında Bilgiler Sonuç ve Değerlendirme Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR);̇ kurumun yıllık iç ̧değerlendirme süreçlerini izlemek ve beş̧ yıl içinde en az bir defa gerçekleştirilecek dış değerlendirme sürecinde esas alınmak üzere, kurum tarafından her yıl hazırlanır.

Sürecin Net Anlaşıldığına Dair Bulgular KİDR nin aşağıdaki soruların cevabını içerecek şekilde hazırlanması beklenmektedir: Kurum ne yapmaya çalışıyor? (Kurumun misyonu ve hedefleri) Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor? (Kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetleri)   Kurum misyon ve hedeflerine ulaştığına nasıl emin oluyor? (Kalite güvencesi süreçleri, İç değerlendirme süreçleri) Kurum geleceğe yönelik süreçlerini nasıl iyileştirmeyi planlıyor? (Kurumun rekabet avantajını koruyabilmesi için sürekli iyileşme faaliyetleri)

Sürecin Net Anlaşıldığına Dair Bulgular Genel bilgi aktarımından çok “Nasıl” sorularının cevaplandırılması, KİDRde kurumun niteliksel ve niceliksel değerlendirmesinin yapılabilmesine olanak veren bilgiler,  Kurumsal Dış Değerlendirme Ölçütlerinin, kurumun iç kalite güvencesi için de esas teşkil ettiğinin vurgulanması, Tanımlı süreçlerin detaylandırılması, Göstergelerin nasıl izlendiğine, iyileştirmelerin nasıl yapıldığına ve çevrimlerin nasıl kapatıldığına dair açıklamalar, Bilginin kanıtlarla desteklenmesi.

Örnek 1 Örnek 2 B. Kalite Güvencesi Sistemi B. Kalite Güvencesi Sistemi  “..Kurum İç Değerlendirme Raporu hazırlanırken, katılımcı bir yaklaşımın benimsenmesine özellikle önem verilmiş olup kurumun iç ve dış paydaşlarının katılımı ile bu anlayış hayata geçirilmeye çalışılmıştır. Çeşitli iletişim yolları ile paydaşlarımızın katkıları, Kalite Komisyonumuzun çalışmaları ve nihayetinde Üniversitemiz Senatosunun onayı ile Kurum İç Değerlendirme Raporu oluşturulmuştur.” Tanımlı süreçler? Kanıtlar? Uygulamalar? B. Kalite Güvencesi Sistemi “.. İyileştirme çalışmaları kapsamında “Kalite Çemberleri” ve “iyileştirme Proje Ekipleri” olmak üzere iki farklı iyileştirme takımı kurulmuştur. İyileştirmeler için izlenen süreçler ve konunun sistematiği Kalite iyileştirme Planında anlatılmaktadır (http://www.edu.tr/kalite- yonetimi_126.html). Oluşturulan ve sürekli geliştirilen bu sistem üniversite hastanemizin hasta – çalışan – öğrenen güvenliğine önem ve öncelik verdiğinin en somut göstergelerinden birisidir.”

Süreçlerin Kurumlarda Nasıl İşletildiğine Dair Açıklamalar   Kurumda kalite güvencesi sistemi amacıyla yapılmış önceki çalışmalar, süreçlerin hangi kalite araçları kullanılarak işletildiğine ait bilgiler, (Bologna süreci, EUA dış değerlendirme programı, EFQM..vb) İlgili yönetmelikler ve yönergelere atıflar,  İyi uygulama örnekleri (Eğitimde Ölçme- Değerlendirme Kalite Koordinatörlüğü” nün kurulması).

Örnek 1 Örnek 2 Sunulan hizmetlerin/desteklerin kalitesi, etkinliği ve yeterliliği nasıl güvence altına alınmaktadır? Sunulan hizmet ve destekler ile ilgili olarak iç ve dış̧ paydaşlarımız ile yapılan memnuniyet anketleri bu konuda bize gerekli veriyi sağlamaktadır. Garantiyi sağlayan tanımlı süreçler? Uygulamalar? 1-Uluslararası Topluluk Ofisi tarafından ̧ …Üniversitesinde eğitim alan tam zamanlı öğrencilere yönelik Ek-B.13.4- Tam Zamanlı Öğrenciler Anketi yapılmaktadır. Ankette belirtilen sorulara alınan yanıtlara göre ilgili birimlerle süreçleri ve sunulan hizmetleri geliştirmeye yönelik çalışmalar yapılmaktadır. 2- 3-

KİDR’de kanıtlara eklerde yer verilmiş ya da uygun referanslarla web sayfalarına yönlendirilmiştir. Toplantı tutanakları Yönetmelik ve yönergeler Senato, YK ya da Akademik Kurul Kararları Paydaşlara ait anket sonuçları Arşiv belgeleri İş akış şemaları …   KANITLAR

Kanıtlarla ilgili sık karşılaşılan problemler Raporda tanımlı süreçlere ait genel bilginin ya da sorulara verilen kısa yanıtların bulunması ancak ilgili herhangi bir kanıt sunulmamış olması, Özellikle “İzleme ve İyileştirme” süreçleri hakkında somut bilgi ve veriler bulunmaması, Kalite güvencesi sisteminin ISO süreçleriyle sınırlı algılanması, Sürecin “Denetim” olarak algılanması nedeniyle süreç yönetiminden bahsedilmeksizin nicel verilerin ön planda olması, Kalite güvence sisteminde izlemenin sadece anketlerle yapılabileceği algısı, şeffaflık ve hesap verebilirlik boyutunun geri planda kalması.

Örnek 1: “.....Üniversitemizin hizmet sunduğu her alanda –buna araştırma geliştirme faaliyetleri de dahil- sivil toplum kuruluşları, kamu kurum ve kuruluşları, özel sektör, farklı şehir ve ülkelerdeki üniversiteler vs. ile işbirliği desteklenmekte ve teşvik edilmektedir. Bu bağlamda üniversitemizin oldukça fazla kurum ve kuruluşla ortak çalışmaları sürmektedir.....” Kurum ve kuruluşların listesi, çalışmaların kapsamı raporda yer almalıdır. Örnek 2: “....Verilen doktora derecelerinin çeşitliliği ve doktora öğrencilerinin yurtiçi ve yurtdışı üniversitelerde öğretim görevlisi olarak işe başlama oranlan kısmen de olsa takip ediliyor.....” Halbuki bu kurumda doktora programı bulunmamaktadır!

Kanıtlar Örnek 3: “..Verilen derslerin niteliği ve öğretim üyesi performansı her dönem sonunda öğrenciler tarafından değerlendirilir ve değerlendirme sonuçları hem öğretim üyeleri hem de yöneticiler (Dekanlar, Akademik İşlerden Sorumlu Rektör Yardımcısı ve Rektör) tarafından analiz edilerek gerekli iyileştirmeler planlanır (Bkz. Ek-B.4-Ders Değerlendirme Sistemi ve Ek- B.4.1-Ders Değerlendirme Raporu). …” Kanıtlara web sayfasından rahatlıkla erişilebilmektedir.

Kurum İç Değerlendirme Hazırlama Kılavuzu Dil birliği, Değerlendirme Takımları için dayanak, KIDR lerin değerlendirilmesi ve izlenebilmesinde standardizasyon  Yükseköğretim kalite güvencesi sisteminde ulusal boyutun güçlendirilmesi Toplantı Tutanağı Formu 04,04,2017.docx

Soru-Cevap????????? Programlarda yer alan derslerin öğrenci iş yüküne dayalı kredi değerleri (AKTS) belirlenmekte midir? Evet   Öğrencilerin yurt içi ve/veya yurt dışındaki işyeri ortamlarında gerçekleştirebilecekleri uygulama ve stajların iş yükleri belirlenmekte (AKTS kredisi) ve programın toplam iş yüküne dahil edilmekte midir? Evet Programların yürütülmesinde öğrencilerin aktif rol almaları nasıl teşvik edilmektedir? Evet Başarı ölçme ve değerlendirme yöntemi (BÖDY) hedeflenen ders öğrenme çıktılarına ulaşıldığını ölçebilecek şekilde tasarlanmakta mıdır? Evet Doğru, adil ve tutarlı şekilde değerlendirmeyi güvence altına almak için nasıl bir yöntem (sınavların/notlandırmanın/derslerin tamamlanmasının/mezuniyet koşullarının önceden belirlenmiş̧ ve ilan edilmiş kriterlere dayanması, vb.) izlenmektedir? Evet Öğrencinin devamını veya sınava girmesini engelleyen haklı ve geçerli nedenlerin oluşması durumunu kapsayan açık düzenlemeler var mıdır? - Vardır

Sonuç ve Öneriler KİDR lerin hazırlanması ve yazımı sırasında kapsayıcı ve katılımcı yaklaşımın ve sürekli iyileştirme anlayışının benimsenmesi, Raporlama sırasında KİDR Hazırlama kılavuzunun takip edilmesi, Kurumsal farklılıkların, özgün yaklaşımların ve çeşitliliğin raporlarda görünür olması, Önümüzdeki yıllarda, birbirini tekrar eden KİDR lerden kaçınılması, Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun Yükseköğretim kurumlarına yönelik yıllık bilgilendirme ve değerlendirme toplantılarının izlenmesi,   Kurum içi kalite güvencesi kültürünün yaygınlaştırılması ve içselleştirilmesi.

NELER YAPILABİLİR??? ÜNİVERSİTEMİZİN GELECEĞİNE YÖN VEREN, KURUMSALLAŞMANIN TEMEL ESASLARINDAN; STRATEJİK PLAN, KURUM FAALİYET RAPORU, KURUM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU, PERFORMANS PROGRAMI, MALİ DURUM BEKLENTİ RAPORU VB.. RAPORLAMALAR İÇİN HER BİRİMDEN LİYAKATLİ, KONUYA VAKIF VE GÖNÜLLÜ BİR SORUMLU/YETKİLİ BELİRLENMELİDİR. Siirt Üniversitesi‘’Kalite Uygulama ve Araştırma Merkezi veya Kalite Güvence Koordinatörlüğü’’ kurulmalıdır.

Her birimde ‘’Kalite Birim Sorumlusu’’ belirlenmelidir. ÜNİVERSİTEMİZDE GÖNÜLLÜLÜK ESASINA DAYALI ÖĞRETİM ELEMANLARININ ÖNCÜLÜĞÜNDE OLMAK ÜZERE, ‘’BİRİM KALİTE GRUPLARI/ÇEMBERLERİ’’ OLUŞTURULMALIDIR. Bu birim/grup/çember ve koor. Görevlendirilen personele + +  TOPLAM KALİTE İÇİN, TOPYEKÛN ÇALIŞMA AŞILANMALIDIR

KALİTE YOLCULUĞU REKTÖR Kalite Komisyonu Kalite Koordinatörlüğü ARAŞTIRMA MERKEZLERİ ENSTİTÜ FAKÜLTE YÜKSEKOKUL MESLEK YÜKSEK OKULLARI GENEL SEKRETERLİK

KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ Üniversitenin stratejik planı ve hedefleri doğrultusunda, eğitim- öğretim ve araştırma faaliyetleri ile idari hizmetlerin değerlendirilmesi, Kurumsal göstergeleri belirlemek ve bu kapsamda yapılacak çalışmaları Yükseköğretim Kalite Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslar doğrultusunda yürütmek ve bu çalışmaları Senato onayına sunmak, İç değerlendirme çalışmalarını yürütmek ve kurumsal değerlendirme ve kalite geliştirme çalışmalarının sonuçlarını içeren yıllık kurumsal değerlendirme raporunu hazırlamak ve Senatoya sunmak, onaylanan yıllık kurumsal değerlendirme raporunu kurumun İnternet ortamında ana sayfasında ulaşılacak şekilde kamuoyu ile paylaşmak, Dış değerlendirme sürecinde gerekli hazırlıkları yapmak, Yükseköğretim Kalite Kurulu ile dış değerlendirici kurumlara her türlü desteği vermek, Akademik Birim Kalite Komisyonları ile işbirliği içerisinde çalışmak ve çalışmalarında gerekli desteği sağlamak.

Kalite Komisyonu Üyesi Örnek bir Yapılanma Kalite Komisyonu Üyesi Kalite Komisyonu Birim Temsilcileri

TEŞEKKÜRLER Abubekir SEVEN Strateji Geliştirme Daire Başkanı Yiğit AKAR Mali Hizmetler Uzman Yrd. strateji@siirt.edu.tr