YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bütünleşik Müfredat ve “Bilgisayar” Dersi
Advertisements

Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
Newton’un Hareket Kanunları
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
Özel Öğretim Yöntemleri
Y USIF M AMMAD - ZADA : ,000 okulmuzdaki 620,000 dersliğimizi BT ekipmanları ile donatarak eğitimde öğrenci ve öğretmenlerimiz için fırsatları.
Görele Çok Programlı Lisesi LEONARDO DA VINCI (LdV) Ortaklık Projesi ( ) ÇPL İngilizce Öğretmeni-Proje Koordinatörü: Abdullah KORKMAZ.
BOLOGNA SÜRECİNDE ÖĞRENME ÇIKTILARINA DAYALI EĞİTİM
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
  İLKÖĞRETİM BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ Hasan KARAL a*; İlknur REİSOĞLU b; Ebru GÜNAYDIN a a Karadeniz Teknik Üniversitesi,
ÖDÜL YÖNERGESİ. Kaymakamlığımız himayesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan Ödül Yönergesi üç farklı alanda verilmektedir. 1.Yönetici.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
OKULDA DEMOKRASİ EĞİTİMİ
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
DESTEK EĞİTİM ODASI VE ÖZEL EĞİTİM SINIFLARI AÇILMA SÜRECİ VE BU SINIFLARDA DERSE GİRECEK ÖĞRETMENLER Destek eğitim odası: Kaynaştırma uygulamaları yoluyla.
Öğretmen Yeterlikleri
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen!n!n Özell!kler!.
21 ŞUBAT DÜNYA ANADİLİ GÜNÜ
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
1.TEOG SINAVI (26-27 KASIM 2014) ÖNCESİNDE YAPILACAK İŞ VE İŞLEMLER Ertan GÖL 10 Ekim 2014.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KAMAN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Eğitim Öğretim Yılı Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş  (TEOGS) Sınavına Hazırlık Ve Başarıyı Artırma.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
4. SINIF ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ Atakan BAYLAM.
E-Müfredat Eğitim-Öğretim Programlarının Sayısallaştırılması Projesi.
OTMG KAPSAMINDA YAPTIĞIMIZ ETKİNLİKLER GELİŞİM ALANLARI EYLÜLEKİMKASIMARALIKOCAKŞUBATMARTNİSAN MESLEKİ GELİŞİM KİŞİSEL VE MESLEKİ GELİŞM Öğrencilerin.
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
ÖĞRETİM PROGRAMI VE KAZANIMLAR Derslerin, ö ğ retim programındaki amaç ve kazanımların ne ölçüde gerçekle ş tirildi ğ i, hedeflenen amaçlara/kazanımlara.
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
ACCESS GRUBU 5.SINIF MATEMATİK ÜÇ BOYUTLU GEOMETRİK CİSİMLER
TOKAT MERKEZ KARŞIYAKA ORTAOKULU
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
KTÜ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SAĞLIK YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
BÜTÜNLEŞİK ÖĞRETİM MARETYAL TASARIMI
CGL 310 OKUL ÖNCESİ EĞİTİM PROGRAMLARI II DERSİ
BALIKESİR EĞİTİMDE NİTELİĞİ GELİŞTİRME VE İZLEME PROJESİ
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
YAYGIN EĞİTİM.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM SEMİNERLERİ PLANLAMA VE KOORDİNASYON TOPLANTISI YALOVA 05 EYLÜL 2017.
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ PLAN HAZIRLAMA
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
ABİDE Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ 1. Amaçlarımız Bu bölümde, yasal ve toplumsal temellere bağlı olarak öğretmenin görevleri ve bu görevleri yerine getirebilme.
PROGRAM ve PROGRAM ÇEŞİTLERİ
Programdan Sorular.
BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ. BÖLÜM 5 ÖĞRETMEN VE GÖREVLERİ.
Öğretmenlerin Bit Tutumları
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ (4-8) MÜFREDAT DEĞERLENDİRME
Sunum transkripti:

YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI AHMET DALKIRAN   www.ogretmenforum.net

YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARIMIZDA; -1-Yenilenen öğretim programı ile birlikte ünitelerin açıklamalarında sadeleştirmeler yapılmış, net ifadeler kullanılmasına gayret edilmiştir. www.ogretmenforum.net

-2-Kazanımların içeriği sadeleştirilmiş, kazanımlara sınırlamalar getirilmiş; böylece ihtiyaç duyulmayan bilgi yüklemelerinin önüne geçilmeye çalışılmıştır. www.ogretmenforum.net

-3-Değerler eğitimine üstü kapalı bir biçimde program içerisinde yer verilmiş burada öğretmenin rolü ön plana çıkarılmaya çalışılmıştır. www.ogretmenforum.net

4-Kazanımların yaşamla ilişkilendirilmesine özen gösterilmiş, her bireyin ilgisini çekebilecek, merak uyandıracak konulara ağırlık verilmiştir. www.ogretmenforum.net

-5-Ders içerikleri hafifletilmiş, ünite sıralamaları değiştirilmiş, karar verme ve tartışma becerilerine ağırlık verilmiş, evrensel, milli ve bilimsel etik değerlere yer verilmiştir. www.ogretmenforum.net

-6-2017 öğretim programında öğrencilerin bilimsel süreç becerilerini geliştirerek keşfeden, soran, sorgulayan, üreten ve sorun çözebilen bireyler haline gelmeleri amaçlanmıştır. www.ogretmenforum.net

-7- Ayrıca öğrencilerin içinde yaşadığı mekâna ve topluma uyumlarını sağlayabilmeleri ve kültürel aktarımı gerçekleştirebilmeleri amacıyla toplumsal değerlerin kazandırılmasına önem verilmiştir. www.ogretmenforum.net

-8-Sosyal bilgiler öğretiminde okul dışı ortamlardan da faydalanmaya önem verilmiş. Yakından uzağa olacak şekilde geziler yapılması üzerinde durulmuştur. www.ogretmenforum.net

-9-Programın özünde değerler eğitimi, rehberlik ve bilgi teknolojilerinin etkili kullanımı üzerinde durulmuştur. www.ogretmenforum.net

5N1K DE YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMI www.ogretmenforum.net

Yenilenen öğretim programının incelenmesi www.ogretmenforum.net

172 sınıf düzeyi için 53 farklı derste Nerede 172 sınıf düzeyi için 53 farklı derste www.ogretmenforum.net

2017-2018 YILI : 1.SINIF, 5.SINIF, 9.SINIF Ne Zaman 2017-2018 YILI : 1.SINIF, 5.SINIF, 9.SINIF 2018-2019 Yılı : 1-2.Sınıf, 5-6 Sınıf, 9-10.Sınıf 2019-2020 Yılı : 1-3.Sınıf, 5-7 Sınıf, 9-11.Sınıf 2020-2021 Yılı : 1-4.Sınıf, 5-8 Sınıf, 9-12.Sınıf www.ogretmenforum.net

Görüldüğü gibi yenilenen programlar 2020-2021 yılında tamamen uygulanmış olacak ve bunun sonucu olarak ilk kez 2020-2021 TEOG VE 2021 YGS-LYS müfredatı tamamen değişmiş olacak. www.ogretmenforum.net

Nasıl www.ogretmenforum.net

-1-Hem okul öncesi eğitimin zorunlu eğitim kapsamına alınarak, hem beşinci sınıfların İngilizce dersi saati artırılarak, www.ogretmenforum.net

-2-Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde tanımlanmış 8 yeterlik alanı öğrencilere verilerek www.ogretmenforum.net

(Anadilde iletişim, diğer bir dilde iletişim, temel matematik, bilim ve teknolojik yetkinlikler, öğrenmeyi öğrenmek, vatandaşlık ve sivil yetkinlik, insiyatif kullanma ve girişimcilik, kültürel dışa vurum) www.ogretmenforum.net

balık vermekten ziyade balık tutmayı öğretmektir’’ anlayışıyla " EĞİTİM balık vermekten ziyade balık tutmayı öğretmektir’’ anlayışıyla www.ogretmenforum.net

Ders saati azaltması söz konusu olmadan ders içeriği hafifletilerek ve ders içeriği azaltılarak www.ogretmenforum.net

Pilot illerden başlanarak www.ogretmenforum.net

Neden Eğitim çağın gereklerine uygun olarak sürekli gelişen birikim ve tecrübeler ışığında yenilenen ve bitmeyen bir süreç olduğu için www.ogretmenforum.net

Kim Genel müdürlüklerin koordinatörlüğünde, temsilciler, öğretmenler, akademisyenlerden oluşan komisyonlar, okul yöneticileri , veliler, www.ogretmenforum.net

İYİ Kİ VARSINIZ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN SONSUZ TEŞEKKÜRLER HAZIRLAYAN AHMET DALKIRAN www.ogretmenforum.net