Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM SEMİNERLERİ PLANLAMA VE KOORDİNASYON TOPLANTISI YALOVA 05 EYLÜL 2017.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM SEMİNERLERİ PLANLAMA VE KOORDİNASYON TOPLANTISI YALOVA 05 EYLÜL 2017."— Sunum transkripti:

1 YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM SEMİNERLERİ PLANLAMA VE KOORDİNASYON TOPLANTISI
YALOVA 05 EYLÜL 2017

2 2017-2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI GÜNCELLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
İLKOKUL VE ORTAOKUL DÜZEYİNDE 17, LİSE DÜZEYİNDE 24, İMAM HATİP ORTAOKULU VE İMAM HATİP LİSESİ DÜZEYİNDE 10 OLMAK ÜZERE TOPLAM 51 AYRI, SINIFLAR ESAS ALINDIĞINDA İSE 176 MÜFREDAT YENİLENDİ.

3 Müfredatlar Neden Yenilendi?
Sosyokültürel hayat, bilim ve teknolojideki hızlı değişim ve gelişmeler, toplumun ve ferdin ihtiyaç duyduğu vasıfların da farklılaşmasına sebep olmakta, bu farklılaşma ise tabii olarak çağın gerekliliklerini karşılayabilecek fertlerin yetiştirilmesini sağlayacak olan müfredatların yenilenmesi ve güncellenmesi ihtiyacını doğurmaktadır. Bu doğrultuda, Bakanlığımız tarafından, eğitim öğretim yılının başından bugüne 51 müfredat ekseninde kapsamlı bir şekilde bir yenileme (güncelleme, gözden geçirme, ikmal ve değişiklik) çalışması yapılmıştır.

4 Müfredatlar Neden Yenilendi?
İ̇çerisinde bulunduğumuz çağda, öğrencilerin sahip olmaları gereken temel bilgi, beceri ve değerlerin yanı sıra bunları edinme sürecindeki farkındalıkları da önem arz etmektedir. Ayrıca kazanılmış olan özelliklerin hayatın farklı alanlarında kullanılabilmesi için iyi bir donanım ve altyapıya sahip olunması da bir gereklilik olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu durum, ülkemizin bugününden yarınlarına kendilerine büyük umutlar bağlanan gelecek nesillerinin daha donanımlı bir şekilde yetişmesi için müfredatların yenilenmesi ihtiyacını doğurmuştur.

5 Müfredatlar Neden Yenilendi?
Yenileme çalışmalarının başlamasında kalkınma planları, 64 ve 65. Hükûmetlerimizin eylem planları, uluslararası ölçekte gerçekleştirilen sınavların sonuçları, farklı ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından hazırlanan raporlar ile gerçekleştirilen bilimsel araştırmalar etkili olmuştur. Sonuç olarak mevcut müfredatlar, öğrenme öğretme teori ve yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler doğrultusunda çağın gerekliliklerini, ferdin ve toplumun değişen ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde yenilenmiştir.

6 Müfredatlar Nasıl Yenilendi?
Yenileme çalışmalarına başlamadan önce birtakım sorulara cevap aramak üzere nitel ve nicel araştırmalar gerçekleştirilmiştir. Bu soruların cevaplarını aramak üzere bakanlık uzmanları, akademisyenler ve aktif olarak görev yapmakta olan öğretmenlerden çalışma grupları oluşturulmuş ve bu gruplarla yurt içi ve yurt dışı akademik çalışmaların incelenmesi, farklı ülke öğretim programlarının gözden geçirilmesi, paydaş görüşlerinin incelenmesi, vb çalışmalar gerçekleştirilmiştir.

7 Müfredatlar Nasıl Yenilendi?
Gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında elde edilen veriler değerlendirilerek çizilen yol haritası istikametinde ise programları üretmek üzere çalışma grupları oluşturulmuş, izleme çalışmaları yapılmış, taslak müfredatlar hazırlanarak kamuoyunun görüşüne sunulmuş ve son şekli verilmiştir

8 Müfredatlarda Öne Çıkan Yenilikler Nelerdir?
1) Yenilenen müfredatların sade ve anlaşılır olması ön planda tutulmuştur. 2) Öğrencilere kazandırılması hedeflenen yeterlilik ve beceriler belirlenirken derslerin tabiatı dikkate alınmıştır. 3) Yenilenen müfredatlar ile öğrencilere kazandırılması hedeflenen temel yeterlilik ve beceriler tüm disiplin alanları için ortak olarak verilmiştir.

9 Müfredatlarda Öne Çıkan Yenilikler Nelerdir?
4) Müfredatlarda disiplin alanlarına özgü yeterlilik ve becerilere yer verilmiştir. 5) Müfredatların yenilenmesi çalışmaları sırasında değerlerin öğrencilere aktarılmasında izlenen yöntemlere ve bu aktarımın etkililiğinin nasıl arttırılacağına ilişkin literatür taraması yapılmıştır

10 Müfredatlarda Öne Çıkan Yenilikler Nelerdir?
6) Dersin bağlam ve kazanımlarından, konu anlatımından ve akışından kopuk olarak verilen değerler anlamlı ve kalıcı olmamaktadır. 7) Müfredatlar yenilenirken farklı kültür ve medeniyet havzalarının katkıları belirginleştirilmeye ve dengeli örneklemeler yapılmaya çalışılmıştır. 8) Yenilenen müfredatlarda sadeleştirme ve içerik yoğunluğunun azaltılması ön planda tutulmuştur.

11 Müfredatlarda Öne Çıkan Yenilikler Nelerdir?
9) Yenilenen müfredatlarda; üst bilişsel becerilerin kullanılmasını gerektiren, öğrenmenin anlamlı olabilmesi için soyut olay, olgu ve kavramların mümkün olduğunca günlük hayatla ilişkilendirilmesine imkân sağlayan, öğrenmenin kalıcı olabilmesi için olabildiğince uygulamaya yönlendiren, öğrenilenlerin önceki bilgilerle ve diğer disiplin alanlarıyla ilişkilendirilmesine hizmet eden, öğrencilerin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanmalarını teşvik eden kazanım ve/veya kazanım açıklamalarına yer verilmiştir.

12 Müfredatlarda Öne Çıkan Yenilikler Nelerdir?
10) Farklı disiplin alanlarında tekrar eden ve duplikasyonlara sebep olan ünite, konu ve/veya kazanımlar daha fazla ilişkili olduğu disiplin alanına alınmış, gerekli yerlerde diğer disiplin alanlarına atıflarda bulunulmuştur. 11) İçerik olarak ilişkili olan ancak farklı ünite ve/veya konu başlıkları altında bulunan konulara ait kazanımlar konu bütünlüğünün sağlanması ve öğrenmenin kolaylaştırılması açısından bir araya getirilmiştir

13 Müfredatlarda Öne Çıkan Yenilikler Nelerdir?
12) Anlamlı ve kalıcı öğrenme için öğrenilen bilgilerin günlük hayatta karşılığını bulması, edinilen bilgi ve becerilerin uygulama yapılarak pekiştirilmesi önemlidir. Bu bakımdan öğrencilerin yaş düzeyleri baz alınarak günlük hayatla ilişkilendirecekleri veya ilgi duyduğu meslek alanında uzmanlaşmakta ihtiyaç duyacağı uygulamalar yapılması önemsenmiştir. 13) Müfredat uygulanırken bireysel farklılıkların, bütün öğrenciler için olduğu kadar özel gereksinimli öğrenciler için de üzerinde hassasiyetle durulması gereken konulardan biri olduğu vurgulanmıştır.

14 Müfredatlarda Öne Çıkan Yenilikler Nelerdir?
14) Müfredat uygulanırken her türlü farklılığı kapsayıcı ve hassasiyeti koruyucu olmaya odaklanılmış, bu sebeple müfredat uygulanırken farklılıkları olan öğrenciler için gereken esnekliğin gösterilmesi; öğrencilerin sosyoekonomik, kültürel, bireysel, düşünsel vb. farklılıkları, talep ve beklentileri doğrultusunda etkinlikler hazırlanması ve planlaması öngörülmüştür.

15 Müfredatlarla İlişkili Olarak Neler Yapıldı?
Bakanlığımız müfrefat güncelleme ile ilgili çalışmalarını son derece yoğun ve katılımcı bir şekilde gerçekleştirmiştir. Bu kapsamda; Şûra kararları, Partilerin seçim beyannameleri ve hükûmet programları başta olmak üzere, farklı kurum ve kişilerce üretilmiş 350 farklı doküman ve rapor incelenmiş, 72 program geliştirme toplantısı, 18 tanıtım ve tartışma toplantısı, 15 formatör eğitimi toplantısı, 15 öğretmen eğitimi çalışma toplantısı yapılmış, Yapılan saha çalışmalarına ve anketlere 100 bine yakın öğretmen ve veli katılmış,

16 Müfredatlarla İlişkili Olarak Neler Yapıldı?
Değişik zamanlarda ve farklı mekânlarda yapılan bu toplantılara öğretmen ve akademisyen katılmış, 1.738 öğretmen ve akademisyen uzmanımız program geliştirme sürecine tam zamanlı olarak katılmış, Taslak müfredatlar üzerinden yapılan 27 günlük kamuoyu görüş ve katkılarını almak üzere yürütülen askı sürecinde “mufredat.meb.gov.tr” adresindeki formlara geri bildirim ve katkı mesajı gelmiş,

17 Müfredatlarla İlişkili Olarak Neler Yapıldı?
Aynı süreçte e-posta adreslerine konuya dair mail gelmiş, Bakanlığın Facebook hesabına görüntüleme ve etkileşim gerçekleşmiş, Bakanlığın Twitter hesabına 530 milyon görüntüleme ve 19 milyon 100 bin profil ziyareti gerçekleşmiş, Akademisyen ve öğretmenlerden 360 kişi sadece bu görüşlerin değerlendirilmesi ve komisyonların müzakerelerine hazırlanması için çalışmış, Başkanıyla beraber 11 kişiden oluşan Talim ve Terbiye Kurulu tüm süreçte liderlik yapmıştır.

18 GÜNCELLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA YALOVA MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Bakanlığımız, öğretim programlarını temel becerileri kapsayan ve değerler eğitimine önem veren bir yaklaşım içerisinde, sade ve yaşamla ilişkilendirerek güncellemiştir. Güncellenen programların felsefesi, yapısı ve içeriğinin okullardaki uygulayıcılarımız olan öğretmenlerimiz tarafından doğru bir şekilde anlaşılması yapılacak eğitim öğretim faaliyetlerinin niteliğini arttıracak ve dolayısıyla öğrencilerimizin daha iyi bir geleceğe ulaşmaları için sağlam adımların atılmasını sağlayacaktır. Bu nedenle güncellenen öğretim programlarının tüm branşlar ve dersler bazında, bütün öğretmenlerimize tanıtılması önem arz etmektedir.

19 GÜNCELLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA YALOVA MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Yalova Millî Eğitim Müdürlüğü, Bakanlığımız Temel Eğitim ve Ortaöğretim Genel Müdürlüklerinin resmi yazıları doğrultusunda güncellenen öğretim programlarının tanıtımına yönelik koordinatörlerini belirlemiştir. Belirlenen koordinatörler, Mayıs 2017 tarihleri arasında 3’er günlük seminerlere katılmışlardır.

20 GÜNCELLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM ÇALIŞMALARI KAPSAMINDA YALOVA MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜNCE YÜRÜTÜLEN ÇALIŞMALAR Müdürlüğümüz Eylül Mesleki Gelişim Çalışmaları döneminde, 11 ortaöğretim ve 13 temel eğitim branşlarından 57koordinatör öğretmen aracılığıyla, ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarında görevli bütün ilgili branş öğretmenlerine güncellenen öğretim programlarının tanıtılmasına yönelik planlamasını yapmıştır. Yapılan tanıtım çalışması sonrasında okullar tanıtım çalışmalarıyla ilgili bir sonuç raporu hazırlayacak ve İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerine göndereceklerdir. İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri, okullardan gelen raporları birleştirerek, ilçe raporunu oluşturacak ve Yalova Millî Eğitim Müdürlüğü’ne gönderecektir. Yalova Millî Eğitim Müdürlüğü, ilçelerden gelen raporları birleştirerek genel bir il raporu oluşturacaktır.

21 TEŞEKKÜRLER…


"YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI TANITIM SEMİNERLERİ PLANLAMA VE KOORDİNASYON TOPLANTISI YALOVA 05 EYLÜL 2017." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları