Temel Bilgi Teknolojileri

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Advertisements

Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
Türkiye’deki Kamu İnternet Siteleri Ne Kadar Vatandaş Odaklı?
HİZMETLERİMİZ İthalat, İhracat, Transit Gümrük İşlemleri,
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
ELEKTRONİK DEVLET 1. E-DEVLET? Kamu kuruluşları, vatandaşlar ve ticari kurumlar arasındaki bilgi, hizmet ve mal alışverişlerinde bilgi teknolojilerinin.
TAYYAR KUZ Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
Yerel Yönetimlerde Yeniden Yapılanma Perspektifi
MARMARİS TİCARET SİCİLİ MÜDÜRLÜĞÜ
T. C. EKONOMİ BAKANLIĞI İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı Meral ŞENGÜL İhracatı Geliştirme Uzman Yardımcısı Kasım.
UluslararasI Rekabet Gücü PolİtİkalarI
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
TÜRKİYE BİLİŞİM ŞURASI
Kümelenmelerin Sürekliliğine Dönük Öneriler
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
KURUMSAL BANKACILIK TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş. 3 MAYIS 2010.
İYİ YÖNETİŞİM.
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
T.C. EKONOMİ BAKANLIĞI.
İhracatta Devlet Yardımları -Uluslar arası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (2010/8 sayılı Tebliğ) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Özel Politika Gerektiren Grupların İstihdamının Artırılması 24 Aralık 2014.
VAZGEÇİLMEZ BİR AŞAMA. STRATEJİKYÖNETİM STRATEJİK YÖNETİM NEDİR? SÜREÇ ANALİZİDİR: SÜREÇ ANALİZİDİR: - GELECEK HEDEFLERİMİZ… - BU HEDEFLERE NASIL ULAŞABİLECEĞİMİZ…
YENİ İHRACAT DESTEKLERİ - Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi (UR-GE) -Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği İhracat Genel.
E-Devlet SANAL DEVLET E-devletin bilgi sağlama, sorgulama ve çevrim içi işlemleri içerdiği vurgulanır.
Doç. Dr. Atilla SANDIKLI BİLGESAM Başkanı
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
KAMU İSTİHDAM POLİTİKALARI-2
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Hazırlayan ve Sunan: Ceren TUTKUN
Kopenhag Kriterleri Ümit Boynukalın.
ULUSAL İSTİHDAM STRATEJİSİ EYLEM PLANLARI ( ) Bilişim Sektörü 24 Aralık 2014.
SANAL DEVLET.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
BİLGİ BAZLI YENİLİKÇİ GELİŞME STRATEJİSİ BAĞLAMINDA TÜRKİYE’NİN KURUMSAL DÖNÜŞÜM İHTİYACI Prof. Dr. Hüsnü ERKAN DEÜ İİBF İktisat Bölümü Yrd. Doç. Dr. Canan.
Bilgi Güvenliği Hukuksal Süreçler
İŞLETME İLKELERİ Küresel Ortamda İşletmecilik ve Rekabet
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE ANİMASYON GİZEM TANIŞ
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ahmet ARAS İş Uygulamarı Sorumlusu Aralık 2014 KAMU SERTİFİKASYON MERKEZİ.
Başlıca e-Devlet Uygulamaları ve e-Dönüşüm Türkiye Projesi
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
AVRUPA BİRLİĞİNDE PARASAL BİRLİK
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
2. Hafta sorusu: Lizbon Anlaşması AB’nin kurumsal yapısında nasıl bir değişikliğe neden olmuştur. AB Lizbon anlaşması sonrası Demokratik bir yapıya kavuşmuş.
E- Devlet Yapısı ve Bilgi Teknolojileri Sunum 6 Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 1/34.
E-DEVLET Hazırlayan: EFSER YILDIRIM E-DEVLET NEDİR? E-devlet, devlet hizmetlerinin kullanıcı ihtiyaçları göz önüne alınarak elektronik ortamda,
BİLGİ TOPLUMU NEDİR?.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
ULUSLARARASI İKTİSAT TEORİSİ
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
DİJİTAL VATANDAŞLIK E-DEVLET
Dijital Vatandaşlık ve E Devlet
PLANLI KALKINMANIN DEĞİŞME DÖNEMİ (1980 Sonrası)
SİBER GÜVENLİK BÖLÜM 6.
Bakanlıklar ve Bakanlıklara Bağlı Kurum ve Kuruluşlar;   Adalet Bakanlığı Çalışma ve Sosyal Güvenlikler Bakanlığı Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı.
Sunum transkripti:

Temel Bilgi Teknolojileri Yrd. Doç. Dr. Doğan Aydoğan

E-DEVLET Günümüzde devletler birçok hizmeti internet üzerinden vermektedir. Devletler: Daha hızlı, etkin ve verimli hizmet sunabilmek için bilgisayar teknolojilerinden yararlanmaktadır. Bu hizmetler sayesinde vatandaşlar kamu hizmetlerinden aracı olmadan yararlanabilmektedir. Devletin ve vatandaşın ilişkilerinde böylece verimlilik ve şeffaflık önplana geçmektedir.

E-DEVLET Bilgi Toplumu Stratejisi E-Devlet ihtiyaç ve amaçlarını şöyle özetler: Mükerrer ve kaynak israfına yol açan benzer proje ve uygulamaların önlenmesi Öngörülen projelerin belirlenen zaman ve bütçe ile tamamlanması Kamu tedarik sürecinin dijitalleştirilmesi Kurum içi ve kurumlar arası güvenli ve dijital belge paylaşımının sağlanması

E-DEVLET – Tarihsel Gelişim 1980’lerde bilgisayarların yaygınlaşması 1990’lı yıllarda internetin yaygınlaşması Buna paralel artan kurumsal sitelerin çoğalması Bu sitelerin organize edilerek, bilgi paylaşır hale gelmesi E-Devlet uygulamalarının ana hattını oluşturur.

E-Devlet ve Avrupa Birliği Lizbon zirvesinde dünyanın en rekabetçi ve dinamik ekonomisi için yeni bir politika planlanmıştır. Yenilikçilik ve istihdam bu noktada vurgulanan kararlar olmuştur. Bilgi toplumu ve AR-Ge için daha iyi politikalar oluşturarak, rekabetçilik ve yenilikçilik için yapısal reform sürecini hızlandırarak ve iç pazarı tamamlayarak bilgi tabanlı bir ekonomi ve topluma geçişin hazırlanması. İnsana yatırım yaparak ve sosyal dışlanma ile mücadele ederek Avrupa Sosyal modelini geliştirmek Uygun makroekonomi politikalarıyla, sağlıklı bir ekonomik perspektif ve elverişli büyüme hedeflerini sürdürmek. AB ülkerleri 2000 yılında «E-Avrupa Eylem Planı» adı verilen planı hazırlamış ve Türkiye 2001 yılında bu plana imza atarak uygulamaya başlamıştır. 2003 yılından itibaren e-devlet vizyon ve stratejileri oluşturularak, bürokratik hizmetlerin dijital yöntemlerle gerçekleştirilmesinin önü açılmıştır.

E-Dönüşüm E-dönüşüm sadece bilgisayar teknolojileri ile ilgili bir kavram değildir. Bürokrasi, yönetim, kültür, algı, teknoloji eğitimi gibi konuları da kapsayan geniş bir konudur. E-Dönüşümün uygulama takipçisi Devlet Planlama Teşkilatıdır. DPT bazı alanlarda yoğunlaşmıştır. Bunlar Ulusal ortak veritabanlarının oluşturulması Vergi tahsilatı ya da SGK ödemeleri gibi yüksek nakit akışının olduğu işlemler E-Adalet ve E-Sağlık gibi toplumu ilgilendiren sektörel konular E-İhale uygulamaları E-Öğrenim Sınır geçişleri (Gümrük ve ticaret uygulamaları

GÜNÜMÜZDE E-DEVLET Durumu 2012 yılında devlet Planlama Teşkilatı Kalkınma Bakanlığı olmuş ve süreç bakanlık seviyesince takip edilir hale gelmiştir. E-Devlet hizmetlere ulaşım ve devlete katılım noktasında en demokratik, hızlı ve etkin uygulamaları ortaya koymaya çalışmaktadır. Temel hedefler E-katılımcılık anlamında vatandaş odaklı kamu hizmeti sunumu Paylaşımcı ve ortak hizmet kültürü Hükümet kaynak ve kabiliyetinin etkin yönetimi Bu çerçevede kurulan «e-devlet kapısı» elektronik devlet hizmetlerinin tek bir noktadan verilmesini hedeflemekte, etkin bir araçtır. E-Devlet Kapısı: Devlet kurumlarının (SGK,MALİYE,ADLİYE V.B.) sunduğu hizmetleri tek bir noktadan sunmayı hedefleyen sistemdir. 2008 yılında faaliyete geçmiştir. www.turkiye.gov.tr adresi üzerinden e-devlet uygulamalarına ulaşılabilir. Şu anki hedef e-devlet kapısı üzerinden verilen hizmet sayısının arttırılması ve yaygınlaştırılmasıdır.

DÖNÜŞÜM ve ÖNÜNDEKİ ENGELLER Bu konudaki en önemli engeller, kamunun hangi hizmetleri ne şekilde sunacağına yönelik yasal mevzuatlarda ortaya çıkmaktadır. Islak imza gerektiren belgeler, dijital ortamdan verilse de ıslak imza için yine kurumlara gidilmesi gerekmektedir. Bazı kurumlar dijital hizmet verse de bunlar henüz E-Devlete entegre edilmemiş olabilmektedir. Kurumlar hizmetleri e-devlet üzerinden sunsa da kişiler güvensizlik ya da bilgisizlik nedeni ile bu hizmetler için kamu kurumlarına gitmeye devam etmektedir. Gelecekte akıllı telefonlar aracılığı ile devletin vatandaşa önceden ulaşıp, katılımını ya da hizmet talebini alması beklenmektedir. Büyükşehirlerde ve eğitim seviyesi arttıkça e-devlet kullanımı artmaktadır. PTT şubelerinden şifre alınarak, e-devlet sistemine giriş sağlanmakta ve hizmetlerden yararlanılmaktadır. Kişilere bir kamusal mail adresi verilerek, yenilik ve kararların bu mailler ile iletilmesi planlanmaktadır. Vatandaş odaklı hizmet anlayışında e-devlet uygulamaları önemli bir olanak sağlamaktadır.

Görüşmek Üzere