TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Doküman Kontrol İyi Dokümantasyonun Temelleri ve
Advertisements

DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ.
KALİTE SİSTEMİ KURMA AŞAMALARI
ANKARA 112 İL AMBULANS SERVİSİ BAŞHEKİMLİĞİ
“KALİTE STANDARTLARI VE SİSTEM BELGELENDİRME SEMİNERİ”
MODÜL 4 Organizasyon.
TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
BELGELEME Ian Sommerville, “Software Documentation”,
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
KAYSERİ SANAYİ ODASI KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. İSO VE EN * ISO NEDİR? * 1947 yılında kurulan ve yaptığı standardizasyon çalışmaları sonucu sanayiye, ticarete.
SAÜ' de KYS Çalışmaları
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
s.k.s dokümantasyon rehberi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
TS EN ISO 9001 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURMA VE BELGELENDİRME
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
Adli Tıpta Kalite Yönetimi ISO 17025
Yeterlilik Tetkiki ve Ayrıntılı Planlama ve Tetkik Stratejileri Vildan Mevsim.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
Tetkik Aşamaları Vildan MEVSİM.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ SUNUMU 2015
AYDIN ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
YÖNETİM SİSTEMLERİ Yönetim Sistemi Modelleri:
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Dokümantasyonun Önemi
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
KAYNAK YÖNETİMİ Kaynakların sağlanması Müşteri memnuniyeti hedeflenerek, kalite yönetim sistemiuygulanması ve iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakihtiyaçları.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
Kalite nedir? Kalite nedir? Kalite “ bir mal veya hizmetin müşteri beklenti ve gereksinimlerini karşılayabilme yeteneğidir” diye de tarif edilebilir. Tüketicilerin.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
1 Doküman Kontrolü İyi Dokümantasyonun Temelleri ve Doküman Kontrol Sistemleri.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
ISO 9001:2015 standardı – Maddelerinin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYON EĞİTİMİ
ISO Hijyen Uygulamaları
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sunum transkripti:

TS-EN-ISO 9001:2000 KYS DÖKÜMANTASYON EĞİTİMİ HALIL EFE

DÖKÜMANTASYON NEDİR?

KALİTEYİ ETKİLEYEN TÜM FAALİYETLERE İLİŞKİN MEVCUT –PROSESLER –PROSEDÜRLER –TALİMATLAR –FORMLAR –PLANLAR ( Hedef takip ve proses planları ) DOKÜMANTASYON OLARAK TANIMLANIR.

DOKÜMANTASYON SİSTEMİ  Dokümanların tanımlanması ve gruplanması,  Gruplanan dokümanların KYS göre yeniden sınıflanması,  Mevcut proses -prosedürler ve bağlı talimatlarda kullanılan uygulamadaki formların toplanması, AŞAMALARINI KAPSAR.

KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ DOKÜMANTASYONU ÜÇ ANA BÖLÜMDEN OLUŞUR  KALİTE EL KİTABI  PROSES AKIŞ PLANLARI, KALİTEPLANLARI, PROSEDÜRLER,TALİMATLAR  KALİTE SİSTEM FORMLARI KALİTE YÖNETİM DÖKÜMANTASYON

TS-EN ISO-9001:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİNDE  Kalite sisteminin hazırlanması ve uygulanmasında kullanılabilecek bir dokümantasyon için kalite el kitabı tanımlanması gerekliliği,  Proses/Prosedürlerin, talimatların ve formların sistemli ve düzenli bir biçimde dokümante edilmesi gerekliliği ÇOK ÖNEMLİDİR

KALİTE EL KİTABININ Temel Amacı Kalite Yönetim Sistemini tarif etmektir, Kalite El Kitabı; Kalite politikasını,sistemini ve dokümantasyonun yapısını anahatları ile tanımlayacak ve kaliteyi etkileyen faaliyetleri yöneten prosedürlere atıfta bulunacak ve içerecek biçimde HAZIRLANIR

KALİTE EL KİTABI Kalite Yönetim Sistemini tarif Etmek ve bu sistemin uygulanması ve iyileştirilmesi için sürekli bir temel oluşturan, Kontrollü Bir Dokümandır.

DOKÜMANTASYON Uygulamaları YANSITMAK DURUMUNDADIR. Sadece; BİR YAZIM PROGRAMI GİBİ ALGILANMAMALIDIR.

KALİTE SİSTEM DOKÜMANTASYONU İÇERİĞİNİN YAZIM TARZI, FORMATI NASIL HAZIRLANACAĞI NASILREVİZE EDİLECEĞİ NASIL DAĞITILACAĞI VE NASIL MUHAFAZA EDİLECEĞİ PROSEDÜR HALİNDE YAZILIR VE YAZIMDA ROL ALACAK HER BÖLÜME DAĞITILIR.

ÜNİVERSİTEMİZ KYS DOKÜMANTASYON FORMATI  KEK( Kalite El Kitabı) 4.2 Dokümantasyon Şartları maddesi 22. Sayfada)özet olarak ve  4.2 Dokümantasyon Şartları Prosedüründe (4.2 KYS-PRS-01) detaylı olarak TANIMLANMIŞTIR

ÜNİVERSİTEMİZ KYS DÖKÜMANTASYONU Sistem Dokümanları Sistemin Uzantısı olarak Birimlerde oluşan dokümanlardan OLUŞMAKTADIR

4.2 Dokümantasyon Şartları Prosedürüne (KYS-PRS-01) Göre ! Sistem Prosedürleri KYS-PR 01 Sistem Talimatları KYS-TA 01 Proses Akış Planları KYS-PAP-01 Proses Takip Planları KYS-PTP-01 Hedef Takip Planları KYS-HTP- 01 Görev Tanımları KYS-GRT-01 Organizasyon Şeması KYS-ORG-01 Sistem Formları KYS-FR

BÖLÜMÜN DÖKÜMANTASYONU KODLAMASI İSE; Örn; Eğitim Fak. PROSESİ PR-01 HEDEFİ HTP-01 KRİTİK NOKTASI PTP-01 PROSEDÜRÜ PR- 01 TALİMATI TAL - 01 Organizasyon şeması ORG- 01 Görev Tanımları GRT- 01 Kullanılan Formlar FRM-01

DÖKÜMANTASYONDA  Dökümanın kim tarafından hazırlanacağı,  Kim Tarafından Onaylanacağı  Revizyon Numarası  Revizyon Tarihi  Uygulama Tarihi  Dokümanın Kodu  Dokümanın kapsadığı Standart Madde Nosunu KAPSAMASI ÖNEMLİDİR

KYS; Bir kalite El Kitabı Sayfası Örneği

Prosedür Örneği

Kalite Yönetim Sistem Formları 4.2 Dökümantasyon Şartları Prosedürü 5.6 Yönetimi Gözden Geçirme Prosedürü Eğitim Prosedürü 7.3 Tasarım Geliştirme Prosedürü 7.4 Satın Alma Prosedürü İç Tetkik Prosedürü 8.3 Uygun Olmayan Hizmetin Kontrolü Düzeltici ve Önleyici Faaliyet Prosedürü KAPSAMINDA OLUŞTURULMUŞTUR Bu formlar