DR. ÖZGÜR KARAMANLI ŞEKEROĞLU MARKA VE YÖNETİMİ. MARKA “Bir ürün veya serviste belirgin olmayı ve rakipten farklılaşmayı sağlayan isim, anlam, sembol,

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
ÖNCÜ SALÇA yılında Gaziantep'in yerli halkından rahmetli İbrahim Halil Kozlu ve 5 oğlunun (Fahrettin, Hasan, Mustafa, M. Hanifi ve Bilal Kozlu)
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Türk Müşavir Mühendisler ve Mimarlar Birliği 11. Teknik Müşavirlik Kongresi Etkili Süreç Yönetimi ve Teknoloji Yönetim Yeteneği Dr. Ahmet Tunçay 28 Nisan.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
YOL HARİTASI Okul Çevre İşbirliği Etkinliklerine İlişkin Temel Kavramlar Okul Çevre İş Birliği Etkinliklerinin Temel Özellikleri Okul Çevre İş Birliği.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
PAZARLAMA YÖNETİMİ Nuran KANDAZ GELEN. SPORTİF ÜRÜN KAVRAMI En genel anlamıyla ürün, özellik ve yararlar bütününü kapsar. Diğer bir genel yaklaşıma göre.
Politika Oluşturma, Planlama, Bütçe Hazırlama
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
Ulusların Rekabet Üstünlüğü. Küresel rekabetin öneminin artması ulusların önemini yitirmesine mi sebep oldu? – Ulusal değerler, kültür, ekonomik yapılar,
Pazarlama Çevresi.
- 1 Kurumsal arşiv Açık Erişim Kurumsal Arşiv: Bir kurumun ürettiği bilimsel literatürünün dijital ortamda toplandığı, saklandığı, indekslendiği, korunduğu.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Wal-Mart Stores Inc. Sam Walton tarafından kurulmuş dünya çapında şubeleri olan bir Amerikan perakende satış yapan mağazalar zinciridir. Amerika Birleşik.
Pazarlama İlkeleri.
1868 yılında Jamsetji Tata tarafından kuruldu.
Betül GÜLER
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
MESLEĞE YÖNELTME SEMİNERİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
SOSYAL MEDYA VE HALK KÜLTÜRÜ
Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
İŞLETME TÜRLERİ BÖLÜM 3.
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘r’
PAZARLAMADA FİYATLAMA
Hi Fatih Keskin.
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Mal ve Hizmetler İçin Ürün Planlamanın Unsurları
Yönetimin Tanımı ve Unsurları
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Bilgi Teknolojileri Hafta 01
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
PERAKENDECİLİK VE TOPTANCILIK
Pazarlama İletişimi ve Etik
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Pazarlama İletişimi ve Marka
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Avukat Barkın Gültekin
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Paydaşlar, Yöneticiler ve Etik
Sunum transkripti:

DR. ÖZGÜR KARAMANLI ŞEKEROĞLU MARKA VE YÖNETİMİ

MARKA “Bir ürün veya serviste belirgin olmayı ve rakipten farklılaşmayı sağlayan isim, anlam, sembol, tasarım veya bunların hepsinin birlikte kullanımıdır”. American Marketing Association “Marka, bir ürün veya servisin algılanan işlevsel ve duygusal özellikleridir”. Institute for Brand Leadership “Marka, tüketicinin ürünle ilgili düşüncesidir”. David Ogilvy

MARKA GENİŞ ANLAMI İLE MARKA; ŞİRKETİN YAPTIĞI HERŞEYİN VE TÜM DAVRANIŞLARININ KULLANICISI ÜZERİNDE BIRAKTIĞI ETKİNİN BÜTÜNÜDÜR.

MARKAYI OLUŞTURAN UNSURLAR 1.Markanın Özellikleri 2.Markanın Yararları 3.Markanın Değerleri 4.Markanın Kültürü 5.Markanın Kişiliği 6.Markanın Kullanıcısı

MARKA DEĞERİ Marka Değerinde Aşamalar 1.Müşteri markaya sadık değildir, fiyat yüzünden markayı değiştirebilir. 2.Müşteri üründen tatmin olmuştur, markasını değiştirmek istemez. 3.Müşteri üründen tatmin olmuştur, markayı değiştirmek maliyetlidir. 4.Müşteri markaya değer verin ve onu arkadaşı gibi görür. 5.Müşteri markaya sadıktır.

YÜKSEK MARKA DEĞERİNİN AVANTAJLARI / YARARLARI 1.Pazarlama Maliyetlerinden Tasarruf; 2.Dağıtım Kanalı Üzerinde Baskı; 3.Daha Yüksek Fiyata Satma İmkânı;. 4.Ürün Hattını Uzatma; 5.Fiyat Rekabetinde Avantaj;

Marka Adı Kararları İyi bir marka adı şu özellikleri taşır Kısa ve basittir. Söylenmesi kulağa hoş gelir. Kolay tanınır ve hatırlanır. Ambalaj ve etiketlemeye uygundur. Saldırgan ve olumsuz değildir. Uluslar arası alanlara çıkan markalar için farklı dillerde kötü anlamlara gelmez. Her türlü reklam aracında kullanılır. Dikkat çekicidir. Kaliteyi çağrıştırır. Diğerlerinden kolayca ayrılır.

ALTERNATİF MARKA STRATEJİLERİ Her ürün için bir marka - Unilever ve Procter&Gamble markaları Firma ismi altında marka - Arçelik, Beko Ürün hatları içinde aile adları - Ülker- Halk Şirket adı ile marka adının birleştirilmesi - Honda, Ford, IBM Jenerik marka - Selpak, Gilette, Nescafe, Aspirin,

Ambalaj Kararları Malın kullanımını, taşınmasını, korunmasını sağlamak amacıyla kaplanmasıdır. Banvit 2004 yılında jumbo sosis ambalajını değiştirmiş ve satışlarını % 44 artırmıştır. Dimes meyve suyu ambalajını değiştirmiş ve satışlarını % 100 artırmıştır.

ETİKETLEME Ambalaj üzerinde bulunan ve ürün ile ilgili bilgi veren bölüm. Ürün ya da markanın tanınmasını sağlar. Ürün hakkında çok sayıda bilgi verir. Etkili grafiklerle tutundurmaya yardımcı olur.

MARKA ÇEŞİTLERİ Genel Olarak; Üretici (Ulusal) Markalar Jenerik Markalar Lider Markalar Global Markalar Aracı Kurum (Özel Markalar) veya Dağıtımcı Markaları Bireysel Markalar Silik Markalar

MARKA ÇEŞİTLERİ Hukuksal Açıdan Marka Çeşitleri Ticaret Markaları Ortak Markalar Garanti Markaları Hizmet Markaları - Klasik hizmet markaları: Oteller, havayolları, bankalar - Sadece hizmet sağlayanlar: Dernek üyelikleri -Profesyonel Hizmet Markaları: Danışmanlık şirketleri, reklam ajansları, muhasebe şirketleri -Acentalar: Seyahat acentaları vb. -Perakende markaları

MARKA ÇEŞİTLERİ (DEVAM)  E-markalar: Amazon  Medya markaları: Hürriyet, NTVMSNBC  Sivil Toplum Örgütü markaları: EGEV, AÇEV, TEMA  Ülke markaları: Türkiye, İtalya, Kore  Devlet markaları ve parti markaları: CHP, AKP, MHP  Kurum markası: ODTÜ

MARKA YÖNETİMİ Markanın değerinin artmasını sağlamak amacı ile yaptığı ve söylediği her şeyi kontrol altına alarak başkaları tarafından nasıl algılandığını yönetmek. Marka yönetiminin temeli İletişim stratejisidir. Ürün yönetimi de marka yönetiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Marka iletişiminiz toplamda, NE söyleyeceğinizi, KİME söyleyeceğinizi ve NASIL söylemeniz gerektiğini tanımlar”

MARKA YÖNETİMİ Marka yönetimi:  Markanın ve rakiplerin sürekli izlenmesini  İletişimin bütünleştirilmesini  Müşterilerle markanın tüm temas noktalarının yönetilmesini  Markanın ne ifade ettiğinin açıkça belirlenmesini  Farklı ve üstün algılanması için konumlandırılmasını  Markanın zamana karşı korunmasını gerektirir. Kontrolsüz güç güç değildir!!! Pirelli