HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2013
Advertisements

BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
HOŞ GELDİNİZ.
Prof. Dr. Ülkü Çömelekoğlu Mersin Üniversitesi Öğretim Üyesi
AB ÖYKÜ YARIŞMASI AB BİLGİ AĞI 2012
Kalite ve Çevre Müdürlüğü TÜRK ODA/BORSA SİSTEMİ İÇİN KALİTE MODELİ ODA/BORSA AKREDİTASYON SİSTEMİ IV. Dönem Odalar için Eğitim Semineri Ş. Sibel AYGÜN.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARASI “ARAŞTIRMA PROJESİ NASIL YAZILMALIDIR”?
TÜBİTAK Bilimsel Araştırma Projelerini Hazırlama Eğitimi Şubat 2014
TÜBİTAK BİLİM PROJELERİ
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
EŞKULEMATİK.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü AR-GE Proje Ekibi
LİSE 1. SINIF (9. SINIF) ORTAK ALAN.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ
İZMİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ 2014 – 2015 EĞİTİM VE ÖĞRETİM YILI ÖZEL YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILAMA SÜRECİ ŞUBAT 2014.
46. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
T.C. HAKKARİ VALİLİĞİ İl Milli Eğitim Müdürlüğü. 1.ÖZGÜNLÜK VE YARATICILIK Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yaratıcılık ve özgünlük taşıyor.
 KONU VE AMAÇ: Orta Karadeniz Kalkınma Ajansı bölgenin ekonomik ve sosyal kalkınmasının hızlandırılması amacıyla 2012 yılında TR83 Bölgesi İnovasyon.
Araştırma Projeleri Yarışması
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMAPROJELERİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ YÜKSEKOVA – 27 KASIM 2013.
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
DEN İ ZL İ İ HRACATÇILAR B İ RL İĞİ GENÇ MUC İ TLER ARANIYOR İ NOVAT İ F F İ K İ RLER YARI Ş MASI inovatiffikirleryarismas iwww.denib.gov.tr.
BU BENİM ESERİM PROJE YARIŞMASI
45. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI 2014
Mart 2012 tarihinde Türkiye genelinde gerçekleştirilecek Fen Liseleri, Sosyal Bilimler Liseleri, Güzel Sanatlar ve Spor Liseleri İle Her Türdeki.
TÜBİTAK Doç. Dr. Eyüp ARTVİNLİ
HOŞGELDİNİZ ESKİŞEHİR İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
AKYURT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
KDZ. EREĞLİ İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
XII. TEKNOLOJİ ÖDÜLLERİ TANITIM TOPLANTISI Deniz Bayhan Teknoloji Ödülleri Yürütme Kurulu Üyesi Üyesi.
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ TÜBİTAK PROJELERİ
Matematik ve Fen Bilimleri Proje Çalışması
TÜBİTAK 4006 BİLİM FUARLARI
“DÜNYADA HERŞEY İÇİN, MEDENİYET İÇİN, HAYAT İÇİN, MUVAFFAKİYET İÇİN HAKİKİ MÜRŞİT İLİMDİR, FENDİR İLİM VE FENNİN HARİCİNDE MÜRŞİT ARAMAK GAFLETTİR, CEHALETTİR,
TÜBİTAK DESTEKLERİ.
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
BİLSEM TANILAMA SÜRECİ
47. TÜBİTAK ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİ
SDÜ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ İMALAT MÜHENDİSLİĞİ
Bitlis Eren Üniversitesi
TÜBİTAK 47. ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ PROJE YARIŞMASI
ORTAÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI
EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER.
FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI BİLGİLENDİRME TOPLANTISI FARABİ GİDEN - GELEN ÖĞRENCİ VE ANLAŞMA SORUMLUSU BİL. İŞL. GÖKHAN ÖZDEMİR.
PROJE GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME
Deniz Lisesi Komutanlığı. -Yarışmaya 43 proje ile iştirak edilmiş, -İstanbul Asya Bölgesi çapında 7 proje sergilenmeye değer görülmüş, 3 dalda (Biyoloji,
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
EĞİTİM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KARABÜK ÜNİVERSİTESİ FARABİ KURUM KOORDİNATÖRLÜĞÜ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
TÜBİTAK BİLİMSEL DESTEKLEME PROGRAMLARI
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
Proje Tabanlı Uluslararası Mevlana Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı 10 Ocak 2018 Doç. Dr. Ülkü ÖZBEY Kurum Koordinatörü.
HOŞ GELDİNİZ 02 ARALIK LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU (TÜBİTAK)
BİLİM SANAT MERKEZİ TANILAMA SÜRECİ
2019 YILI TEKNİK DESTEK PROGRAMI Bilgilendirme Sunumu
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMA SÜRECİNİN TANITIMI
Misyon-Vizyon Misyon Türkiye’nin ihtiyacı olan alanlarda bilim insanı yetişmesini yarışma, burs ve eğitim programları aracılığı ile yönlendirmek ve teşvik.
Proje Tabanlı Uluslararası Değişim Programı Bilgilendirme Toplantısı
Özel Cizre Bilim Teknik Koleji
ULUSLARARASI İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ FARABİ DEĞİŞİM PROGRAMI
Sunum transkripti:

HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – 2016 48. LİSE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJELERİ YARIŞMASI BİTLİS İL BİLGİLENDİRME TOPLANTISINA HOŞ GELDİNİZ 2 KASIM – 2016

Lise Öğrencileri arasındaki bu yarışma, TÜBİTAK 24 Temmuz 1963 tarihinde kurulduktan 6 yıl sonra, 1969 yılında başlamıştır.

Bu yarışma MEB-TÜBİTAK işbirliği ile TÜBİTAK Bilim İnsanı Destekleme Daire Başkanlığınca organize edilmektedir.

Türkiye Geneli 12 Bölge Merkezi: ANKARA   BURSA ERZURUM KONYA MERSİN SAMSUN KAYSERİ İSTANBUL ASYA   İSTANBUL AVRUPA    İZMİR MALATYA VAN

Van Bölge İlleri: AĞRI BATMAN BİTLİS HAKKARİ MUŞ SİİRT ŞIRNAK VAN

Bölge İlleri Haritası

Bu proje yarışmasına LİSE öğrenimine devam etmekte olan öğrenciler katılabilmektedir. Süreç: 19 Eylül 2016’da başladı. Yarışma Temel, Sosyal ve Uygulamalı Bilim alanlarında yapılmaktadır.

Başlangıçta , Biyoloji ve Fizik olmak üzere sadece 2 alanda yarışma düzenlenmiştir. Bu gün itibarı ile bu yarışma 12 alanda yapılmaktadır.

Yarışmanın Yapıldığı Alanlar -Kodlama (Bilgisayar’ın yerini aldı) - Biyoloji -Coğrafya -Değerler Eğitimi -Fizik -Kimya -Kodlama (Bilgisayar’ın yerini aldı)

-Türk Dili ve Edebiyatı -Matematik -Psikoloji -Sosyoloji -Tarih -Teknolojik Tasarım -Türk Dili ve Edebiyatı

Öğretmenlerimiz için alan ve proje sayısı sınırlaması yoktur.

Proje için danışman gerekmeyebilir. Danışman başka okul ya da şehirden de olabilir.

Her öğrenci en fazla bir projede yer alabilir. Bir projede ikiden fazla öğrenci yer alamaz.

Proje Yarışması ilanı TÜBİTAK tarafından hazırlanarak, 2016 yılı Ekim ayı içerisinde tüm liselere gönderilmiştir. Bu yarışma ile ilgili detaylı bilgilere TÜBİTAK’ın http://www.tubitak.gov.tr/tr/yarismalar/icerik- arastirma-projeleri-yarismasi internet sayfasında ulaşılabilir.

Okul Müdürlüklerine başvuru süreci 19 Eylül 2016 tarihi itibarı ile başladı. Başvuru yapan Öğretmen tarafından Okul idaresi ve İl veya İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinin Onayı alındıktan sonra ilgili Öğretmene süreç boyunca Haftalık 6 saat egzersiz ücreti verilmektedir.

TÜBİTAK BAŞVURU SÜRECİ: 04 Ocak 2017 : Online Proje Başvuru BAŞLANGIÇ Tarihi 18 Ocak 2017 : Online proje SON Başvuru Tarihi

Öğrenciler proje başvurularını internet üzerinden e-bideb.tubitak.gov.tr adresinden online olarak yapacaklardır.

Başvuru formu sistem üzerinde doldurulacak ve çıktısı alınarak onay ve ıslak imzaları tamamlandıktan sonra Bölge Koordinatörlüklerine posta yoluyla veya elden teslim edeceklerdir.

Öğrenciler, www. e-bideb. tubitak. gov Öğrenciler, www. e-bideb.tubitak.gov.tr adresine 1) Proje Özeti, 2)Proje Planı, 3) Proje Raporunu, Proje Rehberindeki önerileri dikkate alarak hazırlamalıdırlar.

Proje Özeti,Proje Planı ve Proje Raporuna Kesinlikle Öğretmen, Öğrenci, Okul ve destek alınan kişi, kurum vb. ifadeler yazılmamalıdır. Aksi halde değerlendirme aşamasında proje dikkate alınmaz. PROJE RED EDİLİR.

Proje Değerlendirmeleri iki aşamadan oluşur: 1) Online değerlendirmeler. Jüri tarafından puanlar verilerek projeler değerlendirilir.

2) Sergi sırasında sözlü sunum değerlendirmeleri. Jüri tarafından projeler puanlar verilerek değerlendirilir.

Ön değerlendirmelere 2 Şubat 2017 tarihinde TÜBİTAK tarafından onaylanan Jüriler tarafından başlayacaktır.

Değerlendirmeler Proje Raporu dikkate alınarak, TÜBİTAK puanlama tablosuna göre yapılmaktadır. Değerlendirme sonucunu gösterir tablo, başvuru yapan öğrenci ve danışman öğretmenlere e-posta olarak TÜBİTAK tarafından iletilecektir.

02 Mart 2017        : Sergiye davet edilecek öğrencilere e-posta ile davet gönderilmesi (TÜBİTAK tarafından gönderilecektir). 100 Proje Van Bölge Sergisine çağrılacak.

27 Mart 2017           :VAN Bölge Sergisi için projelerin hazırlanması ve sergi açılışı 28-30 Mart 2017  : VAN Bölge sergisi-ödül töreni. 08-12 Mayıs 2017 : ANKARA Final Yarışması.

Bu Tür Proje Çalışmalarında Temel Amaç: 1) Okullarımızdaki öğrencilerin bizzat proje çalışmalarında yer almalarını sağlamak, 2) Düşünen, kurgulayan ve üreten nesillerin nitelik kazanmalarını sağlamak,

3) Yarışmanın ödülleri, bu sürecin “amacı” değil, gençlerimizi teşvik eden birer “araç”tır. Sürecin bu özelliği gerek öğrenciler gerekse danışmanlar tarafından gözden kaçırılmamalı,

Proje çalışması yapan öğrencilerimiz tarafından araçların asıl amacın önüne geçmemesi gerektiği unutulmamalıdır.

Bu Yarışma, genç beyinleri düşünmeye, gözlem yapmaya, soru sormaya, merak etmeye, merak ettiklerini araştırma ve araştırmalarını ürüne dönüştürmeye yönlendirmekte ve teşvik etmektedir.

Bu bağlamda, projelerin değerlendirilmesinde göz önüne alınacak en önemli husus, projeye kaynak olan fikrin proje sahibi öğrenci /öğrencilerin eseri olmasıdır.

Bu fikir basit; fakat çok ilginç ve pratik bir çözüme yönelik olabilir Bu fikir basit; fakat çok ilginç ve pratik bir çözüme yönelik olabilir. Çünkü büyük başarıların her birinin temelini küçük fikir ve araştırmalar oluşturmuştur.

Öğrencilerin kendi ürettikleri fikirlerine geliştirme aşamasında üniversitelerden ya da araştırma kurumlarından destek almaları doğaldır. Ancak, bu destek, bilgi alma ya da laboratuar imkanlarının kullanımıyla sınırlı olmalıdır.

Projeyi Çalışmasına Başlarken: ♦ Konuyu seçin; ♦ Konuyu inceleyin, araştırın; ♦ Kendi araştıracağınız konuya karar verin; ♦ Bir zaman çizelgesi hazırlayın; ♦ Deneyleri planlayın;

♦ Danışmanınızla konuşun, tartışın ve fikrini alın; ♦ Deneyleri yapın ve projeyi tamamlayın; ♦ Sonuçları inceleyin ve tartışın.

Proje raporunun yazımında dikkate alınması gerekenler: ♦ Proje başlığı ♦ İçindekiler ♦ Giriş ♦ Yöntem

♦ Bulgular ♦ Sonuç ve tartışma ♦ Öneriler ♦ Kaynaklar

Proje Değerlendirme Kriterleri ÖZGÜNLÜK VE YENİLİK: a) Proje, çözüme kavuşturulmak istenilen konuda yenilik ve özgünlük taşıyor mu? b) Yaklaşım, çözüme yönelik mi? c) Verinin analizi ve yorumu özgün mü? d) Malzeme nasıl kullanılmış?

BİLİMSEL YÖNTEM: Veri toplamada kullanılan örneklem (gözlem- ölçme-deneme) a) Problem açık ve kesin olarak belirtilmiş mi? b) Problem, bilimsel kurallar çerçevesinde sistematik bir anlam içermekte midir?

c) Çözüme ulaşmak için yöntemsel plan var mı c) Çözüme ulaşmak için yöntemsel plan var mı? d) Değişiklikler açıkça belirlenmiş ve tanımlanmış mı?

e) Eğer proje takip gerektiriyorsa, öğrenci/öğrenciler bu gerekliliğin farkında mı ve bu takibi doğru bir şekilde yapmışlar mı? f) Sonucu destekleyecek yeterli veri var mı?

TUTARLILIK VE KATKI Proje sahibi, projenin geliştirilmesi sürecinde neden- sonuç ilişkisi kurarak projeye katkıda bulunmuşlar mı ve amaç-sonuç arasında tutarlılık var mı? a)Yapılan araştırmaya bağlı bir proje gerçekleştirilebilmiş mi?

b) Projenin tamamlanması sürecinde gerçekleşen amaç ile ilk niyet arasında uyum var mı? c) Sonuçlar, deneysel olarak ispatlanmış mı?

ÖZÜMSEME VE HÂKİMİYET Sunum ile ilgili değerlendirme ölçütleri: a) Proje, açıkça tartışılmış, amaç-prosedür ve sonuçları yeterli düzeyde açıklanmış mı? Bu noktada projenin temel amacından sapan ezberlenmiş sözler olup olmadığına dikkat edilmelidir.

b) Projenin önemli noktaları sistematik bir şekilde sunuldu mu b) Projenin önemli noktaları sistematik bir şekilde sunuldu mu? c) Veri ne anlaşılırlıkta sunuldu? d) Sonuçlar ne anlaşılırlıkta sunuldu?

e) Sunum ne açıklıkta yapıldı e) Sunum ne açıklıkta yapıldı? Sunum sırasında herhangi bir hileye başvuruldu mu? f) Projenin hazırlanışında diğer kişi ve kurumlardan (rehber öğretmen, laboratuvar, üniversite.. vb. ) ne ölçüde yardım alınmış?

UYGULANABİLİRLİK: Literatüre yeni bir yöntem, metot kazandırıyor mu UYGULANABİLİRLİK: Literatüre yeni bir yöntem, metot kazandırıyor mu? / Gerçek hayatta kullanılabilir bir sonuç ortaya koyuyor mu?

KAYNAK TARAMASI: a) Proje sahibi öğrenci/öğrenciler, yaptıkları araştırma ile ilgili bilimsel literatüre hâkim mi? b) Öğrenci/öğrenciler, kaynakları Proje Raporu içinde kullanmışlar mı? c) Öğrenci/öğrenciler, kaynakları proje ile ilişkilendirmişler mi?

Sonuç olarak, bu yarışmanın amacı öğrencilerimizi, araştıran, yorum ve ekip çalışması yapabilen, bilgiyle donanmış kişiler olarak değişik alanlarda rekabet ortamına hazırlamak,

Onları Ülkemizin kalkınma ve gelişmesinde rol alan özgüvenli lider şahsiyetler olarak yetiştirmektir.

2006-2016 YILLARINDA BÖLGELERE GÖRE YAPILAN TOPLAM PROJE BAŞVURU SAYILARI

2016 YILINDA TÜRKİYE GENELİNDE BÖLGELERE GÖRE BAŞVURU SAYILARI

2016 YILINDA TÜRKİYE GENELİNDE BÖLGELERE GÖRE BAŞVURU YÜZDELERİ

2016 YILI VAN BÖLGESİNDEKİ İLLERİN PROJE BAŞVURU SAYILARI

İllerin Başvuru Saylarına Göre Yüzdelik Katkıları

2016 YILINDA İLLERE GÖRE VAN BÖLGE SERGİSİNE DAVET EDİLEN PROJE SAYILARI

Van Bölge Yarışmasında Ödüller: Birincilere (kişi başı) 600 TL İkincilere (kişi başı) 450 TL Üçüncülere (kişi başı) 350 TL verilmektedir. Danışman Öğretmenler de dereceye giren öğrencilerinin aldıkları miktar kadar ödül verilmektedir.

08-12 Mayıs 2017 Final Yarışmasına 12 Bölgeden 220 proje davet edilmektedir. Bu projeler arasından Türkiye’den 10 proje Uluslararası Intel ISEF proje yarışmasına katılmaktadır.

-Dünya genelinde 1000 proje bu yarışmaya katılıyor -Avrupa Birliği Genç Araştırmacılar Proje Yarışması -Bu yarışmalarda Ürüne dönüşecek projelere ödül veriliyor.

2016 ANKARA Final Ödülleri: Yılın Genç Araştırmacısı: 3500TL Birincilik: 3000 TL İkincilik: 2500 TL Üçüncülük: 2000 TL Teşvik: 1500 TL

Prof. Dr. Cemil TUNÇ TÜBİTAK Van Bölge Koordinatörü Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Fen Fakültesi, Matematik Bölümü, Kampüs, E- mail:cemtunc@yahoo.com Tel: (432) 225 1806, (432)2251024-33/27810, GSM: 0 537 551 71 67

Teşekkürler!