Köy Enstitülerinden Kent Enstitülerine Eğitim Sorunları Kurultayı Fulya Sarı Apple Bilkom 19 Nisan 2001.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Program Geliştirmenin Felsefi Temelleri S.17-27
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Temel Kavramlar: Öğrenme İlkeleri
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
1 Okul Kültüründe Değişim. 2 Küresel Ekonominin Gerçekleri Problemler ve sistemler karmaşıktır. Problemler ve sistemler karmaşıktır.  Büyük resmi kavramsallaştırabilme;
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİMDE EĞİTİCİNİN ROLÜ BİLGİSAYAR NEDİR? Bilgisayar, verileri belirli bir program mantığı içinde okuyarak, onları kendi anlayabileceği.
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
Öğretim Üyesi:Mustafa BAYRAKÇI HAZIRLAYANLAR İsa DALMA Murat ARİCAN
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
E-Öğrenme Nedir?
BDE Uygulama Yöntemleri
Interaktif Akıllı Tahta Uygulamaları ve Matematik
Uzaktan Eğitimde Öğretmen ve Öğrenci Rolleri
EĞİTSEL YAZILIMLAR GİRİŞ Sibel SOMYÜREK.
EĞİTİM ORTAMLARININ DÜZENLENMESİ
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
UZAKTAN EĞİTİM.
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Bilgisayar Destekli Eğitim
UYGULAMALARI EĞİTİMDE BİLGİSAYAR.
UZAKTAN EĞİTİM Uz. Fezile ÖZDAMLI.
CASE FAIR OSTER Prepared by: Fernando Quijano & Shelly Tefft.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Program Geliştimede İçerik
Öğretimde Teknoloji Kullanımı
Uzaktan Eğitimde Kavramsal Çerçeve
Melek YILMAZ.   Bilgi ve teknoloji çağını yaşadığımız günümüzde öğrencilerin bilgiye ulaşma ve problem çözme becerilerini kazanmaları önemlidir.  Bunun.
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI. MEB Amaçları %40 %13 %6 %1 %23 TÜİK Haber Bülteni Sayı: 205, Aralık 2009 Eğitim Durumuna Göre Yoksulluk Oranları Açlık Cehalet.
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
Ulusal Yenilik Politikalarında Gelişmeler …. 222 İçerik Ar-Ge nedir? Yenilik Nedir? Ulusal Ar-Ge ve Yenilik Destekleri ve Bazı Göstergeler İl Yenilik.
Harun ÇAKIR MEB - Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI.
“Ideal” eÖğrenme Ortamı… Ulaşmak için Neler yapılabilir?
GİRİŞ Hayat bilgisi dersinde eğitim-öğretim sürecinin başarılı bir biçimde gerçekleşmesi ve kazanımların öğrencilere kazandırılması için önemli.
TEKNO FARKLILAŞTIRMA Ideal 2015 Amasya Üniversitesi Kasım 2015.
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Bilgi Nedir ? Öğrenme, araştırma veya gözlem yaparak elde edilen sonuç.
Üretim, Tüketim ve Karar Verme: Ekonomi BÖLÜM 9 EKONOMİ OKURYAZARLIĞI Küçük çocuklar, her gün karşılaştıkları için ekonomik kavramların farkındadır.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
KULLANIM ADIMLARI Adım 1: Okulunuzu Kaydedin Adım 2: Okul Ayarlarını Keşfedin (ThinkQuest Projects) Adım 3: Hesaplar Oluşturun (ThinkQuest Projects) Step.
ThinkQuest nedir? ThinkQuest, öğretmenlerin eğitim projelerini kendi sınıf müfredatlarıyla birleştirerek, öğrencilerinin 21. yüzyıla yönelik yetenekler.
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
Materyal Geliştirme Aracı Olarak Bilgisayarlar
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ KULLANIMI
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
WEB 2.0 ARAÇLARI.
EĞİTİMDE BİLİŞİM TEKNOLOJİSİNİN ETKİSİ
EĞİTİMDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ.
Bireysel Çalışma Yöntemi
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÜNÜMÜZDE ÖĞRETMENİN DEĞİŞEN ROLLERİ.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
2. PİYASA EKONOMİSİNE GENEL BİR BAKIŞ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sunum transkripti:

Köy Enstitülerinden Kent Enstitülerine Eğitim Sorunları Kurultayı Fulya Sarı Apple Bilkom 19 Nisan 2001

Eğitim Sistemimizin Kök Sorunları? Yaşamdan kopuk … küçük küçük bilgi parçaları birbirleriyle ve yaşamla ilişkilendirilmeden “öğretiliyor” Sistemimiz öğrenme odaklı değil öğretme odaklı Herkese aynı program … kişiselleştirilmemiş Eğitimin aktörlerinde motivasyon çok düşük

Eğitim Sistemimizin Kök Sorunları? Sistemin çalışmadığı yani “öğretilenlerin” işe yaramadığı herkesçe bilinse de “bilimsel” olarak ortaya konmuyor Dünya standartlarında yeni eğitim hedefleri, araç ve gereçler, felsefe ve yöntem sistemimizi kökten değiştirecek biçimde değil, göstermelik olarak yamanmaya çalışılıyor Eğitim sistemimiz hem öğretmeni hem öğrenciyi üretici değil tüketici olarak konumlandırıyor

Köy Enstitüleri Modelinin bugün için de hala geçerli ilkeleri Yaşamla içiçe yaparak yaşayarak öğrenme Eğitimin aktörleri; öğretmen, öğrenci, yönetici, veli arasındaki ilişkiler daha çağdaş.. daha insancıl Bireysel gelişim, içinde yaşadığımız toplumun değerleri ve evrensel değerler içiçe…”ya o ya o” değil, “hem o hem o”… Tüketim odaklı değil üretim odaklı Eğitim ortamı kilit altında değil.. her an açık.. halkın malı

“Bilgisayar Destekli Eğitim” kavramından “Teknoloji Destekli Açık Öğrenme Ortamları”’ na

Teknoloji destekli açık öğrenme ortamlarıöğretmez orada öğrenilir Bilgi farklı bireylerin farklı gereksinimleri göz önünde bulundurularak derlenir ve etkileşim için sunulur Aynı elektronik ortamın farklı hedef kitleleri olabilir İçerik bir kaynaktan sunulmaz.. Çok kaynaktan kaynaklanır.. Sistemin tüketicileri içerik de üretebilir Kullanıcı kendi öğrenme gereksinimlerini kendisi belirler ve kendi öğrenme süreçlerini kendisi denetler

Örneğin 25 bilgisayarlı bir bilgisayar laboratuvarı yerine 2 bilgisayar bulunan bir sınıfta daha etkili, daha yaratıcı şeyler öğrenilebilir Bilgisayar sayısı, harcanan paranın miktarı, müfredatın elektronik ortama aktarılmış kısmının büyüklüğü hiç bir şeydir Yaratıcılığı ve etkin öğrenmeyi güdüleyen bir tek bilgisayar bile çok şeydir Öğretmenin bilgisayar üzerinde göstereceği “1000” şeyden, öğrencinin bilgisayar üzerinde kendisinin yapacağı “1” şey daha değerlidir

Öğrencinin Internet üzerinde gidip bulup “okuyacağı” “1000” şeyden, kendisinin yaratıp Internet üzerine koyacağı “1” şey daha değerlidir “Yanlış” kullanıldığında ve kendisine tapıldığında teknoloji öldürür! “Doğru” kullanıldığında teknoloji motive eder, yaşatır, yarattırır!

Daha çok konuşmak yerine.. Daha çok üretmek gerekir.. Gelin birlikte “Elma” ya bir bakalım!

Teşekkürler...