MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ORTAMLARININ VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI Doç.Dr. İbrahim ERDOĞAN Daire Başkanı.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
EĞİTİM YÖNETİMİNE KATILIM
Nevşehİr Ünİversİtesİ
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
altyapI VE KENTSEL DÖNÜŞÜM HİZMETLERİ ŞUBE MÜDÜRLÜĞÜ YILI ÇALIŞMALARI
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Plan Program Dairesi Başkanlığı Görev Tanımları Genel Müdürlüğümüzün yıllık bütçesini, yatırım programlarını hazırlamak ve uygulanmasını sağlamak, Genel.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Eğitim Ortamlarının ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı Aralık 2014 Ayşe TURNA.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İSTATİSTİKİ BİLGİLERİN TOPLANDIĞI TÜM MODÜLLERDE YAPILACAK İŞLEMLER
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
YARIN SİZDEYİZ PROJESİ
İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ). İMAR KOMİSYONU RAPORU ( ) Belediye meclisimizin muhtelif oturumlarında gündeme alınarak komisyonumuza havale.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü
ASPB ENGELİ VE YAŞLI HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
İL STOK HAVUZU VE İHTİYAÇLARIN KARŞILANMASI 2009/45 SIRA NOLU GENELGE Hakan KARAGÖZ Şube Müdürü.
ALACA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
 Cazibe Merkezi Okullar  Hacı Rafet Gümüş Lisesinin Dönüşümü  Arzulu İlk Öğretim Okulunun Durumu.
ZONGULDAK İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
OKUL SÜTÜ PROGRAMI 1.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
EK-1 a. İl/İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerince Kurum Standartları Sistemi Uygulama Öncesi Tamamlanması Gereken Çalışmalar 1. Kurum Standartları Sisteminin.
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
ANALİTİK BÜTÇE SINIFLANDIRMASI; *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm *Harcamanın (Giderin) sınıflandırılması 4 bölüm 13 basamaktan oluşur. 13.
İLKÖĞRETİM TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI TAŞINILAN OKUL /YERLEŞİM BİRİMİ SAYISI ÖĞRENCİ SAYISI TAŞINILAN MERKEZ OKUL SAYISI.
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
MEİS MODÜLÜ BİLGİ GİRİŞİ
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ÇORUM İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
EĞİTİM–ÖĞRETİM YILI İSTATİSTİK BİLGİLERİ.
U Ş AK İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K B İ R İ M İ.
Kurullar, Meslekî Çalışmalar ve Komisyonlar
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
1 ERENLER İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE/İSTATİSTİK BİRİMİ.
1İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı1 İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRE BAŞKANLIĞI FAALİYET RAPORU 2014 T.C. İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ.
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
Ekim 2015 KİRALAMA DOSYALARININ KOMİSYONA SUNULMASI.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
İLKÖĞRETİM MEVZUAT LARI VE UYGULAMADA KARŞILAŞILAN SORUNLAR.
Çankaya Üniversitesi Personel Daire Başkanlığı
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
50.Yıl T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
T.C. BAŞBAKANLIK DEVLET PERSONEL BAŞKANLIĞI EĞİTİM DAİRESİ BAŞKANI
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
… Sınıf Öğretmeni.
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
TÜRKİYE YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ HAZIRLAMA ÇALIŞMALARI
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
ÖĞRENCİ İŞLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI Fakülte, Yüksekokul, Enstitü, MYO Açılması Uygulama ve Araştırma Merkezi Açılması Bölüm, Anabilim Dalı, Bilim Dalı.
KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İSGB İL KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Sunum transkripti:

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ORTAMLARININ VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI Doç.Dr. İbrahim ERDOĞAN Daire Başkanı T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 2 Ayla ÜNLÜ Öğretmen Ayşe TURNA Şube Müdürü Bektaş SALMAN Şef Ertuğrul BERK Uzman Öğretmen Fatih BAYRAK Milli Eğitim Uzm. Yrd Fatih HAZAN Uzman Öğretmen Faruk YILMAZ Milli Eğitim Uzm. Yrd Gülay YILMAZ Eğitim Uzmanı İkbal GERÇEKEğitim Uzmanı Halil YILMAZ Uzman Öğretmen Mehmet Ali SALGIN Şef Mürvet GÜRSES Şef N.Fatma TOPALOĞLU Uzman Öğretmen Selda ÖZSAN Şef Semra DEMİR Şef Süheyla SÖKMENER Şef Ülkü ALDEMİR VHKİ

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 3 Görevler: a) Eğitim ve öğretim ortamlarında kalite ve sayısal farklılıkları giderecek tedbirler almak, b) Eğitim ve öğretim ortamlarının verimlilik standartlarını belirlemek, c)Eğitim ve öğretim ortamlarının geliştirilmesi amacıyla ulusal ve uluslararası kuruluşlarla iş birliği yapmak, buna ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, ç) Okul ve kurumlardaki derslik, atölye ve laboratuvarlar ile diğer eğitim birimlerinin donatım standartlarını belirlemek, d) Eğitim-Öğretim süreçlerinde eğitim teknolojilerinin kullanımını yaygınlaştırmak, e) Alan ve dal açılması ve kapatılmasıyla ilgili iş ve işlemleri yapmak ve bunlara ilişkin usul ve esasları belirlemek, f) Okul/kurum ve eklentilerinin açılması, kapatılması ve tahsisi ile ilgili iş ve işlemleri yapmak ve bunlara ilişkin usul ve esasları belirlemek, g) Okul aile birlikleri ile ilgili iş ve işlemleri yapmak ve bunların eğitimi desteklemelerini sağlayacak tedbirleri almak, ğ) Genel müdürlüğe bağlı okul ve kurumlarda iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yapılacak iş ve işlemleri Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü koordinesinde yapmak,

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 4 h) Okul bina ve eklentilerinin Bakanlık haricindeki kurum ve kuruluşlar tarafından kullanımı hususunda görüş bildirmek, I) Kalkınma planları, hükümet programları, stratejik planlar ve eylem planları ile diğer üst politika belgelerinde görev alanına giren konulara ilişkin çalışmaları ilgili birimlerle koordineli olarak yerine getirmek, i) Genel müdür tarafından verilen benzeri görevleri yapmaktır.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 5 Donatım ile ilgili işlemler Aşağıda yer alan mevzuat doğrultusunda yapılmaktadır sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu. 652 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapama ve Ad Verme Yönetmeliği, Taşınır Mal Yönetmeliği. Yetki Devri (2010/20 Nolu Genelge), Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi “Alo 147” (2012/02 Nolu Genelge), Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkındaki Genel Tebliğ, Taşınır İşlemleri Parasal Limitler, MEB Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünün tarih ve sayılı “Okul/Kurumların Donatımına İlişkin Genelgesi”(2012/16 )

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 6 Standart Donatım Listeleri MEB Meslekî ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünün web sayfasında, Dokümanlar başlığı altında Standart Donatım Listeleri yayınlanmıştır. Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından gönderilen ödeneklerin standart donatım listeleri doğrultusunda alımları gerçekleştirilerek donatımları sağlanmalıdır. Okul/kurumların taşınır talepleri (donatım ödenekleri) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından karşılanmaktadır. Donatım ödeneği taleplerinin, her yıl Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından Valiliklere gönderilen duyuru yazısı çerçevesinde belirtilen tarih aralıklarında okul, ilçe ve il tarafından onaylanmak suretiyle ‘’e-talep modülü’’ üzerinden yapılması gerekmektedir. (Taşınır talepleri resmi yazı ile Bakanlığımıza gönderilmeyecektir.)

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 7 Taşınırlarla İlgili Devir ve Hurda işlemleri Genel Müdürlüğümüze yapılan tekliflerin değerlendirilmesi sonucu kapatılan okul/kurum/pansiyon/uygulama sınıfı/alan/dallara ait taşınırlarının öncelikle il içerisindeki mesleki ve teknik öğretim okullarına ihtiyaç olmadığı takdirde yakın illerdeki bu tür okullara devredilmelidir. Maliye Bakanlığı tarafından her yıl yayınlanan Parasal Sınırlar ve Oranlar Hakkında Genel Tebliğ ile taşınır mal iş ve işlemlerinde uygulanacak parasal limitler belirlenmektedir. Buna göre her yıl MEB Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığınca yayınlanan taşınır işlemleri genelgesi (08/03/2016 tarih sayılı genelge) ile parasal limitler doğrultusunda taşınır işlemleri gerçekleştirilmektedir.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 8 Okul açılması teklifleri ile ilgili işlemler; a)Devlet Yatırım Programından yapılan binalar için;  Geçici kabul tutanağının,  Ad vermeye ilişkin il millî eğitim komisyonu kararının ve Valilik Onayının,  Alan ve dallar için İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu Kararının,  Öğretim şeklinin Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 9 b)Eğitime % 100 Destek Projesi kapsamında hayırseverlerce yapılan binalar ile ilgili işlemler;  Protokolün bir örneği,  Geçici kabul tutanağı,  Ad vermeye ilişkin il millî eğitim komisyon kararının ve Valilik Onayının,  Alan ve dallar için İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu Kararının,  Öğretim şeklinin Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 10 c)Bakanlığımıza bağlı başka birimlere ait binalar ile ilgili işlemler;  Tahsis belgesinin,  İnceleme raporunun, (maarif müfettişi)  Ad vermeye ilişkin il millî eğitim komisyon kararının ve Valilik Onayının,  Alan ve dallar için İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu Kararının,  Öğretim şeklinin Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 11 d)Bakanlığımıza ait olmayan binalarda okul açılması teklifleri ile ilgili işlemler;  Tahsis belgesinin,  İnceleme raporunun,  Binanın eğitim-öğretime uygun olduğuna dair teknik raporun,  İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu Kararının,  Ad vermeye ilişkin il millî eğitim komisyon kararının ve Valilik Onayının,  Alan ve dalların,  Öğretim şeklinin Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 12 Pansiyon açma ve kapasite değişiklikleri ile ilgili işlemler:  İnceleme raporunun ve Valilik Onayının,  Geçici kabul tutanağının,  Öğrenci kapasitesinin (kız/erkek/karma) Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 13 Okulun dönüştürülmesi/ kapatılması ve pansiyon kapatılması teklifleri ile ilgili işlemler;  Maarif Müfettişleri inceleme raporu ile valilik görüşünün Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi gerekmektedir

Alan/Dal Açma Kapatma Teklifleri İle İlgili İşlemler; Alan/dal ve program türü açma kapatma teklifleri için her yıl Aralık ayı sonuna kadar İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu Kararının gönderilmesi gerekmektedir. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Genel Müdürlüğümüze bağlı faaliyet gösteren 22 okul çeşidinin 02/04/2014 tarihli ve /20/ sayılı Makam Onayı ve 01/05/2014 tarihli ve /10.06/ (2014/8) sayılı Genelge doğrultusunda 18/06/2014 tarihli ve /105.01/ sayılı Makam Onayı ile çeşitleri, isimleri, alanları/dalları, yabancı dilleri ve öğretim şekilleri belirlenmiştir. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Buna göre; Genel Müdürlüğümüze bağlı okullar aşağıdaki adlarda faaliyetlerini sürdürmektedir. 1) Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi 2) Çok Programlı Anadolu Lisesi 3) Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 17 Yatırım ile ilgili işlemler: Aşağıda yer alan mevzuat doğrultusunda yapılmaktadır Sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetim ve Kontrol Kanunu, 2709 sayılı Kanun T.C. Anayasası, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4/11/1983 tarihinde kabul edilen 2942 sayılı Kamulaştırma Kanunu, 4982 sayılı Bilgi Edinme Kanunu, Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Kurumlara Ait Açma, Kapama ve Ad Verme Yönetmeliği, 652 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı Çok Programlı Lise Yönergesi, Mart 2010 tarihli ve 2630 sayılı Tebliğler Dergisinde Yayımlanan “Kurum Açılması ve Kapatılmasına İlişkin Esaslar” Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Pansiyonları Yönetmeliği, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumlarında Parasız Yatılılık, Burs ve Sosyal Yardımlar Yönetmeliği, Yatırım Programı Hazırlama Genelgesi, Başbakanlık İletişim Merkezi (2006/03 nolu Genelge) Resmi Gazetede yayımlanan Yıllık Yatırım Programı, MEB Strateji Geliştirme Başkanlığının tarih ve sayılı dönemi Yatırım Programı Hazırlıkları” na ilişkin yazısı.

a. Yıllık Yatırım Tekliflerini (Okul, Pansiyon, Ek Derslik Atölye) Değerlendirmek Valilikler (İl Millî Eğitim Müdürlüklerince), illerinde Devlet Yatırım Programında devam eden projeler ile yatırım programına yeni teklif edilecek projelerin proje bilgilerinin e-yatırım modülü üzerinden elektronik ortamda teklif edilmesi, e-Yatırım Modülüne Valilikçe sunulan yatırım tekliflerinin sistem üzerinden incelenmesi, düzeltmelerinin yapılması, Valilik İl Millî Eğitim Müdürlüklerinin elektronik ortamda yaptıkları teklifleri; Genel Müdürün başkanlığında ilgili daire başkanı ve personelin katılımıyla kurulan komisyonca öncelik kriterlerine göre değerlendirilerek onaylanması, Tekliflerin İnşaat Emlak Dairesi Başkanlığınca değerlendirilerek onaylanması, Sisteme girilen tüm projelerin Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından kontrol edilmesi onaylanması ve yatırım programının oluşturulması işlemlerinin gerçekleştirilmesi, Kalkınma Bakanlığınca programa alınan projelerin sayısal olarak Resmi Gazete de yayımlanması, Strateji Geliştirme Başkanlığınca yatırıma giren projelerinin illere devri ve ihale yetkisinin verilmesi, EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 18 Yatırım ile ilgili işlemler:

b.Okul İnşaatlarının Takibini Yapmak İnşaatın Valilik tarafından ihale edilmesi, İhale edilen işlerin Valilik İl Millî Eğitim Müdürlüğünce izlenerek üçer aylık inşaat faaliyet raporlarının Bakanlığımıza gönderilmesi İnşaatı tamamlanan projelerin geçici kabullerinin Valilik tarafından yapılarak Genel Müdürlüğümüze bildirilmesi. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 19 Yatırım ile ilgili işlemler:

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 20 Yatırım ile ilgili işlemler: c. Arsa Tahsisi, Kamulaştırılması, Satın Alınması, Yapımı ve Bina Kiralanması İşlemlerini Değerlendirmek Valiliklerce teklif edilen şehir imar planında okul yeri olarak ayrılan arsalar ile özel şahıs mülkiyetindeki arsaların Mesleki ve Teknik Anadolu Liseleri, Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezi ile Çok Programlı Anadolu Liselerinin hizmetlerinde kullanılmak üzere tahsis edilmesi, kamulaştırılması, satın alınmasına ilişkin Genel Müdürlüğümüz görüşünün Bakanlığımız İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığı ile ilgili valiliklere bildirilmesi, Sorunlu taşınmaz malların satın alınması, kamulaştırılması ve yapımına ilişkin hukuki problemlerin çözümü konusunda ilgili valiliklerden gerekli bilgi ve belgelerin temin edilerek Bakanlığımız Hukuk Müşavirliğine bildirilmesi ve izlenmesi, Okul binalarının kiralanması hakkında valiliklerden gelen tekliflerin Genel Müdürlüğümüzce değerlendirilerek İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığına bildirilmesi.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 21 Yatırım ile ilgili işlemler: d. Okul, Program Türü, Alan ve Dal Açmak/Kapatmak ve Dönüştürmek Yatırım programından veya hayırsever kişi, kurum ve kuruluşlar tarafından yaptırılan ve mahallen sağlanan binalarda okul açma onayı alınması elektronik ortamda MEBBİS modülüne işlenmesi, OSYM, Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne, Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı ve ilgili Valiliğe bildirilmesi, Yeni ve mevcut okulların bünyesinde açılacak/kapatılacak/dönüştürülecek program türü, alan ve dallar ile okulların çevrenin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda, İl İstihdam ve Meslekî Eğitim Kurulunda görüşüldükten sonra Valilikçe Bakanlığımıza iletilen tekliflerden uygun görülenler için Bakanlık Onayı alınması ve elektronik ortamda MEBBİS modülüne ve e-okul sistemine girilmesi, OSYM, Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü, İnsan Kaynakları Genel Müdürlüğüne, ilgili Valiliğe bildirilmesi, Genel Müdürlük Web sayfasında yayınlanması,

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 22 Yatırım ile ilgili işlemler: Düzenlenecek) e. Pansiyon Açma/Kapatma ve Pansiyon Kapasite Değişiklikleri Yapmak Pansiyon açılması, kapatılması, dönüştürülmesi, devrine ve pansiyon kapasitesi değişikliklerine ilişkin valilik teklifleri ile Maarif Müfettişlerince düzenlenen inceleme raporlarının değerlendirilerek Genel Müdürlüğümüze gönderilmesi. Pansiyon açılması, kapatılması, dönüştürülmesi, devrine ve pansiyon kapasitesi değişikliklerine ilişkin valilik tekliflerinde pansiyonun kapasitesi, kız/erkek/karma pansiyon olduğunun ve pansiyonun hangi okula bağlı olarak açılıp kapatılacağının belirtilmesi gerekmektedir. Mart 2010 tarihli ve 2630 sayılı Tebliğler Dergisinde Yayımlanan “Kurum Açılması ve Kapatılmasına İlişkin Esaslar” Millî Eğitim Bakanlığına Bağlı Okul Pansiyonları Yönetmeliği,

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 23 Atölye ve Laboratuvarların Standart Mimari Yerleşim Planları ve İhtiyaç Analizleri İle İlgili İşlemler: Türkiye genelinde bulunan Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı tüm okullarda, aynı mesleki beceriyi kazandırabilmek ve aynı yeterlikte insan gücü yetiştirebilmek amacıyla Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğüne bağlı Eğitim Ortamları ve Öğrenme Süreçlerinin Geliştirilmesi Daire Başkanlığı tarafından, Atölye ve Laboratuvarların Standart Mimari Planları oluşturulmuştur. Bu kapsamda Daire Başkanlığımız tarafından görevlendirilen bir uzman öğretmen gözetiminde başlatılan çalışmada, 2014 ve 2015 yıllarında mimari çizimler ve analizler için görevli dört öğretmen ile 204 alan uzmanı öğretmen tarafından gerçekleştirilen birer haftalık 5 ayrı çalışma sonucunda, 52 alan 204 dalda 326 atölye ve 145 laboratuvar ile uygulama sınıfı, uygulama oteli ve pansiyonlara ait toplamda 508 adet Standart Mimari Yerleşim Plan çizimleri ve bunlara yönelik ihtiyaç analizleri oluşturulmuştur. Bu çalişmalara Genel Müdürlüğümüz Web sayfasında yer alan dokümanlar kısmından ulaşılabilir.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 24 Öğrenme süreçleri ile ilgili işlemler: a.Daire Başkanlığı görev kapsamındaki iş ve işlemlere ilişkin proje hazırlama, uygulama çalışmaları yapmak Daire başkanlığımız görev alanı kapsamına giren (örnek okul yapımı donatımı, atölye donatımı, yönetim ve işleyişleri, kiralama vb.) konularda ilgili mevzuatlar çerçevesinde sosyal ortaklar ve projeler daire başkanlığı ile koordinasyon kurarak ulusal ve uluslar arası taslak proje hazırlanması (proje formatına uygun), Karşılıklı görüşmelerle projeye üstlerle iletişim kurarak son şeklinin verilmesi, Projenin kaynak sağlayıcısına sunulması, Kabulünden sonra faaliyet plânı doğrultusunda uygulamaya konulması, Her maddenin taraflarca uygulamaya konulması ve faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, Uygulamada karşılaşılan güçlüklerin aşılması için gerekli mevzuatların hazırlanması ve uygulanması, Ara ve sonuç raporlamaların yapılması, Genel değerlendirme sonucu sisteme yaygınlaştırılması plânlanan uygulamaların yaygınlaştırılması için gerekli görüşmelerin yapılarak onayların alınması, Genel uygulamaya geçilmesi.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 25 Öğrenme süreçleri ile ilgili işlemler: b.Daire Başkanlığı görev kapsamındaki iş ve işlemlere ilişkin protokol hazırlama, uygulama çalışmalarını yapmak Daire başkanlığımız görev alanı kapsamına giren (örnek okul yapımı donatımı, atölye donatımı, yönetim ve işleyişleri, kiralama vb.) konularda sektör ve/veya sektörü temsil eden kurum ve kuruluşlar ile bağış yapan hayırseverler arasında ilgili mevzuatlar çerçevesinde taslak protokol hazırlanması (protokol formatına uygun), Karşılıklı görüşmelerle hazırlanan protokole üstlerle iletişim kurarak son şeklinin verilmesi, İmza töreni ortamının hazırlanması, Taraflarca karşılıklı imzalanması, Her maddenin taraflarca uygulamaya konulması ve faaliyetlerinin gerçekleştirilmesi, Uygulamada karşılaşılan güçlüklerin aşılması için gerekli mevzuatların hazırlanması ve uygulanması.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 26 Öğrenme süreçleri ile ilgili işlemler: c.Daire Başkanlığı görev kapsamındaki iş ve işlemlere ilişkin hizmetiçi eğitim teklifleri yapmak ve gerçekleştirmek Daire Başkanlığımız görev alanı kapsamında gelişen ve değişen süreçler, teknoloji vb. ihtiyaçlar doğrultusunda hizmetiçi eğitim faaliyeti için fizibilite çalışması yapılması, Daire Başkanlığı içindeki çalışma ekiplerinden gelen hizmetiçi eğitim faaliyetleri için teklif formunun (yer ve tarih, kişi sayısı, niteliği, kimlerin nasıl alınacağı vb.) hazırlanması, Bir üst yazı ile Daire Başkanının onayına sunulması, Gerekli düzeltmeler varsa yapılması, tekrar onaya sunulması, Onaylandıktan sonra Kalite Geliştirme Dairesi Başkanlığına Resmi yazı ile sistem üzerinden iletilmesi, Kabul gören teklifler için süresi içerisinde daire başkanlığı çalışma ekipleri ile koordineli olarak çalışma/eğitim programının hazırlanması, Öğretim görevlisi tespitinin yapılması, Kurs/Seminer talebi olan/seçilen meslek alan öğretmenlerinin ve alan uzmanlarının seçiminin yapılması, Faaliyetin gerçekleştirilmesi.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 27 Öğrenme süreçleri ile ilgili işlemler: d.Daire Başkanlığı görev kapsamındaki iş ve işlemlere ilişkin mevzuat çalışmaları yapmak veya yapılan mevzuat çalışmalarına katılmak EOÖSG Daire başkanlığı uygulamaları sırasında yaşanılan güçlüklere ilişkin genelge, yönerge, yönetmelik vb çalışmalara ihtiyaç duyulduğunun üstlerle paylaşılması ve Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı ile görüşülmesi, Çalışmanın niteliğine uygun tarafların yer alacağı komisyon oluşturulması veya komisyona katılma, Çalışmanın gerçekleştirilmesi, Mevzuatın uygulanacağı tarafların görüşlerinin alınması (il, okul, öğretmen vb), Son şeklinin verilerek onaya sunulması, Onaylanan mevzuatın yürürlüğe konulması.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 28 Öğrenme süreçleri ile ilgili işlemler: e.Daire Başkanlığı görev kapsamındaki iş ve işlemlere ilişkin stratejik plân çalışmaları yapmak (kurum içi ve kurum dışı) Daire Başkanlığınca yapılan faaliyetlere ilişkin Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Stratejik Plânında yer alması öngörülen konuların Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı ile koordineli çalışılarak yer almasının sağlanması, Bakanlığın Stratejik Plânına ilişkin yer alması öngörülen konularda yer almasının sağlanması, Kurum dışı stratejik plânlarda yer alan görevlerimiz kapsamında olan faaliyetleri gerçekleştirerek raporlamanın yapılması ve sorumlu kuruma iletilmesi, Stratejik plânlar onaylandıktan sonra performans göstergelerinin hazırlanarak gerçekleştirilen faaliyetlere aylık, 3 aylık, 6 aylık periyotlarla öngörülen formlara işlenerek raporlamanın yapılması.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 29 Öğrenme süreçleri ile ilgili işlemler: f.Daire Başkanlığı görev kapsamındaki iş ve işlemlere ilişkin Eylem Plân çalışmaları yapmak (kurum içi ve kurum dışı) Daire Başkanlığımızca yapılan faaliyetlere ilişkin Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Eylem Plânında yer alması öngörülen konuların Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı ile koordineli çalışılarak yer almasının sağlanması, Bakanlığın Eylem Plânına ilişkin yer alması öngörülen konularda yer almasının sağlanması, Eylem plânları onaylandıktan sonra performans göstergelerinin hazırlanarak gerçekleştirilen faaliyetlere ilişkin belirlenen periyotlarla öngörülen formlara işlenerek raporlamanın yapılması. Kurum dışı eylem plânında yer alan görevlerimiz kapsamında olan faaliyetleri gerçekleştirerek raporlamanın yapılması ve sorumlu kuruma iletilmesi.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 30 Öğrenme süreçleri ile ilgili işlemler: g.Genel Müdürlüğümüze bağlı okullarda iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili yapılacak iş ve işlemler hakkında usul ve esasları belirleyerek uygulanmasını sağlamak Okul içinde uyulması gereken iş sağlığı ve güvenliğine ilişkin işlemleri belirlemek amacıyla eğitim faaliyetlerinin düzenlenmesi, Okul atölye ve laboratuvar ortamlarında iş sağlığı ve güvenliğini sağlayıcı tedbirlerden mesleğin gerektirdiği iş kıyafetinin niteliklerinin belirlenmesi, teknik çizimlerinin yapılması ve katalog hazırlanarak okullara iletilmesi, Uygulama mevzuatının Eğitim Politikaları Daire Başkanlığı ile koordinasyon kurarak hazırlanması ve onaya sunulması.

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 31 Öğrenme Süreçleri ile ilgili işlemler: Mevzuat: 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu. 652 Sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Teşkilat ve Görevleri Hakkındaki Kanun Hükmünde Kararname, Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği, Millî Eğitim Bakanlığı İletişim Merkezi “Alo 147” (2012/02 Nolu Genelge),

EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI 32 Diğer İşlemler: 1.“BİMER”de daire başkanlığın görevleri kapsamında gelen sorulara cevap verilmesi, Elektronik ortamda vatandaştan Başbakanlık İletişim Merkezine gelen soruları, MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği aracılığı ile Genel Müdürlüğümüz Özel Büroya iletilmesi, Özel Bürodan Daire başkanlığımız görev kapsamında olan konulara ilişkin soruların Başkanlığımıza iletilmesi, Soruların cevaplandırılması, cevaplandırılamayan soruların ilgili birimlere gönderilmesi. 2. “BİLGİ EDİNME”de daire başkanlığın görevleri kapsamında gelen sorulara cevap verilmesi, Elektronik ortamda vatandaştan gelen soruların MEB Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği aracılığı ile Genel Müdürlüğümüz Özel Büroya gönderilmesi, Özel Bürodan Daire başkanlığımız görev kapsamında olan konulara ilişkin soruların Başkanlığımıza iletilmesi, Soruların cevaplandırılması, cevaplandırılamayan soruların ilgili birimlere gönderilmesi. 3.Daire Başkanlığı görevleri kapsamında ALO 147 bilgi hattına cevap vermek Van ALO 147 iletişim merkezinden veya Genel Müdürlüğümüz ALO 147 den yönlendirme ile Daire Başkanlığımızın ALO 147 Çağrı merkezine gelen soruların 48 saat içersinde cevaplandırılması ve yönlendirilmesi, cevaplandırılamayan soruların ilgili birimlere yönlendirilmesi, Cevaplandırılıp cevaplandırılmadığının takibinin yapılması, Sistemden kaynaklanan sorunlarda Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği ile iletişim kurulması, Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliğinden gelen Analiz Raporu’nun değerlendirilmesi.

Dikkat edilecek hususlar: 1)Okul/program ve pansiyon açma/kapatma tekliflerinin istenilen bilgi ve belgelerle birlikte eksiksiz gönderilmesi, 2)Okul/program adları ile öğretim şeklinin açık ve net bir şekilde belirtilmesi, okul yapım kaynaklarının (Devlet Yatırım Programı, Eğitime % 100 Destek, Hayırsever, Köylere Hizmet Götürme Birliği vb.) açıkça belirtilmesi 3)Alan/dal tekliflerinde, eklerin (gerekçeler), İl İstihdam ve Mesleki Eğitim Kurulu Kararının, konuya ilişkin Valilik görüş ve teklifinin (Her yıl Aralık ayı sonuna kadar) gönderilmesi, Anadolu Meslek Programında bulunmayan alanlar için Anadolu Teknik Programında alan/dal açılma teklifi yapılmaması, 4)Okul ve pansiyon açma tekliflerinde istenilen bilgi ve belgelerin yanında cinsiyet durumu (erkek/kız/karma), yabancı dil, kapasite durumu ile yapım kaynağının (Devlet Yatırım Programı, Hayırsever, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı ve Köylere Hizmet Götürme Birliği gibi) açık ve net bir şekilde belirtilmesi, 5)Pansiyon kapasite artış veya azalış isteklerinde mutlaka inceleme raporu gönderilmesi inceleme raporu olmadan kapasite artış veya azalış teklifi yapılmaması, 6)Yazışmaların DYS üzerinden yapılması, 7)DYS’den gelen yazı eklerinin tek bir kalemde ve eksiksiz gönderilmesi (pdf) EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Dikkat edilecek hususlar: 8) Yazışmaların zamanında yapılması, süreli yazıların bekletilmemesi, 9) Yazışmalarda Okul Kurum Kodlarının da yazılması, 10)İmzasız dilekçelere işlem yapılmaması, 11)Mevzuatın ve duyuruların takip edilmesi (Resmi Gazete, MTEGM web syf. vb.) 12)Büyük Onarımların (1.6.7) İnşaat ve Emlak Dairesi Başkanlığından, Küçük Onarımların (03.8) Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünden, Cari ödeneklerin ise Genel Müdürlüğümüz Eğitim Politikaları Daire Başkanlığından istenmesi 13)Genel Müdürlüğümüze bağlı olarak faaliyetlerini sürdüren Mesleki ve Teknik Eğitim Merkezleri (METEM) ile Mesleki Eğitim Merkezlerinin (MEM) birbiri ile karıştırılmaması Mesleki Eğitim Merkezleri Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğüne bağlı olduğundan bunlarla ilgili yazışmaların bu genel müdürlükle yapılması. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

DESTEK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNCE ÇALIŞMALAR SÜRECİNDE KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 1- Mevcut okul/kurumlar taşınır ihtiyaçlarını MEBBİS altındaki e-talep modülü üzerinden elektronik ortamda isteyeceklerdir. E-talep modülü yılda sadece 1 kez Ocak-Şubat döneminde açılmakta ve Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünce Valiliklere duyurulmaktadır. Yazılı evrak olarak talep yapılmayacaktır. 2- Yeni okullar (ilk kez faaliyete başlayacak okullar) ve yeni pansiyonların donatımları Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğünce açılış onayı alındıktan sonra, onaya göre Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğünce ödenek planlanarak gönderilmektedir. 3- Yeni binasına taşınacak olan mevcut okulların; yeni bina geçici kabul tutanağı ve bina tahsis yazılarını ilçe ve il milli eğitim müdürlükleri kanalıyla Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne göndermeleri gerekmektedir. Bu evraklar olmadan yeni bina olarak ödenek planlanması mümkün değildir. 4- Okul/kurumlara ödenek gönderilebilmesi için okul saymanlık kodlarının e-bütçe sisteminde Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü bütçe tertibine ( ) tanımlı olması gerekmektedir. Tanımlı olmayan okullar bu işlemi bağlı oldukları mal müdürlüklerinde yaptırmaları gerekmektedir. 5- Gönderilen donatım ödeneğini KBS sisteminde göremeyen okullar KBS şifrelerini Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğü bütçe tertibine ( ) tanımlatmaları gerekmektedir. Bu işlemi bağlı oldukları mal müdürlüklerinde yaptırmaları gerekmektedir. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

DESTEK HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜNCE ÇALIŞMALAR SÜRECİNDE KARŞILAŞILAN PROBLEMLER VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ 6- Gönderilen ödenekler amacı doğrultusunda kullanılmalıdır. Kullanılmayacak ödeneklerin ivedilikle Destek Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bildirilmesi ve tenkis edilerek ihtiyaç sahibi başka okullara gönderilmesi sağlanmalıdır. 7- Ödeneklerin en ekonomik alım yöntemi (ihale alımları) ile kullanılması kamu kaynaklarının etkin, verimli ve ekonomik kullanımı bakımından önem arz etmektedir. 8- Merkezi yönetim bütçe ödenekleri, yılda 4dilim halinde serbest bırakılmaktadır. Bu nedenle detay uygulama planına alınan işlemler değerlendirme kriterlerine göre öncelik sıralamasına göre gönderilmektedir.( 1- Yeni açılan okullar, pansiyonlar ve yeni binalar, 2- Yeni alanlar, ……) 9- Ödenekler gönderildikten sonra en kısa sürede harcanmalıdır. 10- Kurucu müdürler tecrübeli müdürlerden seçilmelidir. Ödenek kullanımında ne alınacağı ve alım yöntemlerinde problemler yaşanmaktadır. İl ve ilçe milli müdürlükleri ile kurucu müdürler, alımlar sürecinde koordineli olarak çalışmaları gerekmektedir. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Çok Programlı Anadolu Liselerinin Dönüşümü Çok Programlı Anadolu Lisesleri’nin dönüştürülmesi konusunda çalışmalarımız devam ediyor. Öncelikle sadece Anadolu Lisesi öğrencisi olan 50 okulumuzun Ortaöğretim Genel Müdürülüğüne devredilmesi ve sadece Meslek Lisesi öğrencisi olan 53 okulumuzun Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesine dönüştürülmesi çalışmalarında sona gelindi. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Bu ay itibariyle tüm ÇPAL’lerimizi mercek altına alıyoruz ve bulunduğu bölgede ÇPAL mantığına ters düşen okullarımızı bulunduğu bölgenin ihtiyacı olan okul türüne dönüştürmeyi planlıyoruz. Burada dikkat edilmesi gereken noktalar;  ÇPAL’miz bulunduğu bölgenin tek lisesi değilse yani yerleşim yerinde öğrencilerin seçebileceği başka orta öğretim programları varsa ÇPAL bünyesinde bu programların bulunmaması gerektiği yani Bilişim Teknolojileri olan bir Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinin olduğu yerde bilişim teknolojisi alanı olan bir ÇPAL olması kaynakların verimsiz kullanılmasına verilecek güzel bir örnektir.  Talep olmayan alanların kapatılarak okulda programları sadeleştirmek ve okulun dönüşümü için hazır hale getirmenin faydalı olacağı düşünülmektedir.  Yerleşim yerinde başka ortaöğretim kurumu yok ve diğer okullar taşımalı eğitim için elverişli değil ise okul yönetimi öğrencilerin program türü seçimi için rehberlik hizmetini verimli kullanmalıdır. Çok Programlı Anadolu Liselerinin Dönüşümü EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

Çok Programlı Anadolu Liselerinin Dönüşümü  Etrafında farklı program türlerinde ortaöğretim kurumları olan ÇPAL’lerimiz bu kapsamda güzel bir örnek oluşturmaktadır. Örneğin İstanbul Kadıköy 50. Yıl Cumhuriyet Feridun Tümer Çok Programlı Lisesini ele alırsak bu okulumuza yürüyüş mesafesinde; 50 Yıl Tarhan Anadolu Lisesi Fenerbahçe Anadolu Lisesi İstanbul Avni Akyol Güzel Sanatlar Lisesi Erenköy Kız Anadolu Lisesi Göztepe Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi gibi okullarımız mevcuttur. Etrafında bu kadar çok alternatif olan bir okulun ÇPAL olarak şehir merkezinde eğitim-öğretim hizmetlerine devam etmesi nin eğitim kalitesini ve eğitim ekonomisini olumsuz yönde etkilediği düşünülmektedir. EĞİTİM ORTAMLARI VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI

MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM ORTAMLARININ VE ÖĞRENME SÜREÇLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ DAİRE BAŞKANLIĞI T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI