SONUÇ ODAKLI İZLEME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMLERİ Türkiye’de Kalkınma Plan ve Programlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesi (MEDP) Proje Kapanış.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Danışman, Sonuç Yönetimi
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Eylem Planı Sonraki Adımlar
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Stratejik Planlama Doç. Dr. Mehmet İ. YAĞCI Mersin Üniversitesi
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
5. GÜN Değerlendirme ve İzleme Süreci Örnekleri  1)Sağlık ve Sosyal İşler Bakanlığı sektöründe yapılan değerlendirmeler ve hesap verebilirlik arasındaki.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Capacity Building for Sustainable Management of Mountain Watershed in Central Asia and the Caucasus- GCP /SEC/002/TUR under FAO-Turkey Partnership Program.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
STRATEJİ Strateji, örgütlere geleceği tahmin etme, çalışmalara belirli yön verme ve kendini bir bütün olarak görebilme olanağı veren araçtır. Örgütler;
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
15 Ekim 2012 Afyonkarahisar ENGELLİLERİN HAKLARINA İLİŞKİN SÖZLEŞMENİN UYGULANMASININ TEŞVİK EDİLMESİ VE İZLENMESİNE İLİŞKİN ULUSLARARASI VE ULUSAL MEKANİZMALAR.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
T.C. BAŞBAKANLIK Hazine Müsteşarlığı TÜRKİYE İÇİN ÇOK YILLI HARCAMA ÇERÇEVESİNİN TASARLANMASI.
İZLEME & DEĞERLENDİRME Maliye Bakanlığı Grup Çalışması
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
Stratejik Yönetim.
İl Düzeyinde Hayat Boyu Öğrenme Koordinasyon Birimleri (HBÖKB) Nevin Şenol & John Hart Politika ve Mevzuat Geliştirme Uzmanları Jove Jankulovski Kilit.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
İL YATIRIM PROGRAMI HAZIRLIK VE İZLEME SÜRECİ
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN UYGULAMAYA YÖNELİK İLERLEMELERİ Yönetim Kurulu Toplantısı 16 Aralık 2009 MEBGEP FAALİYETLERİNİN.
MERKEZİ BÜTÇELEME SÜRECİNDEKİ DENETİM (İÇ DENETİM)
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME VE FAALİYET RAPORU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
Sunum transkripti:

SONUÇ ODAKLI İZLEME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMLERİ Türkiye’de Kalkınma Plan ve Programlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesi (MEDP) Proje Kapanış Çalıştayı Yılmaz ILGIN DPT, Daire Başkanı ANKARA 29 Eylül 2010

2 Proje/Program Döngüsü Proje DöngüsüProgram Döngüsü

3 Yeni Kamu Mali Yönetim ve Kontrol (KMYK) Sistemi 5018 sayılı KMYK Kanunu (Çerçeve Kanun) - Çok yıllı bütçeleme - Kurumsal stratejik planlama - Performans esaslı bütçeleme - İç kontrol ve denetim

sayılı KMYK Amaç MADDE 1.- Bu Kanunun amacı, kalkınma planları ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve malî saydamlığı sağlamak üzere, kamu malî yönetiminin yapısını ve işleyişini, kamu bütçelerinin hazırlanmasını, uygulanmasını, tüm malî işlemlerin muhasebeleştirilmesini, raporlanmasını ve malî kontrolü düzenlemektir.

sayılı KMYK 5018 sayılı KMYK Kanununda ifade edilir ki: Stratejik planlama ve performans esaslı bütçeleme " MADDE 9.- Kamu idareleri; kalkınma planları, programlar, ilgili mevzuat ve benimsedikleri temel ilkeler çerçevesinde geleceğe ilişkin misyon ve vizyonlarını oluşturmak, stratejik amaçlar ve ölçülebilir hedefler saptamak, performanslarını önceden belirlenmiş olan göstergeler doğrultusunda ölçmek ve bu sürecin izleme ve değerlendirmesini yapmak amacıyla katılımcı yöntemlerle stratejik plan hazırlarlar. "... “Kamu idareleri, yürütecekleri faaliyet ve projeler ile bunların kaynak ihtiyacını, performans hedef ve göstergelerini içeren performans programı hazırlar.”

6 Kamu Yatırım Programının 3’er aylık harcama izleme sistemi Faaliyet bazlı Yıllık Program İzleme Sistemi Bütçe İzleme Sistemi (Say 2000) İl Koordinasyon İzleme Sistemi (İKİS) AB Programları İzleme Sistemi Türkiye’deki Mevcut İzleme Sistemleri

7 Sonuç Odaklı İzleme (performans izlemesi) Sonuç Odaklı İzleme; Belirli göstergeler hakkında sistematik veri toplamak ve analiz etmek suretiyle, yönetime ve ilgili taraflara, bir proje, program veya politikanın beklenen sonuçlara kıyasla ne kadar iyi uygulandığı ile ilgili karşılaştırmalı bilgiler sağlamak için yürütülen sürekli bir faaliyettir.

8 Uygulama İzlemesine ve Sonuç Odaklı İzlemeye Birlikte Bakış Geleneksel izleme, uygulamanın izlenmesine odaklanır  Bu, girdilerin, faaliyetlerin ve çıktıların izlenmesini kapsar  Bu yaklaşım bir proje, program ve politikanın ne kadar iyi uygulandığı üzerinde odaklanır  Genellikle iş planları ve bütçelere uygunluğun değerlendirilmesi için kullanılır

9 Sonuç Odaklı İzleme; hükümetin (veya herhangi bir organizasyonun) ne kadar etkili bir şekilde performans gösterdiği ile ilgili düzenli bilgi toplamayı kapsar Sonuç Odaklı İzleme; bir proje, program veya politikanın ortaya konulmuş amaçlarına ulaşılıp ulaşılmadığını kanıtlar Uygulama İzlemesine ve Sonuç Odaklı İzlemeye Birlikte Bakış

10 Temel İzleme Çeşitleri ÇıktıFaaliyetGirdiSonuç Etki Sonuç İzleme Uygulamayı İzleme (Araçlar ve Yöntemler) Uygulama Sonuçlar

11 Sonuç Odaklı Değerlendirme; Sonuç Odaklı Değerlendirme; Planlanan, devam eden veya tamamlanmış bir müdahalenin uygunluğunun (relevance), etkinliğinin (efficiency), etkililiğinin (effectiveness), etkisinin (impact) ve sürdürülebilirliğinin (sustainability), mümkün olduğu kadar sistematik ve objektif olarak analiz edilmesidir. Amaç, edinilen tecrübelerin sonraki karar alma süreçlerinde kullanılmasıdır.

Proje/Program Değerlendirme Zamanı Değerlendirme Zamanı Arzulanan durum PROJE / PROGRAM Ara dönem (Mid-term) değerlendirmesi Proje/Program bitimi (End of project) veya son değerlendirme Tamamlama sonrası (Ex-post) veya etki değerlendirmesi Mevcut durum Zaman Ulaşılan fayda ve etki Uygulama öncesi (Ex-ante) Değerlendirme-Analiz

13 Sonuç Odaklı İzleme ve Değerlendirme Sonuç odaklı izleme ve değerlendirme, Hükümetlerin ve kurumların ne kadar başarılı olduklarını ölçmektedir Bir yönetim aracıdır Sonuçlara zaman içinde nasıl ulaşıldığının değerlendirilmesinin önemini vurgular İzleme ve değerlendirme, kamu sektörünün ne kadar başarılı olup olmadığı konusunda veri toplama ve bulguları raporlama ile ilgili, iki ayrı ancak birbirleriyle ilişkili stratejilerdir.

14 Hükümetin Performansıyla İlgilenenler Hükümet görevlileri / Parlamento Program yöneticileri ve personeli Sivil toplum (STÖ, Medya, Özel sektör vs.) Uluslararası kuruluşlar

15 Sonuç Göstergelerinin Seçimi İyi bir performans göstergesi: Açık ( C lear) (Tam ve net) Uygun ( R elevant) (Konu ile ilgili) Ekonomik ( E conomic) (Makul maliyetli) Yeterli ( A dequate) (Performans için yeterli) İzlenebilir ( M onitorable) (Doğrulanmaya elverişli)

16 Sonuç Odaklı İzleme ve Değerlendirme Yapmanın Sebepleri Kamu kesiminin başarı seviyesi ile ilgili çok önemli bilgi sağlar Proje, program veya politikanın zaman içindeki durumu ile ilgili bakış açısı sağlar Programların sonuçlarını raporlayarak kredibilite ve kamuoyunun güvenini kazanmayı teşvik eder Bütçe tekliflerinin değerlendirilmesini ve formüle edilmesine yardımcı olur Potansiyel umut verici program ve uygulamaları belirlemeye yarar

17 Kuruluşlar ve onların paydaşları için önem arz eden sonuçlara ulaşılmasına dikkat çekmeye odaklanır Yöneticilere sık sık ve zamanında bilgi sağlar Temel amaç ve hedeflerin oluşturulmasına yardım eder Yöneticilerin zayıf noktaları tespit ederek düzeltici tedbirler almasına imkan sağlar Hesap verebilirliğin artırılmasına yarar Sonuç Odaklı İzleme ve Değerlendirme Yapmanın Sebepleri (devam)

KALKINMA PLAN VE PROGRAMLARININ İZLENMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEDP)

19 Kalkınma Plan ve Programlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesi tarihinde DB Hibe Anlaşmasının onayı ile yürürlüğe girmiş olup, tarihinde sonuçlanması planlanmıştır. Proje ile Kalkınma Planları, Orta Vadeli Program ve Yıllık Programların daha izlenebilir dokümanlar haline gelmesi ve bu dokümanların sonuç odaklı izlenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır.

20 Bu proje, sonuç odaklı izleme ve değerlendirme sisteminin kurulmasına yönelik bir başlangıç projesi, bir pilot projedir Pilot sektörler: Sağlık, Ulaştırma ve Çevre Projenin sonunda 10. Kalkınma Planı için bir yol haritası çıkarılması amaçlanmıştır Kalkınma Plan ve Programlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesi

21 Sonuç odaklı Kalkınma Plan ve Program yapısı Kalkınma Plan ve Programları için sonuç odaklı izleme ve değerlendirme sistemi kurulmasına katkı sağlamak Sonuç odaklı izleme ve değerlendirme konusunda ilgili kuruluşlarda kapasite geliştirmek Kamu kaynaklarının kullanımında hesap verebilirlik ve şeffaflığın artmasına katkı sağlamak Projenin Amaçları

22 Projenin Bileşenleri İzleme ve Değerlendirme için sürdürülebilir kurumsal düzenlemelerin oluşturulması.  Kurumsal analiz konusunda teknik yardım  Modüler Eğitim Programları Bilgiye ulaşımın kolaylaşması ve sonuçların yayımlanması için sistem oluşturulması  Sonuçların ve değerlendirme çalışmalarının yayınlanması için veri tabanı önerisi.

23 Projenin Finansmanı (Dünya Bankası Hibesi) Teknik Yardım (Danışmanlık)… ABD Doları Eğitim…………………………… ABD Doları TOPLAM………………………… ABD Doları

24 Proje Kapsamında Yapılanlar (Sonuçlar) Satın alma danışmanı ile sözleşme imzalandı Haziran 2009 tarihleri arasında Ankara’da Sonuç Odaklı İzleme ve Değerlendirme Sistemi konusunda Dünya Bankası uzmanlarınca verilen eğitim düzenlendi Uluslar arası danışmanla proje danışmanı olarak sözleşme imzalandı Proje danışmanı Türkiye’de hali hazırda uygulanmakta olan izleme ve değerlendirme faaliyetlerini inceleyen bir durum analizi raporu hazırladı 3 pilot sektör için Sonuç Zincirleri hazırlandı

25 3 pilot sektör için Performans Çerçeve Matrisleri hazırlandı Proje danışmanı tarafından İzleme ve Değerlendirme Sistemi ile ilgili Kavramsal Düzenleme Raporu hazırlandı Ülke örneklerini ve kurumların rollerini inceleyerek öneriler geliştirme üzere uluslararası deneyimi olan ilave bir uluslar arası danışmanla proje kapsamında sözleşme imzalandı Proje Kapsamında Yapılanlar (Sonuçlar)

26 Entegre Sonuç Odaklı Yönetim Sistemi yoluyla Türkiye’nin Kalkınma Plan ve Programlarının güçlendirilmesine yönelik yol haritası ve eylem planını içeren Rapor hazırlandı Pilot kuruluşlardan ve DPT’den olmak üzere toplam 20 uzman eğitici olarak eğitildi Dünya Bankası’yla işbirliğiyle “Politika Oluşturmada ve Kamu Kuruluşlarının Tamamlayıcı Bir Parçası Olarak İzleme ve Değerlendirme” isimli bir Çalıştay gerçekleştirildi Proje Kapsamında Yapılanlar (Sonuçlar)

27 Dünya Bankası’nın desteğiyle “10 Adımda Sonuç Odaklı İzleme ve Değerlendirme Sistemi” isimli kitabın çevirisi ve dağıtımı gerçekleştirildi İlgili kuruluşlarla çeşitli toplantılar gerçekleştirildi ve uluslar arası uzmanlar tarafından DPT’de bilgilendirme toplantıları yapıldı DPT ve pilot kuruluş temsilcilerinin katılımıyla Kolombiya’ya çalışma ziyareti gerçekleştirildi Ekim 2010 itibarıyla Proje tamamlanmış olacaktır. Proje Kapsamında Yapılanlar (Sonuçlar)

28 TEŞEKKÜRLER !