LİDER HEMŞİRELERİN VE LİDER SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KÜLTÜREL YETKİNLİKTE ŞEFKATLİ BAKIM SUNMADA KAPASİTELERİNİ GÜÇLENDİRME PROJESİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
28 Ekip çalışması.
Advertisements

Program Geliştirme “uzmanlık eğitimi”
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
İyi Bir Eğiticinin Özellikleri
TAKIM KURMA VE GELİŞTİRME
Liderlik ve Örgütsel Adalet
Uluslararası İş Etiği.
İŞYERİNDE ETİK (AHLAK)
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
OKUL YÖNETİCİLERİNİN TEKNOLOJİK LİDERLİK ÖZ YETERLİLİKLERİ
LİDERLİK’inEN YALIN HALİ
EĞİTİM SİSTEMİNİN ÖZELLİKLERİ VE SİSTEM İÇİNDE ÖĞRETMENİN YERİ Eğitim sistemi, açık sosyal bir sistemdir. Eğitim Sisteminin Ögeleri: Girdi: Bilgi, insan,
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Tartışma Hastane (sağlık kurumları) yönetimi niçin ayrı bir yönetim disiplini olarak gelişmiştir ?
21. Yüzyıl becerileri.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
BİR ÖZEL HASTANEDE ÇALIŞAN HEMŞİRELERİN
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
MEHMET TAŞ KIRIKKALE MEM SPE. İlkeler-Değerler Vizyon Yol gösterici olarak çalışanları; kurumun düzeni, güvenliği ve gelişimine uygun davranışlara teşvik.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
UZAKTAN EĞİTİMDE AKADEMİK DANIŞMANLIK VE REHBERLİK
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
9.Sınıf Tıbbi Etik ve Meslek Tarihi
İNOVASYON.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İKS İLKÖĞRETİM KURUMLARI STANDARTI
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
Türkiye de Bir İlk “OKULUM DESTEKLENİYOR HAYALİM GERÇEKLEŞİYOR” OKUL GELİŞİM PROGRAMI Nisan 2010 Uygulama Toplantısı Mustafa YÜRÜK OGP Koordinatörü.
Türkiye’de Okul Hibeleri : Ekonomik Krize Yenilikçi bir Cevap Milli Eğitim Bakanlığı Çalıştayı 8 Mart 2010 Maureen McLaughlin Dünya Bankası.
Bilgilendirme Toplantısı
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
DİĞER TUTUMLAR.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
MESLEKİ YETERLİLİK MEB ÖZEL EĞİTİM REHBERLİK VE DANIŞMA HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
Toplam Kalite Yönetimi
X- Strateji İçin Kültür ve Liderlik
Öğrenciyi Tanıma Yrd. Doç. Dr. İhsan Sarı.
LİDER HEMŞİRELERİN VE LİDER SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KÜLTÜREL YETKİNLİKTE ŞEFKATLİ BAKIM SUNMADA KAPASİTELERİNİ GÜÇLENDİRME PROJESİ - IENE4 (Ref UK01-KA )
HEMŞİRELİK NEDİR??? DOÇ. DR. SEVİM ÇELİK.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
AFETLERDE TRİAJ HEMŞİRELİĞİ
EKİP ÇALIŞMASI Ekip çalışmasının önemini gözeterek meslekler arası işbirliği yapabileceksiniz.
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Teknoloji ve tasarım dersi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ KAYNAŞTIRMA.
Adler’in Yaklaşımı Temel Kavramlar Aile bütünlüğü:
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
PROF.DR.B.ESRA ASLANERTİK DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ REKTÖR YARDIMCISI
KURUMSAL İLETİŞİM.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
21. YY BECERİLERİ.
7. Hafta Yöneltme (Liderlik).
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Sunum transkripti:

LİDER HEMŞİRELERİN VE LİDER SAĞLIK ÇALIŞANLARININ KÜLTÜREL YETKİNLİKTE ŞEFKATLİ BAKIM SUNMADA KAPASİTELERİNİ GÜÇLENDİRME PROJESİ

 Konu: Kültürel yetkinlikte şefkatli bakımda; eşitlik, ayrımcılık yapmama, güven ve gizlilik etik ilkelerin yerleşmesi için liderlerin rol modelliği.  Hedef grup: Lider hemşire ve lider sağlık çalışanları  Öğrenme amacı: Kültürel yetkinlikte sağlık liderlerinin becerilerini arttırmak, eşitlik, ayrımcılık yapmama, güven ve gizlilik etik ilkelerinin yaygınlaştığı kültürel yetkinlikte şefkatli iş ortamı oluşturma. Kültürel yetkinlikte şefkatli liderlik; Öğrenme ünitesi: Liderlikle kültürel değişime ilham vermek

 Öğrenme çıktıları:  Sağlık bakım liderleri kültürel yetkinlikte şefkatli liderlik becerilerinin önemini anlayacak,  Kültürel yetkinlikte iş ortamında eşitlik, ayrımcılık yapmama, gizlilik ve güvenirlik etik ilkelerinin öneminin farkına varacaklar,  İş ortamında rol modelliğin işlevi konusunda anlayış gelişecek,  Kültürel yetkinlikte şefkatli liderlik özelliklerini anlayıp uygulamaya çalışacaklar. Kültürel yetkinlikte şefkatli liderlik; Öğrenme ünitesi: Liderlikle kültürel değişime ilham vermek

Liderlik “ İlerlemeyen hicbir sistem ayakta kalamaz. İlerliyor muyuz yoksa kendimizi mi tekrarlıyoruz? Hemşirelikte yapacak daha cok şeyimiz var” Florence Nightingale 1893 Lider insanları etkileyerek gönüllü davranış değişikliği yaratır ve istenen sonucların elde edilmesini sağlar.

Liderlik: 1-Visyon yaratma, ilham verme, 2-Güvenilir olma, işbirliği-takım çalışması, 3-Kişisel gelişim, performans iyileştirme, 3-İlerlemeye odaklanma, 4-Yaratıcılık, cesaret, orijinal fikirler, yenilik, 5-Model olma, yol gösterme, 6-Destekleme, 7-Özendirme.

Papadopoulos (2011) kültüre duyarlı şefkati, başkasının acısını anlamak ve bunun için bir şeyler yapmayı isteme insani değeri olarak ele almış, istenen ve kültüre uygun hemşirelik bakımını ve sağlık bakım girişimlerini hem hastalar hem de sağlık çalışanlarının kültürleri dikkate alınarak verilmesi olarak tanımlamıştır.

1-Kültürel farkında şefkatli liderlik 2-Kültürel bilgili şefkatli liderlik 3-Kültüre duyarlı şefkatli liderlik 4-Kültürel yeterlilik ve şefkatli liderlik Kültürel yetkinlikte şefkatli liderlik: 4 bileşen

Kültürel yetkinlikte şefkatli liderliğin uygulamada ilk aşaması kendinde farkındalık (kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanıma) olarak kabul edilmektedir. Sağlık bakım liderleri hastaların ve personelin kültürle ilgili farklı ihtiyaçlarını bilmelidirler. Sağlık bakım liderleri çalışma ortamında personel arasında her zaman liderlik ahlaki değerlerini beslemek ve güçlendirmek için yenilikçi ve motive edici olmalıdır. 1.Kültürel Farkındalık ve Şefkatli Liderlik

Sağlık liderleri genel anlamda olduğu kadar daha spesifik kültürler hakkında da bilgi sahibi olmalı ve başkalarını yargılamadan anlayış göstermelidir. Bu, eleştirmeden özel ihtiyaçları olan insanları daha iyi anlamalarına yardımcı olacaktır. Ek olarak kültürel yetkinlikte şefkatli liderliğin uygulanması, yönetim teknikleri ve yöntemlerinin bilinmesine ihtiyaç vardır. 2.Kültürel Bilgi Sahibi Şefkatli Sağlık Liderliği:

Sağlık liderleri çalışanlar arasında güven, saygı, karşıklı anlayış ve kültürler arası iletişimi teşvik eden ve farklılığa değer veren bir çalışma ortamı oluşturmalıdır. Karar vermeden ya da fikir açıklamadan önce personeli ve hastaları aktif dinlemeli, farklı fikirlere ve uygulamalara açık olmalıdır. Kültüre uygun şefkatli eylemlerle sağlık liderleri hastanın ve personelin onuruna saygı göstermeli; kültüre hassas şefkatli ilişkiler gelişmesi için rol model olarak davranmalıdır. 3.Kültürel Duyarlı ve Şefkatli Sağlık Liderliği

Sağlık liderleri iş ortamında herhangi bir eksiklik ve problemleri yönetebilmeli, uygunsuz uygulamalar ve davranışları ele alma konusunda kapasite ve yeterliliğe sahip olmalıdır. Hasta odaklı bütüncül bakım, hastaların kültürel yeterlilikte şefkate olan ihtiyaçları değerlendirilerek desteklenmelidir. Farklı kültürel çevreden gelen hasta ve personele şefkat verme/almada destekleme, eşitlik, ayrımcı olmayan uygulama, güvenirlik ve gizlilik etik ilkelerle ilgili rol model olarak davranma önemlidir. Sağlık liderleri meslekdaşları ya da personelin zorbalıkları ya da insanlık dışı uygulamalarına tanık olduğunda ya da bu tür olayları duyduğunda harekete geçmek için yeterince cesur olmalıdır. 4.Kültürel Yetkinlik ve Şefkatli Sağlık Liderliği

Çalışanlarının gereksinimlerini önemseyen, onları takdir eden ve onlara yetki veren liderlerle calışan hemşirelerin, hasta bakım kalitesinin de arttığını belirtmeleri, yönetici hemşirelerin calışanlara uygun liderlik sergilemek zorunda olduklarına bir göstergedir.

 Rol modeller, onlar gibi olmaya özendiklerimizdir.  Rol modeller geleceğin hemşirelerinin ve sağlık personelinin şekillenmesinde, onların kariyer seçimlerinde, eğitimden ve meslekten aldıkları tatminde etkilidir.  Rol modellik eğiticilikten çok daha içeriklidir. Lider hemşireler mesleklerinin geleceğine sahip çıkıp, mesleğine yeni başlayan hemşirelere rol model olmaya gönüllü olmalıdır. Rol modeller bazı değerleri size sessizce kazandırırlar ve bunu birçok yerde yaparlar. Rol model

 İyi bir rol model olabilmek için: eğiticinin ne yaptığını, hangi değerleri aktarmak istediğini ve ne göstermek istediğini dürüstçe düşünmesi gerekir

 Rol modelliğin faydaları: Rol model olma teorik bilginin pratiğe dönüştürülmesini kolaylaştırır ve becerilerin paylaşılmasını sağlar ve hızlı bir öğrenme gerçekleşir.

 Rol modellik → Eğitimin aktif olarak belirleyicisi olan eğiticinin tutumu, etik ilke ve uygulamalara sadakati, hemşirenin mesleki kimlik geliştirmesinde oldukça etkilidir  Bir araştırmada yeni başlayan hemşireler tarafından rol modellerin en önemli mesleki özellikleri: mesleği için çoşku duyma, muhakeme becerisi, iyi hemşire hasta ilişkisi ve bütüncül hasta yaklaşımıdır. En önemli eğiticilik özellikleri ise öğretmeye hevesli olma, öğrenciyi sarma/benimseme ve onlarla etkili iletişim kurma olarak ortaya çıkmıştır.  Çalışmada hemşirelerin mesleğini şevkle yapan, öğretmeye istekli ve saygılı bir ortam yaratan hemşireleri rol model olarak seçtiği ifade edilmektedir.

 Eğitim verenler açısından bakıldığında ise sürecin etkisinin olumlu olabilmesi için eğiticilerin rol modellikten öğrenmenin bilinç ve bilinçdışı komponentlerinin farkında olması gerektiği görülmüştür.  Nitekim Türkiye’de yapılan bir çalışmada da hemşirelerin, deneyimli hemşire liderlerinin kendi deneyimlerini aktarmalarından memnun oldukları belirlenmiştir. Eğitici vakanın bazı sihirli yanlarını öğrencilerle paylaşmak gibi eşsiz bir şansa sahiptir ve bu herhangi bir bilgisayar programından ya da yazılı metinden çok daha anlamlıdır.  Rol model olduğunun farkında olmak, klinik yeterlilik, eğitim için zaman ayırmak, yaptığınız şey için olumlu tutum sergilemek, öğrenci merkezli bir eğitim yaklaşımı benimsemek, klinik deneyimin ve modellenen şeyin yansıtılmasını sağlamak, meslekdaşlarla iyi diyalog sağlamak, kurumsal kültür artışı için çalışmak ve ne modellediğiniz konusunda açık olmak önemlidir 

 Ne kadar söz varsa Düne ait Şimdi yeni şeyler Söylemek lazım. Mevlana. Teşekküler