İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 72 Öğrenci Sayısı : 979 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 25 Fen Laboratuarı Sayısı :1 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı :1.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Page  1 Hoşgeldiniz. TARİHODASAAT 14:00 SUNUM HAZIRLAYAN İzmir 60. Yıl Anadolu Lisesi İEÜ -EEM Konferans Salonu.
Advertisements

ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
HAYRİ ASLAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ. BU SUNUDA OKULUMUZDAKİ BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ A LANI İLE İLGİLİ DETAYLI BİLGİLERE ULAŞABİLECEKSİNİZ.
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Page  1 BUCAK MEHMET CADIL ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ COMENIUS PROJE TANITIMI.
Yüksek Başarımlı Hesaplama Sistemleri ve Yapılan Çalışmalar Züleyha EZBER
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
OKUL SANAY İ İ ŞB İ RL İĞİ T.C. MALATYA VAL İ L İĞİ MALATYA İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
DAL TANITIMI Elektrik Elektronik Teknolojileri (EET) Alanı Dalları
OKULUMUZ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 26 Öğrenci Sayısı : 139 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 12 Fen Laboratuarı Sayısı : 3 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Okul Tanıtım Bilgileri İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 32 Öğrenci Sayısı : 857 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı : 1 BT(Bilgisayar)
OKULUMUZ HAKKINDA BİLGİLER Öğretmen Sayısı : 19 Öğrenci Sayısı : 212 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 9 Fen Laboratuarı Sayısı :0 BT(Bilgisayar) Sınıfı.
Okul Tanıtım Bilgileri girilecek İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 37 Öğrenci Sayısı : 1051 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 34 Fen Laboratuarı Sayısı :
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 40 Öğrenci Sayısı : 820 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 28 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
OKUL TANITIM BİLGİLERİ İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 6 Öğrenci Sayısı : 211 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 24 Fen Laboratuarı Sayısı :3 BT(Bilgisayar)
MEHMET SALİH BAL MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ DAL SEÇİMİ (10. sınıftan, 11.sınıfa geçen öğrenciler için)
İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 46 Öğrenci Sayısı : 825 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 27 Fen Laboratuarı Sayısı : 1 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı :
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tekstil Mühendisliği Bölümü
ÖZEL AKILLI OKUL SİNCAN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Jeoloji Mühendisliği Bölümü
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları
BENDİ MAHİ MESLEKİ ve TEKNİK ANADOLU LİSESİ
İLÇE MİLLî EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Mehmet halil ibrahim hekimoğlu mesleki ve tEknik anadolu lisesi 2016 / 2017 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ALAN – DAL TANITIM ÇALIŞMALARI kONYA – 2017 Hazırlayan.
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
ILGAZ ATATÜRK MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘j’
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
İMKANLARIMIZ Okulumuzda 9 derslik, 235 aktif öğrenci vardır.
DARICA ÜLKÜN YALÇIN ANADOLU LİSESİ
BEYŞEHİR REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘ü’
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
«Tarımsal Eğitimin Adresi»
MAKİNE ve METAL TEKNOLOJİSİ BÖLÜMÜ
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KOCAELİ-GEBZE ÖZEL YENİ UMUT TEMEL LİSESİ
Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Bilgisayar Programcılığı
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ALANI
Sağlık Bilimleri Fakültesi
elazığ organize sanayi bölgesi maden meslek yüksekokulu
MESLEKLERİ TANIYALIM DÖRT YILLIK LİSANS PROGRAMLARI ‘f’
Mesleki Eğitimi Geliştirme Tanıtım ve Yönlendirme
S.Ü.ÇUMRA MESLEK YÜKSEKOKULU
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
NEŞET YALÇIN ANADOLU LİSESİ
HAZIRLAYANLAR: ARZU KİLİTCİ CALAYIR Bilişim Teknolojileri Alan Şefi
Kimya Mühendisliği Mesleği ve İYTE Kimya Mühendisliği Bölümü
GÜMÜŞOVA MESLEK YÜKSEKOKULU ÜRETİMDE KALİTE KONTROL PROGRAMI
BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ LİSANS EĞİTİMİ
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
ÖĞRENME STİLLERİ.
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Çevre teknikeri kimdir?
İcat, Buluş, Keşif, Endüstri ve Endüstri 4.0 Kavramlarını tanıyalım
BATMAN ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ( )
Çevre teknikeri kimdir?
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİM ŞUBESİ
Isparta Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, orta öğretim kurumlarından mezun öğrencilerin 2 yıl süreyle eğitim-öğretim gördükleri, Ön lisans diploması.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
Sunum transkripti:

İSTATİSTİKLER Öğretmen Sayısı : 72 Öğrenci Sayısı : 979 KURUM BİLGİLERİ Derslik Sayısı : 25 Fen Laboratuarı Sayısı :1 BT(Bilgisayar) Sınıfı Sayısı :1 Atölye-İşlik Sayısı : 26 Spor Salonu :---- Kütüphane :1 Konferans Salonu :1 Kantin/yemekhane:1/1 Rehberlik servisi:1 Ders Başlama ve Bitiş Saati : 08.25/17.00 Öğretim Şekli :Tam Gün Pansiyon Durumu:Mevcut Telefon : Fax : WEB Adresi :gebzestfa.meb.k12.tr Adres :Cumhuriyet mah sok. No:3 Gebze YERLEŞİM YERİ BİLGİLERİ İl ve İlçe Merkezine Uzaklık : 52/10 Ulaşım : Toplu Taşıma Araçları Yerleşim Yeri Bilgisi :

OKULUMUZUN TARİHÇESİ Sezai Türkeş-Feyzi Akkaya tarafından yaptırılarak Milli Eğitim Bakanlığına bağışlanan okulumuz, 27 eylül 1989’da SEZAİ TÜRKEŞ-FEYZİ AKKAYA ANADOLU TEKNİK LİSESİ adıyla resmi törenle eğitim-öğretime açılmıştır. Bir yılı hazırlık olmak üzere toplam 5 yıl süre ile mesleki ve teknik eğitim verilen okulumuzda 2009 yılına kadar; Elektrik bölümü Elektronik bölümü Bilgisayar (yazılım) bölümü Makine bölümü İnşaat (üst yapı) bölümü olmak üzere 5 bölümde eğitim vermiştir yılından itibaren mesleki eğitimdeki yeni yapılanma ile birlikte bölümler alanlara dönüştürülmüş olup okulumuzda aşağıdaki alanlarda eğitim öğretim verilmeye başlanmıştır.. Bilişim Teknolojileri Alanı Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı İnşaat Teknolojisi Alanı Makine Teknolojisi Alanı

öğretim yılında ise aşağıdaki alanlarda ve alanlar kapsamında dallarda eğitim –öğretime başlanmıştır. * Bilişim Teknolojileri Alanı - Veri Tabanı Programcılığı Dalı *Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı -Ev Aletleri Teknik Servisi Dalı -Otomasyon Sistemleri Dalı *Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı - Mekatronik Dalı *İnşaat Teknolojisi Alanı -Mimari Yapı Teknik Ressamlığı Dalı *Makine Teknolojisi Alanı -Bilgisayarlı Makine İmalatı Dalı 2009 yılında okulumuzun ismi Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Gebze STFA Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi olarak değiştirilmiştir Eğitim Öğretim yılından itibaren Mesleki Açık öğretim Lisesi kapsamında Bilişim Teknolojileri ve İnşaat Teknolojileri Alanlarında hafta sonları yüz yüze eğitim verilmeye başlanmıştır. Okulumuzun bünyesinde TAMEM (Türk - Alman Mesleki Eğitim Merkezi) projesi 1992 yılından bu yana endüstriyel mekanik alanında eğitim vermektedir. TAMEM öğrencileri haftada üç gün fabrikada iki gün okulumuzda Alman Devleti tarafından finanse edilen alman uzmanlar ve Türk teknik öğretmenlerce kurulan atölye ve laboratuarlarda mesleki eğitim dersleri görerek üç yıl sonunda kalfa olarak mezun olurlar. Kalfalık belgesi alan öğrencilerden isteyenler, fark derslerini başarmak koşuluyla meslek lisesi mezunu olabilirler öğretim yılından itibaren ikili meslek eğitim programları yönergesinin yayımını takiben isim değiştirilmiş ve “İkili Mesleki Eğitim Merkezi” İ.M.E.M isminde eğitim faaliyetlerine devam edilmektedir.

KONFERANS SALONU Okulumuzda 120 kişilik seminer salonumuz bulunmaktadır.

REHBERLİK SERVİSİ Okulumuzda aynı rehberlik servisinde iki rehber öğretmenimiz çalışmaktadır. Kütüphanemizde çoğunluğu ansiklopedi ve araştırma kitapları olmak üzere bin üç yüz civarında kitap bulunmaktadır. KÜTÜPHANE

HALI SAHA

YEMEKHANE

KANTİN

BÖLÜMLERİMİZ * Bilişim Teknolojileri Alanı - Veri Tabanı Programcılığı Dalı *Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanı -Ev Aletleri Teknik Servisi Dalı -Otomasyon Sistemleri Dalı *Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı - Mekatronik Dalı *İnşaat Teknolojisi Alanı -Mimari Yapı Teknik Ressamlığı Dalı *Makine Teknolojisi Alanı -Bilgisayarlı Makine İmalatı Dalı

Bilişim Teknolojileri Alanı Bilişim Teknolojileri alanı altında yer alan dalların yeterliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim verilen alandır. Alanın Amacı: Bilişim Teknolojileri alanı altında yer alan dallarda, sektörün ihtiyaçları ve bilimsel ve teknolojik gelişmeler doğrultusunda gerekli olan mesleki yeterlikleri kazandıran nitelikli meslek elemanlarını yetiştirmek amaçlanmaktadır. İstihdam Alanları: Bilişim Teknolojileri alanından mezun olan öğrenciler, seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda; 1. Bilgisayar teknik servisi hizmeti veren bilgisayar firmalarında, kamu kurum ve kuruluşlarında, 2. Ağ kurulum ve yönetimi hizmeti veren ya da bu hizmete ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında, 3. Kullanıcı ara yüzüne sahip uygulama ve veri tabanı programları kullanımı ve yönetimi hizmeti veren ya da bu hizmetlere ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında, 4. Web tasarımı hizmeti veren veya web ortamında çalışan etkileşimli programlar hazırlayan yazılım şirketlerinde ya da bu hizmetlere ihtiyaç duyan firma, kamu kurum ve kuruluşlarında vb. yerlerde çalışabilirler.

BÖLÜMDE KULLANILAN ALET VE MALZEMELER  Bilgisayar, RJ-45 Pense, Bilgisayar kasası, Bilgisayar parçaları, ağ kablosu MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER  Çoklu düşünme yeteneği, sayısal zeka, yabancı dil, bilgisayar bölümüne ilgi ve ciddi bir çalışma alışkanlığı

Elektrik-Elektronik sanayi dünyada önemini kanıtlamış, pazar ve rekabet koşulları en hızlı gelişen sektörlerin başında gelir. Gelişmekte olan ülkelerde bu ortam içinde yerini alabilmek için sektörel gelişmelere önem vermek zorundadırlar. Ülkemiz bu alanda yapılacak çalışmalarda en önemli ayağını eğitim olduğunun bilincindedir. Sektörün nitelikli eleman ihtiyacını karşılamaya dönük, eğitim alanındaki revizyonu devam etmektedir. Bizim konumuz olan Elektrik-Elektronik alanındaki değişikliğe Elektrik ve Elektronik bölümlerinin birleştirilmesi ile başlandı. Öğrenciler 10. sınıfta temel Elektrik-Elektronik derslerini görürler. 11. sınıfa geçerken not ortalamaları dikkate alınarak, okulda açılan dallardan birini seçerler. Sonraki 2 yıl eğitimlerine seçtikleri dalda uzmanlaşarak devam ederler. Elektrik-Elektronik Teknolojileri Alanı

Elektrik-Elektronik Teknolojisi Alanından mezun olan öğrenciler seçtikleri dal/meslekte kazandıkları yeterlikler doğrultusunda;  Elektrik makineleri bobin sarım atölyelerinde,  Büro makineleri teknik servislerinde,  Elektrik tesisatçılarında,  Elektrik pano kurulum atölyelerinde  Asansör ve yürüyen merdiven teknik servislerinde  Beyaz eşya teknik servislerinde  Güvenlik sistemleri teknik servislerinde  Televizyon ve radyo tamir atölyelerinde  Seslendirme ve ışık sistemleri teknik servisinde  Endüstriyel fabrika ve atölyelerde  Yüksek gerilim proje taahhüt firmalarında  Elektrik tesisatı proje taahhüt firmalarında vb. yerlerde çalışabilirler.

BÖLÜMDE KULLANILAN ALET VE MALZEMELER Temel elektrik- elektronik malzemeleri, el aletleri, asitli uygulamalar,analog malzemeler ve ilgili deney setleri,dijital malzemeler ve ilgili deney setleri, sensör deney setleri,PLC, elektrik motorları, mikrodenetleyici ve mikroişlemci programlama devreleri,pnomatik ve elektropnomatik deney setleri, hidrolik ve elektrohidrolik deney setleri, elektrikli ev aletleri, bilgisayar vs. MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER  Analitik düşünme yeteneği  Pratik çözüm üretebilme  Odaklanabilme, dikkat  El becerisi, alet kullanma becerisi  Sabırlı olup, uzun süre sabit konumda kalabilme  Aynı işi sürekli tekrarlayarak yapabilme  İş güvenliği ve kazalarına karşı her zaman aynı duyarlılığı koruyabilme.  Bir ekiple eşzamanlı çalışabilme  Sıralı işleri yapabilme  Meraklı olup araştırma yapmayı sevme  Beraber çalıştığı kişilerin iş güvenliğini düşünerek ona göre davranışlarını kontrol edebilme  Kullanmayı bilmediği hiçbir aleti kurcalamama.

Endüstriyel Otomasyon Teknolojileri Alanı Endüstriyel otomasyon kavramı, özellikle tasarım felsefesini ve mühendislik eğitimini etkilemiş, endüstriyel teknoloji üretimi ve mühendislik eğitiminde önemli değişikliklere neden olmuştur. Robot teknolojisinin her alanda yaygın şekilde kullanıldığı günümüzde, endüstriyel otomasyon, teknolojinin bir gereği hatta zorunluluğudur. Ürün tasarımı, sistem dinamiği ve akıllı kontrol, üretim süreçlerinin gözlemlenmesi, modellenmesi ve kontrolü, hareketli robot sistemleri, kuvvet elektroniği, mikro sistem tasarımı ve uygulamaları, endüstriyel kontrol tasarımı, algılayıcılar ve robot sistemleri, görüntü işleme, yapay sinir ağları, yapay zekâ ve sanal gerçeklik gibi alanlar, savunma sanayi, otomotiv ve tekstil sektörleri endüstriyel otomasyonun ilgi alanlarından başlıcalarıdır.

Bu alandaki mesleklerde çalışmak isteyen kişiler;  Makine parçaları arasındaki ilişkiyi görebilen,  Matematikle ilgili konularda başarılı,  Sayılar ve şekiller arasındaki ilişkileri çabuk algılayabilen  El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen,  El ve gözlerini eş güdümlü kullanabilen,  Bilgisayar programlama yapabilen,  Sistematik ve planlı çalışabilen,  Yeniliklere açık,  Rutin işlerden sıkılmayan,  Dikkatli ve tedbirli çalışan,  Ekip halinde çalışmaya yatkın.  Teknoloji alanındaki yenilikleri takip eden bireyler olmalıdır.

ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI Endüstriyel Otomasyon Alanındaki kişiler çalışmalarını fabrika, atelye, veya iş yerlerinde genellikle kapalı alanlarda yürütürler. Yapılan iş rutin olmadığı için sürekli problem çözme ve tasarım yaparlar. Bu da mesleği hareketli ve zevkli kılar. Robot sistemlerinin kontrolü, programlanabilir kumanda sistemlerinin kurulumu ve bakımı, bilgisayar kontrollü makinelerin işletilmesi, bilgisayar ağları ile çalışma gibi işler ancak yüksek bir dikkat ve sistematik çalışmayı gerektirir. Görevleri itibariyle diğer çalışanlarla etkileşimde bulunmak ve görevini eş güdüm hâlinde yürütmek durumundadır. Bu nedenle görevi hem aletlerle, hem de insanlarla ilgilenmeyi gerektirmektedir. Çalışma ortamı zaman zaman gürültülü olabilmektedir.

BÖLÜMDE KULLANILAN ALET VE MALZEMELER  Bilgisayar ve ilgili yazılımlar,  Programlanabilir kontrol aletleri,  Elektropnömatik ve elektrohidrolik devre elemanları,  Her türlü sensörler (algılama-hissedici sensörler, basınç sensörü, seviye sensörü, sıcaklık sensörleri, nem sensörü vb.)  Ölçüm cihazları (takometre, manometre, ampermetre, voltmetre, watmetre),  Elektrik ve elektronik devre elemanları,  Kablolar, entegre devreler, diot, transistör, felt, her türlü dijital ölçü aletleri, termokupul,  Mikroişlemciler. MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER Mesleği icra eden kişiler; makine parçaları arasındaki ilişkiyi görebilen, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen, bilgisayar programlama yapabilen, sistematik ve planlı çalışabilen, yeniliklere açık, rutin işlerden sıkılmayan, dikkatli ve tedbirli, grup çalışmalarına yatkın bireyler olmalıdır.

İnşaat Teknolojisi Alanı İnsanlık var olduğu sürece yaşayacak sektörlerden birisi de inşaat sektörüdür. Ancak inşaat sektörü gelişen teknolojiye ayak uydurmak zorundadır. Çünkü gelişen teknoloji inşaata hem kalite hem de hız getirmektedir. Ülkemizde ekonominin sanayiye dönmesi ile birlikte ortaya çıkan sosyo-ekonomik değişimler, fabrikalarda çalışanların sayısının artmasına, şehirleşme ve göçün hızlanmasına neden olmuştur. Bu da inşaat sektöründe konut yapımcılığını hızlandırmış ve bu alanda sektöre önemli bir boyut kazandırmıştır. Ancak planlı, imarlı ve düzenli bir şehirleşmeye geçişe imkân bulamadan ortaya çıkan bu gereksinimin denetimsiz ve kontrolsüz bir biçimde karşılanması, konut üretiminde kârlılığı önemli ve tek hedef hâline getirmiş, şehirlerde plansız ve kalitesiz konut üretimini hızlandırmış ve artırmıştır. Türkiye`deki toplam yatırımların yaklaşık %50`sini inşaat sektörü oluşturmaktadır. İnşaat sektörü kendisine bağlı 200`den fazla alt sektörün üretime geçmesini sağlamaktadır. İnşaat sektörü diğer sektörlerle olan yakın bağlantısı nedeniyle, yaşanan ekonomik krizlerden en çok etkilenen sektör durumundadır. İnşaat sektörü, yoğun iş gücü kullanmaktadır. Sektör, yoğun iş gücü kullanımı ile ülke istihdamına büyük katkıda bulunmaktadır.

İnşaat Teknolojisi Alanı Ülkemizde pek çok inşaat firması uluslar arası alanda, uluslar arası standartlarda hizmet üretmektedir. İnşaat sektörü, dış pazarlarda başta Türk Cumhuriyetleri olmak üzere, İrlanda, Güney Doğu Avrupa, Afganistan, Pakistan, İran, Sudan, Cezayir, Suriye, Rusya gibi pek çok ülkeye önemli oranda hizmet ihraç etmekte ve yurt dışında da istihdam yaratmaktadır. Deprem riskinin büyük olduğu ülkemizde kaliteli bina inşaatı önem taşımaktadır. Firmaların sahip olduğu mühendislik kapasitesi ve çalıştırdıkları nitelikli iş gücü, yapılan işlerin kalitesinin en önemli belirleyicisidir. Bu nedenle, nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde meslekî eğitimin rolü tartışılmazdır. İyi eğitim almış nitelikli iş gücü, sektörde büyük iş kapasitesine sahip firmalarda kolaylıkla iş bulabilmektedir. Bu tür firmalarda çalışmak, iş hayatları boyunca kişilerin ileri teknoloji, geniş makine parkı ile tanışmaları ve mesleklerine ilişkin her türlü gelişmeyi takip edebilmeleri imkânını sunacaktır.

MEZUN OLDUKTAN SONRA ÖĞRENCİLERİMİZİN ÇALIŞABİLECEKLERİ İŞ ALANLARI  Devlet Su İşleri  Türkiye Cumhuriyeti Karayolları  Belediyeler  İller Bankası  Bayındırlık hizmetleri  Havayolları  Petrol araştırmaları  Tapu Kadastro  İnşaat mühendisliği büroları  Harita mühendisliği büroları  PVC imalat ve montaj sektörü  Ahşap doğrama ve kaplamacılık atölyeleri  Beton santralleri  İnşaat laboratuvarları mimarlık büroları vb.

BÖLÜMDE KULLANILAN ALET VE MALZEMELER  Ahşap atölyesi malzemeleri (testere, çekiç, pense vs)  Kagir malzemeleri(kum,çimento vs)  Çizim atölyesi malzemeleri(çizim masası, paralel cetvel, gönyeler, bilgisayarlar vs) MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER sayısal zeka, el becerisi, bilgisayar kullanma becerisi, mesleğe duyulan ilgi ve yetenek

Makine Teknolojisi Alanı Teknolojinin gelişmesi insanın ve insanlığın yaşam kalitesini yükseltmek, insanın kendisine ve çevresine daha fazla zaman ayırmasını hedefemiştir.Makineler, insanların hayatını kolaylaştıran, yaşam kalitesini yükselten en önemli unsurlardan biridir. Makine teknolojisi alanı ekonomik kalkınmanın temelidir. Alan, ülkemizde ve dünyada hızla ilerlemektedir, getirisi ve katma değeri de ekonominin lokomotif durumundadır. Alanda istihdam imkânları oldukça çeşitlidir. Dünyada ve ülk emizde sektördeki kalifiye eleman sıkıntısı oldukça fazladır. Dolayısıyla iş bulma sıkıntısı yoktur. Alanda çalışanların gelir düzeyleri ülke standartlarının üzerindedir. Ülkemiz, bulunduğu coğrafi bölgede makine teknolojisi alanında lider olmayı hedeflemiştir.Bugün birçok ülkeye ihracat ve teknoloji transferi yapmaktadır.

ALANIN ALTINDA YER ALAN MESLEKLER  Endüstriyel Kalıpçılık  Bilgisayar Destekli Endüstriyel Modelleme  Bilgisayar Destekli Makine Ressamlığı  Konfeksiyon Makineleri Bakım ve Onarımı  Makine İmalatı

BÖLÜMDE KULLANILAN ALET VE MALZEMELER 1. grup (el becerisi gerektiren alet ve takımlar) çekiç, testere, keski, ölçü aletleri,matkap tezgahı ve kesici kısımlar. 2. grup (makine atelyeleri) torna, freze, matkap ve taşlama tezgahları, bükme makineleri 3. grup (CNC Lab. Malzeme Lab. Pnömatik Lab) bilgisayar, bilgisayarlı tezgahlar, ölçme setleri, sertlik ölçüm cihazları, mikroskop,ısıl işlem fırınları, pnömatik deney setleri,elektrikli deney setleri,robotlar,robot kontrol üniteleri.

MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER  Kendine güven  El becerisi  Analitik düşünme yeteneği  Sayısal yetenek  Okuduğunu anlama ve yorumla becerisi  Yabancı dile yatkınlık  Teknoloji merakı  Öğrencinin yeteneği, ilgisi ve isteği

Okulumuzu Tercih Edecek Öğrencilerde Bulunması Gereken Yeterlilikler  Kendine güven  El becerisi  Analitik düşünme yeteneği  Sayısal yetenek  Okuduğunu anlama ve yorumla becerisi  Yabancı dile yatkınlık  Teknoloji merakı  Öğrencinin yeteneği, ilgisi ve isteği

BAŞARILARIMIZ MEZUNLARI YERLEŞME ORANI SAYISI YÜZDELİK ORANI TOPLAM YERLEŞEN108%70 4 YILLIK18%11 2 YILLIK89%57 AÇIKÖĞRETİM1%0,6

BAŞARILARIMIZ FAKÜLTE VE YÜKSEKOKUL ADIYERLEŞEN ÖĞRENCİ SAYISI MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ10 İKTİSADİVE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ2 İŞLETME FAKÜLTESİ2 FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ2 TURİZİM İŞLETMECİLİĞİ VE OTELCİLİK Y.O2

PROJELER  STFA Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi tarafından hazırlanan "Güneş Enerjisi ile Dolan Fotovoltaik Piller" isimli 2015 Erasmus+ Mesleki Eğitim öğrencisi ve personel hareketliliği projesi ulusal ajans tarafından kabul görmüştür. Projemiz Türkiye çapında en yüksek maliyete sahip 4.proje´dir. 4.proje  Bu proje ile okulumuz elektronik bölümü öğrencileri 2 hafta süresince Portekiz´de staj görecektir.