1/50 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ ÇALIŞMALARI Emrah SOLAK AB İle İlişkiler Şube Müdürlüğü Nisan 2016.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Advertisements

19.FASIL : Sosyal Polİtİka ve İstİhdam “AçIlIş Krİterlerİnde Gelİnen Son Aşama” ÇALIŞMA ve SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ KOORDİNASYON.
Bölgesel Rekabet Edebilirlik Operasyonel Programı
TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ İLİŞKİLERİ ÇEVRE SEKTÖRÜ Sedat KADIOĞLU Dış İlişkiler ve AB Dairesi Başkanı Tel: Faks: e-posta:
Çölleşme ile Mücadele Dairesi Toplantısı
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI EĞİTİM VE KURUMSAL YAPILANMA BAŞKANLIĞI
AB Destekli Bölgesel Kalkınma Programları
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
Musa KAYA Dış Kaynaklı Projeler Şube Müdürü
AB ÇEVRE FASLININ AÇILMASI VE Prof. Dr. Hasan Z. SARIKAYA
TÜRKİYE-AB KATILIM SÜRECİ VE KADIN İSTİHDAMI I
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Hizmet Sunumu Serbestisi
SEI T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
AB MÜZAKERE SÜRECİ Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı AB ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü AB Uyum Dairesi Başkanlığı Mart 2013, Ankara.
Türkiye’nin Küresel Çevre Fonu(GEF)’na Yaklaşımları ve Beklentileri
HAVZA ÖLÇEĞİNDE STRATEJİK PLANLAMA VE KALKINMA ‘Kelkit Havzası Örneği’
Gençlik Sektöründe Yerelleşme ve Yeniden Yapılandırma
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük AVRUPA BİRLİĞİ VE TÜRKİYE
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
T.C. ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK BAKANLIĞI
Avrupa Birliği Bakanlığı
1 20 EKİM 2004, ANKARA T. Uzm. Deniz YANIK Lisans ve Sözleşmeler Dairesi Başkanlığı TELEKOMÜNİKASYON KURUMU TÜRKİYE’DE TELEKOMÜNİKASYON POLİTİKASI ALANINDA.
1 TR-AB MALİ İŞBİRLİĞİ AB MALİ YARDIMLARI ve HİBE PROGRAMLARI Mesleki ve Teknik Eğitim Genel Müdürlüğü Sosyal Ortaklar ve Projeler Daire Başkanlığı MİLLİ.
AB MALİ İŞBİRLİĞİ ULAŞTIRMA OPERASYONEL PROGRAMI
ATIK YÖNETİMİ DAİRESİ BAŞKANLIĞI
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EKİM TAMAMLANAN PROJELER NoProjenin AdıBütçesiSüresiAçıklama 1 Türkiye’de Hayvansal Atıkların Biyogaz Yolu.
AB GENİŞLEME POLİTİKASI VE TÜRKİYE İLE KATILIM MÜZAKERELERİ SÜRECİ
TÜRKİYE-AB İLİŞKİLERİ Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü
Müzakere Sürecinin Aşamaları
AVRUPA B İ RL İĞİ VE TÜRK İ YE İ L İ ŞK İ S İ Ahmet Dragu ş a
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
Su Yönetimi Genel Müdürlüğü 04 Aralık 2013, Bursa İklim değişikliğinin su kaynaklarına etkisi ve uyum.
SU ÇERÇEVE DİREKTİFİNİN UYGULANMASI VE NEHİR HAVZA
Çevresel Etki Değerlendirmesi, İzin ve Denetim Genel Müdürlüğü
 Proje Kapsamı ve Çalışma Programı  Gerekli Verilerin Temini  Su Kalitesi Modeli  Ekolojik Bilgi Kuralı  WFD Explorer  İhtisas Heyeti Çalışma Takvimi.
T.C. ORMAN ve SU İŞLERİ BAKANLIĞI
1/ tarihinde gerçekleştirilen Çalışma Grubu 1’inci Toplantısı’nda görüşülen konular şunlardır: Su kaynakları modellerinin çeşitleri nelerdir?
Nehir Havzaları Su Kaynakları Modelleme Çalışmaları
Gümrük Birliği’nin Güncellenmesi Süreci
ÇEVRE YÖNETİMİ GENEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Su ve Toprak Yönetimi Dairesi Başkanlığı Ahmet DOĞAN Uzman.
1/8 Bakanlığımızın AB ile İlgili Çalışmaları Emrah SOLAK AB İle İlişkiler Şube Müdürlüğü 12/05/2015.
ÇEVRE BAŞLIĞI Bülent Topkaya Akdeniz Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü / Çevre Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi.
1/50 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ ÇALIŞMALARI Emrah SOLAK AB İle İlişkiler Şube Müdürlüğü 4 Kasım 2015.
AVRUPA BİRLİĞİ MÜZAKERE SÜRECİ VE ÇEVRE FASLI
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
Sunum Planı 2 Kurulum Süreci Gerçekleştirilecek Çalışmalar Giriş USBS Hakkında Fizibilite Süreci Hedef & Fizibilite Çıktıları Yapılan Çalışmalar.
TÜRKİYE’DEKİ İÇME SUYU KAYNAKLARININ VE ARITMA TESİSLERİNİN
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Uygunluk ve Ortaklık Şartları - - Uygunluk ve Ortaklık Şartları -
1/20. 2/20  NHYP Projesine ilişkin Genel Bilgi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Çevresel Hedeflerin Belirlenmesi  Su Çerçeve Direktifi Kapsamında Önlemler.
SEYHAN HAVZASI SEKTÖREL SU TAHSİS PLANI HAZIRLANMASI PROJESİ T.C. ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI SU YÖNETİMİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Güney CAN Uzman Havza Yönetimi.
2 1.HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİ 2.SU ÇERÇEVE DİREKTİFİ 3.ÜLKEMİZDE HAVZA BAZLI SU YÖNETİMİNE GEÇİŞ 4.HAVZA KORUMA EYLEM PLANLARI 5.NEHİR HAVZA YÖNETİM PLANLARI.
T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Türkiye Cumhuriyeti VERİMLİLİK GENEL MÜDÜRLÜĞÜNÜN.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
ULUSAL ve AB HİBE PROGRAMLARI AB KOORDİNASYON MERKEZİ
AVRUPA BİRLİĞİ ÇERÇEVE PROGRAMLARI
OTP karar alma süreci Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Çevre ve Şehircilik Bakanlığından: SIFIR ATIK YÖNETMELİĞİ
Sunum transkripti:

1/50 ORMAN VE SU İŞLERİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ ÇALIŞMALARI Emrah SOLAK AB İle İlişkiler Şube Müdürlüğü Nisan 2016

2/50 1. Avrupa Birliği ve Türkiye İlişkileri 2. Çevre Faslı 3. Doğa Koruma ve Su Kalitesi Sektörü

3/50 4. Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı IPA 5. IPA-1 Projeleri 6. Diğer Çalışmalar

4/ Ankara Anlaşması 1999 Helsinki Zirvesi 2005 Lüksemburg Zirvesi

5/ (28 Üye Ülke)

6/ Brüksel

7/ Fasıl içerisinden 28. sırada müzakerelere açılmıştır Çevre Faslı Şubat 2010 da Müzakereye açıldı Çevre Faslı Aralık 2010’da kapanmıştır Temmuz 2013’de AB’ye üye olmuştur

8/ Fasıl içerisinden 12. sırada müzakerelere açılmıştır Çevre Faslı Aralık 2009 da Müzakereye açıldı Kapanması için Siyasi kriter mevcut ?

9/50

10/50 Çevrenin korunması ve çevre kalitesinin yükseltilmesi; Doğanın ve doğal kaynakların, ekolojik dengeye zarar verecek şekilde işletilmelerinden sakınılması ve bunların akılcı bir şekilde yönetimlerinin temin edilmesi; İnsan sağlığının korunması;

11/51 Kalkınmaya, kalite gereksinimleri ile uyum içerisinde, özellikle de çalışma şartlarının ve yaşam çevresinin geliştirilmesine yön verilmesi; Kent planlaması ve toprak kullanımında çevresel etkilerin daha fazla dikkate alınmasının sağlanması; Topluluğun dışındaki devletler, özellikle de uluslararası örgütler ile küresel çevre problemlerine ortak çözümler aranmasıdır.

12/50 Bütünleyicilik ilkesi Yüksek seviyede koruma ilkesi İhtiyat ilkesi Önleme ilkesi Kaynakta önleme ilkesi Kirleten öder ilkesi

13/50 AB tarafınca 15 Aralık 2009 tarihinde açıklanan Ortak Tutum Belgesinde Çevre Faslı için 6 adet kapanış kriteri mevcuttur: 1.Türkiye’nin Türkiye-AB Ortaklık Anlaşması Ek Protokolü’nden kaynaklanan yükümlüklerini yerine getirmesi, (Türkiye’nin deniz ve hava limanlarının Güney Kıbrıs Rum Yönetimi uçak ve gemilerine açılması) 2.Türkiye’nin AB’nin yatay ve çerçeve çevre müktesebatının aktarımına yönelik mevzuatı sınıraşan hususları da içerecek şekilde kabul etmesi,

14/50 3.Türkiye’nin AB’nin su kalitesi alanındaki müktesebatının aktarımına yönelik mevzuatı özellikle Çerçeve Su Koruma Kanunu’nu kabul etmesi, Nehir Havzası Koruma Eylem Planlarını oluşturması, ayrıca uygulama mevzuatını da kabul ederek sektöre ilişkin yasal uyumlaştırmada kayda değer bir ilerleme sağlaması,

15/50 4.Türkiye’nin endüstriyel kirlilik ve risk yönetimi alanındaki AB müktesebatının aktarımına yönelik mevzuatı kabul etmesi, 5.Türkiye’nin faslın geriye kalan sektörlerinde, doğa koruma ve atık yönetimini de içerecek şekilde, Strateji Belgesi doğrultusunda müktesebata uyumu sürdürmesi ve katılım tarihinde AB yükümlüklerinin uygulama ve yaptırımının sağlanması yönünde tamamen hazır olduğunu göstermesi,

16/50 6.Türkiye’nin Strateji Belgesi doğrultusunda her düzeyde denetim hizmetlerini de içerecek şekilde idari kapasiteyi geliştirmeye devam etmesi, koordinasyonu geliştirmeye devam etmesi, bu fasıldaki tüm sektörlerdeki müktesebatın uygulama ve yaptırımını sağlayacak şekilde uygun idari yapıların katılım tarihinden yeterli bir süre önce hazır olduğunu göstermesi.

17/50 SU KALİTESİAtık YönetimiEndüstriyel Kirlilik ve Risk YönetimiGürültü YönetimiHava Kalitesiİklim DeğişikliğiKimyasallarYatayDOĞA KORUMASivil Savunma

18/50 AB Politikası ÇevreTarımSağlıkSınıraşanEkonomiGüvenlikUlaşımEnerjiSanayiBalıkçılık

19/50

20/50 Deniz Ürünleri Direktifi Balık Yaşamı Direktifi Ölçüm Metotları Direktifi Yeraltı Suları Direktifi Arıtma Çamuru Atığı Direktifi Kentsel Atık Direktifi Nitrat Direktifi Tehlikeli Maddeler Direktifi Yüzme Suyu Direktifi İçme Suyu Direktifi Su Kalitesi Direktifi Yerüstü Suyu Direktifi Taşkın Direktifi Su Çerçeve Direktifi

21/50 Kuş Direktifi CITES Direktifi Deney Hayvanları Direktifi Hayvanat Bahçeleri Direktifi Bacaktan Yakalama Tuzakları ile İlgili Direktifi HabitatDirektifi

22/50 Avrupa Birliği Entegre Çevre Uyum Stratejisi Belgesi ( ) Katılım Ortaklığı Belgesi’nde yer alan öncelikleri hayata geçirmek için çevre konusunda Türkiye’ye sağlanmış mali kaynakları ve uyulması gereken esasları tek bir çatı altında toplayan ulusal belgedir. Belgenin güncellenmesi Aralık TUBİTAK MAM.

23/50 AB’ye Katılım İçin Ulusal Eylem Planı Avrupa Birliği Bakanlığı koordinasyonunda Bakanlar Kurulunca onaylanıp takip edilecek olan AB’ye Katılım İçin Ulusal Eylem Planı hazırlanmıştır. Belge dönemlerini kapsamakta olup, uyum çerçevesinde çıkarılacak birincil ve ikincil mevzuatın takvimlendirmesinin yanı sıra kurumsal tedbirleri de kapsamaktadır. (Bakanlığımız tarafından 2 adet birincil mevzuat, 10 adet ikincil mevzuat sunulmuştur)

24/50 AB, üye devletlerin iç ekonomik ve sosyal gelişmelerine destek olmak gerekse ülkelerarası gelişmişlik düzeyini dengelemek amacıyla hibe ya da kredi şeklindeki çeşitli mali araçlar halinde önemli miktarlarda kaynak harcamaktadır. AB adaylığı resmi olarak kabul edilmiş olan ülkelere de birtakım araçlar marifetiyle hibe nitelikli yardımlar yapmaktadır. Söz konusu yardımlar, ülkelere AB üyeliği sürecinde AB müktesebatına uyum ve uygulama yönünde ülke tarafından alınması gereken siyasi, ekonomik, yasal ve idari tedbirler için mali kaynak sunmaktadır.

25/50 Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı IPA Instrument for Pre-accession Assistance

26/50 Avrupa Birliği (AB) aday ve potansiyel aday ülkelere üyelik süreci kapsamında AB müktesebatına uyum ve uygulama yönünde ülke tarafından alınması gereken siyasi, ekonomik, yasal ve idari tedbirler için projeler vasıtasıyla sunduğu mali kaynaklardır. 1)IPA I. Dönemi )IPA II. Dönemi

27/50 IPA I. Dönemi I. Bileşen: Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Geliştirme II. Bileşen: Sınır Ötesi İşbirliği III.Bileşen: Bölgesel Kalkınma IV. Bileşen: İnsan Kaynağını Geliştirme V. Bileşen: Kırsal Kalkınma

28/50 Bileşenler Toplam I – Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma 256,7256,1239,6217,8231,2227,5238,51.428,90 II – Sınır Ötesi İşbirliği2,12,833,15,12,12,220,40 III – Bölgesel Kalkınma167,5173,8182,7238,1293,4356,06366, ,56 IV – İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi 50,252,955,663,477,683,191,1382,80 V – Kırsal Kalkınma20,75385,5131,3172,5187,38204,18650,38 Toplam497,2538,6566,4653,7779,8856,14902, ,70

29/50 AB tarafından IPA-I döneminden farklı bir yaklaşım belirlenerek, bir önceki dönemdeki bileşenler kaldırılmış yerine projelerin sektörel yaklaşımla geliştirilmesi benimsenmiştir. Çevre sektörünün lider kurumu Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’dır. Programlama süreci tamamlanmak üzeredir. AB tarafından IPA-II dönemi için ülkemize çevre sektörü bağlamında 644 milyon € kaynak ayrılmış ve bunlar indikatif olarak yıllara göre tahsis edilmiştir.

30/50

31/50

32/50

33/50 Projenin AdıProgramlama YılıBütçesi (Euro) Su Kalitesinin İzlenmesi Alanında Kapasite Geliştirme Projesi Türkiye’de CITES Uygulamaları Alanında Kurumsal Kapasitenin Güçlendirilmesi Projesi Türkiye’de Taşkın Direktifi’ne ilişkin Kapasite Geliştirme Projesi Nehir Havzası Koruma Eylem Planlarının Nehir Havzası Yönetim Planlarına Dönüştürülmesi Projesi Natura 2000 Gereklerinin Uygulanması için Ulusal Doğa Koruma Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi Türkiye’de 3 Pilot Havzada Nehir Havza Yönetim Planları ve Su Verimliliği Açısından Ekonomik Analizler için Teknik Yardım Projesi Türkiye’deki İçmesuyu Kaynakları ve Arıtma Tesislerinin Değerlendirilmesi Projesi

34/50 PROGRAMTAMAMLANDIUYGULAMADAİHALE/HAZIRLIĞINDA IPA IPA IPA IPA

35/50 Uygunluk  İndikatif Strateji Belgesi  Sektör Operasyonel Programı  UÇES (Revizyonda)  Ulusal Program  Kapanış Kriterleri Olgunluk Paydaşlar Bütçe

36/50 İlerleme Raporları, AB Komisyonunca aday ülkenin üyelik gerekliliklerini üstlenebilme kapasitesinin değerlendirildiği raporlar olup, Türkiye için İlerleme Raporu hazırlanmasına 1998 Cardiff Zirvesi’nde karar verilmiştir. Müzakerelerin başlaması öncesindeki dönemde aday ülkenin Kopenhag Kriterlerine uyumunu değerlendiren bu raporlar, aday ülke ile katılım müzakerelerinin başlatılmasına ve katılım kararının verilmesinde başlıca kaynak olmaktadır.

37/ İlerleme Raporu: Su kalitesi konusunda, nehir havzası koruma eylem planlarının nehir havzası yönetim planlarına dönüştürülmesi çalışmalarının devam ettiği belirtilerek, olumlu eleştirilerde bulunulmuştur. Doğa koruma konusunda, taslak kanuna atıfta bulunularak bazı eleştiriler getirilmiştir.

38/50 TAIEX Teknik Destek ve Bilgi Değişimi Aday ve potansiyel aday ülkelere, mevzuatlarını AB mevzuatı ile uyumlaştırma ve uygulama konularında teknik destek sağlar. Uzman Talebi (Expert Mission) Çalıştay (Workshop) Çalışma Ziyareti (Study Visit)

39/50

40/50 Avrupa Birliği Bakanlığı Çeviri Eşgüdüm Başkanlığı tarafından yürütülen AB müktesebatı çevirisi çalışmaları, Çevre Faslının da içinde bulunduğu çeviri ve revizyon çalışmalarına katkı sağlamak ve süreci hızlandırmak amacıyla başlatılan terminoloji çalışmaları kapsamında 10 pilot fasılda yaklaşık teknik terim derlenmiştir.

41/50 Bakanlığımız da Su Kalitesi Doğa Koruma sektörü ile ilgili yaklaşık 1000 adet terimi Türkçe karşılıklarını sektör ile ilgili tüm birimlerin koordinasyonu ile hazırlayarak AB Bakanlığına iletilmiştir. Yine Türkçeye çevirisi henüz yapılmayan bazı AB Direktifleride, çevirsi yapılmak üzere Avrupa Birliği Bakanlığına gönderilmiştir.

42/50 Çevre, ulaştırma ve enerji konularında. 2 yılda bir gerçekleşiyor. Brüksel ve Ankara’da. Sonuncusu Mart 2016 tarihlerinde Brüksel’de gerçekleştirildi. Ek Sunumlar yapılabiliyor.

43/50 AB tarafından finanse edilir. AB üyesi ülkelerde en az 3, en fazla 12 aylık dönemde yüksek lisans eğitimi alma veya araştırma programlarına katılma imkanı sunmaktadır. Başvuru için yaş kriteri bulunmaz, TOEFEL 79 ya da IELTS 6,5 Her yıl bursiyer sayısı değişmekle beraber, toplam kontenjanın %50’ı kamuya, %30’u özel sektöre ve %20’u üniversite son sınıf öğrencileri ile akademik personele tahsis edilir. Burs ödemeleri (Başlangıçta %90, kapanışta %10)

44/50 Avrupa Toplulukları Araştırma ve Uygulama Merkezi Temel Eğitim, Uzmanlık Eğitimi, Müzakere ve İletişim Teknikleri, Diğer Programlar Personel Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda Ödev ve sınav Başarı belgesi

45/50 Emrah SOLAK