İstanbul’un Uluslararası Finans Merkezi Olma Potansiyelinin Değerlendirilmesi *

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ: Sosyal Güvenlikte Yeni Bir Dönemin Başlangıcı R.Hakan ÖZYILDIZ Müsteşar Yardımcısı Hazine Müsteşarlığı “Bireysel Emeklilik.
Advertisements

Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
İSTANBUL FİNANS MERKEZİ HAZIRLAYAN MEHMET GÖKÇE. Global sermayenin akış yollarından birinin üzerine kurulan bir dağıtım merkezi olmak. Yatırımcıların.
Tek Pazar Çoklu faaliyet rekabeti
Eylem Planı Sonraki Adımlar
BİLGİ TOPLUMU STRATEJİSİ Halil İbrahim AKÇA DPT Müsteşar Yrd. 7 Eylül 2006.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
AB ÜYELİĞİNİN TÜRK VATANDAŞLARINA FAYDALARI
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Girişimcilik.
Türkiye’nin Rekabet Gücü Üzerine Gözlemler
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
PROFESYONEL GELİŞİMDE YAKIN DESTEKÇİNİZ...
İSTANBUL: Uluslararası Finans Merkezi Temmuz 2008.
FİNANSAL AMAÇ VE FİNANS FONKSİYONU
GİRİŞİMCİ VE GİRİŞİMCİLİK
STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
Yerel Önleme ve Güvenlik Planlarının Hazırlığı ve Uygulaması 26 Mart 2013 Serra Titiz İstanbul Pilot Uygulamasından Sorumlu Kıdemli Uzman.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
Rekabet Politikasının Artan Önemi Güven Sak TEPAV Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Ankara, 4 Mart 2005.
FİNANS SEKTÖRÜNDE YABANCI SERMAYE ARALIK TSPAKB 2 İSTİKRAR  Siyasi istikrar Uluslararası yatırımcıların güvenini sağlayan tek parti hükümeti 
Yaşar Üniversitesi Finans, Bankacılık ve Sigortacılık Bölümü
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
Finansal Yönetim Risk Yönetimi Etkin Borç Yönetimi Büyüme Hukuki Danışmanlık Modern Finans; sahip olduğu geniş müşteri portföyü ve güçlü referanslarıyla.
Frédéric Gielen Mali Yönetim Baş Uzmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi THE WORLD BANK B ölgede Beklelen Güçlükler : Dünya Bankası ROSC Programından Alınan.
Yolsuzlukla Mücadele Konferansı düzenleyen: tepav 7-8 Temmuz 2005, Ankara Andrew N. Vorkink Türkiye Ülke Direktörü.
DÜNYA VE TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ SON GELİŞMELER İSA COŞKUN MÜSTEŞAR YARDIMCISI … Mayıs 2009 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
2010 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Gerçekleşmeleri ve Beklentiler Raporu.
Döner Sermayelerin Yeniden Yapılandırılması Prof. Dr. Davut AYDIN ANADOLU ÜNİVERSİTESİ REKTÖRÜ Mart 2010 Asya Thermal Resort Otel.
Hedef A.1. : Deprem Bilgi Altyapısının Geliştirilmesi; Deprem bilgi altyapısının geliştirilmesi, güçlendirilmesi, sürdürülebilirliğinin sağlanması bu altyapıyı.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Türkiye Bankalar Birliği 49. Genel Kurulu 1 Türkiye Ekonomisi ve Bankacılık Sistemindeki Gelişmeler Ersin Özince Türkiye Bankalar Birliği Yönetim Kurulu.
Yöntem, Proje Ekibi, Araştırma Olanakları, Yaygın Etki/Katma Değer
TİKA: Türkiye’nin Küresel Dış Politika Enstrümanı
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
Borsa İstanbul Piyasaları İşlem Görmeye Başlama ve Sonraki Süreçler
1 YASED BAROMETRE II 16 EYLÜL 2008 İSTANBUL ULUSLARARASI YATIRIMCILAR DERNEĞİ.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
İstanbul Su ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği 2015
ISO ÇEVRE YÖNETİM SİSTEMİ TEMEL EĞİTİMİ
TÜRKİYE-AB KATILIM MÜZAKERELERİNDE MEVCUT DURUM
TÜRKİYE BİLİŞİM DERNEĞİ Kamu Bilişim Platformu - 17
Bölgesel Yatırım Ortamı Değerlendirmesi 21 Ocak 2015 Ankara, Türkiye Finansman ve Küresel Bilgi: Türkiye’ye En İyiyi Getirmek ve Türkiye’nin En İyilerini.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÜNİVERSİTE HASTANELERİ MALİ YAPISI 26 Şubat 2016.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Sermaye Piyasası ve Meslek İlişkisi DOÇ. DR. SERHAT YANıK İSTANBUL ÜNIVERSITESI SIYASAL BILGILER FAKÜLTESI.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 15 Ekim 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
İSTANBUL FİNANS MERKEZİ 6 NO.LU ORGANİZASYON ÇALIŞMA GRUBU “KURUL MODELİ” Dr. Emin ÇATANA Takasbank Genel Müdürü İFM Organizasyon Çalışma Grubu Eş Başkanı.
1 Türkiye’de Yatırım Ortamının İyileştirilmesi Reform Programı.
YATIRIMLARDA DEVLET YARDIMLARI
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
BRANDING - MARKETING - TRADING
IOSCO (International Organization of Securities Commissions)
Tarımsal Üretici Örgütlerin Rekabet Gücünün Geliştirilmesi Projesi Kasım 2015-Şubat 2023 İzmir, Adana.
KONU BAŞLIKLARI BİLGİ EKONOMİSİ GELİŞİMİ BİLGİ EKONOMİSİ ÖZELLİKLERİ
Bankacılık Sistemi.
10. Yılında Bologna Süreci Uygulamaları
Kaynak göstererek kullanabilirsiniz.
Güncel Teşvik Bilgilendirme Sunumu
Bölüm 12. İşletmecilik İşletme, ürün piyasalarındaki ekonomik birim olup, üretim faaliyeti için üretim faktörleri bir araya getirilir. İşletmelerde örgütsel.
SLOVAKYA - Geçiş Ekonomisinde Profesyonel bir Kuruluş oluşturmak
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

İstanbul’un Uluslararası Finans Merkezi Olma Potansiyelinin Değerlendirilmesi *

İUFM 1 Uluslararası Finans Merkezi Uluslararası Finans Merkezleri ulusal ve uluslararası yatırımcılara düşük işlem ve sermaye maliyeti, düşük risklilik, sermayeye kolay ulaşım sağlar. Geniş ürün yelpazesi ve sermaye birikimi ile piyasalar derinleşir ve likidite bollaşır. Ulusal finans kurumları ve yabancı finans kurumları bu ortamın avantajlarından yararlanmak üzere işlemlerini ve sermayelerini bu merkezde değerlendirir. Dünyada Londra, New York, Hong Kong, Singapur ve Zürih gibi gelişmiş finans merkezleri ve Dubai, Moskova, Varşova gibi finans merkezi olma yolunda ilerleyen şehirler bulunmaktadır Türkiye’de dünya standartlarında, değer yaratan bir finans merkezi kurulması mümkün müdür? Evet, Makroekonomik ve siyasi istikrar Avantajlı bir coğrafi konum Genç ve eğitim düzeyi gittikçe artan geniş bir nüfus Hızlı büyüme oranı ve potansiyeli Finansal hizmet alanında yüksek artış potansiyeli Gittikçe artan bölgesel güç Gerekli siyasi irade ve kararlılık Türkiye’nin rakip ülkeler karşısında önemli avantajlarıdır

İUFM 2 “Olabilecek En Kötü” 0 “Olabilecek En İyi” Londra Dubai Londra Moskova Londra Moskova Londra Moskova Moskova Varşova Dublin Dubai Varşova Dublin Dubai Varşova Dublin Dubai Varşova Londra Dublin Moskova Varşova Dubai Dublin Moskova Londra Dubai Varşova Londra Moskova Londra Varşova Londra Moskova Dubai Varşova Dublin Moskova Dubai Varşova Dubai Dublin Londra Moskova Dublin Dubai Varşova Dubai Dublin Moskova Londra Istanbul Finans merkezi olarak performans EngellerFark YaratanlarPotansiyel Nitelikli İş Gücü Politik & Ekonomik İstikrar İmaj İş Yapma Kolaylığı Düzenleyici çerçeve Gelir Yaratma Potansiyeli Yasal OrtamMali OrtamAltyapı Sosyal Yaşam İş Yapma Maliyeti En Önemli En Az Önemli İstanbul, “Nitelikli İş Gücü”, “Gelir Yaratma Potansiyeli”, “Sosyal Yaşam” ve “İş Yapma Maliyeti” açısından rakiplerine oranla avantajlı bir konumdadır

İUFM 3 İstanbul’un rekabetçi konumunun değerlendirilmesi Güçlü Yönler 1)Nitelikli iş gücü yaratma potansiyeli 2)Yüksek gelir yaratma potansiyeli 3)Sosyal yaşamda çeşitlilik & zenginlik 4)İş yapma maliyeti İstanbul için önemli rekabet avantajı yaratan ve bölgedeki rakiplerin arayı kapatması nispeten güç olan yönler İstanbul’u rakiplerinden önemli ölçüde farklılaştıran unsurlar Geliştirilmesi Gereken Yönler 1)İmaj (İstanbul’un finans merkezi olarak konumlandırılması) 2)Hukuki ortam (karar verme hızı, gerekli yetkinliklerin geliştirilmesi vb.) 3)Mali ortam (vergi sistemindeki belirsizlikler, aracılık maliyetleri vb.) 4)Düzenleyici çerçeve (Bağımsız düzenleyici kurumların geliştirilerek güçlendirilmesi vb.) 5)Altyapı (ulaşım altyapısı, trafik vb.) 6)İş ortamı (bürokrasi, hız vb.) Mevcut kaynakları ve ölçeği ile Moskova, İstanbul’un finansal merkez olma yolundaki en önemli rakibidir Hızlı hareket edilerek, Moskova finans merkezi olma yolundaki problemlerini çözmeden önce İstanbul’un konumunun güçlendirilmesi başarı için kritik öneme sahiptir Mevcut kaynakları ve ölçeği ile Moskova, İstanbul’un finansal merkez olma yolundaki en önemli rakibidir Hızlı hareket edilerek, Moskova finans merkezi olma yolundaki problemlerini çözmeden önce İstanbul’un konumunun güçlendirilmesi başarı için kritik öneme sahiptir

İUFM 4 Atılması gereken adımlar 1.Yasal ortam2.Mali ortam 3.Düzenleyici çerçeve 4.Nitelikli iş gücü -Mahkemelerin daha etkin çalışmasını ve uyuşmazlıkların hızlı çözümünü sağlayacak -Finansal alanda uzman hukukçular yetiştirilmesinin yolunu açacak -İhtisaslaşmış finans mahkemelerinin kuruluşunu düzenleyecek adalet reformunun yapılması 5.Altyapı6.İmaj7.İş yapma kolaylığı -Düzenleyici kurumların piyasa oyuncuları ile koordineli olarak çalışmalarının sağlanması -Bağımsız düzenleyici kurumların geliştirilerek güçlendirilmesi -Trafik sorununu çözecek ulaşım altyapısının oluşturulması -Kaliteli işyeri ve konut arzının arttırılması -Ticaret ve finans sektöründeki nitelikli ara destek personel eksikliği -Genç ve potansiyel iş gücünün niteliklerini arttıracak bir eğitim reformunun yapılması -Türkiye’nin ve İstanbul’un imajının kuvvetlendirilmesi ve İFM imajının oluşturulması -Finans hizmetlerine özgü markalaşma stratejisinin oluşturulması -Diğer ülkelerin kapsamlı markalaşma stratejileri ile rekabet edilmesi -İş kanunlarında işverenin hareket alanını kısıtlayan maddelerin düzeltilmesi -İş piyasasında işe alım ve işten çıkarmaların esnek hale getirilmesi -Finansal aracılık maliyetlerini azaltacak -Dolaylı-dolaysız vergi dengesini kuracak -Kayıt dışılığı azaltacak -Vergi sistemine güveni sağlayacak, uluslararası normlara uygun vergi sistemini oluşturacak vergi reformunun yapılması Vizyonun elde edilebilmesi için hükümet programında da yer alan adalet, vergi, eğitim ve sosyal güvenlik reformlarının hızla yapılması gerekmektedir

İUFM 5 Önerilen vizyon 30 sene içerisinde Londra, New York, Şangay ve Tokyo ile birlikte dünyanın önde gelen beş uluslararası finans merkezinden biri olması 10 sene içerisinde önemli bölgesel bir finans merkezi konumuna ulaşması Finansal hizmetler ve ticaret alanında dünyadaki en iyi örneklerden birini teşkil etmesi

İUFM 6 Projenin ölçeği... ve getirisi... Kazanımların Büyüklüğü 20 milyar ABD doları 2025 yılında GSMH’a yıllık ek katkı 150,000 kişilik ek istihdam 2 milyar ABD doları Projenin Ölçeği ilk 5 yıl içerisinde yöneltilecek tutar

İUFM 7 Hızlı hareket için öncelikli aktiviteler Sorumlu bakanın görevlendirilmesi İlgili kurum ve kuruluşların bilgilendirme ve iletişim planının oluşturulması Programın yönetilmesi için gerekli olan aktivitelerin, görev ve sorumlulukların, ilgili zamanlamanın, risklerin ve kontrol alanlarının belirlenmesi İlk ay Sorumlu Bakan’ın görevlendirilmesi ve desteğinin sağlanması 1 Program Yapısının son haline getirilmesi Bütçeye gerekli ödeneğin konulması İFM programı çalışma adımları ve kontrollerinin kurulması İFM’nin ilgili kurum ve kuruluşlara duyurulması Mali, hukuki ve düzenleyici çerçeve konuları başta olmak üzere değişiklik yapılması gereken tüm alanlara yönelik proje aktivitelerinin, görev ve sorumlulukların, ilgili zamanlamanın detaylandırılması İFM Programı Proje Ofisi’nin faaliyete geçirilmesi Bütçe taslağının hazırlanması Program çalışmalarının başlatılması 2-3 ay içinde

İUFM 8 Strateji Genel Koordinasyon Bütçeleme Raporlama Program yapısı – önerilen ‘Program’ organizasyonu Hükümet Alt-komitesi Başbakan (Başkan) Ekonominin Koordinasyonundan Sorumlu Başbakan Yardımcısı İlgili bakanlar IFM Organizasyon Komitesi Danışma Kurulu Gözetim Fon aktarma TBB’nin de temsil edildiği uzmanlardan oluşan kurul Piyasa ile temel istişareler Programa ilişkin iletişimin Başbakan düzeyinde gerçekleştirilmesi İlgili diğer bakanlıkların desteğinin sağlanması Finansal sektöründen uzmanlardan oluşan “Danışma Kurulu”nun oluşturulması Düzenli aralıklarla izleme toplantılarının yapılması Programa ilişkin iletişimin Başbakan düzeyinde gerçekleştirilmesi İlgili diğer bakanlıkların desteğinin sağlanması Finansal sektöründen uzmanlardan oluşan “Danışma Kurulu”nun oluşturulması Düzenli aralıklarla izleme toplantılarının yapılması Mali, Hukuki ve Düzenleyici Çerçeve Geliştirme Çalışma Grubu Altyapı ve Gayrimenkul Planlama ve Koordinasyon Çalışma Grubu Eğitim, İşe Alım ve Organizasyon Çalışma Grubu Marka, Kurumsal İletişim ve İş Geliştirme Çalışma Grubu Finansman ve Finansal Kontrol Çalışma Grubu Program Ofisi

İUFM 9 İstanbul Finans Merkezi kimlere fayda sağlayacaktır? 1.Türkiye’nin AB Üyeliği 2.Türk Şirketleri (Özellikle KOBİler) 3.Genç Nüfus (istihdam yaratılması nedeniyle) 4.İstanbul Metropolitan Bölgesi (ve daha ötesi…) 5.Türk Finansal Piyasalarında Faaliyet Gösteren Şirketler 6.Merkez Bankası ve Düzenleyici Otoriteler 7.Yurtdışında Yaşayan Nitelikli Türk İş Gücü 8.Türk Kültür ve Sanat Kurumları

İUFM 10 Saygılarımızla arz ederiz.

İUFM 11

İUFM 12

İUFM 13