Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Yaşam Boyu Öğrenme S Kaynak II; Eğitimde Program Geliştirme Yazar;Ö.DEMİREL Hazırlayan; Cemil YAYLAR Ders Sor.; Doç. Dr. Nasip DEMİRKUŞ.
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
Gökhan YÜKSELER – Eylem EROĞLU Fen ve Teknoloji Öğretmeni
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
EĞİTSEL YAZILIMLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SEÇİMİ
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
REHBERLİK DERS II.
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
A NALIZ EĞİTSEL YAZILIM GELİŞTİRME. A NALIZ İçeriğin Analizi Öğrenci Özelliklerinin Analizi Sınırlıkların Belirlenmesi Bütçe Oluşturulması Proje Planı.
Problem Çözme Süreci.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROĞRAMI
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
KARİYER GELİŞTİRME Kariyer: (koşu yolu, arena, meslek hayatı, meslek)Meslekte, işte ilerleme, yükselme, başarılı olma olarak kullanılır. Kariyer, kişinin.
Üstün Yetenekli Çocuklar Uygulama ve Araştırma
Öğretim Modeli : Çoklu Zeka
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLİM Sanat Merkezine Öğrenci Seçimi
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning)
EĞİTİM ORTAMLARINDA ŞİDDETİN ÖNLENMESİ VE AZALTILMASI
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
DİYARBAKIR BİLİM SANAT MERKEZİ REHBERLİK HİZMETLERİ BİRİMİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME SCIENTIX PORTAL Proje Tabanlı Öğrenme Sorgulamaya Dayalı Öğrenme.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
IMGK 207-Bilimsel araştırma yöntemleri
1 Rehberlik; Bireyin kendini anlaması, çevredeki imkanları bilmesi, doğru tercihler yaparak kendini gerçekleştirebilmesi için bireye yapılan sistematik.
UZAKTAN ve AÇIK EĞİTİMDE ÜSTBİLİŞSEL ETKİNLİKLER
Probleme Dayalı Öğrenme
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
BİLİM VE SANAT MERKEZLERİ YÖNERGE’SİNE GÖRE İŞLEYİŞ.
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ.
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
Probleme Dayalı Öğrenme
EĞİTİM BİLİMLERİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
BİLİM VE SANAT MERKEZİ Bilim ve Sanat Merkezi, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim çağındaki özel veya üstün yetenekli öğrencilerin, bireysel yeteneklerinin.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
OTOMOTİV TEKNOLOJİSİ PROGRAMI BİLGİLERİ. Edinilen Unvan: Otomotiv Teknikeri Edinilen Ünvanın Düzeyi: Önlisans.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
KARİYER GELİŞTİRME.
2017 FEN BİLİMLERİ DERSİ YENİ ÖĞRETİM PROGRAMI
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Gruplama Hızlandırma Zenginleştirme Mentörlük
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
Sizce Teknoloji Nedir?.
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
MATEMATİK EĞİTİMİ FELSEFESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ
REHBERLİK DERS II.
Sunum transkripti:

Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi (yerel-merkezi)

Program geliştirmede ana boyutlar Tanılama Program türü Müfredat modeli Personel eğitimi program değerlendirilmesi Paydaş gruplar Finansal kaynaklar

ÜYEP EĞİTİM PROGRAMLARI MODELİ Hafta sonları ve yaz aylarında eğitim sunan fen ve matematik eğitimine yönelik programdır.

Öğretim: – Konu ile ilgili belgesel – Akademisyen konferansı – etkinlikler Değerlendirme : – Matematiksel üretkenlik – Bilimsel üretkenlik – ÜYEP değerlendirmeleri öğrenci formu

Purdue Üç-Evre Modeli 1. evre: tekil ve çoğul düşünme: ilgi arttırmak 2. evre: karmaşık problem çözümü: ileri düşünme becerileri ile rutin olmayan problemlerin çözümü (öğretmen-koç) 3. evre: (ÜRÜN) bağımsız çalışma becerileri: karar verme,, özdisiplin, planlama becerileri

Üçlü Zenginleştirme ve Döner Kapı Modeli Yaratıcı üretkenliklerini geliştirmeyi amaçlar 1) tanılama: döner kapı modeli ile %15-20 belirlenir 2) Müfredat daraltma 3) I. Tür zenginleştirme: (spontane)müf. Bulunmayan konuların entegresi, konuşmacılar, geziler, konferanslar, sinema, tiyatro vb etkinlikler 4) II. Tür zenginleştirme: Amaçlı olarak (ileri düşünme, iletişim becerilerinin desteklenmesi için) geziler 5) III. Tür zenginleştirme: yoğun bireysel araştırma süreci (gönüllülük esas)

Yetenekler sınırsız modeli Yaratıcı ve eleştirel düş. bec. geliştirilmesi hedeflenir. – Üretken düşünme – Öngörü – İletişim – Karar verme (deneysel, mantıksal, pragmatist) – Planlama

Otonom öğrenen modeli