Program geliştirme sürecini etkileyen bağlamsal unsurlar Kuramsal (çoklu zeka-genel zeka) Toplumsal değerler Aile beklentileri Toplumsal değer Eğitim sistemi (yerel-merkezi)
Program geliştirmede ana boyutlar Tanılama Program türü Müfredat modeli Personel eğitimi program değerlendirilmesi Paydaş gruplar Finansal kaynaklar
ÜYEP EĞİTİM PROGRAMLARI MODELİ Hafta sonları ve yaz aylarında eğitim sunan fen ve matematik eğitimine yönelik programdır.
Öğretim: – Konu ile ilgili belgesel – Akademisyen konferansı – etkinlikler Değerlendirme : – Matematiksel üretkenlik – Bilimsel üretkenlik – ÜYEP değerlendirmeleri öğrenci formu
Purdue Üç-Evre Modeli 1. evre: tekil ve çoğul düşünme: ilgi arttırmak 2. evre: karmaşık problem çözümü: ileri düşünme becerileri ile rutin olmayan problemlerin çözümü (öğretmen-koç) 3. evre: (ÜRÜN) bağımsız çalışma becerileri: karar verme,, özdisiplin, planlama becerileri
Üçlü Zenginleştirme ve Döner Kapı Modeli Yaratıcı üretkenliklerini geliştirmeyi amaçlar 1) tanılama: döner kapı modeli ile %15-20 belirlenir 2) Müfredat daraltma 3) I. Tür zenginleştirme: (spontane)müf. Bulunmayan konuların entegresi, konuşmacılar, geziler, konferanslar, sinema, tiyatro vb etkinlikler 4) II. Tür zenginleştirme: Amaçlı olarak (ileri düşünme, iletişim becerilerinin desteklenmesi için) geziler 5) III. Tür zenginleştirme: yoğun bireysel araştırma süreci (gönüllülük esas)
Yetenekler sınırsız modeli Yaratıcı ve eleştirel düş. bec. geliştirilmesi hedeflenir. – Üretken düşünme – Öngörü – İletişim – Karar verme (deneysel, mantıksal, pragmatist) – Planlama
Otonom öğrenen modeli