 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EBA BİLİŞİM AĞI TANITIMI VE KULLANIMI. EBA v2 EBAv2 : Eğitimde FATİH Projesinin içerik bileşeni olarak 2012 yılında yayın hayatına başlayan Eğitim Bilişim.
Advertisements

DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Tanıtım Günleri Temmuz 2005.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
AVRUPA BİRLİĞİ SİSTEMİNDE ENGELLİLER ve ÖZEL EĞİTİM
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
IFMB202: FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA 2016-Bahar Dönemi 2. HAFTA Yrd. Doç. Dr. Bahadır Namdar Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Antalya/Muratpaşa SABİHA GÖKÇEN ANAOKULU EFQM KAZANANLAR KONFERANSI ASLI KANBİR OKUL MÜDÜRÜ 24 Şubat 2016 İstanbul Deniz Müzesi.
Matematik Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu
Müşteri memnuniyetinin artırılmasına yönelik olarak kalite yönetim sisteminin kurulması ve geliştirilmesi konusunda rehberlik eden ve ISO tarafından yayınlanmış.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
EĞİTİM BİLİŞİM AĞI (EBA)
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Fen tutum. Fen eğitimi ve fene karşı tutum ile ilgili araştırmalar incelendiğinde öğrencilerin, öğretmen adaylarının ve öğretmenlerin fene karşı tutumları,
Weblog! Eğitimde Günlük Uygulaması. İçerik »Weblog »Kavramsal Tanımlama »Sınıflandırma »Eğitimde Weblog Uygulaması »Eğitim Sisteminde Yaygınlaşmamasının.
SİMÜLASYONLAR Simülasyonlar Gerçek hayata en yakın yöntem olması, ilginç ve motive edici yönleri nedeni ile diğer yöntemlere göre gittikçe fazla.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI SKOOOL TANITIMI VE SUNUMU 05 Şubat 2016.
Yazılım Mühendisliği1[ 3.hft ]. Yazılım Mühendisliği2 Yazılım İ sterlerinin Çözümlemesi Yazılım Yaşam Çevrimi “ Yazılım Yaşam çevrimin herhangi bir yazılım.
İŞ’TE GÜVENLİK PROJESİ. AMAÇ Proje; ILO ile Türkiye arasında 2015 yılında imzalanan İş Sağlığı ve Güvenliğini Geliştirme Çerçeve Sözleşmesi doğrultusunda;
2014 ORTA ÖĞRETİME YERLEŞTİRME SİSTEMİ – 2015 E ğ itim- ö ğ retim yılında altı temel ders için 8. sınıfta ö ğ retmen tarafından dönemsel olarak.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ERDEMLİ MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ TARIM ALANI.
DOĞUŞ TEKNOLOJİ 20 Mart 2017 Bilkent Üniversitesi.
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI TEMEL EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitsel Rehberlik Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Erasmus+ KA1 Projesi: Gelişim İçin Hareketlilik
Bütünleştirme uygulamaları
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
DİJİTAL VATANDAŞLIK ve E – DEVLET
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
EBA Nedir? Eğitim Bilişim Ağı (EBA) sınıf seviyelerine uygun, güvenilir ve incelemeden geçmiş doğru e-içerikleri bulabileceğiniz sosyal bir platformdur. 
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
İK MAKALESİ.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
Bilinçli Tercih Seminerine
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Etkili Öğretmen Kimdir?
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
31 Ocak - 2 Şubat 2007 Dumlupinar Üniversitesi Kütahya
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Türkiye HBÖ Eylem Planı ( )
Akreditasyon ve Yeterlilikler Çerçevesinde
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
HAZİRAN DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMALARI
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
E-TWINNING BİLGİLENDİRME SUNUSU
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Sınıf Öğretmenlerinin Eğitsel Amaçlı İnternet Kullanım Öz Yeterlikleri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİM PROGRAMI HAZIRLAMA PLANI (1)
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
Sunum transkripti:

 Türkiye’de Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) projesi ile okul ortamlarının teknoloji ile bütünleşmesini sağlayacak olan FATİH projesi ile İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programında (İMÖP) öğrencilerde geliştirilmesi hedeflenen beceriler arasında “bilgisayar yazılımlarını etkin kullanma” nın önemi giderek artmaktadır. Bu da bizleri öğrenme nesnelerinin nasıl olması gerektiği konusunda düşündürmektedir.

 İlk yıllarda yazılımların öğrenme üzerine etkisinin sorgulandığı araştırmalar, 2000’li yıllardan beri öğretmenin teknolojiyi nasıl kullandığına, öğretmen eğitimine, son yıllarda ise teknoloji ürünlerinin geliştirilmesi, nitelikli sanal öğrenme nesnelerinin tasarlanması, işbirliğine dayalı e-ortamların oluşturulması şeklinde çeşitlenmektedir (Artigue, 2010). Bu bağlamda öğrenme nesnesi, öğrenmeyi destekleyen dijital kaynaklar olarak tanımlanmaktadır (Wiley, 2000)

 (Meksika, İtalya, Amerika Birleşik Devletleri, Litvanya ve İran) hayata geçirilen geniş ölçekli web tabanlı dijital öğrenme içerik projeleri üzerine yapılan karşılaştırmalı bir çalışmada farklı coğrafyalardaki yeni yaklaşımlar ve bunların matematik öğretimindeki etkinliği:  müfredat içerikleri (curriculum content),  öğretim uygulamaları (teaching practices)  etkinlik tasarımı (activity design) olmak üzere üç boyutta incelenmiştir (Sinclair ve diğerleri, 2010

 Sinclair ve diğerleri (2010) etkinlik tasarımı boyutunda özellikle java appletlerinin dinamik geometri yazılımlarının spesifik özelliklerindenden olan ve kullanıcının deney, gözlem, varsayım gibi etkinliklerinde başlıca araç olarak kullanılan “sürükleme” (dragging) özelliği sayesinde öğrenciye bir matematikçi deneyimini gerçekleştirme potansiyeli bakımından çok güçlü olduğunu vurgulamaktadır  Wiley (2000) öğrenme nesnelerinin kalitelerini temel alan bir taksonomi geliştirmiş ve java appletlerinden oluşan öğrenme nesnesi tiplerini yüksek kalite olarak nitelendirmiştir.

 Ülkemizde Fatih projesinin uygulanmaya başlaması ile web tabanlı dijital öğrenme kaynaklarının sınıf ortamlarında kullanılma imkanı artacaktır. Bu sebepten çalışmamızda MEB (sanal) öğrenme nesneleri ortaokul seviyesinde matematik öğretimindeki etkinliğini ortaya koymak amacıyla incelenmiş ve şu sorulara yanıt aranmıştır.

 MEB’in öğrenme nesneleri ile ilgili tanımlama ve beklentileri nelerdir?  MEB öğrenme nesneleri matematik dersi ortaokul seviyesi kazanımlarını ne derece karşılamaktadır?  MEB öğrenme nesneleri teknolojinin öğretimde potansiyel katkılarını sergileyecek şekilde, kullanıcının etkileşime girebileceği türden java appletleri barındırmakta mıdır?

 Yöntem: Nitel araştırma yöntemlerinden veriler üzerinden nitel/nicel çıkarımlar elde etmeyi sağlayan doküman incelemesi  Araştırmanın örneklemi : İnternet ortamında adresinden 2012 yılı nisan ve mayıs aylarında erişilen toplam 115 adet 5., 6., 7. ve 8. sınıflar matematik dersi öğrenme nesnesi  Verilerin analizi : -MEB öğrenme nesnelerinin tasarım süreci ve erişimi -MEB öğrenme nesnelerinin matematik dersi ortaokul seviyesi kazanımları ile uyumu -MEB öğrenme nesnesi türleri

 MEB öğrenme nesnelerinin tasarım süreci ve erişimi Web ortamında sunulan metin, grafik, animasyon, video vb. içeren dersler” olarak açıklanan öğrenme nesneleri için aşağıdaki özellikler aranmaktadır (MEB, 2010b, s. 9)  Öğretim programlarına uygunluk,  Öğrenmeyi motive etme özelliği,  Kullanışlılık,  Kullanım kolaylığı,  Bilgi teknolojilerinin güncel ve gelişmiş imkânlarının kullanımı,  Yeniden kullanılabilirlik,  Erişilebilirlik

115 ÖĞRENME NESNESİ 42 NESNE EGİTEK 73 NESNE ÖĞRETMENLER 32 FARKLI ÖĞRETMEN

 MEB öğrenme nesnelerinin matematik dersi ortaokul seviyesi kazanımları ile uyumu

 En çok sayılar öğrenme alanı kazanımı bulunmasına karşın, ileriki sınıflarda nesne sayısı giderek azalmaktadır. 7. sınıf ve 8. sınıf konularını tam, rasyonel, üslü ve köklü sayılar ile bunlarla yapılan işlemler şeklinde özetlersek, öğrenme güçlüklerinin olabileceği konularda öğrenme nesnesini eksikliği göze çarpmaktadır. Geometri alanında dengeler fazla bozulmazken, diğer üç alanda da her sınıf için öğrenme nesne sayısı oldukça düşük seviyede kalmıştır

 MEB öğrenme nesnesi türleri

 115 matematik öğrenme nesnesinden 25 tanesi çalışma yaprağı türünden olup, sanal ortamda sunulan bu nesneler etkileşimli değildir ve kağıt/kalem ortamı materyallerinden farklı olarak öğretimde bir üstünlüğü yoktur.  Animasyon, sunu ve video olmak üzere diğer 90 öğrenme nesnesi, java appletleri içerip içermediği veya benzer şekilde matematiksel etkinliğe katma açısından bir potansiyele sahip olup olmadıkları açısından tek tek incelenmiştir. Bulgular öğrenme nesnelerinin hiçbirinin açık etkinlik türünden bir ortam sağlamadığını göstermiştir

 SONUÇ VE ÖNERİLER  1) MEB proje kılavuzu incelendiğinde, öğrenme nesnesi ile ilgili beklentilerin çok genel düzeyde kaldığı ve farklı derslerde kullanılan etkili teknolojilerin gözden kaçtığı saptanmıştır.  2) MEB öğrenme nesneleri ve İMÖP kazanımları karşılaştırıldığında öğrenme nesnelerinin oldukça sınırlı sayıda kalmıştır

 3) Öğrenme nesnelerinin %63 ü alan ve alan dışı öğretmenler tarafından hazırlanmıştır. Öğrenme nesnelerinin büyük bir kısmının alan uzmanı bir ekip tarafından hazırlanmamış olması, gerek öğretsel, gerekse tasarım açısından olumsuz sonuçlara açık kapı bırakmıştır.

 Alan araştırmaları, dijital öğrenme nesnelerinin kullanımının öğrencilerin matematiksel etkinliklerini etkilediğini ve öğretmenin ortamı etkili kılmak için gerek teknik bilgi, gerekse kavramsal bilgi ile donanımlı olmasının gerektiğini, öğretmen eğitimi, gerekli donanımsal alt yapı hizmetlerinin hassasiyetle öngörülmesinin önemini vurgulamaktadır. Sürekli gelişen dijital teknolojinin eğitim-öğretim etkinliklerine sağlayacağı potansiyel katkıyı elde etmek için alan araştırmaları ve güncel teknolojinin takip edilmesi projelerin başarılı bir şekilde hayata geçmesi için kaçınılmazdır.