Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Advertisements

Grafik ve Animasyon-II
Grafik ve Animasyon-II
KÜTÜPHAN-E TÜRKİYE PROJESİ. MODÜL 7 Sunular ve Etkili Sunum Hazırlama Kütüphan-e Türkiye Eğitim Çalışma Grubu, Göknur Kaplan Akıllı.
Algoritma.  Algoritma, belirli bir görevi yerine getiren sonlu sayıdaki işlemler dizisidir.  Başka bir deyişle; bir sorunu çözebilmek için gerekli olan.
SİGORTACILIK EĞİTİM MERKEZİ
LUCA BILGISAYARLı MUHASEBE PROGRAMı Öğr. Gör. Coşkun Aliyazıcıoğlu KTÜ Beşikdüzü Meslek Yüksekokulu Şubat
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 11: Birden Çok Form ile Çalışma ve Menü Oluşturma Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Materyal Hazırlama Yönergesi Nisan, Materyal Ödevi2 Materyal Hazırlama Hazırlanan materyal vize sınavı yerine geçecek. Materyal ödevlerinin en son.
SUNU HAZIRLAMA PROGRAMI: powerpoint
PROGRAMLAMA DİLLERİNE GİRİŞ Ders 9: Genel Kontroller (1) Yrd. Doç. Dr. Altan MESUT Trakya Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği.
Dosya Yönetimi Dosya, Klasör ve Sürücüler HÜSEYİN ALİOSMANOĞLU.
Microsoft Office Word 2007 Ders Notları
% A10 B20 C30 D25 E15 Toplam100.  Aynı grafik türü (Column-Sütun) iki farklı veri grubu için de kullanılabilir. 1. Sınıflar2. Sınıflar A1015 B20 C3015.
EK DERS UYGULAMA REHBERİ. GIRIŞ EKRANı Sisteme giriş için adresi kullanılmaktadır. Ö ğ renci bilgi sistemi için kullanılan kullanıcı.
Tane Kavramının Öğretimi (Basamaklandırılmış Yönteme Göre)
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA MATLAB Yrd.Doç.Dr. Cengiz Tepe.
Bu sunu scratch programını tanıma amaçlıdır
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
TC Windows Editörü DevC++. KURULUM PROGRAMIN KURULACAĞI YER BURADA BELİRLENİYOR.
PHP Nedir? ● Bir web sayfası oluşturabilmeniz için: ● HTML kullanmalısınız. ● Sayfadaki etkileşimi artırmak için ● JavaScript/VBScript ● Görselliği bütün.
EQUIZSHOW.
 Windows 7 kurmaya başlamadan önce her zaman yapacağımız ilk adım bilgisayarı windows kurulum CD’sinden başlatmanız gerektiğidir.  Bunun için yapmamız.
HAZIRLAYANLAR ZELİHA OKÇU ÖZGÜL ERGÜL  Bir hesap tablosu programıdır. Excel, her türlü veriyi (özellikle sayısal verileri) tablolar ya da listeler halinde.
Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT.
Sevgili 8.sınıf öğrencisi; Kendi yeteneklerin, ilgilerin, değerlerin hakkında bilgi sahibi olmak ve daha doğru lise tercihi yapabilmek için lütfen öncesinde.
SIFAT ( ÖN AD) ÖRNEKLER: * Beyaz tahta * Görgülü kişi
BTEP222 Animasyonla Hikaye Anlatımı KONU 3: PROSEDÜR VE ARGÜMANLARı KULLANMA.
POWERPOİNT SEVİM ŞEVVAL ERDOĞMUŞ 6/C 118. POWERPO İ NT NASIL KULLANILIR? Microsoft PowerPoint, sunu hazrlama,slayt yapma ve düzenleme yazılımıdır. Bir.
Açlığını Gider Detaylı Kullanım Kılavuzu
APP INVENTOR Emre ANLAR.
Excel 2007.
Mobil Uygulama Entegrasyonu İle
OLAYLAR (EVENT).
Metin Tabanlı İçerik Oluşturma Araçları (Microsoft Word Programı)
Metinlerin Sınıflandırması
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DİREKTÖRLÜĞÜ
LOGGER PRO ile GRAFİK ÇİZMEK
BM-103 Programlamaya Giriş Güz 2016 (3. Sunu)
BAPSİS ÜZERİNDEN ARA RAPOR VE SONUÇ RAPORUNUN YÜKLENMESİ
Grafik ve Animasyon-II
Grafik ve Animasyon-II
Photoshop ile Arka plan Silinmesi
XPEECH S Serisi CDR Kayıtları
Çiğdem ÇOBAN Bilgisayar Mühendisi
E-BÜTÇE TENKİS OLUŞTURMA
RESİM VE RESİM DÜZENLEME İŞLEMLERİ
Klavye Kullanımı.
ARALIK, 2017 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
Ofis Yazılımları – Veritabanı Programları
Dosya, Klasör ve Sürücüler
GÖRSEL PROGRAMLAMA DİLİ:
FAYDALI BİLGİSAYAR PROGRAMLARI
Temel Bilgisayar Bilgileri
PROBLEM ÇÖZME VE ALGORİTMALAR
Bilgisayar Programlamasına ve Veri Analizine Giriş
1. Konfigürasyon oluşturma
Arduino Programlama Dili
Doğrusal Mantık Yapısı İle Problem Çözme
Bilgisayar II 26 Nisan-7Mayıs Öğr. Gör. Feyza Tekinbaş.
Defter Beyan Sistemi Başvurusu
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Bilgisayar II 8 Mart Mart
Değerler ve Değişkenler
Disk Kota Yönetimi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ARALIK, 2018 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı E-posta Web :
Wiki Eğitim – Artık Hayal Değil
Sunum transkripti:

Grafik ve Animasyon-II FLASH CS5 Öğr.Gör. Onur BULUT

Önceki derslerde hazırladığımız animasyonlar CTRL + Enter tuşlarına basıp izlediğimiz türdendi, Action Script ile artık animasyonlarımız kullanıcı etkileşimli hale gelecek. Animasyonu çalıştırıp izlemek yerine animasyona müdahalede bulunabileceğiz. Action Script 3.0 konusunu bir programlama dili gibi anlatmak yerine örnek uygulamalarla ilerleyeceğiz.

Flash Cs5 Action Script 3.0 Temel Bilgiler ve Radyo Buton (RadioButton) Kontrolü Sahnenize text aracı ile herhangi bir soru yazınız. Ben “Türkiye Cumhuriyeti Devletinin Başkenti Neresidir? ” yazdım. Daha sonra sahneye Radyo Buton eklemek için Pencere Menüsünden Bileşenleri (Components) (Ctrl + F7)seçiyoruz. Karşıma gelen panelde User Interface kısmından 4 adet RadioButton sürükleyerek sahnemize bırakıyoruz.

Herbir radyo butonu tıkladıktan sonra sağdaki özellikler panelinden aşağıdaki resimde görülen iki alanı değiştireceğiz. alanına değişken tanımlar gibi o radyo buton için bir isim vereceğiz, ben illerin ilk üç harfini (adana için adn gibi) verdim. İsim verirken Türkçe karakter kullanmamaya dikkat edelim. Label kısmı ise sahnede görülecek olan kısımdır, oraya ne yazarsak sahnede o isim görülür, dolayısıyla bu alana illerin isimlerini giriyoruz. 4 radyo buton içinde aynı işlemi yapalım fakat hepsinin örnek ismi birbirinden farklı olması gerekiyor.

Araç panelinde Text aracını seçelim ve sağ taraftaki özellikler panelinden Dinamik Metin özelliğini seçelim.

Şimdi sahneye gelelim ve radyo butonların altına fare yardımıyla metin alanı oluşturalım. Araç panelinden ilk sırada bulunan işaretçiyi seçerek Dinamik Metin alanını seçelim ve sağ tarafta Özellikler panelinden (Instance Name) alanına bir isim verelim. Ben “mesaj” yazdım. Şimdi kodlama kısmına geçelim. Sahne üzerinde boş bir alana fare ile tıkladıktan sonra Pencere Menüsünden Eylemler (Acions) ya da F9 kısayolunu kullanarak kodlama ekranını açınız. Aşağıdaki kodu bu kısma yazınız.

esk.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem); function islem (e:MouseEvent) { mesaj.text=" Yanlış Cevap "; } ank.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem1); function islem1 (e:MouseEvent) { mesaj.text="Doğru Cevap"; }

ist.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem2); function islem2 (e:MouseEvent) { mesaj.text="Yanlış Cevap"; } izm.addEventListener (MouseEvent.CLICK, islem3); function islem3 (e:MouseEvent) { mesaj.text="Yanlış Cevap"; }

Bu kısımda 1 numaralı alana Radyo Butona verdiğimiz isim yazılacak. 2 ve 3 numaralı alanlara fonksiyon için isim verilecek (Türkçe karakter olmayacak ve isim sayı ile başlamayacak), her bir Radyo Buton için farklı bir fonksiyon ismi vermeniz gerekli. 4 numaralı alana ise Dinamik Metin alanına verdiğimiz ismi yazıyoruz. Tüm adımları doğru olarak yaptıktan sonra CTRL + Enter tuşlarına basarak animasyonu çalıştıralım.

Not : Action Script kodlarını yazarken büyük-küçük harflere dikkat edilmesi gerekmektedir. Fonksiyon isimleri doğru yazılırsa renk değiştirecektir. Not : Animasyonu çalıştırdığınızda Dinamik Metin alanında yazılar düzgün görünmüyorsa sahnede Dinamik metin alanını seçin ve sağ kısımda özellikler panelinden Karakter sekmesi altından Aile alanını değiştirin (Arial yada Calibri olabilir)