ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ETKİLİ İLETİŞİM TEKNİKLERİ. İletişim nedir? Duygu, düşünce veya bilgilerin akla gelebilecek her türlü yolla başkalarına aktarılması, bildirişim, haberleşme,
Yaparak yaşayarak öğrenme. Motivasyon ve yöneltme Learning to Learn Training Amaç ve yetenek Developed with the support of the EU Leonardo da Vinci Programme.
E R G E N L İ K ERGENLİK DÖNEMİ FİZİKSEL GELİŞİM
7. BASAMAK İlişki Yönetimi
TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ. Test çözmede 3 unsur önemlidir.
Rensis Likert ( ) – Sosyal psikolog, Michigan Üniversitesi – Verimsiz, etkinliğin düşük olduğu işletmelerde çalışanlar «işe eğilimli yönetici»
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
SOSYAL GELİŞİM Öğr. Gör. İdris KARA.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
Altı Uygulama Ayakkabısı
KONUŞMADA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR
ÖRGÜTLERDE İLETİŞİM TÜRLERİ
Literatür taramasının önemi  Daha önce neler yapıldığını çıkarmaya çalışmayan araştırmacılar alanlarında önemli katkı sağlama fırsatından yoksun kalırlar.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
Proje Entegrasyon Yönetimi
ÖĞRENME SINIF YÖNETİMİ
ZAMAN YÖNETİMİ-2 Yrd. Doç. Dr. Özlem BALABAN. Zaman Yönetimi Süreci 1-Zaman kullanım analizi: Amaç, zamanın nereye harcandığını belirlemektir. Bireyler.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NASIL OLUR? EYYÜBİYE REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Sözsüz İletişimin Özellikleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Süreç... Rehberlik Nedir? Rehberlik Ne Değildir? Reberlik İlkeleri Nelerdir? Rehberlik Servisinden Hangi Konulara Dair Yardım Alınabilir? - Bireysel Alan.
GÖRÜŞ GELİŞTİRME TEKNİĞİ
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
ÖRGÜTSEL DEĞERLER VE VARSAYIMLARDAKİ DEĞİŞİM
Planlı Yaşamak.
ULUSAL MESLEKİ BİLGİ SİSTEMİ
AKRAN BASKISI ve ÇATIŞMA ÇÖZME
Hazırlayan: Safiye Çakır Mat.2-A
İLETİŞİM.
İLETİŞİM.
Yrd. Doç Dr. M. İsmail Bağdatlı
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
Tehlikeyi Görmek.
MOTİVASYONEL GÖRÜŞME DOÇ.DR.GONCA POLAT.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
TÜKENMİŞLİK SENDROMU İklim ÖZ.
İLETİŞİM ENGELLERİ Prof. Dr. Aynur BÜTÜN AYHAN
Hi Fatih Keskin.
6.SINIF 8.ÜNİTE DÜNYA’MIZ AY VE YAŞAM KAYNAĞIMIZ GÜNEŞ AY’IN EVRELERİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimi
Hazırlayan Ümmühan PEKBÜYÜK Psikolojik Danışman MOTİVASYON Ve
TEST DIŞI TEKNİKLER.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
11. ÖĞRETMEN BİLGİ NOTLARI
HAKLARIMI ÖĞRENİYORUM
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
VERİMLİ ÇALIŞMA TEKNİKLERİ BAŞARI SUNU
ODTÜMİST MENTORLUK PROGRAMI
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
6. Sınıf 3. Ünite: ZARARLI ALIŞKANLIKLAR
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
KUVVET KAVRAMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖLÇÜLMESİ
KUVVET KAVRAMI, ÖZELLİKLERİ VE ÖLÇÜLMESİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
Sunum transkripti:

ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ

ZAMAN YÖNETİMİ

Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur. İşleri kısaltmanın yolunu bulmak Bazı işleri birleştirmek

Zamanı biriktirip yarına aktaramayız o zaman nasıl daha iyi harcayacağız ?

Yaptığın şeyleri daha hızlı yap Daha az şey yap

1. Önceliklerin Belirlenmesi

2. Hayır Diyebilmek

3. Hızlı İş Yapmak 1.Mevcut durumda zamanınız nereye gider? 2.Zamanımızı yaptığımız şeyler ve onları yapış şekline göre harcarız. Yaptıklarımızı yapış şeklimiz Yaptığı mız şeyler Doğru şey- Doğru Örnek: gerekli ve verimli bir toplantı gerçekleştirmek. Doğru şey- Yanlış Örnek: Önemli bir toplantıda iki saatin boşa harcanması. Yanlış şey- Doğru Örnek: Gerekli olmayan bir toplantıyı çok iyi bir şekilde gerçekleştirmek. Yanlış şey-Yanlış Örnek: Gerekli olmayan bir toplantıda herkesin zamanının boşa harcanması.

Ufak Taktikler 1 kağıda 1 kere dokun ! Planlama zamanı ayır ! lere bakma zamanını yönet! Sosyal medya kullanımını yönet! Faaliyetlerini grupla ve benzerleri aynı zamanda yap! Seni kesintiye uğratanları tespit et. Kesintinin uzunluğu çalışmanı bölen kişinin rahatlık derecesiyle doğru orantılıdır. İşini mümkünse ayakta konuşup hallet. Toplantıya gündemdeki en önemli konuyu ele alarak başla.

ÇATIŞMA YÖNETİMİ

ÇATIŞMA NEDEN ÇIKAR? Farklı bakış açıları ve çıkar çatışmaları Yaşam deneyimi, kültürel arka plan Algı ve motivasyon farkları

FarklılıkÖrnek Neyin kritik olduğu algısıYöneticin direktiflerini ekip arkadaşınızdan daha önemli görürsünüz. Motivasyon ve niyetlerMeslektaşınız kişisel başarılarla siz kaliteyle motive olursunuz. Çalışma tarzıSorunları tek seferde çözmek, tek tek masaya yatırmak İletişim tarzıYazılı, sözel iletişim

ÇATIŞMALARDA NELERE DİKKAT ETMELİYİZ ? 1.Niyeti tespit et. Her hikayenin iki tarafı vardır.

2. Kendi imajımıza yönelik tehdit algısı

3. Sözcüklerin gücü ve aktif dinleme

4.Duyguların davranışa yansımalarını fark et. Satır aralarını oku. Eğer şöyle söylediyseniz; Şunu yapıyor,Şunu hissediyor, Toplantıda beni neden desteklemedin? Kendisiyle eş düzeydeki birinin nasıl davranması gerektiğine dair yargıda bulunuyor. Fikirlerine destek olduğunu düşündüğü arkadaşına karşı kızgınlık. Yeni strateji hakkındaki notlarımı niye göz ardı ettin? Bir başkasının niyetine atıfta bulunuyor. Liderlik yetenekleri hakkında endişeler

ÇATIŞMAYI NASIL YÖNETİRİZ? 1.Haftalık çatışma kaydı tutun. Neden oldu? Durum neydi vs. 2.Kalıbın var mı tespit et. Karşıyı mı suçluyorsunuz? Kaçıyor musunuz? 3.Hedefiniz karşınızdakini değil, etkileşime girme tarzınızı değiştirmek olmalıdır. Bu da kendi davranış değişikliğinizle olur.

4. Çatışmalardaki gerilimi azaltmak adına aynalama tekniğini kullanabilirsiniz. Bu, benzerlikleri ön plana çıkarıp diğer kişinin jest ve mimiklerine, beden diline ve konuşma tarzına uyum sağlamaya çalıştığımız tekniktir. om/watch?v=LMeStH8g NIo

5. Stratejini belirle. Kaplumbağa mısın? Tilki misin? Ayı Teddy misin? Köpek balığı mısın? Yoksa baykuş musun? (Johnson ve Johnson, 1994)

6. Altı şapkalı düşünme tekniği

Teşekkürler…